Jump to content
IGNORERAD

Möjliga bidrag för nyinflyttad med UT


baver999

Recommended Posts

Undrar vad som skulle hända OM alla som har rätt till diverse bidrag tog ut dem?

Kanske skulle sållas lite i bidragsdjungeln då?

Vi går på Barnbidrag och har sökt ett annat, men det tar tid, mycket tid,

Blir goa pengar när det går igenom (vilket det kommer att göra) eftersom det är retroaktivt från ansökningsdagen.

Varför skall man undvika att ta emot de bidrag som man har rätt till? För att det skall bli mer över till de som ljuger ihop historier, för att få mer än sin andel?

TS ställer en enkel fråga "Vad har vi rätt till?" och många spyr ut sin galla... Surkukar!

TS har fått några bra svar också, precis som det brukar vara på MPR, det gäller att sålla!

MVH Tommy

Får man fråga vilket bidrag detta gäller? Vill du inte skriva i tråden får du gärna skicka ett PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Roi Et Perra

    21

  • Kalle Satuek

    12

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Får man fråga vilket bidrag detta gäller? Vill du inte skriva i tråden får du gärna skicka ett PM.

Nej, men jag hade varit mycket lycklig om vi inte kvalificerade oss för det bidraget.

Inget som drabbar de flesta så att säga.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppe tidigt idag(hushållstjänst?)och på hugget,verkar bli en lovande lördag framför datorn :crazy: nu får vi bara hoppas att Knasen och några till är taggade :ok:

Hahaha på hugget vette fan men simskolan är 08.00 varje lördag så det blir till o kliva upp vid 06.45 men jag är ganska morgonpigg(på helgerna) så det är inga problem.

Inga hushållstjänster (än) skall hälsa på min farmor och köra frugan o grabben till en väninna till henne.

Dom skall laga mat o dricka öl och babbla, de blir säkert 8-10 kärringar så jag tar min tillflykt till hemmet o lugnet och avvaktar tid för hämtningen.

Senast 16.30 har jag sagt så jag kan ta ett par kalla sen, får väl se när hon som bestämmer ringer för hämtning :crazy:

Knasgubben sitter väl bara och gnider sig mot sin nya samsung nuförtiden :giggle: .

Ha en tevlig dag mångubben//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kunde jag aldrig drömma om. Hur kan så många bara köra över mig med antaganden? Ni är ju fan inte kloka.

Jag gav inte mer information i tråden för att slippa påhopp men det verkade vara helt motsatt. Det blev fler!?

Jag skrev att jag inte hade en lön. Det var allt jag ville dela med mig av. Ni får acceptera det. Speciellt efter alla påhopp.

Att ta hit någon här utan att planera? Driver ni med mig? Ni har ju ingen aning om min livssituation. Denna planering och förberedelse har pågått i 3 års tid.

Jag tänker utnyttja alla bidrag eller stöd som jag och min familj har rätt till.

Trots alla idi*t inlägg så fanns här många bra svar också, tack för dem!

Det som gav mest var underhållsstöd som jag inte hade en aning om tidigare.

Bara det stödet är kanske värt ca 6 sidor med påhopp :)

Förresten den snubben som antydde att jag kan vara utvecklingsstörd. Vem fan e du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rensat upp lite i tråden.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Detta kunde jag aldrig drömma om. Hur kan så många bara köra över mig med antaganden? Ni är ju fan inte kloka.

Jag gav inte mer information i tråden för att slippa påhopp men det verkade vara helt motsatt. Det blev fler!?

Jag skrev att jag inte hade en lön. Det var allt jag ville dela med mig av. Ni får acceptera det. Speciellt efter alla påhopp.

Att ta hit någon här utan att planera? Driver ni med mig? Ni har ju ingen aning om min livssituation. Denna planering och förberedelse har pågått i 3 års tid.

Jag tänker utnyttja alla bidrag eller stöd som jag och min familj har rätt till.

Trots alla idi*t inlägg så fanns här många bra svar också, tack för dem!

Det som gav mest var underhållsstöd som jag inte hade en aning om tidigare.

