Jump to content
IGNORERAD

IOS6 verkar suga rejält


Nicholas

Recommended Posts

Ja det skulle ju iofs förklara varför forumet segar ner sig emellanåt :crazy:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sega ner mer än vanligt menar du! För är det nåt mpr är så är det segt.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 337
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    28

  • Herr Chang

    18

  • andrejsdenruskige

    18

  • hasseigöteborg

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Egentligen inga större problem

Samsung har redan släppt en [size=1]säkerhetsuppdatering[/size] som tillrättavisar problemet på de modeller som påverkats. Det är dock troligt att det finns en mängd Androidenheter som inte kommer att få någon uppdatering från sina respektive tillverkare då support lagts ned på många äldre modeller.

För att kontrollera om din telefon lider av buggen kan du besöka en speciell webbsida för att testa din version av Android. Visar det sig att din telefon är sårbar kan du ladda ned gratisappen Telstop som blockerar den här typen av attacker.

Jaså, inget större problem? Jag ser det som ett problem med tanke på att enligt Google så finns majoriteten av de som använder Google Play kvar på Android 2.X. Endast mellan 1 och 2% kör Jelly Bean...

Varför har dessa personer med gammal version inte uppgraderat? Troligen för att de inte bryr sig eller för att det helt enkelt inte går. Beskäftiga kommentarer om rootkit etc undanbedes, sådant sysslar inte denna kategori av användare med.

Det vore ju också intressant att veta exakt hur det fungerar med de säkerhetsuppdateringar som trots allt finns tillgängliga? För en del... Är det något som sker mer eller mindre automatiskt, eller måste användaren själv hålla reda på att det finns en säkerhetsuppdatering och ladda ner den? I det senare fallet kan man ju misstänka att en hel del är lyckligt ovetande...

Inga större problem, jojo. Sopa under mattan kallas det... får väl se om någon ens svarar på detta inlägg.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, inget större problem? Jag ser det som ett problem med tanke på att enligt Google så finns majoriteten av de som använder Google Play kvar på Android 2.X. Endast mellan 1 och 2% kör Jelly Bean...

Varför har dessa personer med gammal version inte uppgraderat? Troligen för att de inte bryr sig eller för att det helt enkelt inte går. Beskäftiga kommentarer om rootkit etc undanbedes, sådant sysslar inte denna kategori av användare med.

Det vore ju också intressant att veta exakt hur det fungerar med de säkerhetsuppdateringar som trots allt finns tillgängliga? För en del... Är det något som sker mer eller mindre automatiskt, eller måste användaren själv hålla reda på att det finns en säkerhetsuppdatering och ladda ner den? I det senare fallet kan man ju misstänka att en hel del är lyckligt ovetande...

Inga större problem, jojo. Sopa under mattan kallas det... får väl se om någon ens svarar på detta inlägg.

Herr Chang har talat.

Nu kunde man ladda hem telestop för att lösa problemet på äldre versioner står det, om man läser artikeln.

Men har man fel glasögon så verkar det som man utesluter den infon?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kunde man ladda hem telestop för att lösa problemet på äldre versioner står det, om man läser artikeln.

Men har man fel glasögon så verkar det som man utesluter den infon?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

I alla telefoner jag använt har uppdateringar kommit automatiskt.

Man får bara verifiera att man vill uppdatera.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det finns gränser för hur mycket skitsnack iOS klarar av.

Du har själv sagt att du bidrar med en hel del ;)

Japp :) Man har väl lite självinsikt till skillnad mot vissa andra världsmästare här :giggle:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp :) Man har väl lite självinsikt till skillnad mot vissa andra världsmästare här :giggle:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bara för att jag inte erkänt det öppet betyder det inte att jag också kommer med min beskärda del skitsnack :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det finns en speciell herre här som åxå är genuint seriös, seriös motståndare till allt vad Apple heter. Han skulle aldrig erkänna att det finns något som är bra med en enda Appleprodukt, inte ens Aluminiumet som ingår i IPhone.

