Jump to content
IGNORERAD

Hur kan man man få ihop ett stort kapital i Thailand?


Guest Gurkan21

Recommended Posts

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mekong:)

    4

  • Sangwal

    3

  • Tommy

    3

  • sköndal

    3

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Recept önskas!

Hade jag vetat så hade jag inte suttit här.

Hårt "arbete" lär nog vara en del av receptet och mycket vilj är nog en annan del av receptet

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har mer invånare än Sverige. Thailand har mer mäniskor med pengar än i Sverige.

Detta kanske kan vara något att dra nytta av???

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju hur man ser frågan,

det finns ju många "proffs" som blivit rika på blåögda faranger

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Jag skulle vilja påstå att det finns utomordentligt goda förutsättningar att dra ihop ett stort kapital i Thailand. Kanske inte som ensam farang, men tillsammans med rätt tjej, så skulle det gå. Företagsklimatet är extremt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skulle vilja påstå att det finns utomordentligt goda förutsättningar att dra ihop ett stort kapital i Thailand. Kanske inte som ensam farang, men tillsammans med rätt tjej, så skulle det gå. Företagsklimatet är extremt bra!

Jag skulle vilja påstå att ovanstående är ett korkat inlägg, pengar kan man göra överallt, frågan är bara hur...

Hade det varit enkelt och självklart hade alla varit rika :great:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jag skulle vilja påstå att ovanstående är ett korkat inlägg, pengar kan man göra överallt, frågan är bara hur...

Hade det varit enkelt och självklart hade alla varit rika :great:

MVH Tommy

Tommy, nu menade kanske jag inte att det det är lätt för alla! Ursäkta mig, man kanske fortsättningsvis skall dela upp inläggen i en lättläst version så att alla fattar.

Lättläst förtydligande till Tommy.

Om du är företagare och har en bärande affärsidé så är det lättare att "draihop" mycket pengar i Thailand än ex. Sverige. Detta innebär inte att ALLA kan tjäna pengar i Thailand...  :surprised:   Och observera att det innebär inte heller... att det INTE går att tjäna pengar på andra ställen än Thailand.

Visst är det korkat..  :yes:    

Link to comment
Dela på andra sajter

OK JJ, så ditt inlägg var inte bara korkat, utan även meningslöst?

Det går att göra pengar överallt, bara en fråga om att våga och ha en bra idé.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

PS. JJ, ibland skriver jag negativt mot dej, eftersom jag inte gillar din stil och vad du skriver.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Utlåningsverksamhet är otroligt luckrativt om än föga mänskligt. Med det ränteuttaget som man praktiserar på den svarta marknaden.Panter i mark och hus (obelånade)Kan man avvara några hundra tusen bath så har man sin försörjning lätt som en plätt men som sagt inte speciellt renhårig verksamhet   :bag: Mvh Måne   :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

PS. JJ, ibland skriver jag negativt mot dej, eftersom jag inte gillar din stil och vad du skriver.

MVH Tommy

:great: aha... det förklara det hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag tror nog att den personlighet och mentalitet som krävs för framgångsrikt företagande i Sverige jämfört med Thailand är något annorlunda. Kan man till exempel inte anpassa sig till korruptionen i Thailand blir det nog svårt. Står man inte ut med skattetrycket i Sverige blir det också svårt ;-)

Jag är inte övertygad om att en framgångsrik svensk företagare även alltid lyckas i Thailand, och vice versa. Fast det är förstås bra att ha erfarenhet av företagande var man än startar ny verksamhet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att "fa ihop ett stort kapital i Thailand" ar nog valdigt svart, framforallt som utlanning. Att daremot fa ett stort kapital att bli annu storre

eller ett litet kapital att racka valdigt langt gar nog bra. Ar man duktig och jobbar hart sa kan man tjana pengar overallt men ar det att

tjana pengar man ar ute efter sa finns det nog ett 50-tal lander som ar battre an Thailand. Thailand ar dock ett mycket bra land att

spendera sina pengar i  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurkan,

det enklaste är väl att köpa en flygbljett till London och lägga in stora charmoffensiven på en av Dr T´s döttrar, med tanke på familjens maid och chaufför efter hans tillträde som PM 2001 båda tillhörde de 10 största aktieägarna på börsen i Thailand. Det måste vara lönande att jobba/vara involverad i den familjen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att "fa ihop ett stort kapital i Thailand" ar nog valdigt svart, framforallt som utlanning. Att daremot fa ett stort kapital att bli annu storre

eller ett litet kapital att racka valdigt langt gar nog bra. Ar man duktig och jobbar hart sa kan man tjana pengar overallt men ar det att

tjana pengar man ar ute efter sa finns det nog ett 50-tal lander som ar battre an Thailand. Thailand ar dock ett mycket bra land att

spendera sina pengar i  :yes:

Tror du rätt Atom

Jag jobbar som egen företagare har i Sverige. Gav upp tänkarna på att leva som företagare i LOS efter 2-3 år semestrade under vintrarna.

