Jump to content
IGNORERAD

Vilka bolag reser ni med? / Vart bokar ni?


skunk_10

Recommended Posts

Sitter nu och letar biljett till Thailand 2v i december och tänkte kolla om ni har några tips på billiga resebolag/websiter?

Hittade Malmö - Phuket för 4,600kr tr/rt , 2v i Dec

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    6

  • Grevenigrevie

    5

  • skunk_10

    5

  • Herr Chang

    3

Mest aktiva i denna tråd

odenresor har jag bokat med, dom senaste åren. Gillar när man kan prata med någon. Personlig service kallas det visst

för.

Fick ett pris nu på 8700 kr med Etihad. 1 års biljett ombokningsbar 1 gång. Annars har jag åkt med Thai,Finn och swiss.

Swiss tyckte jag var riktigt dåliga. Thai är bra pga direkt flight . Finnair är lika bra som Thai förutom mellanlandingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Nej det blir första gången. Men har bara hört gott om dom. Det enda negativa är väl mellanlandningarna. Men det

kan man leva med om man spar massa pengar. Speciellt nu när kronan är så kass.

Tror dom är rankade som ett av världens bästa flygbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

De där billiga flygstolarna med charterbolagen vill jag definitvit varna för.

Är man inte utrustad med en järnvilja och en ängels tålamod så ska man akta sig väldigt noga.

400 sardiner inklämda på ett minimalt utrymme i 13 timmar+ en mellanlandning i sandöknen på 4-6 timmars väntetid.

En sardinburk full med skrikande spädbarn, groggande, högljudda skandinaver, stirriga, stressade flygvärdinnor som inte bryr sig för fem öre.

Omgiven av självgoda, fördomsfulla svenska par som snackar skit om bargubbar och thaitjejer.

Nej fy fan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt BTT!

Quote

De där billiga flygstolarna med charterbolagen vill jag definitvit varna för.

Är man inte utrustad med en järnvilja och en ängels tålamod så ska man akta sig väldigt noga.

400 sardiner inklämda på ett minimalt utrymme i 13 timmar+ en mellanlandning i sandöknen på 4-6 timmars väntetid.

En sardinburk full med skrikande spädbarn, groggande, högljudda skandinaver, stirriga, stressade flygvärdinnor som inte bryr sig för fem öre.

Omgiven av självgoda, fördomsfulla svenska par som snackar skit om bargubbar och thaitjejer.

Nej fy fan.

BTT

Jag har varit med på detta en gång, aldrig mer.  :fan1:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Ja, det är helt klart värt några kronor extra för att slippa charter.

Åkte en gång charter till Phuket. Aldrig mer, det får kosta vad det vill!

Den något bisarra mellanlandningen i Mellanöstern kan jag också klara mig utan...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

En oslagbar bokning är med Nonki på Nonkis Thailandshörna. Han bokar och lägger bevakning i avvaktan på bästa pris, för denna service tar han inget extra. Jag bokade i februari och betalade dagen innan Thai höjde flygskatten, vilket innebar att biljetterna sjönk ca 2500:-/styck och skatten blev 1600:-/person. Biljetterna är öppna 6-månaders med bokning ut 17/12 och hem 25/1.

/ Uffe & Nid

Link to comment
Dela på andra sajter

hej Skunk!

vi boka alltid med www.jade.se de brukar ha jätte bra priser som just nu under Dec månad 3 V biljett för 6300 kr..

deras service är gudomlig o billig. Men största nackdel med de är att de har inga Ombudsman som kan fixa visum längre än 1 månad ( det kommer ) däremot kan http://www.seatravel.se/ de tar 100 för Ombudsman att fixa ett längre visum åt dig.slipper man åka ner personlig till thaiambassaden själv.

självklart det gäller med thai..

lycka tilll

mvh / jack

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Tjena

En oslagbar bokning är med Nonki på Nonkis Thailandshörna. Han bokar och lägger bevakning i avvaktan på bästa pris, för denna service tar han inget extra. Jag bokade i februari och betalade dagen innan Thai höjde flygskatten, vilket innebar att biljetterna sjönk ca 2500:-/styck och skatten blev 1600:-/person. Biljetterna är öppna 6-månaders med bokning ut 17/12 och hem 25/1.

