Jump to content
IGNORERAD

leka med tigrar i Thailand.


heno

Recommended Posts

höll på och sätta morgon fikat i vrångstrupen när jag såg detta.

http://www.liveleak.?f=166f5ac70010

har ju hört hur man kan gå in och på ett lugnt och fint sätt få klappa och ha en tiger i knät men typ 20 pers som står och plaskar med bambupinnar och plastpåsar framför ett gäng tigrar känns ju så där.

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja, känns ju inte så smart att jävlas med tigrar på det där sättet. Det kommer sluta illa den dagen en tiger lackar till..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast är det tiger-ungar som matas med nappflaska så dom inte ska bry sig om kunden.

jag bidrar inte till sånt, och detta är ju ännu värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tigerungar?Dom var ju bjässar på80-100 kilo.En vift med tassen på en människa så skulle cirkusen vara igång,bara lite blodlukt så :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt, det är vilda djur och det kan gå snett. Kolla bara vargarna i Kolmården, det är inte frågan om det kommer hända med tigrar utan när. Jag tycker mest synd om tigrarna för människor borde begripa bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tigerungar?Dom var ju bjässar på80-100 kilo.En vift med tassen på en människa så skulle cirkusen vara igång,bara lite blodlukt så :13:

Ja i detta fallet större tigrar men nog inte fullvuxna och kanske bara honor och eller kastrerade hanar.

Någon gång växer ju alla dessa nappflaske tigrar upp och antingen så hamnar dom väl här eller säljs döda som elixir till kineser eller nåt

Typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl på 70 talet som en tysk på kolmården steg ut bland lejonen för att klappa dom. Då han suttit och intalat sina barn att dom är snälla som lamm. Och ville visa detta i praktiken.

Lejonen fick sig en tidig middag och barnen fick sitta och titta när deras pappa vart uppäten. Så den sista idi*ten är förmodligen inte född.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Killer whales på sea world usa gör av med lite tränare då och då (ganska ofta)

Men det sopas under mattan.

The show must go on.

Link to comment
Dela på andra sajter

Besökte tigertemplet för ett antal år sedan och det är en rätt häftig upplevelse.

Tanken 'hoppas han inte får spelet nu' finns ju onekligen där när man går eller sitter helt inpå dessa magnifika djur.

Tänkte även tanken när jag såg Roy och Siegfrid show på Mirage i Vegas när tigrarna va bara några få meter från publiken.

Har sett folk fridyka med vithajar utanför Sydafrika, men själv skulle jag aldrig komma ens på tanken att lämna buren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Besökte tigertemplet för ett antal år sedan och det är en rätt häftig upplevelse.

Tanken 'hoppas han inte får spelet nu' finns ju onekligen där när man går eller sitter helt inpå dessa magnifika djur.

Tänkte även tanken när jag såg Roy och Siegfrid show på Mirage i Vegas när tigrarna va bara några få meter från publiken.

Har sett folk fridyka med vithajar utanför Sydafrika, men själv skulle jag aldrig komma ens på tanken att lämna buren.

Undrar varför Roy och siegfred fick lägga av..

Nä inte min tiger / elefant / varg den gör aldrig nåt..

Link to comment
Dela på andra sajter

För många år sedan läste jag en bok med titeln "döden i sågspånet" Författarnamnet har jag glömt, men det var en av europas ledande domptörer som skrivit. Han hade ägnat sig åt lite statistik, på den tiden okänt i ämnet, och visade att slutet hade blivit det samma för alla hans företrädare. Själv tänkte han bli ett undantag, men verkligheten hann ikapp i början av femtiotalet. Då dog också han i sågspånet och sanningen tycks vara att alla domptörer av kattdjur förr eller senare slutar på samma sätt : i tigerkäftarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också på tigertemplet för några år sedan och enl skötarna hade hanarna fått lukta på honans urin och blev lugna av det påstod dom ,nyfiken som jag är gick jag runt och hittade ett litet betonghus och där var det 3 galler av kraftigt järn in till varje bås och en tiger fanns så jag gjorde mig till känna och hälsa på han ,jävlar vilket vrål det kom ,han hade inte luktat på ngn &quot;urin&quot;<br />

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag var också på tigertemplet för några år sedan och enl skötarna hade hanarna fått lukta på honans urin och blev lugna av det påstod dom ,nyfiken som jag är gick jag runt och hittade ett litet betonghus och där var det 3 galler av kraftigt järn in till varje bås och en tiger fanns så jag gjorde mig till känna och hälsa på han ,jävlar vilket vrål det kom ,han hade inte luktat på ngn &quot;urin&quot;<br />

Eller så tyckte han att du såg aptitlig ut bara :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Eller så var det ett brunstvrål :crazy:

:rotfl::rotfl::rotfl::thumbsup: Stolle.

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Helt klart ett ställe att undvika. Varför gynna detta djurplågeri med utrotningshotade djur :13:

Kan bara hålla med dig, var på ett besök till "Tigertemplet" för 4-5 år sedan. Tragiskt. Att sedan National Geographic kunde ställa upp och göra TV reklam för spektaklet är ofattbart.

post-9848-0-88475500-1349377405_thumb.jp

post-9848-0-88475500-1349377405_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett värre burrabus höll på göra bromsspår bara genom att titta på dataskärmen leka med döden kallar jag detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...