Jump to content
IGNORERAD

Thailändska utan biljett till Thailand då mannen sålt den


Herr Chang

Recommended Posts

Hejsan

Hur det än ligger till kan sådana här händelser förhindras genom att man köper sin biljett från Bangkok och hit genonm vår resebyrå, dvs Nonkis Travel Agency AB.

Då ändras ingenting i flygbiljetten utan att alla omständigheter noggrant kontrolleras. Och det är endast vi som kan göra någon förändring i biljetten.

MVH Nonki

Så går det att få tillbaka pengar på en ombokningsbar ToR biljett, låt oss säga att damen blivit gravid och fått UT och skall stanna i Sverige?

Sen funderade jag på OM mannen planerat att blåsa tjejen från början (låt oss säga att det ÄR ett svin) varför skulle han då bry sej om att handla från er?

AirBerlin är ju ofta billiga och jag har uppfattat det som att man får 2 enkelbiljetter när man bokar med dem. Så de borde vara lämpliga för diverse svinpälsar...

OBS! bara allmänna funderingar, jag vet inget om detta fallet!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    4

  • Mankan

    3

  • Tommy

    3

  • Khun Ken

    3

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Innan "kräket" som många kallar honom har själv berättat sin version så avvaktar åtminstone jag med ett fördömande.

Det sägs att hämden är ljuv och det skulle ev kunna vara svaret på denna trista historia..

Kan ju lika gärna vara så att damen ifråga har skitit i att sticka hem till det datumet som stod på biljetten.

Sedan hjälper väl ROKS till att dikta ihop en snyfthistoria...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju lika gärna vara så att damen ifråga har skitit i att sticka hem till det datumet som stod på biljetten.

Sedan hjälper väl ROKS till att dikta ihop en snyfthistoria...

Allt är möjligt men trist att så många väljer den lätta vägen och kastar skit på killen i fråga innan hela bakgrunden är känd.

Visst anser jag väl också att, när returbiljetten redan är utlovad en gång så skall det mycket till innan man drar tillbaka sitt löfte spec när damen ifråga inte hade de ekonomiska resurser för att ta sig tillbaka av egen kraft. Men som sagt var..mannens version först..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sannolikt får vi inte höra varken mannens eller kvinnans version av vad som egentligen hände. Även om en del media utan tvivel är mer än villiga att ställa upp med en kanal till svenska folket.

Min principiella inställning förblir dock att har man bjudit in en thailändare har man ett ansvar för att dom kommer hem också. Oavsett vad som händer. Det får man liksom ta med i kalkylen i den mån upprättar någon.

Visst är det teoretiskt möjligt att damen har hittat på en hel del, och mannen verkligen gjort vad han kunde. Jag har dock lite svårt att tro att så många låter sig luras.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så går det att få tillbaka pengar på en ombokningsbar ToR biljett, låt oss säga att damen blivit gravid och fått UT och skall stanna i Sverige?

Sen funderade jag på OM mannen planerat att blåsa tjejen från början (låt oss säga att det ÄR ett svin) varför skulle han då bry sej om att handla från er?

AirBerlin är ju ofta billiga och jag har uppfattat det som att man får 2 enkelbiljetter när man bokar med dem. Så de borde vara lämpliga för diverse svinpälsar...

OBS! bara allmänna funderingar, jag vet inget om detta fallet!

MVH Tommy

Hejsan

Nej, det går inte i och med att biljetten är utnyttjad på ena vägen men alla oönskade "inträden" i replanen förhindras. Allt skall vara verifierat från resenären själva innan någon ändring görs.

Däremot innan resan påbörjas kan det inte nog understrykas hur viktigt det är att ha kontroll på biljetten. Det har hänt att farangen har köpt biljett åt sin dam för att komma hit och sedan har hon gått och refunderat biljetten och sedan är det ajöss...

Detta går inte när man köpt biljetten genom oss.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...