/ Uffe & Nid

Skulle vara intressant att höra vad ni fick betala för de biljetterna...  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De där billiga flygstolarna med charterbolagen vill jag definitvit varna för.

Är man inte utrustad med en järnvilja och en ängels tålamod så ska man akta sig väldigt noga.

400 sardiner inklämda på ett minimalt utrymme i 13 timmar+ en mellanlandning i sandöknen på 4-6 timmars väntetid.

En sardinburk full med skrikande spädbarn, groggande, högljudda skandinaver, stirriga, stressade flygvärdinnor som inte bryr sig för fem öre.

Omgiven av självgoda, fördomsfulla svenska par som snackar skit om bargubbar och thaitjejer.

Nej fy fan.

BTT

I den här frågan är jag nödd att hålla med dig. Provade att boka enbart flygstol på ett charterflyg till Phuket i december 1997 och det var en pinsam resa från början till slut. Var förstås billigt men trots det så lovade jag mig själv efteråt att aldrig mer sätta min tillit till ett charterflygbolag. Och det håller i alla fall ännu.

I övrigt så har jag flugit till Thailand med Thai, SAS, Finnair, British airways, Swiss, KLM/China airlines, Austrian air,/Lauda air och Garuda Indonesia. Har funkat ungefär lika bra med alla och det jag väljer beror på aktuellt dagspris samt att bolaget flyger på tider som passar mig/oss.

Tidigare brukade jag söka resor på aftonbladet resa men den tjänsten verkar numer vara nedlagd och då blir det istället reseguiden.se .

Dom har en sökmotor som söker på alla flygbolags egna hemsidor samt alla dom vanligaste internetbokningssajterna. Sorterar sedan alla tillgängliga alternativ med det billigaste placerat överst.

Tänker själv försöka boka en resa via dom imorgon för avresa om exakt 2 veckor. Få se hur jag lyckas?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har flugit till Thailand med Swissair, Lauda air, Singapore air, Aeroflot, Sas, Thai, Tarom,All Italia,Air Portugal och ska jag försöka gradera så ligger nog Singapore airlines i topp och Rumänska Tarom i botten.

Jag glömmer aldrig flygplatsen i Bukarest i mitten av 90 talet.

Ren skolmatsbespisningssnitt på restaurangen, vilken i övrigt såg ut som en bussväntsal i någon svensk småstad.

Mest imponerande är flygplatsen i Singapore.Snyggast flygvärdinnor på areoflot och Singapore.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Vill tillägga att vi också har hittat resa genom reseguiden.se de senaste gångerna.

Den kommande resan bokade vi i mars månad genom "Easy T Travel" och tyckte att allt var kanonbra.

Priset landade endast på 31000:- för 2 vuxna och 2 barn på 11 & 12år och sen skulle det vara lätt

att lägga till vår kommande hasip-hasip för en kostnad som de då sa 625:-.

Avresan skulle ske 17:30 den 23dec från Kastrup till Bangkok med en mellanlandning i Istanbul på endast 2tim vilket vi tyckte var jättebra med tanke på barnen också.

Hemresan skulle ske den 20jan 23:40 vilket gjorde att mellanlandningen skulle ta 4tim vilket vi tyckte var helt ok då det blev mellan 06:00-10:00 så man kunde äta en stabil frukost i lugn och ro vid mellanlandningen.

Priset var alltså lysande med tanke på dessa förutsättningar och för denna reseperioden tyckte vi och slog till.

Allt har varit lysande tills vi för en tid sedan skulle lägga till vår dotter som föddes i augusti.

Efter lite mailande med Easy T travel fick vi till slut som svar att det var enklast enligt Turkish Airlines att vi såg till att vara ute i riktigt god tid på Kastrup avresedagen och löste ut hennes biljett hos dem på Kastrup.

Detta ville jag slippa med tanke på att jag vet hur det kommer att bli med tre barn och all packning ute på Kastrup, så jag kontaktade resebyrån igen och försökte få dem att förstå och be dem ordna detta innan för oss.

