Jump to content
IGNORERAD

Undersökning angående fördomar


herbtrunk

Recommended Posts

Hejsan,

Tack för alla svar som jag fått hittills :) Anledningen till att jag väljer att vara anonym är eftersom jag själv vill slippa bli påhoppad. Jag har inget intresse av att personligen debattera detta ämne men är intresserad av hur par framställs i media men också hur det diskuteras på olika webbsidor. Detta är uppenbarligen ett ämne som berör och jag tror att det beror på att man upplever att det finns mycket fördomar i samhället. Det handlar alltså inte om mina fördomar utan hur man som svensk man och thailändsk kvinna upplever att man blir utsatt för fördomar. Jag vill också understryka att jag är student och jobbar inte på någon tidning. Det är också som jag sagt tidigare, anonymt och frivilligt att delta. För dig som svarade att du försökt svara men att det inte fungerade, jag har lagt ut flera länkar men kan tyvärr inte radera tidigare inlägg där det inte fungerade, klicka på den här länken så hoppas jag att det funkar.

https://docs.google.3cTF0N3RpLVE6MQ

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • herbtrunk

    7

  • Tommy

    6

  • mamma bäng fan pappa käng

    5

  • scorpio63

    5

Mest aktiva i denna tråd

Fattar inte eller vad problemet är. Det är väl inte så jävla farligt att fylla i en enkät. Så fort det är någon som postar ngt sånt här så är det en jävla massa anklagelser om troll och begravda hundar etc.

Om man inte representerar någon tidning eller ansvarig utgivare så luktar det sensationsskriverier lång väg.Jag personligen vill inte medverka till att någon ska sörpla i mitt förhållande(som är bra)fördomar finns så det räcker ändå.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar: En snokande skandal jornalist, eller en superflata typ ROKS Pia från klimakteriepartiet. Var alltid försiktiga med denna typ " undersökningar " det handlar nästan alltid om någon som är ute efter möjlighet att kasta skit på de som luras att svara och att blåsa liv i fördommarna om " import fruar "

Vem är det som har fördomar i denna tråd, jag bara frågar ? :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här på forumet har man så som jag ser det alltid pratat om fördomar, när nu någon vill belysa detta ,så blir taggarna utåt.

Så vad är problemet, alla har ju träfat damen i lampaffären,Och det stämmer ju, i alla fall för de falanger som bor i byarna runt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte representerar någon tidning eller ansvarig utgivare så luktar det sensationsskriverier lång väg.Jag personligen vill inte medverka till att någon ska sörpla i mitt förhållande(som är bra)fördomar finns så det räcker ändå.

Nu har jag svarat på enkäten. Det var väl inte så personliga frågor tyckte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördomar finns överallt tycker man skall svara på frågorna så bra man kan.

Jag är inte helt nöjd med den media bilden.

Men tycker den stämmer hyggligt.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan,

Tack för alla svar som jag fått hittills :) Anledningen till att jag väljer att vara anonym är eftersom jag själv vill slippa bli påhoppad. Jag har inget intresse av att personligen debattera detta ämne men är intresserad av hur par framställs i media men också hur det diskuteras på olika webbsidor. Detta är uppenbarligen ett ämne som berör och jag tror att det beror på att man upplever att det finns mycket fördomar i samhället. Det handlar alltså inte om mina fördomar utan hur man som svensk man och thailändsk kvinna upplever att man blir utsatt för fördomar. Jag vill också understryka att jag är student och jobbar inte på någon tidning. Det är också som jag sagt tidigare, anonymt och frivilligt att delta. För dig som svarade att du försökt svara men att det inte fungerade, jag har lagt ut flera länkar men kan tyvärr inte radera tidigare inlägg där det inte fungerade, klicka på den här länken så hoppas jag att det funkar.

https://docs.google.3cTF0N3RpLVE6MQ

Problemet för dig som undersökare och den misstänksamhet du möter beror på ett antal föregångare med tveksam agenda.

Anonyma journalister som säger sig göra reportage och ställer ungefär samma frågor som dig, men som sedan visat sig vara troll.

OCH

Så en Mikael T, arbetande som frilans i Thailand för kvällstidningarna, han ville träffa par där kvinnan jobbat som prostituerad för att göra reportage.

Ingen ställde upp men han måste ju tjäna pengar som frilans så han drog till med ett reportage baserat fullt ut på hans egna förutfattade meningar.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skulle Roks talibanerna läsa den här tråden så får dom ju varenda fördom bekräftad :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skulle Roks talibanerna läsa den här tråden så får dom ju varenda fördom bekräftad :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svarat ärligt, vi trivs i Sverige och jag har inte kännt av några fördommar från bekanta eller familj EDIT:(Det står "Har du stött på några fördomar från andra människor i din omgivning?" det tolkade jag som folk jag känner)

Tyckte frågeställningen för mannen var väldigt tunn, inga frågor om jag kännt fördommar från folk vi inte känner (det har jag inte), alla vi pratat med är positiva och intresserade.

Frugan får svara om hon vill, inget som bekymmrar mej.

