Jump to content
IGNORERAD

Thailändska utan biljett till Thailand då mannen sålt den


Herr Chang

Recommended Posts

I kvällens Rapport var det ett inslag som kanske kan vara av intresse. Det börjar cirka 13 minuter in i programmet:

http://www.svtplay.s...82581/9-9-19-30

Det handlar om en thailändska som varit i Sverige på tre månaders besöksvisum och när hon skulle åka hem visar det sig på Arlanda att hon inte har någon returbiljett. Eftersom mannen hon besökt hade avbeställt denna returbiljett i smyg.

Thailändska ambassaden är ganska upprörda. Vad är det för mening med att ha en sponsor på visumansökan om denna person utan påföljder bara kan strunta i sina åtaganden?

En bra fråga!

Svenska myndigheter skruvar besvärat på sig: "Hmm ja, det finns ju tyvärr ingen möjlighet att göra något åt detta."

Gud sig förbarme så ynkligt. Ännu mer ynkligt av mannen som gjort detta.

Thailändskan fick tydligen låna pengar av någon, så hon kom hem. Enligt min åsikt är det minsta man kan begära är att mannen betalar tillbaka detta lån.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    4

  • Mankan

    3

  • Tommy

    3

  • Khun Ken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Mycket tråkigt för den tjejen och andra som drabbas av svin. Också tråkigt för alla dom som har gjort allt för sin fru eller flickvän. Då detta göder fördomarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr själv fått hjälpa en tjej tillbaka då killen dumpade henne. Tar man hit en tjej måste man ta sitt ansvar om det inte fungerar.

Var inte så förtjust i att ha 2 fruar en veckas tid, men de löste sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde vara ett lagbrott att bete sig så som resulterar i ett straff samt dessutom tvungen att betala biljetten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker givetvis som alla att ansvaret skall följas fullt upp.

Hur kunde det bli så här konstigt?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett och säga, men då skulle man nog bli portad på MPR, så jag nöjer mig med "Himla gris"

Hur kan man som medmänniska uppföra sig så???

Attans Neanderthalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett och säga, men då skulle man nog bli portad på MPR, så jag nöjer mig med "Himla gris"

Hur kan man som medmänniska uppföra sig så ???

Attans Neanderthalare.

Snål och bitter torsk, eller bara .....

Vad menar du..?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Torsk, eller bara .....

vad menar du

Bjuda hit en tjej och avboka returbiljetten. man gör inte så.

Det är vad jag menar.

Det skulle inte gå att avboka en biljett skriven i ett annat namn

utan den personens medgivande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuda hit en tjej och avboka returbiljetten. man gör inte så.

Det är vad jag menar.

Det skulle inte gå att avboka en biljett skriven i ett annat namn

utan den personens medgivande.

Jag får medge att jag skrev lite fel. I Rapport påstår man att mannen köpt tillbaka biljetten. Lika märkligt det i och för sig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuda hit en tjej och avboka returbiljetten. man gör inte så.

Det är vad jag menar.

Det skulle inte gå att avboka en biljett skriven i ett annat namn

utan den personens medgivande.

Fast biljetten behöver ju inte stå i hennes namn även om hon står som resande/resinär... Jag står aldrig på mina biljetter, det får alltid någon annan göra :) Jag står bara som resinär

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuda hit en tjej och avboka returbiljetten. man gör inte så.

Det är vad jag menar.

Det skulle inte gå att avboka en biljett skriven i ett annat namn

utan den personens medgivande.

just det jättekonstigt en biljett är väl personligt

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

I Rapport påstår man att mannen köpt tillbaka biljetten.

Hur gör man då? Betalar man x-tra för att göra den ogiltig

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuda hit en tjej och avboka returbiljetten. man gör inte så.

Det är vad jag menar.

Det skulle inte gå att avboka en biljett skriven i ett annat namn

utan den personens medgivande.

Tyvärr går det. Bara ringa och säga att hon har redan åkt hem. De sätter tillbaka pengarna på kontokortet resan är köpt från.
Link to comment
Dela på andra sajter

I kvällens Rapport var det ett inslag som kanske kan vara av intresse. Det börjar cirka 13 minuter in i programmet:

http://www.svtplay.s...82581/9-9-19-30

Det handlar om en thailändska som varit i Sverige på tre månaders besöksvisum och när hon skulle åka hem visar det sig på Arlanda att hon inte har någon returbiljett. Eftersom mannen hon besökt hade avbeställt denna returbiljett i smyg.

Thailändska ambassaden är ganska upprörda. Vad är det för mening med att ha en sponsor på visumansökan om denna person utan påföljder bara kan strunta i sina åtaganden?

En bra fråga!

Svenska myndigheter skruvar besvärat på sig: "Hmm ja, det finns ju tyvärr ingen möjlighet att göra något åt detta."

Gud sig förbarme så ynkligt. Ännu mer ynkligt av mannen som gjort detta.

Thailändskan fick tydligen låna pengar av någon, så hon kom hem. Enligt min åsikt är det minsta man kan begära är att mannen betalar tillbaka detta lån.

Herr Chang har talat.

Kan det vara någon på MPR? Verkar ju många gånger vara väldigt snåla mot sina tjejer :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter onekligen rätt tarvligt. Och jag trodde att sponsorn var ansvarig, intressant att det inte är så, Varför?