Detta kunde de inte lösa eftersom de i somras gått över till E-ticket och de andra 4 biljetterna vi hade var pappersbiljetter.

Då tog jag kontakt direkt med Turkish Airlines för att höra om de kan hjälpa oss att lösa detta innan avresa, och vad får jag till svar då...

JO...att flighten 17:30 inte finns och att vi är omplacerade till en flight den 24e 17:30 istället...

och ännu sjukare...Flighten mellan Istanbul och Bangkok var inte ändrad för oss !!

Tog omedelbart dagen efter kontakt med Easy T Travel igen och ifrågasatte vad som inträffat och först förstår de ingenting, men helt plötsligt så ser hon jag pratar med att "hennes kollega fått ett mail om tidtabellsändringar" och att det inte går något flyg 17:30 den 23e.

Efter en himla massa strul så lyckas vi till slut få ändrat vår avresa till den 21dec 17:30 istället, men vad händer då?

JO...då ber de mig maila över personuppgifter på vår dotter samt kortnummer och dylikt

så att de kan debitera mig för dotterns skatter på ca: 3400:- !!

Jag flög väl i taket och började kolla runt om det överhuvudtaget fanns någon resebyrå eller något flygbolag som tog ut sådana summor för ett spädbarn, vilket visade sig vara omöjligt att finna.

Mailade dem igen och berättade att jag vägrade betala den kostnaden och ville att de skulle komma med ett enda vettigt argument till varför just de ville ha så hutlöst betalt, när jag i mars fått priset till 625:-.

Slutade till slut med en ursäkt om att de uppgett fel och att det blev 835:- !!

Nu blev jag ombedd att skicka tillbaka pappersbiljetterna och så får vi en gemensam E-ticket istället.

MEN...jag har aldrig varit med om liknande strul och kommer ALDRIG igen att boka via dessa !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Dec 16 - 15 Jan T & R!

Lufthansa GOT-FRA-BKK, 2 timmar i Frankfurt.

12400 SEK från resebyrå Caribia i GBG.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar surfa runt lite och ta nat som verkar vettigt, i ar blev det SAS via CPH,

SISTA GANGEN, jag lovar.fortfarande dom forbenade kottbullarna och en knappt atbar frukost.. Mestadels medelalders passagerare eller lite+ t.o.m. sa ljudniva och barnaskrik va behagligt franvarande, dock inte stolarna som i min smak var lite val narvarande och harda.

Som tur ar blir det via Wienna pa hemvagen i maj.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gång blir det med Air France.

Är väl inte mitt favorit bolag, men det duger.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja.

Söker också via www.resguiden.se. Brukar boka det någotsånär acceptabla flygbolag som är billigast md våra resplaner.

Vilket flygbolag det blivit har varierat kraftigt dom senaste åren. Senaste resan blev det SAS/Swizz med direktflyg på nedvägen, gången dessförinnan Thai/swizz, också med direktflyg på nedresan. Gångerna innan dess var det Austrian som var mest prisvänliga ett par år i streck. Har också hunnit med att prova Air Berlin som brukar ha ett förträffligt pris på enkelresor.

Nästa resa blir en kombination av SAS/China Airlines/Etiopian/Thai/Thai/Thai/Thai. Gäller sträckan ARN-HK-BKK-SYD-BKK-ARN.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja, min bokning idag lyckades som förväntat och resan hittade jag via reseguiden.se och bokningen blev genom företaget Sembo.

Vi avreser om exakt två veckor med Swiss via Zurich och återvänder den 25 jan via Frankfurt. Frugan går in i sin 7:nde graviditetsmånad den 31 jan och eftersom flygförbud då inträder så kunde vi tyvärr inte stanna längre den här ggn.

Kostnaden blev för oss, ARN-BKK-ARN 25 111 kr samt 5535 kr för anslutningsflyget Norrland-Sthlm med SAS. Reseförsäkringen via Länsförs gick lös på 2035 kr för 77 dgr och 1000  kr kostade mitt visum.

Så den totala kostnaden för att ta oss dit och tillbaka inklusive dom nödvändiga tillbehören gick lös på 33 681 för två vuxna och ett två-årigt barn. Som hittat! ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...