Jump to content
IGNORERAD

Marina i Thailand


Jokern

Recommended Posts

Någon som har koll på en ungefärlig månadsavgift för att lägga en båt vid en marina i Thailand?

Om båten inte går under Thailändskt flagg måste då båten ur Thailand efter en viss tid eller kan den vara där hur länge som helst?

Finns det några hinder att komma via egen båt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera marinor på östsidan av Phuket ett par av dom tar riktigt stora båtar.

Och Ja, jag är nästan säker på att båten måste lämna Thailand minst var 90e dag, men du får leta efter bättre info.

Jag har läst det nånstans och jag har också jobbat på en båt som låg i Phuket, vi åkte ner till Malaysia och bunkrade, så sparade vi en massa stålar också!

MVH Tommy .

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en granne som tog sin båt från England och han var tvungen att ta ut båten var tredje månad. Men det går tydligen att göra visarun med båten med lite pengar så att du inte behöver ta den till Cambodja.

Detta gäller Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänkte att båten måste ut ur landet med jämna mellanrum men hur kontrollerar dom att den verkligen går ut ur landet?

Ja... ingenting får ju vara enkelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänkte att båten måste ut ur landet med jämna mellanrum men hur kontrollerar dom att den verkligen går ut ur landet?

Ja... ingenting får ju vara enkelt! ��

Med "inresestämplar" till ett annat land.

Detta är inte så ovanligt, samma sak gäller tex bilar som är reggade i ett annat land.

Rätt så internationella regler om du kollar runt lite.

Jag tror att inte Thailand hittat på reglerna själv, utan följer internationell praxis.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har forskat efter en marina till en liten kölsegelbåt(22 fot). Oceanmarina, se Ragsons länk, skulle

kosta ca 45.000 SEK per år. Då ingår medlemskap, båtplatshyra mm.

Det andra alternativet jag hittade är http://www.royallakeside.com/ Här finns en liten "insjöhamn" vidsidan av floden, en sluss för att komma in-ut. I mitt fall blev ca kostnaden 20.000 SEK per år.

Har nu sålt båten, funderar på centerbordsbåt på trailer istället.

Det går väl att ta in en liten båt som flyttgods? Eller?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.royallakeside.com/

Blev fel på tidigare länk, gick ej ändra..? Provar igen.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något är galet, halva meddelandet försvann vid uppladdningen..?

Skrev att Royal Lakeside är golfklubb med en liten "insjöhamn" med slussport vid sidan av floden.

Syns väldigt väl på Google Earth. Mitt båt skulle kosta ca 20.000 SEK per år.

Går det inte att ta in en liten båt som flyttgods? Antar att tidigare inlägg avser stora båtar.Eller?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...