NÄMLIGEN DU MIN FORUMBRODER.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nja det finns en speciell herre här som åxå är genuint seriös, seriös motståndare till allt vad Apple heter. Han skulle aldrig erkänna att det finns något som är bra med en enda Appleprodukt, inte ens Aluminiumet som ingår i IPhone.

NÄMLIGEN DU MIN FORUMBRODER.

Tack för att du tycker att jag är seriös :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kunde man ladda hem telestop för att lösa problemet på äldre versioner står det, om man läser artikeln.

Men har man fel glasögon så verkar det som man utesluter den infon?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hmm... det var väl inte riktigt svar på min fråga. Man kan ladda hem teleskop... jaja, men hur många gör det?

I alla telefoner jag använt har uppdateringar kommit automatiskt.

Man får bara verifiera att man vill uppdatera.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Betydligt bättre svar! Nu återstår bara frågan om det gäller alla varianter av Androidmobiler som kan tänkas drabbas av detta?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... det var väl inte riktigt svar på min fråga. Man kan ladda hem teleskop... jaja, men hur många gör det?

Betydligt bättre svar! Nu återstår bara frågan om det gäller alla varianter av Androidmobiler som kan tänkas drabbas av detta?

Herr Chang har talat.

Förmodligen inte. Då det knappast finns anledning att uppgradera in absurdum.

Men ett annat sätt man kan lösa det på är tydligen att byta webbläsare till t.ex chrome eller firefox. Dom är tydligen inte drabbade då detta gäller bugg i original läsaren.

Och jag har ingen aning om hur många som laddar hem telestop.

När kommer Apple,s karttjänst att fungera förresten? :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen inte. Då det knappast finns anledning att uppgradera in absurdum.

Men ett annat sätt man kan lösa det på är tydligen att byta webbläsare till t.ex chrome eller firefox. Dom är tydligen inte drabbade då detta gäller bugg i original läsaren.

Och jag har ingen aning om hur många som laddar hem telestop.

Precis. Du har ingen aning, men det hindrar dig inte från försöka bagatellisera detta problem.

Ingen anledning att uppgradera in absurdum? Enklare att bara köpa ny mobil kanske? Om jag visste att min mobil kan bli raderad bara sådär så skulle jag nog snarast ladda ner säkerhetsuppgraderingen. I den mån jag vet om det och det finns något att ladda ner just för min mobil...

När kommer Apple,s karttjänst att fungera förresten? :crazy:

Den kommer säkert att fungera bättre än Googles kartor så småningom. Om användare rapporterar fel så rättar säkert Apple till dom. Det är precis bland annat så Googles kartor kunnat utvecklas under de åtta år de funnits. Googles kartdatabas är ovärderlig, och det vet Google.

En del tycks tro att Apple av rent arroganta skäl kickat ut Google från iOS. Ett ganska naivt önsketänkande. Det framgår nu en hel del intressanta detaljer från diverse trovärdiga källor vad som egentligen hänt mellan Apple och Google.

Google har hela tiden vägrat tillhandahålla "turn-by-turn" kartanvisningar. Denna funktion är minsann reserverad för Android...ja, det kan man för all del förstå. Men är det konstigt att Apple till slut tröttnar och gör en egen lösning?

Enligt uppgift sträcker sig Apples nuvarande avtal med Google till juni 2013. Vad Google kräver för nytt avtal vet vi inte. Kanske mer betalt? Kanske mer reklam i kartorna? Kanske fullständig tillgång till allt Apple vet om iOS-användare? Var de befinner sig, namn, adress, kön, ålder, inkomst, surfhistoria? Och annat som är smaskens för Google när de ska skräddarsy sin reklam till varje användare.

