Jump to content
IGNORERAD

IOS6 verkar suga rejält


Nicholas

Recommended Posts

Herregud,

det ju bara en DUM telefon som i ALLA delar bygger på en minst 50 år gammal grundläggande teknologi!

Visst kan man tjäna pengar på det men att marknadsföra ett nytt operativsystem som i sin komplexitet med nöd och näppe överträffar min nya kaffebryggares intelligens som en teknisk innovation år 2012 är mog mera att betrakta som ett mästarverk i "Volksverdummung" (=folksfördumning).

Jag undrar bara hur vi i framtiden skall kunna konkurrera med asiater och afrikaner när vi sakta men säkert tappar bort orientering kring vad som är viktigt för att behålla vårt tekniska försprång.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 337
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    28

  • Herr Chang

    18

  • andrejsdenruskige

    18

  • hasseigöteborg

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herregud,

det ju bara en DUM telefon som i ALLA delar bygger på en minst 50 år gammal grundläggande teknologi!

Visst kan man tjäna pengar på det men att marknadsföra ett nytt operativsystem som i sin komplexitet med nöd och näppe överträffar min nya kaffebryggares intelligens som en teknisk innovation år 2012 är mog mera att betrakta som ett mästarverk i "Volksverdummung" (=folksfördumning).

Jag undrar bara hur vi i framtiden skall kunna konkurrera med asiater och afrikaner när vi sakta men säkert tappar bort orientering kring vad som är viktigt för att behålla vårt tekniska försprång.

//Singha711

Man kan fråga sig vad du gör här på MPR när det verkar som du har lösningen på dom flesta problem i världen.

Jag skiter fullständigt i vilka som förser mig med teknologi så länge det är teknologi som jag uppskattar och har ett "behov" av.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Herregud,

det ju bara en DUM telefon som i ALLA delar bygger på en minst 50 år gammal grundläggande teknologi!

Visst kan man tjäna pengar på det men att marknadsföra ett nytt operativsystem som i sin komplexitet med nöd och näppe överträffar min nya kaffebryggares intelligens som en teknisk innovation år 2012 är mog mera att betrakta som ett mästarverk i "Volksverdummung" (=folksfördumning).

Jag undrar bara hur vi i framtiden skall kunna konkurrera med asiater och afrikaner när vi sakta men säkert tappar bort orientering kring vad som är viktigt för att behålla vårt tekniska försprång.

//Singha711

Håller med! Tekniken är gammal!!

Nyheterna är alltid applikationerna och och i den mån dom kan engagera företagen

Gillar detta med passbok i IOS6 för biljettlöst resande på riktigt..

Hoppas alla reseföretag hoppar på!

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår det ,ingen annan fan har hittat dit.

Snake

Nu är du ute och ringlar på mycket farlig mark... Serumet kan sina....;-)

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alla iPhone 5 lika stora..? På tal om faktafel.

Hade du hade varit läskunnig och haft någon form av slutledningsförmåga skulle du läsa det jag citerade först.

Om jag inte skrivit exakt som den jag citerade så skulle det vara svårt för normala människor att veta vad jag syftade på, men du lyckades inte förstå ändå.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar detta med passbok i IOS6 för biljettlöst resande på riktigt..

Hoppas alla reseföretag hoppar på!

Med vänlig hälsning,

Hoppas att Ryanair hoppar på detta!

Skickat från min U8860 via Tapatalk 2

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan fråga sig vad du gör här på MPR när det verkar som du har lösningen på dom flesta problem i världen.

Jag skiter fullständigt i vilka som förser mig med teknologi så länge det är teknologi som jag uppskattar och har ett "behov" av.

Det märkliga med Apple-fanatikerna är att de varje gång man bara antyder att inte Apple-produkterna representerar "the state of the art" närmast känner sig personligen kränkta och därför lätt överreagerar.

Uppriktigt sagt, Jocko, så undrar jag vem som skulle komma på den galna iden att ta ifrån dig din absoluta ensamrätt att välja och trivas med dina prylar och att ge uttryck för det så mycket du vill. Självfallet får du behålla dina värderingar, fattas bara annat. Men det måste vara tillåtet att andra kan ha avvikande uppfattningar om dina skötebarn utan att du genast tappar fattningen.

