Jump to content
IGNORERAD

IOS6 verkar suga rejält


Nicholas

Recommended Posts

  • Svar 337
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    28

  • Herr Chang

    18

  • andrejsdenruskige

    18

  • hasseigöteborg

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hmmm Jocko menar du? ????

Konstigt att lapp...flåt Jocko svarar någon som "tilltalar" lappen.

Jag fattar ingenting, får spilla upp en wirre så kanske det klarnar .

Trevlig kväll muttan//Hn

Vägra kalla Lappen nåt annat än Lappen! :)

Ska själv ta mig en jävel nu!

Skål på Lillpitten!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.gp.se/nyh...-sparlost-borta

[size=3]Göteborg finns inte. I alla fall inte för de Iphone- eller Ipad-användare som har uppdaterat till senaste programvaran. Staden finns nämligen inte på Apples karta, skriver SVT:s Västnytt. Även flera andra platser, såsom Öckerö och Vrångö, har försvunnit eller placerats på fel ställe.[/size]

[size=3]Apple har valt att lansera sin egen karta i stället för konkurrenten Googles karttjänst. Apple ber användarna ha tålamod tills de har åtgärdat problemen.[/size]

Varsågod här finns Göteborg

Ökerö och Vrångö fins där de ska

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågod här finns Göteborg

Ökerö och Vrångö fins där de ska

Är det där Apples nya karta?

Isåfall är inte jag imponerad.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det där Apples nya karta?

Isåfall är inte jag imponerad.

Om du ser den i Telefonen så blir du nog impad. 3D kartor är faktiskt fina

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämförelse med vanliga Google maps.

Screenshot_2012-09-21-19-40-13_zps1ee47e69.png

Ändrades av scorpio63

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en av sakerna som jag inte kommer överens med att det är PC känsla.

Det är väl något man får stå ut mednär man bitit i det sura applet.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.gp.se/nyh...-sparlost-borta

[size=3]Göteborg finns inte. I alla fall inte för de Iphone- eller Ipad-användare som har uppdaterat till senaste programvaran. Staden finns nämligen inte på Apples karta, skriver SVT:s Västnytt. Även flera andra platser, såsom Öckerö och Vrångö, har försvunnit eller placerats på fel ställe.[/size]

[size=3]Apple har valt att lansera sin egen karta i stället för konkurrenten Googles karttjänst. Apple ber användarna ha tålamod tills de har åtgärdat problemen.[/size]

Förstår det ,ingen annan fan har hittat dit.

Snake

Ändrades av Babysnake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl något man får stå ut mednär man bitit i det sura applet.

Snake

Jag har använt Windows sen Windows 95 lanserades och sen betat av alla versioner ända till Win7 och gillar inte utvecklingen på Windows helt enkelt.

Därav mitt byte till Mac med sitt OSX och känner att i nuläget är det helt rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ägt alla modeller av iPhone utom 5:an så det är inte så att jag inte gillade dom men nu håller dom inte pris/prestanda tycker jag.

IOS var skitbra i början och ledde verkligen vägen så resten av gänget kunde se hur man gjorde saker ordentligt, rätt, snyggt, smoth och buggfritt.

(Nokia, såg inte på ordentligt och inte Sony-Ericsson heller)

Androiden är dock tillräckligt bra nu för mig, och det är mera "PC" känsla och mindre "Telefon", androiden är ett mer rejält verktyg och jag förväntar mig en utveckling där riktigt tunga nytto-program kommer bli portade till android.

Prisjakt:

Minsta iPhone 5 ligger på 7000:-

Samsung Note 2 5300:-

Samsung GS3 4600:-

Samsung NOTE 3800:-

Samsung GS2 ligger på 3000:-

Så .. pengar pengar pengar, Note 2 blir nästa köp för mig.

Pennan till Note börjar jag också använda mer och mer, en rolig grej med den är att du kan hovra över skärmen med den så är det precis som om du flyttade musen dit som på en PC.

Minsta iPhone 5 ligger på 6000:-, inte 7000:-

Inlägg betraktas som mer seriösa om de inte innehåller faktafel.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Minsta iPhone 5 ligger på 6000:-, inte 7000:-

Inlägg betraktas som mer seriösa om de inte innehåller faktafel.

Är inte alla iPhone 5 lika stora..? På tal om faktafel.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bytt till IOS6, ingen större skillnad?

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bytt till IOS6, ingen större skillnad?

Dom mest uppenbara skillnaderna för mig är att Safari är snabbare,dom flikar jag har öppna delas mellan alla mina enheter.möjligheten att ladda upp bilder på forum.Lägga till i läslistan på min iPhone och läsa i en annan enhet.

Infoga bilder direkt i mail utan att kopiera bilden först från kamerarullen

Jag jobbar skift så "Stör ej" funktionen är bra när jag kan schemalägga när telefonen inte ska störa mig.

Jag vet att många av dess funktioner finns redan i Android så det var på tiden att dom kom till iOS :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Apples uppgraderingar är inte så märkvärdiga. Har uppgraderar både till Mountain Lion och iOS6 utan att jag märkt några skillnader

:(

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Apples uppgraderingar är inte så märkvärdiga. Har uppgraderar både till Mountain Lion och iOS6 utan att jag märkt några skillnader

:(

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är så klart inte märkvärdiga uppdateringar om man inte använder funktionerna :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa funktionen jag vet i android är att klicka på något samtal och lägga i spärrlista.

Jag hoppas att ios har samma.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jävla skönt var det i varje fall att kunna uppgradera sladdlöst..<br /><br />Förra gången var man tvungen att sätta in kabeln

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det är så klart inte märkvärdiga uppdateringar om man inte använder funktionerna :)

Så vilken IOS6 funktion har du använt mest sen i morse?

MVC

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla skönt var det i varje fall att kunna uppgradera sladdlöst..

Förra gången var man tvungen att sätta in kabeln?

Vilka flygbolag eller andra är ansluta till den passboken??

Verkar vettigt har alltid retat mig på att "biljettfritt" resande ofta inneburit utskrift av 4 A4 per packa.

Med vänlig hälsning,

Med vänlig hälsning,

Nej ända sen 5.0 har man man kunnat uppdatera utan kabel :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Någon som har koll på "passboken" och flygbolag?

Vilka flygbolag stöder?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vilken IOS6 funktion har du använt mest sen i morse?

MVC

Dom jag räknade upp precis nyss för det är dom som jag känner att jag har mest glädje av.

Sen finns det en massa små uppdateringar som kan tyckas vara banala men väldigt användarvänliga.

Som tex att uppdatera mail var man tvungen förut att gå ur inkorgen och trycka på pilen för uppdatera,nu drar man bara ner inkorgen tills man ser samma symbol för att uppdatera.

En väldigt liten och enkel uppdatering som inte förändrar världsbilden men gör saker lättare :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har koll på "passboken" och flygbolag?

Vilka flygbolag stöder?

Med vänlig hälsning,

Just nu så är det Lufthansa,United Airlines,American Airlines.

Men jag är övertygad att det kommer flera för igår fanns det bara tre företag representerade i Passbook men nu åtta.

Så ge det några veckor månader så finns nog dom flesta med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...