Med tanke på att Apple normalt sett gör stor uppgradering av iOS en gång om året är juni 2013 ingen bra tidpunkt att riva bort Googles kartor och lägga in sina egna kartor. Apple fick då ta det kanske smärtsamma beslutet att redan i nysläppta iOS 6 ta detta steg. De visste säkert att deras kartor inte var 100%, men dit når man inte utan att många över hela världen har testat i praktiken. Säg någon leverantör som erbjudit perfekta kartor från version 1.0?

Apple vill av goda skäl inte vara beroende av Google, och kartorna är ett steg på vägen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Du har ingen aning, men det hindrar dig inte från försöka bagatellisera detta problem.

Ingen anledning att uppgradera in absurdum? Enklare att bara köpa ny mobil kanske? Om jag visste att min mobil kan bli raderad bara sådär så skulle jag nog snarast ladda ner säkerhetsuppgraderingen. I den mån jag vet om det och det finns något att ladda ner just för min mobil...

Den kommer säkert att fungera bättre än Googles kartor så småningom. Om användare rapporterar fel så rättar säkert Apple till dom. Det är precis bland annat så Googles kartor kunnat utvecklas under de åtta år de funnits. Googles kartdatabas är ovärderlig, och det vet Google.

En del tycks tro att Apple av rent arroganta skäl kickat ut Google från iOS. Ett ganska naivt önsketänkande. Det framgår nu en hel del intressanta detaljer från diverse trovärdiga källor vad som egentligen hänt mellan Apple och Google.

Google har hela tiden vägrat tillhandahålla "turn-by-turn" kartanvisningar. Denna funktion är minsann reserverad för Android...ja, det kan man för all del förstå. Men är det konstigt att Apple till slut tröttnar och gör en egen lösning?

Enligt uppgift sträcker sig Apples nuvarande avtal med Google till juni 2013. Vad Google kräver för nytt avtal vet vi inte. Kanske mer betalt? Kanske mer reklam i kartorna? Kanske fullständig tillgång till allt Apple vet om iOS-användare? Var de befinner sig, namn, adress, kön, ålder, inkomst, surfhistoria? Och annat som är smaskens för Google när de ska skräddarsy sin reklam till varje användare.

Med tanke på att Apple normalt sett gör stor uppgradering av iOS en gång om året är juni 2013 ingen bra tidpunkt att riva bort Googles kartor och lägga in sina egna kartor. Apple fick då ta det kanske smärtsamma beslutet att redan i nysläppta iOS 6 ta detta steg. De visste säkert att deras kartor inte var 100%, men dit når man inte utan att många över hela världen har testat i praktiken. Säg någon leverantör som erbjudit perfekta kartor från version 1.0?

Apple vill av goda skäl inte vara beroende av Google, och kartorna är ett steg på vägen.

Herr Chang har talat.

Man kan nästan tro att du sitter med i högsta ledningen. Maken till svammel och inbillning du häver ur dig . :rolleyes:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan nästan tro att du sitter med i högsta ledningen. Maken till svammel och inbillning du häver ur dig . :rolleyes:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Och du är egentligen svarslös. Eller vadå?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Du har ingen aning, men det hindrar dig inte från försöka bagatellisera detta problem.

Ingen anledning att uppgradera in absurdum? Enklare att bara köpa ny mobil kanske? Om jag visste att min mobil kan bli raderad bara sådär så skulle jag nog snarast ladda ner säkerhetsuppgraderingen. I den mån jag vet om det och det finns något att ladda ner just för min mobil...

Den kommer säkert att fungera bättre än Googles kartor så småningom. Om användare rapporterar fel så rättar säkert Apple till dom. Det är precis bland annat så Googles kartor kunnat utvecklas under de åtta år de funnits. Googles kartdatabas är ovärderlig, och det vet Google.

En del tycks tro att Apple av rent arroganta skäl kickat ut Google från iOS. Ett ganska naivt önsketänkande. Det framgår nu en hel del intressanta detaljer från diverse trovärdiga källor vad som egentligen hänt mellan Apple och Google.