Om du tycker att kritiken mot dina favoritprylar inte är berättigad eller felaktig finns väl alla möjligheter att hålla emot med fakta men ogärna med personliga indignationer som bara avslöjar att du i upphetsningen inte förmår att läsa vad som verkligen står i inläggen och vad som egentligen inte står där.

Att man har olika uppfattningar betyder inte att man måste idi*tförklara varandra hur frän tonläget än må vara.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer iallafall ihåg när jag köpte min första mitsubishi pocket och man kunde ringa från.

Sk*t dyr var den 23 000 sek, Ack så viktig man var då! Men iofs ung och dum.

Vad addar de oss med idag mediokra kameror och en massa blaj!? För 6000-7000 kronor.

Tack men nej tack!

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ute och ringlar på mycket farlig mark... Serumet kan sina.;-)

Kompis jag har motgift de vet du.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det märkliga med Apple-fanatikerna är att de varje gång man bara antyder att inte Apple-produkterna representerar "the state of the art" närmast känner sig personligen kränkta och därför lätt överreagerar.

Du menar att det är skillnad mot Samsung ägare om dom får höra att deras telefon inte är "the state of the art"?

Det spelar ingen roll om det är en Bmw eller Mercedes ägare men skulle du stå på deras uppfart och dumförklara dom för deras val av bil skulle du få samma reaktion.

Uppriktigt sagt, Jocko, så undrar jag vem som skulle komma på den galna iden att ta ifrån dig din absoluta ensamrätt att välja och trivas med dina prylar och att ge uttryck för det så mycket du vill. Självfallet får du behålla dina värderingar, fattas bara annat. Men det måste vara tillåtet att andra kan ha avvikande uppfattningar om dina skötebarn utan att du genast tappar fattningen.

Det är det som jag upplever att från flera medlemmar att man blir dumförklarad genom sitt val av telefon i form av spydiga kommentarer.

Och vad säger att jag inte får ge respons på dessa kommentarer utan att för den delen bli kallad fanatiker?

Det är väldigt lätt att ge en person epitetet fanatiker bara för att man står för sin åsikt och argumenterar emot.

Men det är tydligt att ens åsikter eller argument betyder något när man fått epitetet fanatiker satt på sig

Om du tycker att kritiken mot dina favoritprylar inte är berättigad eller felaktig finns väl alla möjligheter att hålla emot med fakta men ogärna med personliga indignationer som bara avslöjar att du i upphetsningen inte förmår att läsa vad som verkligen står i inläggen och vad som egentligen inte står där.

Det är just det där med fakta som du säger att man ska ha som argument som är så intressant.

För dig och andra verkar allt handla om siffror,Mhz,GB,Quad Core och som för mig spelar mindre roll.

Jag behöver inte ha en dator med värsta processorn,eller största hårdisken utan det är känslan,upplevelsen men datorn,telefonen.

Det handlar inte om specar för mig när jag väljer utan det handlar om handhavandet,om gränssnittet.

Så då är frågan hur ska jag kunna argumentera emot med fakta när det för mig handlar om upplevelser.

Det har jag sagt flera gånger när tjafset börjat men det är tydligt att motparten inte fattar eller snarare inte vill fatta.

Samma sak gjorde du när jag nämnde vilken dator jag hade och du direkt kommenterade att det är lika bra att jag uppgradera för den är inte framtids säker.

Då är vi där igen att det handlar inte om vilken processor den har eller lagringsutrymmet och skulle jag behöva uppgradera i framtiden så gör jag det.

Inte uppgraderar jag nu inför något som jag inte vet vad som komma skall.

Att man har olika uppfattningar betyder inte att man måste idi*tförklara varandra hur frän tonläget än må vara.

//Singha711

Det håller jag till 100% med om och det gäller andra medlemmar också fast det fungerar inte alla gånger.

Gällande vad jag skrev till dig har jag bett om ursäkt dels i tråden och jag har skickat ett PM där jag ber om ursäkt.

Vad mer kan jag göra än att förklara att jag hade en dålig dag där jag formulerade mig klumpigt.

Mvh Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Apples uppgraderingar är inte så märkvärdiga. Har uppgraderar både till Mountain Lion och iOS6 utan att jag märkt några skillnader

:(

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vilka saker tycker du skulle bli bättre? Totalt ändrat UI?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan fråga sig vad du gör här på MPR när det verkar som du har lösningen på dom flesta problem i världen.

