Jump to content
IGNORERAD

New York, vad skall jag göra?


M33

Recommended Posts

Sticker till NY om 2 veckor, stannar där i 7 nätter och vill gärna ha lite tips vad jag kan / bör göra där.

Räknar kallt med att MPR:s beresta elitmedlemmar överöser mig med tips så jag slipper googla för mycket ;)

Vad jag söker är:

Bra shopping

Tips på restauranger / barer / nattklubbar

Saker man inte bör missa

//Mackan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    5

  • mamma bäng fan pappa käng

    4

  • rowa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sticker till NY om 2 veckor, stannar där i 7 nätter och vill gärna ha lite tips vad jag kan / bör göra där.

Räknar kallt med att MPR:s beresta elitmedlemmar överöser mig med tips så jag slipper googla för mycket :wink:

Vad jag söker är:

Bra shopping

Tips på restauranger / barer / nattklubbar

Saker man inte bör missa

//Mackan

Greenwich Village

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Sticker till NY om 2 veckor, stannar där i 7 nätter och vill gärna ha lite tips vad jag kan / bör göra där.

Räknar kallt med att MPR:s beresta elitmedlemmar överöser mig med tips så jag slipper googla för mycket ;)

Vad jag söker är:

Bra shopping

Tips på restauranger / barer / nattklubbar

Saker man inte bör missa

//Mackan

Promenera, Promenera, Promenera.

Greenwich village, little Italy, China Town, Time Square, Central Park mm osv ...

Hockey? Baseball? Basket?

Käka, käka, käka..

Greenwich village, little Italy, China Town, Time Square, Harlem mm osv

Drinkar, Drinkar, Drinkar..

Mojitos, Manhattans, Sex On the beach.. Mm osv ..

Upp i Empire State, frihetsgudinnan?

Båttur Manhattan runt.. Helikopter Manhattan runt..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

För shopping så är Woodbury Outlet att rekomendera finns det mesta i kläder och elektronik. Har varit där och shoppat en hel dag tillsammans med tre män. Googla på namnet så ser ni vilka märken som finns. Man kan åka med buss är ni flera så hyr en bil.

Ändrades av rowa
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sticker till NY om 2 veckor, stannar där i 7 nätter och vill gärna ha lite tips vad jag kan / bör göra där.

Räknar kallt med att MPR:s beresta elitmedlemmar överöser mig med tips så jag slipper googla för mycket :wink:

Vad jag söker är:

Bra shopping

Tips på restauranger / barer / nattklubbar

Saker man inte bör missa

//Mackan

Applestore!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett råd är att även ha ett kort som inte är kopplat till en bank, dvs Amex, Diners eller EuroCard. Har varit med om att bankkort inte fungerar p.g.a anslutningsproblem och då kan man inte checka in på hotellet.

Men undantag finns har varit på en "äkta" Italiensk restaurang med servitör som bröt på italiano och när en dam i vårt sällskap beställde på flytande itaienska så fattade han ingenting. När vi skulle "check bin" så gick det inte att betala med kort utan bara cash.

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljetter till Broadway kan köpas på TKTS Boot at Times Square när ni i alla fall ska dit. Sista minuten, dvs samma dag, kan vara halva priset.

Googla TKTS

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå på Hooters och ett par irländska pubar, shoppa gör man helst lite utanför New york, det är billigare i New jersey tex.

Och promenera, som mammabfk. skrev, finns en massa att se, men pubarna och Hooters e bra, http://hooters.know-...ang=en&mapid=US

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En eller ett par långa promenader med häng i Central Park känns som ett måste.

Fika på Rockefeller Center.

En dags promenad i SoHo och kolla alla balla affärer.

Kliva runt på Canal Street på Lower East.

Några Broadway shower.

Promenera/cykla över Williamsburg bridge och ta en lokal fatöl i Brooklyn (Brooklyn lager - riktigt gott!). Eller t.o.m besöka bryggeriet?

Slå lite bollar ut i Hudson River från 4-vånings driving rangen vid Chelsea Pier.

Eller bara ta ett träningspass på deras eminenta gym med bubbelbad och utsikt över floden efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer kul man kan göra..

- Guggenheim

- Kliva över 110th och ta en fika/käka.

- En Reuben macka på Carnegie eller Katz

- B&H foto

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer kul man kan göra..

- Guggenheim

- Kliva över 110th och ta en fika/käka.

