Jump to content
IGNORERAD

Jag har läst att guldet i Thailand


John Khonken

Recommended Posts

Rasat i pris. Är det någon som vet eller är det bara lögn. I så fall är det någon som vet dags kursen. Bathen har blivit mycket ner värd. Så det kanske jämnar ut sig :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har pratat med en i thai igår, guldet har rasat i pris, men tyvärr inget pris per gram, även bensinen har gått ner i pris

Link to comment
Dela på andra sajter

Dett såg jag idag på bloggen: Fotavtryck I Asien.

Helg-Stopp för handel med guldtackor i Thailand

Börsen sjunker, priset på olja sjunker och guldpriset dalar..

Detta skapar efterfrågan på det mycket röda guld som kineserna alltid älskat att sälja till thailändarna och som thailändarna alltid älskat att köpa av dem.

Nu är det trängsel och köer till de lika röda guldaffärerna. Massor av folk vill köpa just guldtackor. Många kommer dock bara ut med ett litet papper. Guldpriset åker för mycket berg och dalbana just nu. Handlarna har uttalat sig om att då man inte har nån koll på världsmarknadspriset över helgen så vill man inte sälja guldtackor, med risk för att hamna alltför fel i prissättningen..

http://www.thaigold.info/th/

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rasat i pris. Är det någon som vet eller är det bara lögn. I så fall är det någon som vet dags kursen. Bathen har blivit mycket ner värd. Så det kanske jämnar ut sig :glasses:

Guldet har rasat i Dollar och Bahtèn är starkare så för vi Svenskar har raset i Baht mätt inte hänt så mycket  :yipi:

http://www.yabz.com/gold/jewelry.htm

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra sida och tack. Kanman kolla med jämna mellanrum. Bra om man behöver handla något vackert till lilla damen :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ja de har väll rasat ca 1000 baht på några veckor.men de har också kronan...men sitter du med thaibaht i fickan så köp  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skulle titta runt när man kommer ner. Jag vet en som skulle gilla att gå tll juveleraren. Man får väl smita ut själv och titta först. Inte för jag tror det går men försöka kan man väl :beurk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...