Jump to content
IGNORERAD

Illegala hotell i Rayong måste rivas innan måndag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ägare av illegalt byggda hotell på turistön Koh Samet i provinsen Rayong måste riva sina installationer innan denna vecka är över, annars så kommer skogvaktare att ta tag i saken, detta meddelade Departementet för Nationalparker, Naturliv och Växtbevaring under tisdagen.

Ägaren till tre av hotellen har tidigare lovat att byggnaderna skulle vara rivna innan slutet av förra månaden, men man har ännu inte sett några som helst tecken på att rivningar ens har påbörjats. "Jag kommer att vänta tills slutet av veckan, och kommer att inspektera byggnaderna den 8e september och ge order om att dom ska rivas om dom inte är borta," sade departementets generaldirektör Damrong Phidej.

Ett lag med skogvaktare som undersökte hotellen från båt hade problem att ta sig iland på grund av avsaknaden av bryggor, samt att det fanns många bojar i vattnet.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/1-week-demolition-deadline-for-illegal-Samet-resor-30189754.html

Klicka här för att läsa mera...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    7

  • andersbangkok

    6

  • Roi Et Perra

    6

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok

Lite luttrad skulle jag säga; dom har inte betalat tillräckligt med mutor till rätt personer.

Men kanske är detta ett av de få tillfällen där mutor inte hjälper? Kanske det finns ett genuint intresse att tvinga hotellägaren att riva eftersom hotellet verkar vara byggt på mark där det inte får byggas något.

Skall bli intressant att följa!

Det sista som lämnar människan är hoppet

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att vänta tills slutet av veckan, och kommer att inspektera byggnaderna den 8e september och ge order om att dom ska rivas om dom inte är borta

Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag kommer att vänta tills slutet av veckan, och kommer att inspektera byggnaderna den 8e september och ge order om att dom ska rivas om dom inte är borta,"

(Förutsatt att inte straffavgiften är betald och vi kan upprätta en kontinuerlig avbetalningsplan på straffavgiften...)

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag kommer att vänta tills slutet av veckan, och kommer att inspektera byggnaderna den 8e september och ge order om att dom ska rivas om dom inte är borta,"

(Förutsatt att inte straffavgiften är betald och vi kan upprätta en kontinuerlig avbetalningsplan på straffavgiften...)

Ha ha. De kommer nog att rivas, men förmodlingen inte av ägaren. Han låter nog staten riva byggnaderna på deras bekostnad. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha. De kommer nog att rivas, men förmodlingen inte av ägaren. Han låter nog staten riva byggnaderna på deras bekostnad. :wink:

Nänä, hotellet konfiskeras och delas ut till någon rättrogen istället...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nänä, hotellet konfiskeras och delas ut till någon rättrogen istället...

Varför är du så negativ till allting.

Kanske den här gången kommer allt ske enligt lagar och förordningar utan mutor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är du så negativ till allting.

Kanske den här gången kommer allt ske enligt lagar och förordningar utan mutor.

Kanske är jag luttrad, såg ju hur den här cirkusen i nationalparkerna gick till där de som var politiska motståndare fick sina hus rivna men de som hade byggt olagligt men var insyltade i regeringen slapp få sina villor, golfbanor och nöjesparker rivna. I Khao Lak togs ju marken ifrån de som hade besittningsrätt i nationalparkerna innan Tsunamin och de stjälptes av i nybyggda Moobaans inåt landet medans marken vid stranden i nationalparkerna delades ut bland regeringens vänner.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Varför är du så negativ till allting.

Kanske den här gången kommer allt ske enligt lagar och förordningar utan mutor.

Jag hoppas verkligen du har rätt. Det vore ett lite steg framåt för landet.

Tyvärr har jag samma reflektioner som MaiChai hade. Erfarenheten och verkligheten visar annat men...hoppet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den luttrade anti-Thaksinligan har uttalat sig ser jag.

Måla fan på väggen är dem snabba med.

Lika optimistiska som vanligt. jaja, inget nytt där heller.

Snart säger dem väl att det är Thaksin som byggt dem illegala hotellen, precis som han är anvarig för allt annat som är galet här i landet.

Jag tror att husen rivs på måndag oavsett.

Följer med spänning "debatten"!

Det verkar vara sista varningen om man säger...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst händer det att falska Rolex beslagstas, eller olagaliga DVD filmer o.s.v. Det händer även att olalgliga byggen demoleras. Allt för att visa upp en snygg fasad.