Bara det stödet är kanske värt ca 6 sidor med påhopp :)

Förresten den snubben som antydde att jag kan vara utvecklingsstörd. Vem fan e du?

Tror du valde en dålig strategi med att utelämna en hel del info. Då leder det bara till spekulationer som oftast.

Eftersom bidragsutbetalningar är beroende på just din livssituation och ekonomi så kan du inte förvänta dig något svar om inte medlemmarna gissar sig fram. Nu är det just det medlemmarna har gjort, alltså gissat sig fram och då blir det som det blir.

För att ställa en motfråga. Har jag rätt till underhållsbidrag för min dotter?

Jag har hus och bil och inga lån?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja,om mamman till barnet inte bor hos er och flickan är mantalskriven hos dig.

Fast så är ju inte fallet.

Vilka övriga bidrag kan jag få?

Jag har ordnad ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast så är ju inte fallet.

Vilka övriga bidrag kan jag få?

Jag har ordnad ekonomi.

Då tillfaller 25% av din ekonomi mig :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu TS inte har en lön, så leder det direkt till ordet varför?

Har TS haft bra jobb och blivit arbetslös, så är det något som kan hända många.

I ett sånt läge får man lön under uppsägninstid och sen A-kassa.

TS måste ge mer detaljerad information för att få bra svar i MPR, annars kommer TS bara att bli förbannad i sin kammare eller att sitta och flina för han drog igång detta en fredag...

Ett ordspråk: "som man bäddar får man ligga"

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då tillfaller 25% av din ekonomi mig :crazy:

Jag får ju inte ens barnbidraget från Sverige. Så du kan max få 20%

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om nu TS inte har en lön, så leder det direkt till ordet varför?

Har TS haft bra jobb och blivit arbetslös, så är det något som kan hända många.

I ett sånt läge får man lön under uppsägninstid och sen A-kassa.

TS måste ge mer detaljerad information för att få bra svar i MPR, annars kommer TS bara att bli förbannad i sin kammare eller att sitta och flina för han drog igång detta en fredag...

Ett ordspråk: "som man bäddar får man ligga"

Leif

Det var det jag ville fram till.

TS går ut på forumet och ställer en fråga utan tillräckligt med information.

Kvar sitter vi med hundra frågor och givetvis spårar det ju ur eftersom inte TS svarar i samma takt som frågetecken dyker upp hos oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får ju inte ens barnbidraget från Sverige. Så du kan max få 20%

Taget med viss tvekan.Men jag är ju en hygglig jäkel så låt gå,sänder kontouppgifter omgående och hoppas överföringen kan göras snabbt för jag ska snart resa bort.Tack på förhand :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd · Hidden by Nicholas, September 8, 2012 - ot
Hidden by Nicholas, September 8, 2012 - ot

Tror du valde en dålig strategi med att utelämna en hel del info. Då leder det bara till spekulationer som oftast.

Eftersom bidragsutbetalningar är beroende på just din livssituation och ekonomi så kan du inte förvänta dig något svar om inte medlemmarna gissar sig fram. Nu är det just det medlemmarna har gjort, alltså gissat sig fram och då blir det som det blir.

För att ställa en motfråga. Har jag rätt till underhållsbidrag för min dotter?

Jag har hus och bil och inga lån?

Ja,om mamman till barnet inte bor hos er och flickan är mantalskriven hos dig.

Fast så är ju inte fallet.

Vilka övriga bidrag kan jag få?

Jag har ordnad ekonomi.

Du måste ge mer info Andrejs...

Svårt att veta vad du är berättigad till med så lite "kött på benen" Utveckla din situation in i minsta detaj så kanske du får vettiga svar.

Men om du vill studera har du säkert rätt till studiebidrag, och om det skulle drabba din ekonomi negativt, så kanske du kan få bostadsbidrag, om du bor i Sverige, men det har jag ingen aning om...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
andrejsdenruskige
Inlagd · Hidden by Nicholas, September 8, 2012 - ot
Hidden by Nicholas, September 8, 2012 - ot

Du måste ge mer info Andrejs...

