Jump to content
IGNORERAD

IOS6 verkar suga rejält


Nicholas

Recommended Posts

http://deepedition.com/tag/ios6/

Just det att facebook verkar myglat in sig i os verkar jobbigt. (om det stämmer)

På androiden så installerade jag inte facebook då jag såg att det ville ha tillgång till hela alla min adresser gps etc etc.

Facebook läses enbart via webläsaren.

På iPhone fick man läsa 30 sidor uppdaterat user-agreement sisådär 1 gång i månaden inget man orkade utan klickade bara ok,

På androiden ser man vad varje program vill kunna göra innan installation. (bra tycker jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 337
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    28

  • Herr Chang

    18

  • andrejsdenruskige

    18

  • hasseigöteborg

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är inget tvång att aktivera Facebook integrationen utan skriver du inte in dina uppgifter händer ingenting.

Men om man vill ha tillgång till Facebook då? Då ska Apple ha tillgång till alla uppgifter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man vill ha tillgång till Facebook då? Då ska Apple ha tillgång till alla uppgifter?

Nej du har fortfarande FB appen installerad.

Det integrationen gör är att du kan posta uppdateringar från notifikationslistan,dela med dig av sidor,bilder ifrån Safari.

Om man vill kan man ställa in så att integrationen fungerar men inte att FB kommer åt tex dina kontakter.

Det är helt enkelt valfritt hur man vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju betryggande, jag hade en gång ett FB konto som jag avslutade. idi*ten (jag) fattade nämligen inte nyttan av att vara med i FB- sekten... ( för att använda ett här väl använt epitet)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju betryggande, jag hade en gång ett FB konto som jag avslutade. idi*ten (jag) fattade nämligen inte nyttan av att vara med i FB- sekten... ( för att använda ett här väl använt epitet)

Det är ingen fara utan skriver du inte in några användarnamn och lösenord händer absolut ingenting :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om man kan så lär väldigt få göra det.

Är ett tecken på att man skyr inga medel i att komma över all information som tänkas kan.

Jag brukade skita i sånt där och tycka att det var ingen big-deal men nu är dom så fräcka och info giriga att jag blir irriterad.

Installerar man FB på android är det lika illa så inte ett problem bara för iPhone även om FB + Apple tydligen blivit riktigt tajta.

Synd att den där kartfunktionen som skulle bli bättre började suga oxå :-)

Jag brukade gilla den skarpt. men men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man vill ha tillgång till Facebook då? Då ska Apple ha tillgång till alla uppgifter?

Du som hatar äpple varför är du så intresserad av det? :crazy:

Av alla människor på jorden borde u bry dig minst om sekten, deras förehavande och aktiviteter. :crazy:

Jag tror att du älskar äpple bara vågar inte erkänna det offentlig :ahh:

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Du som hatar äpple varför är du så intresserad av det? :crazy:

Av alla människor på jorden borde u bry dig minst om sekten, deras förehavande och aktiviteter. :crazy:

Jag tror att du älskar äpple bara vågar inte erkänna det offentlig :ahh:

Jösses e ni med i jehovas vittnen också
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sexan nu och det finns en hel hög med förbättringar, tycker jag.

Har ägt alla modeller av iPhone utom 5:an så det är inte så att jag inte gillade dom men nu håller dom inte pris/prestanda tycker jag.

IOS var skitbra i början och ledde verkligen vägen så resten av gänget kunde se hur man gjorde saker ordentligt, rätt, snyggt, smoth och buggfritt.

(Nokia, såg inte på ordentligt och inte Sony-Ericsson heller)

Androiden är dock tillräckligt bra nu för mig, och det är mera "PC" känsla och mindre "Telefon", androiden är ett mer rejält verktyg och jag förväntar mig en utveckling där riktigt tunga nytto-program kommer bli portade till android.

Prisjakt:

Minsta iPhone 5 ligger på 7000:-

Samsung Note 2 5300:-

Samsung GS3 4600:-

Samsung NOTE 3800:-

Samsung GS2 ligger på 3000:-

Så .. pengar pengar pengar, Note 2 blir nästa köp för mig.

