Jump to content
IGNORERAD

Möjliga bidrag för nyinflyttad med UT


baver999

Recommended Posts

Där har du väl fel,nog kan man få bostadsbidrag om man bor i eget hus?

http://www.forsakrin...EvZ0FBIS9nQSEh/

Ja konstigt nog så står det ju på deras sida att man kan söka bostadsbidrag trots att man bor i eget hus så det kanske går trots allt? Undrar dock hur det är praktiskt möjligt för jag har för mig att man inte får ha tillgångar värda över typ 100 000 för att man ska vara berättigad till bidrag och de flesta hus bör ju vara värda över 100 000, men de verkar inte räknar med den bostaden som man söker bostadsbidrag för. Har dock för mig att det krävs att man har rätt kass ekonomi för att man ska vara berättigad till bostadsbidrag, har kompisar som tjänat typ 250 000 kr brutto per år och haft en hyra på ca 4500 kr per månad och fått försörja både fru med 0 kr inkomst och barn och ändå bara fått några hundralappar i bostadsbidrag. Då är frågan hur mycket man kan få i bostadsbidrag om man har 0 kr i inkomst och 0 kr i hyra? Det var mer generösa regler förr, minns när jag var 19 bast och bytte upp mig från en liten etta till en 2á och fick så mycket i bostadsbidrag så att det blev billigare än när jag bodde i min lilla lägenhet. Då fick man även ha typ en mille i tillgångar :crazy:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Roi Et Perra

    21

  • Kalle Satuek

    12

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Har en i min familj som fått bostadsbidrag då denne bodde i hus. Dock så hyrde denne huset, alltså samma som att hyra lägenhet. Tror det var en gräns vad hyran fick kosta. Och så var ekonomiska läget för denne med galgen runt halsen i ex antal år pga vissa omständigheter som inte gick att hindra. Så visst går det att få bostadsbidrag i hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man ens ta in folk till sverige utan att kunna bevisa att man kan försörja personen/personerna?

Ja, UT kräver ingen försörjningsgaranti. Det gör däremot besöksvisum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt är det ett gäng förståsigpåare som kritiserat att varför du tar hit dem om du vill ha bidrag.

Skit i deras kommentarer och kika på vad som är viktigt istället.

Barnbidrag, eventuellt underhållsbidrag om inte du är pappan, kanske bostadsbidrag om ni inte har för mycket i inkomst tillsammans, sen är det bara sociala kvar, och det tror jag inte man kan söka om dem inte har PUT.

Undantag finns naturligtvis, om du är frihetsberövad tex, då kan man få socialbidrag även då,.

Lycka till med familjen.

jo men visst är väl Sverige fantastiskt! Vi behöver aldrig klippa navelsträngen. Moder Svea tar hand om dig. Detta är ju ett utmärkt sätt för främlings fientliga att få mer vatten på kvarn. Men jag har ett ännu bättre förslag. Vi ger alla bidrag och ingen behöver jobba. Ungefär lika genomtänkt som att ta tjejen hit utan reserver.
Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Får man ens ta in folk till sverige utan att kunna bevisa att man kan försörja personen/personerna?

Ja det verkar ju som man kan ta in 27000 somaliska anhöriga och Vi"Staten" lovar försörjning, borde ju gälla även Thailändska anhöriga?? eller kanske inte.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/staten-lovar-garantera-forsorjning-for-somalier

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera är det inte så lätt för den som har hus i tillgångar att få försörjningsbidrag,skall till mycket speciella omständigheter om det ska beviljas.Du måste vara inskriven på AF och följa deras handlingsplaner,du får vara beredd på att söka jobb i hela riket,du måste aktivt söka ett visst antal jobb i veckan.Minsta lilla du missar detta så ifrågasätt din vilja att få jobb således oxå ditt underlag för underhållsstöd.Och att med den grunden ta hit ytterligare 2 personer på dessa grunder är väl inte speciellt planerat.Räknar man helt kallt med att staten ska försörja sig när man är 24 år och fullt arbetsför då tycker iaf. jag det är oansvarigt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det verkar ju som man kan ta in 27000 somaliska anhöriga och Vi"Staten" lovar försörjning, borde ju gälla även Thailändska anhöriga?? eller kanske inte.