Svårt att veta vad du är berättigad till med så lite "kött på benen" Utveckla din situation in i minsta detaj så kanske du får vettiga svar.

Men om du vill studera har du säkert rätt till studiebidrag, och om det skulle drabba din ekonomi negativt, så kanske du kan få bostadsbidrag, om du bor i Sverige, men det har jag ingen aning om...

MVH Tommy

Jag gillar inte att ge ut information och får svar där efter.

Så jag är nöjd med svaren som jag fått.

Fast jag undrar hur mycket min bil är värd?

Kanske ni kan svara på det?

Link to comment
Inlagd · Hidden by Nicholas, September 8, 2012 - ot
Hidden by Nicholas, September 8, 2012 - ot

Jag gillar inte att ge ut information och får svar där efter.

Så jag är nöjd med svaren som jag fått.

Fast jag undrar hur mycket min bil är värd?

Kanske ni kan svara på det?

32000
Link to comment

Om nu TS inte har en lön, så leder det direkt till ordet varför?

Har TS haft bra jobb och blivit arbetslös, så är det något som kan hända många.

I ett sånt läge får man lön under uppsägninstid och sen A-kassa.

TS måste ge mer detaljerad information för att få bra svar i MPR, annars kommer TS bara att bli förbannad i sin kammare eller att sitta och flina för han drog igång detta en fredag...

Ett ordspråk: "som man bäddar får man ligga"

Leif

Han kanske är Student som pluggar nåt vettigt?

24år gammal står det i hans profil, så det är fullt möjligt.

Vem vet han kanske håller på och "bäddar" för fulla muggar?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske är Student som pluggar nåt vettigt?

24år gammal står det i hans profil, så det är fullt möjligt.

Vem vet han kanske håller på och "bäddar" för fulla muggar?

MVH Tommy

Visst kan det vara så, men den infon hade TS kunnat ge i inledningen, och då hade svaren blivt bättre och mer balanserade...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått den info jag var ute efter och är tacksam. Det hade klarats lika bra utan antaganden. Jag lägger ju inte ut tråden för att ni ska fråga mig satt säga.

Det behövdes inte mer info för att jag skulle få veta vad jag var ute efter.

OT: Många gånger i detta forumet tas det för många antaganden.

Tex: Olle frågar om tips på vilken plats som är bra för en bar. Alla tänker att det är en farlig kanske till och med dum idee. Men det bör enligt min mening inte skrivas i tråden.

Här på MPR så hade det bombats med varningar. Det är väl menat men det fungerar inte bra i forum. Det blir enligt mig OT pga att det inte är vad TS är ute efter.

Hade alla tänkt så, så hade vi sparat så mycket förstå sig påare känslan i trådarna. Fler som tycker som jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått den info jag var ute efter och är tacksam. Det hade klarats lika bra utan antaganden. Jag lägger ju inte ut tråden för att ni ska fråga mig satt säga.

Det behövdes inte mer info för att jag skulle få veta vad jag var ute efter.

OT: Många gånger i detta forumet tas det för många antaganden.

Tex: Olle frågar om tips på vilken plats som är bra för en bar. Alla tänker att det är en farlig kanske till och med dum idee. Men det bör enligt min mening inte skrivas i tråden.

Här på MPR så hade det bombats med varningar. Det är väl menat men det fungerar inte bra i forum. Det blir enligt mig OT pga att det inte är vad TS är ute efter.

Hade alla tänkt så, så hade vi sparat så mycket förstå sig påare känslan i trådarna. Fler som tycker som jag?

Olles bar finansieras inte av skattepengar.

Jag tror att du missat lite av poängen här. Visst, alla kan råka hamna snett och behöva hjälp. Men i trådstarten skrevs det "ingen lön" och "bidrag" och dessa ord borde inte finnas med i samma kapitel utan en förklaring. Hade det stått "ingen lön därför att.." är jag säker på att du sluppit mycket av bombningarna.