Har är några anledningar .

Ett stort problem att ha anställda dom flesta thailändare helt annan syn på jobba vi svenskar har.

Att man som utlänning aldrig kan blir likvärdig medborgare.

Korruptionen i Thailand.

Det finns säkert många fler orsaker just nu orkar jag inte tänka mer  :sleep: .

måne

Utlåningsverksamhet är otroligt luckrativt om än föga mänskligt. Med det ränteuttaget som man praktiserar på den svarta marknaden.Panter i mark och hus (obelånade)Kan man avvara några hundra tusen bath så har man sin försörjning lätt som en plätt men som sagt inte speciellt renhårig verksamhet  Pinsamt Mvh Måne  Wai

Hur har tänkt driva in pengarna som inte betalas? ett liv mycket värd LOS det billigare döda dig än att betala.

Visst du kan säkert göra lite pengar några år när lyckan tar slut vaknar  :diablo: du av pistol i pannan.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

"Enda sättet att skapa en liten förmögenhet i Thailand är att börja med en stor."

:party: He he, det var egentligen det jag ville komma fram till :great:

Jag hörde detta uttryck ganska ofta på den tiden jag tillbringade 1 år uppe

i Isaan...det var många falanger som hade blivit berövade på ganska gigantiska summor

iallafall på den tiden,numera är ju falangerna upplysta om problemen och går antagligen :na:

inte på damernas skitsnack om sjuka bufflar och diverse annat bullshit  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jerker,det gäller att göra som thaipolisen,skjuta först, Mvh Måne ps det är ingen verksamhet jag vill förorda men han fråga Vad man kunde hitta på ds  :lol:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag tror att det hela handlar mycket om att "tänka utanför lådan"!

Om man till att börja med betänker att dom flästa Farrangerna I Thailand arbetar med affärsideèr som går ut på att man skall göra pengar från andra Farranger, (därför man tror att det är där pengarna finns), och man samtidigt betänker att det finns 65 miljoner Thailändare men bara ca: 800 000-1 miljon Farranger per år!

Detta innebär att om man kan komma med en affärsidée som slår bland Thailändarna så gör man stora pengar även om den per person ger lite då volymerna kan bli oerhört stora.

Thailändarna vill alla göra pengar och många är villiga att arbeta hårt för att få den chansen, medans vi Farranger har möjligheten till att skaffa kapital och kan se möjligheter till nya affärsgrenar som inte idag finns i Thailand.

Som Farranger så har vi även mycket att komma med när det gäller genomförandet av affärs idéer, ekonomiskt tänkande, planering osv.

Sammarbeten och frenchaise idéer har stor potential.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! det statliga lotteriet den 1 och 16 varje månad  :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom med rätt affärsidè som kan säljas via internet så kan ni sköta eran buisness vart ni än är i världen i stort sett, här gäller det att vara kreativ.

Jag kommer en dag att presentera vad jag gör på nätet när det väl är igång och jag kommit på rätt idè  :dance: jag funderar dygnet runt i stort sett.några mindre planer finns, gäller bara att komma fram till vad som känns rätt.

jag vill skapa mig frihet och möjligheter och då gäller det att tänka kreativt och framåt.vissa är nöjda med vad man har idag och många tycker säkert att jag tjänar bra idag inom mediabranchen och dom extraknäck som jag har men jag blir inte nöjd över det...jag vill ha större frihet och större möjlighet att skaffa mig det jag vill ha.

Det må vara drömmar men man måste tro på dom för att det ska bli nåt.. :dance::dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen om jag har förstått det rätt, så får faranger betala högre skatter än thailändarna själva..

Dom börjar att dra åt svångremmen på farangerna, med högre skatter osv.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Går det verkligen :neutral:

Hur långt är ett snöre?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...