Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om Samak?


Joints

Vad tycker du om Samak?  

93 röster

  1. 1. Vad tycker du om Samak?

    • Han är toppen!
      9
    • Han är botten!
      41
    • Bryr mig inte
      26
    • Vem är det?
      29


Recommended Posts

Samak verkar ha det lite kämpigt just nu. Inte för att det spelar någon större roll vad vi tycker men ändå. Skulle vara kul att få se om han har några sympatisörer här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    16

  • MaiChai

    12

  • ban99arne

    6

  • Captain Thailand

    6

Mest aktiva i denna tråd

Vem är Samak?

Svår fråga för oss nybörjare.

:-

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån thai-politiker eller ???

Fick bli Vem är det? som röst.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samak är Thailands premiärminister...

Men uppriktigt sagt har jag svårt att engagera mig eller ha någon åsikt om den thailändska politiken. Så därför fick det bli "Bryr mig inte".

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Tänkte inte så långt trodde det va ett nick.

:P

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

måste vara en färglös typ...annat när Thaksin "räjsa" då brydde sig var å varannan  :-X

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns inte som man har något med deras politik att göra.Men det är min åsikt :wai:

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag personligen högst troligt aldrig kommer att få rösta i Thailand bryr jag mig inte.

Det verkar som politiken i Thailand är än mer politiserad nu än under Thaksins styre.

Vad månde hända den dag Kung Bhumiphol beslutar för att reikarneras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Samak smakar inte gott .

Får anta då att du inte gillar fläskkött?   :D

Mvh Janne

www.thaitruelove.se

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som folkvald ledare istället för dom rikas militärdiktatur måste jag respektera honom och önska lycka till.

Visst kommer han att få det tufft, dom rika delar inte med sig frivilligt.

Utan dom kommer att försöka få till en ny kupp eller störta demokratin på något annat sätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Samak är för er oinvigda thailands premiärminister, även känd som Tua Talok

Har ni missat hans TV program på söndagarna har ni missat något speciellt, han berättar vad han tycker och tänker om Thailand i allmänhet och politiken i synnerhet. Han höll på att sänka två thailändska banker nyligen genom att berätta att de låg illa till ekonomiskt vilket fick till följd att thailändarna som hade pengar där rusade dit på måndagen och tömde sina konton. ;D

Man skulle kunna illustrera uttrycket Phuut koon khiit eller "Tala innan man tänker" med en bild på Samak. :idea2:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

måste vara en färglös typ...annat när Thaksin "räjsa" då brydde sig var å varannan  :-X

Mycket kan man säga om Samak men färglös är han väl inte.

Quote

Känns inte som man har något med deras politik att göra.Men det är min åsikt :wai:

Quote

Eftersom jag personligen högst troligt aldrig kommer att få rösta i Thailand bryr jag mig inte.

Det verkar som politiken i Thailand är än mer politiserad nu än under Thaksins styre.

Vad månde hända den dag Kung Bhumiphol beslutar för att reikarneras?

Eftersom jag är gift med en thailändska så är jag minst lika intresserad av vad som händer i Thailand som i Sverige. Helt klart så är det mer spännande i Thailand med sina militärkupper, gatudemonstrationer, Berlusconis och halvgudar. Även om vi faranger inte får rösta så får vi ju ta konsekvenserna av vad som händer i form av valutakurser, visumregler osv. så jag är lite förvånad över att så många inte bryr sig.

Quote

Hej

Som folkvald ledare istället för dom rikas militärdiktatur måste jag respektera honom och önska lycka till.

Visst kommer han att få det tufft, dom rika delar inte med sig frivilligt.

Utan dom kommer att försöka få till en ny kupp eller störta demokratin på något annat sätt.

Mvh Isan Lover

Du menar alltså på allvar att Samaks politiska intresse drivs av hans vilja att fördela resurser? Jag har ännu inte träffat på någon som öppet stödjer Samak och det var väl en anledning till att jag startade den lilla omröstningen. Själv så anser jag Samak vara en katastrof av ofantliga mått och den skada han gör kommer ta lång tid att reparera

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Upplysta Thailändare anser att Samak fick jobbet som Premiärminister av Mr Thaksin (han betalade tydligen alla val-mutor via sin son).

Syftet med att köpa valsegern åt Samak var troligen att få en Premiärminister som kunde ändra lagarna i Thailand till Taksins fördel... (vilket upptagit en hel del av Samaks tid sedan segern)

Klarsynta Thailändare sålde sina röster till Thaksin, för att åtminstonde få lite pengar för sina röster, deras tanke var säkerligen: "det spelar ingen roll vem som vinner, efter valet så tänker de bara på sig själva ändå"

Jag vet inte, så korrumperat kan väl inte Thailand vara? :D

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Tommy,

"deras tanke var säkerligen: "det spelar ingen roll vem som vinner, efter valet så tänker de bara på sig själva ändå""

Precis så jag tänker när jag har svårt att intressera mig för thailändsk politik.

"Jag vet inte, så korrumperat kan väl inte Thailand vara?"

Man önskar ju att det inte är så, men...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Han är ett skämt. Ett dåligt sådant :kort:

Vad taskig du är mot pi Moo :D

Är det någon som har länken till intervjun där han talar om för en journalist att vara bättre påläst innan hon kommer och intervjuar honom?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du den berömda intervjun inklusive en utskrift, man vet inte om man ska skratta eller gråta...

http://www.nationmul...es_30065938.php

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här omröstningen går riktigt bra för Samak som nu har håvat in hela 6 röster. Det skulle vara roligt att läsa motiven till att Samak är toppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Salmiak, är en av de godaste tabletterna som funnits.

[move]Gottegrisen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Salmiak, är en av de godaste tabletterna som funnits.

[move]Gottegrisen Arne[/move]

Håller med.

Kanongott.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Ovan nämnda intervju är redan en "klassiker" och ger väl begreppet "goddag yxskaft" ett video-ansikte. Har ni inget för er så se den. :rolleyes3:

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå,  :kort: men hallå... SAMAK

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst att en av anledningarna till att Samak blev höjdare i TRT (Thai Rak Thai) är att han ligger bra till hos kungahuset, särskilt hos drottningen. Lär tillhöra en gammal väl invajrad rojalistfamilj. Thaksin blev ju ofta anklagad för att försöka sänka kungahuset. Med Samak ombord på TRT blev det svårare att kasta fram sådana "majestätsbrotts"-anklagelser.

Samak har anklagats för att ha jobbat på en radiostation och uppviglat den nationalistiska paramilitära mobb (bland andra kungahus-stödda "Village Scouts" och "Red Gaur") som stormade Thammasat-universitetet 1976 och lynchade studenter, påstådda "kommunister" som sades vilja störta kungahuset. Såvitt jag vet har ingen ställts till svars för massakern (länk).

Gillar inte Samak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...