- En Reuben macka på Carnegie eller Katz

- B&H foto

Du verkar New york berest. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar New york berest. :rolleyes:

Hade kontor i Soho mellan 2002 och 2006 så jag var där en del. Bodde i Florida 3 år i början på 90 och var i NY en del då med. Älskar den hålan! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade kontor i Soho mellan 2002 och 2006 så jag var där en del. Bodde i Florida 3 år i början på 90 och var i NY en del då med. Älskar den hålan! :)

Ja, längtar också till USA. Det är länge sen jag var där nu. Man kanske skulle åka dit istället för LOS nästa år. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bo i Willamsburg. Promenera mycket och speciellt över Brooklyn Bridge över till Manhattan. Den häftigaste promenaden är dock uppe på The High Line, en 1.6 km lång trädgårdsslinga över gator och trafik. NY Rangers med Kung Henrik på Madison Square Garden.

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Line_(New_York_City)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, längtar också till USA. Det är länge sen jag var där nu. Man kanske skulle åka dit istället för LOS nästa år. :)

Det första jag ska göra när frugan får sitt svenska pass är att boka en biljett! Längtar så att jag blir tokig faktiskt. :)

Får rysningar när jag tänker på hur kul det skulle vara att ta 6 månader med en husbil och familjen i USA.

Så där.. så är den här kvällen förstörd också... hoppas jag hittar repfan så jag kan göra pinan kort. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första jag ska göra när frugan får sitt svenska pass är att boka en biljett! Längtar så att jag blir tokig faktiskt. :)

Får rysningar när jag tänker på hur kul det skulle vara att ta 6 månader med en husbil och familjen i USA.

Så där.. så är den här kvällen förstörd också... hoppas jag hittar repfan så jag kan göra pinan kort. :)

Jag var faktiskt inne på Amerikanska ambassadens hemsida idag för att se hur avancerat det skulle vara att fixa visum till frun, och det såg inte allt för svårt ut. Hon tyckte också det var en bra ide att åka över Atlanten istället för till LOS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har "bara" varit på Manhattan med en avvikare till Long Island för att kolla hockey. Nu för tiden så går man säker på hela Manhattan även Hells Kitchen börjar att bli rumsrena kvarter.

Tyvärr så är klubben CBGB´s stängd för gott och Chelsea Hotel renoveras men en tur till Greenwich village och du har hur mycket spännande atmosfär som helst att insupa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå på Hooters och ett par irländska pubar, shoppa gör man helst lite utanför New york, det är billigare i New jersey tex.

Och promenera, som mammabfk. skrev, finns en massa att se, men pubarna och Hooters e bra, http://hooters.know-...ang=en&mapid=US

MVH Tommy

Bästa tipset hittills, ett måste i NYC! :thumbsup:

En bit ner i nedanstående länk visas maltdryck i sin trevligaste form upp!

http://www.maipenrai...210#entry144752

Detta ställe tyckte vi var fräckt: http://www.trailerparklounge.com/ låg nära berämda Chelsea Hotel.Finns lite bilder därifrån i ovanstående tråd.

Överlägset dyraste Hooters jag varit på men en liten stund kan man ju stå ut!

post-3290-0-04146800-1347046385.jpg

post-3290-0-04146800-1347046385.jpg

Ändrades av lamai64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Min senaste resa till New York:

Polaren jobbar på IT-avdelningen på ett stort svenskt företag och är ute på dom regionala kontoren och jobbar rätt ofta.

Klockan 13.45 en måndag mejlar han: varför kommer ingen och hälsar på mig i New York i helgen, jäkla tråkmånsar, , jag har plats i mitt lägenhetshotell.

13.52 mejlar jag tillbaks: OK anländer Newark 20.45 på onsdag. Var bor du i NY?

Hittade en en perfekt tor för 3860.. :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja..

Ja NY är jäkla häftigt och hela USA ( I varje fall som resmål).

Har fina planer för en "best of" turne till US/CAN när grabben fyller 5.

Toronto-Niagara-New York-SF-LA-Las Vegas. 20-30 dagar.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tja..

Ja NY är jäkla häftigt och hela USA ( I varje fall som resmål).

Har fina planer för en "best of" turne till US/CAN när grabben fyller 5.

Toronto-Niagara-New York-SF-LA-Las Vegas. 20-30 dagar.

mvh

Ta dig en tur till Bourbon Street i New Orleans men undvik Mardi Gras då det blir för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ta dig en tur till Bourbon Street i New Orleans men undvik Mardi Gras då det blir för mycket.

Har tyvärr aldrig varit i New Orleans så det skulle bli en ny upplevelse.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...