http://www.svt.se/ny...ng-for-somalier

Detta är ju ett annat kapitel som vi inte får diskutera här,men tänka kan ingen hindra oss från.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men visst är väl Sverige fantastiskt! Vi behöver aldrig klippa navelsträngen. Moder Svea tar hand om dig. Detta är ju ett utmärkt sätt för främlings fientliga att få mer vatten på kvarn. Men jag har ett ännu bättre förslag. Vi ger alla bidrag och ingen behöver jobba. Ungefär lika genomtänkt som att ta tjejen hit utan reserver.

fattar inte riktigt varför du citerar mitt inlägg?

Men jag håller med dej, ge alla en medborgarlön, ett minimum, så om man vill ha mer får man jobba.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

fattar inte riktigt varför du citerar mitt inlägg?

Men jag håller med dej, ge alla en medborgarlön, ett minimum, så om man vill ha mer får man jobba.

Och hur ska den finansieras?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Springande punkten är väl huset. Ägs huset är det väl svårt att köra full throttle i bidragssvängen... Annars är väl det det kommunla försörjningstödet som gäller... Bara trava upp och få en utredning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera är det inte så lätt för den som har hus i tillgångar att få försörjningsbidrag,skall till mycket speciella omständigheter om det ska beviljas.Du måste vara inskriven på AF och följa deras handlingsplaner,du får vara beredd på att söka jobb i hela riket,du måste aktivt söka ett visst antal jobb i veckan.Minsta lilla du missar detta så ifrågasätt din vilja att få jobb således oxå ditt underlag för underhållsstöd.Och att med den grunden ta hit ytterligare 2 personer på dessa grunder är väl inte speciellt planerat.Räknar man helt kallt med att staten ska försörja sig när man är 24 år och fullt arbetsför då tycker iaf. jag det är oansvarigt.

Aha du känner TS? Annars vet jag inte vart du fått uppgifterna ifrån?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur ska den finansieras?

Ja du? Hur finansierar man allt annat i statlig regi tror du?

Jo, genom trängselavgifter, husavgifter, pensionsavgifter och mer avgifter och mer avgifter.och kanske lite skatt på toppen kanske :) ?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du? Hur finansierar man allt annat i statlig regi tror du?

Jo, genom trängselavgifter, husavgifter, pensionsavgifter och mer avgifter och mer avgifter.och kanske lite skatt på toppen kanske :) ?

Och när det inte räcker till allt, så gör vi som Grekland , lånar .

Mycket smart ...är det så du finansierar ditt liv bidrag och lån ?

Smart, så smart att klockorna stannar och öronen byter plats :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du? Hur finansierar man allt annat i statlig regi tror du?

Jo, genom trängselavgifter, husavgifter, pensionsavgifter och mer avgifter och mer avgifter.och kanske lite skatt på toppen kanske :) ?

Det ordnar sig, vi som jobbar och har lön som räcker till de dagliga utgifter kan skippa väl förtjänad semester och ge bort det till de som skiter i o jobba.

Det gör vi gärna för skatten i Sverige är för lågt. mins dubbel skatt går bra att betala. Vi kan höja arbetstid och jobba 80 timmar i veckan så

parasiter kan sitta hemma och leva på bidrag eller hur har du tänkt dig.

Säg inte att Sverige har råd till det för vi har 1000 miljarder i stats skuld som också måste betalas,

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du? Hur finansierar man allt annat i statlig regi tror du?

Jo, genom trängselavgifter, husavgifter, pensionsavgifter och mer avgifter och mer avgifter.och kanske lite skatt på toppen kanske :) ?