Jag skiter fullständigt i vilka som förser mig med teknologi så länge det är teknologi som jag uppskattar och har ett "behov" av.

Då är det ju lite märkligt att du likt en dåre känner dig tvungen att försvara allt som har med tillverkaren Apple att göra.

Ändrades av Percy
Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det ju lite märkligt att du likt en dåre känner dig tvungen att försvara allt som har med tillverkaren Apple att göra.

Är det märkligt att jag kommenterar saker som jag tycker är felaktigheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det ju lite märkligt att du likt en dåre känner dig tvungen att försvara allt som har med tillverkaren Apple att göra.

Menar du att man som Apple fanboy bara stillatigande ska tåla att fandroids sprider lögner om Apple?

Du har aldrig reflekterat över Applehatares nästan tvångsmässiga hånande inlägg?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även som aktieägare borde man väl inse att det är som alla andra företag med goda och dåliga sidor.

Bara för man flyger med Ryan Air behöver man ju inte föneka att de får soppetorsk lite för ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple Fanboys är som muslimska fanatiker

Se bara hur de reagerar när någon på något sätt uttalar sig negativt mot profeten Muhammed.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple Fanboys är som muslimska fanatiker

mot profeten Muhammed.

Ansdroids fansboys är som extrema salafister Se bara hur de reagerar när någon på något sätt uttalar sig negativt något överhuvudtaget. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga som man kanske kan få svar på.

Jag undrar om när man uppgraderar till IOS 6 uppstår några problem? Appar försvinner m.m.

Vad är fördelarna med IOS 6?

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga som man kanske kan få svar på.

Jag undrar om när man uppgraderar till IOS 6 uppstår några problem? Appar försvinner m.m.

Vad är fördelarna med IOS 6?

Vänta så ska jag skicka ett PM till Percy först och fråga om jag får svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga som man kanske kan få svar på.

Jag undrar om när man uppgraderar till IOS 6 uppstår några problem? Appar försvinner m.m.

Vad är fördelarna med IOS 6?

Det händer ingenting med apparna förutom att Youtube och Google maps försvinner.

Youtube appen är bara att ladda ner från Appstore.

Jag kan säga att om du är nöjd med iOS5.1.1 och inte ser någon nytta med dom förändringar som det kommer bli så låt bli att uppdatera.

Men det beror lite på vilken telefon du har också för har du iPhone 4 så är det mindre anledning att uppdatera eftersom det inte får nytta med alla nya funktioner.

Jag listade tidigare i denna tråd vilka uppdateringar jag uppskattade i första hand.

http://www.maipenrai.se/forum/t/21521-ios6-verkar-suga-rejaelt/page__st__60#entry571776

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga som man kanske kan få svar på.

Jag undrar om när man uppgraderar till IOS 6 uppstår några problem? Appar försvinner m.m.

Vad är fördelarna med IOS 6?

Själv har jag inte upplevt några problem, å andra sidan är jag knappast någon "power user" vad gäller mobiler överhuvudtaget.

Fördelar? För min del är det viktigt att alltid använda senaste versionen av ett OS. Buggfixar, prestandaoptimering, åtgärdade säkerhetshål etc.

Nyheter som gäller socialt trams, till exempel Facebook, intresserar mig inte alls. Fast det är ju jag det. Se här vad Apple tycker:

http://www.apple.com/se/ios/

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag inte upplevt några problem, å andra sidan är jag knappast någon "power user" vad gäller mobiler överhuvudtaget.

Fördelar? För min del är det viktigt att alltid använda senaste versionen av ett OS. Buggfixar, prestandaoptimering, åtgärdade säkerhetshål etc.

Nyheter som gäller socialt trams, till exempel Facebook, intresserar mig inte alls. Fast det är ju jag det. Se här vad Apple tycker:

http://www.apple.com/se/ios/

Herr Chang har talat.

Är en sanning med modifikation men i detta fall verkar det så.

För vad jag läst är det dom som installerat iOS6 på en 3GS och den har upplevts som rappare.

Har inte vågat gjort det själv på frugan och det spelar ingen roll heller eftersom hon ska få en vit iPhone 5 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Gillar det nya alkolåset i IOS6.

Var nog största förändringen..

vyqasaze.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...