Att utnyttja alla bidrag man kan få är ungefär som att spotta mig i ansiktet som ligger i 7 dagar i veckan för att kunna unna mig och min familj en tur till LOS en ggr per år. Känner liksom inte för att betala någon skatt då. Kanske skulle riva loss skattemyndigheternas kontrollboxar och gräva ned dem på betryggande djup.

Jag hoppas dock att du kan få de 1200 kr i underhållsbidrag för barnets skull. Barnen ska aldrig behöva lida, då de är framtiden för vårt samhälle. Men visa lite ödmjukhet i för de som betalar kalaset, istället för att kalla mig och mina likar för id..ter

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bidrag att hämta bara man kommer från rätt land

http://www.dalademok...er-aterforenas/

Samtidigt är man svensk då får man sälja allt för att klara sig

http://www.aftonblad...icle15385847.ab

eller kissa i blöjan

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/De-sa-aat-mig-att-kissa-i-bloejan

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått den info jag var ute efter och är tacksam. Det hade klarats lika bra utan antaganden. Jag lägger ju inte ut tråden för att ni ska fråga mig satt säga.

Det behövdes inte mer info för att jag skulle få veta vad jag var ute efter.

OT: Många gånger i detta forumet tas det för många antaganden.

Tex: Olle frågar om tips på vilken plats som är bra för en bar. Alla tänker att det är en farlig kanske till och med dum idee. Men det bör enligt min mening inte skrivas i tråden.

Här på MPR så hade det bombats med varningar. Det är väl menat men det fungerar inte bra i forum. Det blir enligt mig OT pga att det inte är vad TS är ute efter.

Hade alla tänkt så, så hade vi sparat så mycket förstå sig påare känslan i trådarna. Fler som tycker som jag?

Jag tycker att många var onödigt otrevliga i denna tråd men samtidigt öppnade du upp för det genom din otydlighet.

Vi har dock diametralt motsatta uppfattningar om syftet med ett forum. Jag ser det som ett diskussionsforum och du ser det som ett faktaforum. Min uppfattning har alltid varit att vill jag ha fakta så går jag till källan, inte till ett forum där de flesta diskuterar om subjektiva uppfattningar och i bästa fall refererar till källan eller i många fall diskuterar något helt annat. Forum är bra för subjektiva uppfattningar, ideer och diverse kunskaper samt för att umgås i största allmänhet men hard-core fakta, knappast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hahaha på hugget vette fan men simskolan är 08.00 varje lördag så det blir till o kliva upp vid 06.45 men jag är ganska morgonpigg(på helgerna) så det är inga problem.

Inga hushållstjänster (än) skall hälsa på min farmor och köra frugan o grabben till en väninna till henne.

Dom skall laga mat o dricka öl och babbla, de blir säkert 8-10 kärringar så jag tar min tillflykt till hemmet o lugnet och avvaktar tid för hämtningen.

Senast 16.30 har jag sagt så jag kan ta ett par kalla sen, får väl se när hon som bestämmer ringer för hämtning :crazy:

Knasgubben sitter väl bara och gnider sig mot sin nya samsung nuförtiden :giggle: .

Ha en tevlig dag mångubben//Hn

Wtf!!!! Hur fan kan jag bli inblandad i den här tråden? Ni är tamejfan helt otroliga :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wtf!!!! Hur fan kan jag bli inblandad i den här tråden? Ni är tamejfan helt otroliga :rotfl:

Saknaden är stor,dina djupanalyser är ju klockrena.Slurp

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bidrag att hämta bara man kommer från rätt land

http://www.dalademok...er-aterforenas/

Samtidigt är man svensk då får man sälja allt för att klara sig

http://www.aftonblad...icle15385847.ab

eller kissa i blöjan

http://www.ostran.se...kissa-i-bloejan

De där Somalierna får ju inget bidrag , inte enligt det artikeln handlar om iaf, så vad är problemet som du ser det?

Sen är det helt klart så att åldringsvård och handikappsvård lider när pengarna skall räcka till en massa annat också.

Att lägga ut åldringsvården på utländska vinstdrivande företag och tro att det blir bättre för de gamla, det kan bara kommunalpolitiker låtsas tro på...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...