Jump to content
IGNORERAD

Photokina 2012


Lung-Nok

Recommended Posts

I år är det Photokinaår - dvs dags för den jättestora fotomässan i Köln. Det betyder att nyheterna på kamerafronten kommer att hagla. Ni som funderar på att köpa nytt...avvakta några veckor till. Vissa av fabrikanterna har redan börjat släppa sina godsaker...Fuji, Pentax, Panasonic m fl.

Vilken produkt blir din favorit och skapar det värsta vill-ha-suget hos dig?

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony A99 och Sony rx1

RX1 hoppas den blir billigare än spekulationer + D600

Fotobranschen har i stort kommit till nödvändig (max)prestanda. Istället för att köpa nya modeller, håll koll på bra klipp av utgående modeller. De är oftast mer än nödvändigt för de allra flesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ute efter en kamera som är lätt och liten ska vara Macro en centimeter gärna gps

vad kan tänkas passa när man är ute på vandring i naturen kanske ska vara vatten skyddad. Gärna tips på det som kommer jag är inget kamera proffs men har foto som intresse.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill kunna färgkallibrera min kamera som på förra photokina :crazy:

post-5632-0-71976900-1347394012_thumb.jp

Sånt kalibreringsställe skulle vara omöjligt i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ute efter en kamera som är lätt och liten ska vara Macro en centimeter gärna gps

vad kan tänkas passa när man är ute på vandring i naturen kanske ska vara vatten skyddad. Gärna tips på det som kommer jag är inget kamera proffs men har foto som intresse.

Ha det

Nikons J serie kan kanske vara intressant för dig.

Själv köpte jag en Nikon D3200 som jag är helnöjd med. Har inte använt systemkamera på över 15 år så det var rena grekiskan... Men det kommer tillbaks, och med all info man finner på nätet så har man alla förutsattningar att skaffa sig en hyfsad kunskap.

Skaffade Pixelmator till Mac och Filterstorm PRO till Ipad, förhållandevis enkla program som fixar det mesta.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Nikons J serie kan kanske vara intressant för dig.

Själv köpte jag en Nikon D3200 som jag är helnöjd med. Har inte använt systemkamera på över 15 år så det var rena grekiskan... Men det kommer tillbaks, och med all info man finner på nätet så har man alla förutsattningar att skaffa sig en hyfsad kunskap.

Skaffade Pixelmator till Mac och Filterstorm PRO till Ipad, förhållandevis enkla program som fixar det mesta.

Tack för det svaret

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...