Varför inte ta chansen, om ni inte har nåt att dölja?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte representerar någon tidning eller ansvarig utgivare så luktar det sensationsskriverier lång väg.Jag personligen vill inte medverka till att någon ska sörpla i mitt förhållande(som är bra)fördomar finns så det räcker ändå.

Vad är problemet att svara om det är bra?

Problemet borde väl snarast vara att det mest är positiva som svarar?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt, varför är det så viktigt att framföra ifall man deltagit eller icke?

Det är väl ens sak om man deltar eller ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte TS posta resultatet av undersökningen när den är klar här? Det är ju även intressant för oss att ta del av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Fattar inte eller vad problemet är. Det är väl inte så jävla farligt att fylla i en enkät.

Så fort det är någon som postar ngt sånt här så är det en jävla massa anklagelser om troll och begravda hundar etc.

Säg inte det!

Vissa anser nog att hela existensen är en enda stor konspiration och illusion mot dem själva. :ahh:

Hur ska dessa vilsna själar sanningsenligt kunna svara, och i vilken skepnad bör de svara?

Är det via den som man tror sig vara eller via den som man påstås vara,

eller ska rent av svaret komma från den som man önskar sig vara?

Själv vette sjutton? :crazy:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg inte det!

Vissa anser nog att hela existensen är en enda stor konspiration och illusion mot dem själva. :ahh:

Hur ska dessa vilsna själar sanningsenligt kunna svara, och i vilken skepnad bör de svara?

Är det via den som man tror sig vara eller via den som man påstås vara,

eller ska rent av svaret komma från den som man önskar sig vara?

Själv vette sjutton? :crazy:

SN

Om man inte själv vet vem man är så är det nog lugnast att avstå från att svara på enkäten.

Bara en tanke.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan,

Jag håller på och gör en undersökning om bland annat svårigheter och fördomar gentemot förhållanden mellan kvinnor från Thailand och män från Sverige. Det är en enkel enkät och jag behöver både svenska män och thailändska kvinnors hjälp. Finns det några som kan tänka sig att ställa upp? Maila mig så mailar jag över länken till enkäten. Säg till om du vill ha enkäten på engelska eller svenska (tyvärr kan jag inte thailändska)

Tack på förhand!

Och jag kan heller inte svara for jag er dansk

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju kutym att man skickar med någon form av missivbrev till undersökningar som denna. Tyyvärr är det nog också så att de flesta medlemmar här, på grund av just fördommar, är extra misstänksamma och därför övervägande väljer att avstå deltagande i sådana här undersökningar. Om du däremot hade undersökt ev. fördomar mot romer tror jag du hade fått ett större gensvar ... :crazy:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara svara för mig själv. Jepp har och har haft fördomar som både överträffar och överdriver, sen inte prata om alla underdrifter.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördomar mot thailänskor på ett thailandsforum???

Jag tror att personen i fråga söker i fel forum.

Dessutom så gillar jag inte frågeställningen.

Naturligtvis är vi alla köttimportörer som inte kan få en kvinna i sverige.

Därför tar vi hem en oskyldig bonnjänta från norra Thailand som sexslav.

Det är väl det den undersökningen ska gå ut på att visa antar jag.

Jag kan ha fel, men jag tror inte det.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är vi alla köttimportörer som inte kan få en kvinna i sverige. Därför tar vi hem en oskyldig bonnjänta från norra Thailand som sexslav. Det är väl det den undersökningen ska gå ut på att visa antar jag. Jag kan ha fel, men jag tror inte det.

Det beror väl på vilka svar som inkommer ?

Om du grundar ditt inlägg på ditt eventuella svar på enkäten , så är det bara att

beklaga.

Jag har själv svarat och tyckte inte att det var några konstigheter.

I stället för att beklaga all skit som skrivs i blaskor kan man jo

faktiskt svara på frågor och i största allmänhet uttrycka sina egna

erfarenheter till dom som vill lyssna :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarar gärna på en undersökning som är seriös.

Dvs :

Utfrågaren inte är anonym.

En uppgift vart undersökningen kommer att publiceras.

En garanti på att undersökningen inte säljs vidare.

OSV.

Men att svara på en undersökning som den här är för mig helt främmande.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarar gärna på en undersökning som är seriös.

Dvs :

Utfrågaren inte är anonym.

En uppgift vart undersökningen kommer att publiceras.

En garanti på att undersökningen inte säljs vidare.

OSV.

Men att svara på en undersökning som den här är för mig helt främmande.

Klokt!

Tänkte inte på det.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska fylla i enkäten men kommer att ge helt felaktiga svar på alla frågor. Så gör jag varje gång jag är med i en undersökning. Väldigt underhållande tycker jag, en av livets kryddor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska fylla i enkäten men kommer att ge helt felaktiga svar på alla frågor. Så gör jag varje gång jag är med i en undersökning. Väldigt underhållande tycker jag, en av livets kryddor.

Finns väl inga felaktiga svar på en enkät ?

Bara personliga svar och om dina är lite avvikande speglar

väl det din personlighet. Inget konstigt med det

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...