Jag tyckte att inslaget lät riktigt vinklat. "Allt fler svenska män använder ett kryphål i visumreglerna för att kunna ta hit kvinnor från andra delar av världen och sedan våldföra sig på dem och lämna dem åt sitt öde, det kallas lite slarvigt för fruimport"

Men tänk om damen som fått biljetten betald (och sen blivit av med den), lurat mannen?.

Hon kanske snabbt träffade en "bättre" man, eller kom till Sverige för att jobba svart nånstans, och aldrig ens tänkt spendera nån tid alls med mannen som betalt biljetten (men sån har väl aldrig hänt?).

Om jag åkt på nån sån där blåsning, så kan det hända att jag sett till att biljetten blivit oduglig. (det har jag inte).

Visst det finns människor som är hänsynslösa, men de kan vara av alla kön. (Jag tänker jämlikt).

Men neeeej, "män är svin och kvinnor är ömtåliga varelser utan ett tillstymmelse till ondska i sig" (ev. från ROKS hemsida).

MVH Tommy

PS, påminner om tråden: http://www.maipenrai...ter-opalitliga/

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter onekligen rätt tarvligt. Och jag trodde att sponsorn var ansvarig, intressant att det inte är så, Varför?

,,,

I inslaget antyder en talesman för svenska UD att det beror på EUs riktlinjer. I så fall får man hoppas att det blir ändring så snart som möjligt.

Oavsett vad denna dam gjort i Sverige tycker jag det är väldigt lågt att i tysthet göra hennes biljett ogiltig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

I inslaget antyder en talesman för svenska UD att det beror på EUs riktlinjer. I så fall får man hoppas att det blir ändring så snart som möjligt.

Oavsett vad denna dam gjort i Sverige tycker jag det är väldigt lågt att i tysthet göra hennes biljett ogiltig.

Herr Chang har talat.

Javisst år det lågt gjort, men vem vet hur man själv skulle reagera om man blev blåst av den efterlängtade kärestan, som man äntligen lyckats skaffa besöksvisa och biljett åt?

Hoppas också att EUs riktlinjer rättas upp, det är tex märkligt, att det enklaste sättet för en Dansk som vill skaffa UT åt sin Kvinna/Man, är att skriva sig i Sverige tills PUT är klart (detta används), eftersom Danmarks regler är tuffare än Sveriges.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I inslaget antyder en talesman för svenska UD att det beror på EUs riktlinjer. I så fall får man hoppas att det blir ändring så snart som möjligt.

Oavsett vad denna dam gjort i Sverige tycker jag det är väldigt lågt att i tysthet göra hennes biljett ogiltig.

Herr Chang har talat.

Man vet ju inte vad som ligger bakom. Kvinnan kan ju ha låtit snubben betala och sedan vid ankomst bett snubben att fara åt helvete för att sedan tillbringat sin tid i Sverige på annat håll, kanske med någon annan kille. Om så är fallet kan jag nog tycka att det är rätt åt henne.

Men visst borde man som sponsor stå till svars men då ska man ju även ha möjlighet att avbryta en vistelse genom att skicka hem besökaren i förtid.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I kvällens Rapport var det ett inslag som kanske kan vara av intresse. Det börjar cirka 13 minuter in i programmet:

http://www.svtplay.s...82581/9-9-19-30

Det handlar om en thailändska som varit i Sverige på tre månaders besöksvisum och när hon skulle åka hem visar det sig på Arlanda att hon inte har någon returbiljett. Eftersom mannen hon besökt hade avbeställt denna returbiljett i smyg.

Thailändska ambassaden är ganska upprörda. Vad är det för mening med att ha en sponsor på visumansökan om denna person utan påföljder bara kan strunta i sina åtaganden?

En bra fråga!

Svenska myndigheter skruvar besvärat på sig: "Hmm ja, det finns ju tyvärr ingen möjlighet att göra något åt detta."

Gud sig förbarme så ynkligt. Ännu mer ynkligt av mannen som gjort detta.

Thailändskan fick tydligen låna pengar av någon, så hon kom hem. Enligt min åsikt är det minsta man kan begära är att mannen betalar tillbaka detta lån.

Herr Chang har talat.

Tycker att staten borde ha köpt en biljett och fakturerat mannen.

I tillägg borde man ge gubben "importförbud"

Link to comment
Dela på andra sajter

I inslaget antyder en talesman för svenska UD att det beror på EUs riktlinjer. I så fall får man hoppas att det blir ändring så snart som möjligt.

Oavsett vad denna dam gjort i Sverige tycker jag det är väldigt lågt att i tysthet göra hennes biljett ogiltig.

Herr Chang har talat.

Tvivlar att det är EU som det beror på. Det är enklare att skylla på någon annan. Att det ska finnas en garant, så har det varit sedan långt innan EU. Om den garanten inte tar sitt ansvar måste det väl vara någon svensk lag som ska träda ikraft? Eller ska vi lämna över lagstiftandet till EU totalt? Svenska myndigheter är så flata så att det är löjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att staten borde ha köpt en biljett och fakturerat mannen.

I tillägg borde man ge gubben "importförbud"

Helst business class

Förslag

Man betalar in en viss betydlig summa pengar på ett konto,

Pengar som man får tillbaka efter att tjejen åkte hem. Uppstår liknande fall säg by,by till pengar

Då sliper man liknande fall eller i alla fall kommer att minska sen

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...