Google har hela tiden vägrat tillhandahålla "turn-by-turn" kartanvisningar. Denna funktion är minsann reserverad för Android...ja, det kan man för all del förstå. Men är det konstigt att Apple till slut tröttnar och gör en egen lösning?

Enligt uppgift sträcker sig Apples nuvarande avtal med Google till juni 2013. Vad Google kräver för nytt avtal vet vi inte. Kanske mer betalt? Kanske mer reklam i kartorna? Kanske fullständig tillgång till allt Apple vet om iOS-användare? Var de befinner sig, namn, adress, kön, ålder, inkomst, surfhistoria? Och annat som är smaskens för Google när de ska skräddarsy sin reklam till varje användare.

Med tanke på att Apple normalt sett gör stor uppgradering av iOS en gång om året är juni 2013 ingen bra tidpunkt att riva bort Googles kartor och lägga in sina egna kartor. Apple fick då ta det kanske smärtsamma beslutet att redan i nysläppta iOS 6 ta detta steg. De visste säkert att deras kartor inte var 100%, men dit når man inte utan att många över hela världen har testat i praktiken. Säg någon leverantör som erbjudit perfekta kartor från version 1.0?

Apple vill av goda skäl inte vara beroende av Google, och kartorna är ett steg på vägen.

Herr Chang har talat.

Står det nån typ av förbindelseavtal vid köp av Apple aktier att man ska vara arrogant mot alla som inte hyllar Apple?

Jag utgår från det som står i artikeln när jag svarade. I övrigt undrar jag varför du förväntar dig att jag ska stå till svars för varenda liten tillverkares uppgradering schema?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du är egentligen svarslös. Eller vadå?

Herr Chang har talat.

Jag är ganska säker på att alla är svarslösa mot ditt svammel. Det är helt meningslöst och diskutera med fanatiker.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det finns en speciell herre här som åxå är genuint seriös, seriös motståndare till allt vad Apple heter. Han skulle aldrig erkänna att det finns något som är bra med en enda Appleprodukt, inte ens Aluminiumet som ingår i IPhone.

NÄMLIGEN DU MIN FORUMBRODER.

Om det är mig du menar? Så tycker jag faktiskt att Iphone är en bra telefon för barn och äldre människor. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är mig du menar? Så tycker jag faktiskt att Iphone är en bra telefon för barn och äldre människor. :)

Ja då är frågan varför du inte köpt en för du är en gammal gubbe som beter sig som ett barn :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är frågan varför du inte köpt en för du är en gammal gubbe som beter sig som ett barn :crazy:

När jag kommer upp i din klass så kanske jag också köper en. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kommer upp i din klass så kanske jag också köper en. :)

Nu vet jag att du uppfyller kriterierna som du själv räknade upp för som Odin konstaterade är du ett barn i sinnet och äldre än mig är du också. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag att du uppfyller kriterierna som du själv räknade upp för som Odin konstaterade är du ett barn i sinnet och äldre än mig är du också. :)

Hur kommer det sig att jag inte har nån Iphone och du har en då?

Och hur vet du hur ung jag är? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att jag inte har nån Iphone och du har en då?

Och hur vet du hur ung jag är? :)

Du skrev det själv att barn och gamla människor har iPhone.du beter dig som ett barn,du är gammal men har ingen iPhone.

M.a.o så ljög du och inget nytt för dig i.o.f.s :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev det själv att barn och gamla människor har iPhone.du beter dig som ett barn,du är gammal men har ingen iPhone.

M.a.o så ljög du och inget nytt för dig i.o.f.s :)

Av princip så ljuger jag aldrig om det inte är nödvändigt. :)

Nu har jag inte tid med dig längre.. ska hämta grabben från skolan sen blir det nog lite krubb och öl på krogen med familjen.

Trevlig helg på dig lappsrkälle! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att dom föreslår att använda googles kartor.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...