Pennan till Note börjar jag också använda mer och mer, en rolig grej med den är att du kan hovra över skärmen med den så är det precis som om du flyttade musen dit som på en PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Androiden är dock tillräckligt bra nu för mig, och det är mera "PC" känsla och mindre "Telefon"

Det är en av sakerna som jag inte kommer överens med att det är PC känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ägt alla modeller av iPhone utom 5:an så det är inte så att jag inte gillade dom men nu håller dom inte pris/prestanda tycker jag.

IOS var skitbra i början och ledde verkligen vägen så resten av gänget kunde se hur man gjorde saker ordentligt, rätt, snyggt, smoth och buggfritt.

(Nokia, såg inte på ordentligt och inte Sony-Ericsson heller)

Androiden är dock tillräckligt bra nu för mig, och det är mera "PC" känsla och mindre "Telefon", androiden är ett mer rejält verktyg och jag förväntar mig en utveckling där riktigt tunga nytto-program kommer bli portade till android.

Prisjakt:

Minsta iPhone 5 ligger på 7000:-

Samsung Note 2 5300:-

Samsung GS3 4600:-

Samsung NOTE 3800:-

Samsung GS2 ligger på 3000:-

Så .. pengar pengar pengar, Note 2 blir nästa köp för mig.

Pennan till Note börjar jag också använda mer och mer, en rolig grej med den är att du kan hovra över skärmen med den så är det precis som om du flyttade musen dit som på en PC.

SGD948 for 16gb vilken blir under SEK5100. Kommer ligga runt detta i bkk när de väl kommer, dvs THB25000

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som hatar äpple varför är du så intresserad av det? :crazy:

Av alla människor på jorden borde u bry dig minst om sekten, deras förehavande och aktiviteter. :crazy:

Jag tror att du älskar äpple bara vågar inte erkänna det offentlig :ahh:

Och jag tror du kommer varje gång du sätter på din macprodukt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en av sakerna som jag inte kommer överens med att det är PC känsla.

Förstår att valfrihet kan bli jobbigt när man varit inlåst så länge som dig. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag tror du kommer varje gång du sätter på din macprodukt.

Ja, Det gör jag, varje dag, Först äpple sedan fru, :crazy:

Synd om dig att du kan inte komma. Det är inte hälsosam att samla på sig. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att valfrihet kan bli jobbigt när man varit inlåst så länge som dig. :mdr:

Det är inte det det handlar om utan jag har valfrihet på både iPhone och Mac.

Men jag gillar inte gränssnittet,menyerna på Android helt enkelt och Windows ska vi inte ens prata om.

Vissa gillar inte läderklädsel i bil men andra gör det..så enkelt är det.

Ändrades av Jocko
Link to comment
Dela på andra sajter

En sån rubrik en fredag kan bara inte vara något annat än onödigt muckande :)

Men nu är den ju startad av en mod.. och vi gillar ju alla onödigt muckande inners inne. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är den ju startad av en mod.. och vi gillar ju alla onödigt muckande inners inne. :)

Egentligen är tråden startad av en medlem.

Förstår att det kan vara svårt att skilja på det, men vi kräver inte direkt att våra moderatorer ska tappa alla sina tidigare intressen pga moderatorrollen.

Det bör dock vara så att om en moderator startar en tråd, så är det vi andra som ska moderera den och inte TS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ägt alla modeller av iPhone utom 5:an så det är inte så att jag inte gillade dom men nu håller dom inte pris/prestanda tycker jag.

IOS var skitbra i början och ledde verkligen vägen så resten av gänget kunde se hur man gjorde saker ordentligt, rätt, snyggt, smoth och buggfritt.

(Nokia, såg inte på ordentligt och inte Sony-Ericsson heller)

Androiden är dock tillräckligt bra nu för mig, och det är mera "PC" känsla och mindre "Telefon", androiden är ett mer rejält verktyg och jag förväntar mig en utveckling där riktigt tunga nytto-program kommer bli portade till android.

Prisjakt:

Minsta iPhone 5 ligger på 7000:-

Samsung Note 2 5300:-

Samsung GS3 4600:-

Samsung NOTE 3800:-

Samsung GS2 ligger på 3000:-

Så .. pengar pengar pengar, Note 2 blir nästa köp för mig.

Pennan till Note börjar jag också använda mer och mer, en rolig grej med den är att du kan hovra över skärmen med den så är det precis som om du flyttade musen dit som på en PC.

Så mycket kostar nya Iphone

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/article15478512.ab

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Har lagt in ios6 nu på ipaden och de verkar funka bra

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...