För inte är det väl någon på MPR som sett en förfalskad Rolex till salu i Thailand

Det "stjäls" f.n. ca 500.000 rai mark om året och hur mycket lyckas de hårt arbetande myndigheterna ta tillbaka. 1%? Kanske i bästa fall 2%. Men det ser ju i alla fall ut som man bekämpar korruptionen. Sen har det givetvis en viss betydelse hur högt upp i hirarkin som marktjuven befinner sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den luttrade anti-Thaksinligan har uttalat sig ser jag.

Måla fan på väggen är dem snabba med.

Lika optimistiska som vanligt. jaja, inget nytt där heller.

Snart säger dem väl att det är Thaksin som byggt dem illegala hotellen, precis som han är anvarig för allt annat som är galet här i landet.

Jag tror att husen rivs på måndag oavsett.

Följer med spänning "debatten"!

Det verkar vara sista varningen om man säger...

Nej man kan inte skylla allt på Thaksin, men vad man kan "tacka" honom för är splittringen och det hat mellan folk som upstått.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej man kan inte skylla allt på Thaksin, men vad man kan "tacka" honom för är splittringen och det hat mellan folk som upstått.

Kortfattat, han är en maktgalen idi*t.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej man kan inte skylla allt på Thaksin, men vad man kan "tacka" honom för är splittringen och det hat mellan folk som upstått.

Glöm för allt i världen inte att tacka honom speciellt för allt han gjort för de fattiga i byn uppe i Isaan och dom fattiga i Bangkoks slum.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej man kan inte skylla allt på Thaksin, men vad man kan "tacka" honom för är splittringen och det hat mellan folk som upstått.

Men Khun Ken nu pratar vi om illegala byggnader, men ok jag öppnade lite den dörren...

Det är bara det att det känns som varenda nyhetstråd förvandlas till en anti-thaksin tråd.

Själva nyheten försvinner i huggandet efter att ta poänger i ämnet anti röd eller anti thaksin.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm för allt i världen inte att tacka honom speciellt för allt han gjort för de fattiga i byn uppe i Isaan och dom fattiga i Bangkoks slum.

Kan du förklara allt det goda han har gjort för dom fattiga i byarna i Isaan och I Bangkoks slum?
Link to comment
Dela på andra sajter

Men Khun Ken nu pratar vi om illegala byggnader, men ok jag öppnade lite den dörren...

Det är bara det att det känns som varenda nyhetstråd förvandlas till en anti-thaksin tråd.

Själva nyheten försvinner i huggandet efter att ta poänger i ämnet anti röd eller anti thaksin.

Sorry.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du förklara allt det goda han har gjort för dom fattiga i byarna i Isaan och I Bangkoks slum?

Från säker källa, kallas för bla gummibaronen, här på MPR så har dom frälsaren Thaksin att tacka för allt.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Från säker källa, kallas för bla gummibaronen, här på MPR så har dom frälsaren Thaksin att tacka för allt.

Jag förstår,

Thaksin delar ut småsmulor men behåller limpan själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är du så negativ till allting.

Kanske den här gången kommer allt ske enligt lagar och förordningar utan mutor.

Och förmodligen så kommer solen att gå upp i väst på måndag

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu rivs det för fult, enligt ny-hetärerna kl 12 på tv.

Vad jag såg var det mycket folk från myndigheterna där.

Vekar som att ägarna har hyrt in personal för att riva. Är ju mycket matrial man kan ta vara på.

Vad jag förstod är det nu fyra ställen som påbörjat rivning.

Alt vekar gå lugnt till mycket folk tittar på.

Så vi får väl se hur det slutar.

Vakter häftar upp meddelande ang rivning.

Så vist händer det positiva saker i Thiand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förmodligen så kommer solen att gå upp i väst på måndag

Solen går inte upp i väst men hotellet rivs i alla fall. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är du så negativ till allting.

Kanske den här gången kommer allt ske enligt lagar och förordningar utan mutor.

Bra "tippat"

Och förmodligen så kommer solen att gå upp i väst på måndag

NJaäää, men dom har en stor spegel på en stång som går att vrida på!

Ibland är det kul att inte följt en tråd förrän det gått några dagar, plötsligt är det VÄLDIGT tyst från en del håll! :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...