Du har aldrig jobbat eller,har du läst ett lönebesked så står det där hur mycket du betalar i skatt.Men om alla tänker som du så spårar nog samhället ur mer än nu.För att betala dessa skatter krävs väl att flertalet lönearbetar och du som vänster tror ju på kollektivet så fortsätt du.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

stats skuld som också måste betalas

Betalas ? :ahh:

Kan väl nån annan göra ?

Enligt Roi s resonnemang finns det alltid någon annan

som står klar med välfylld plånka

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när det inte räcker till allt, så gör vi som Grekland , lånar .

Mycket smart ...är det så du finansierar ditt liv bidrag och lån ?

Smart, så smart att klockorna stannar och öronen byter plats :thumbsup:

Nopp, bara CSN när jag studerar.

Annars håller jag mig ifrån myndigheter och bidrag så mycket som möjligt.

Metaoferer är inte din starka sida va?

Det är ett gammalt förslag instället för att betala ut alla möjliga bidrag, så skulle folk få välja.

Arbete eller ta hand om sig själv.

Det fanns nåogot som hette "friår" om du som är mycket smartare än mig kommer ihåg kanske?

Inget som säger att man maåste göra det ena eller det andra hela livet, eller?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalas ? :ahh:

Kan väl nån annan göra ?

Enligt Roi s resonnemang finns det alltid någon annan

som står klar med välfylld plånka

Kommunistisk tänkande hos honom. Jag ska festa andra ska betala :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget som säger att man maåste göra det ena eller det andra hela livet, eller?

Nej, utom att forsörja sej själv och dom man har ansvar för, får man

göra vad man vill .tycker jag

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nopp, bara CSN när jag studerar.

Annars håller jag mig ifrån myndigheter och bidrag så mycket som möjligt.

Metaoferer är inte din starka sida va?

Det är ett gammalt förslag instället för att betala ut alla möjliga bidrag, så skulle folk få välja.

Arbete eller ta hand om sig själv.

Det fanns nåogot som hette "friår" om du som är mycket smartare än mig kommer ihåg kanske?

Inget som säger att man maåste göra det ena eller det andra hela livet, eller?

Och hur länge är detta "friår" för dig.Gäller det alla?Även arbetslösa,hur finansieras detta?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har aldrig jobbat eller,har du läst ett lönebesked så står det där hur mycket du betalar i skatt.Men om alla tänker som du så spårar nog samhället ur mer än nu.För att betala dessa skatter krävs väl att flertalet lönearbetar och du som vänster tror ju på kollektivet så fortsätt du.

Har jobbat sen jag var 15 år och har läst en del lönebesked.

Varför skulle det spåra ur?

Jag hade lika gärna kunna gått på socialen, men jag har valt att arbeta, vilket jag tror att ca 95% hade fortsatt att göra om det hade funnits.

Du verkar ju hålla till på högerkanten, och gilla valfrihet, så varför inte i detta fallet?

Valfrihet på arbetgivarnas vilkor är det enda som är riktig valfrihet. eller?

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommunistisk tänkande hos honom. Jag ska festa andra ska betala :14:

Mycket är jag men inte kommunist :14:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jobbat sen jag var 15 år och har läst en del lönebesked.

Varför skulle det spåra ur?

Jag hade lika gärna kunna gått på socialen, men jag har valt att arbeta, vilket jag tror att ca 95% hade fortsatt att göra om det hade funnits.

Du verkar ju hålla till på högerkanten, och gilla valfrihet, så varför inte i detta fallet?

Valfrihet på arbetgivarnas vilkor är det enda som är riktig valfrihet. eller?

Och varför skulle du välja att gå på socialen om du har ett arbete?Vilka är det som får "friår"och vem betalar detta.Jag är ganska mitt i,i Sverige finns det ju inga tydliga gränser mellan partierna längre förutom ytterligshetspartierna .Med den låtgåmentalitetsteorin du verkar ha så skulle nog samhället krascha fortare än fort.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...