Jump to content
IGNORERAD

Thailand tappar turism?


svampen

Recommended Posts

2191/pers och dag såtillvida att dom inte är ggifta för då gör dom bara av med hälften :neo:

:thumbsup: x hur många västerlänningar asiater och från alla världens hörn. Serious money. Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    22

  • Khun Ken

    19

  • Jive

    16

  • Ledarsvinet

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Uppgiften om hur mycket turisterna förbrukar per dag bygger på intervjuer med slumpvis utvalde turister på div. turistorter. Har stött på dem men aldrig behövt svara eftersom jag har haft fel nationalitet för "dagens intervju".

Reslängden får de fram via inresekorten och sen är det bara lite multiplikation. 19.100.000 (antal turister) * 9,7 (genomsnittlig reslängd) * 4.200 (daglig förbrukning)

Men då så, då bör man ju hamna någorlunda rätt. Om man bara utökade undersökningen med slumpvis utvalda faranger som besöker Immegration i Jomtien och andra orter så borde det bli ännu säkrare resultat. Men kanske vi inte är så många att det skulle ge utslag över huvud taget.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gift och förbrukar hälften?Vad har gjort för fel?Det är betydligt dyrare när frugan är med än när jag "turistar"

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Gift och förbrukar hälften?Vad har gjort för fel?Det är betydligt dyrare när frugan är med än när jag "turistar"

Beräkningen kommer ifrån immigration du behöver 800 tusen om året när du är ensam, om du har fru beräknas hon supporta dig med hälften

Link to comment
Dela på andra sajter

Beräkningen kommer ifrån immigration du behöver 800 tusen om året när du är ensam, om du har fru beräknas hon supporta dig med hälften

Har forgaves letat efter en thaidam som kan supporta mig !!!! Och hitintills har det bara kostat mig!! :crazy: mvh pensionaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Har forgaves letat efter en thaidam som kan supporta mig !!!! Och hitintills har det bara kostat mig!! :crazy: mvh pensionaren

Dessa uppgifter kommer ifrån en Thai myndighet och Thai har ju aldrig fel eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst stämmer det att det blir billigare med thaifru.

Om jag åker till Pattaya och Damen inte är med går det dubbelt så mycket pengar. Minst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pensionaren får börja leva som Poffa så ska han se att han gör av med hälften så mycket när han har thaifru

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst stämmer det att det blir billigare med thaifru.

Om jag åker till Pattaya och Damen inte är med går det dubbelt så mycket pengar. Minst.

Och hur mycket tjänar då jag som är gift och bor i Pattaya på heltid, måste vara massor ? :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra varför det blir billigare med Thai fru?? Annars hade väl gubbarna suttit i baren och ringt i klockan och betalat barfine :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra varför det blir billigare med Thai fru?? Annars hade väl gubbarna suttit i baren och ringt i klockan och betalat barfine :crazy:

ringa i klockan är dyrt , barfine billigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dyslektiker men jag undrar hur är det med din läsförståelse

citerar

Förr satsade Thailand mest på utländska turister men de senaste 10-åren har den inhemska turismen ökar explosionsartat, vilken märktes då många av attraktionerna och resorterna mest verkade inrikta sig på thai. Många thai är även väldigt lokalpatriotiska och vägrar semestra utomlands. “Varför åka någon annanstans när man redan bor i världens bästa land?”

Då kan du kanske också citera från Aftonbladet var det står att den inhemska turismen ökar lavinartat eller kanske komma med några siffror som stöttar din teori. Att en inhemsk resemässa som de som hålls på QSNCC och andra ställen i Bangkok som riktar sig mot thai och för thai kan få vem som helst atttro att 90% av turismen i Thailand är inhemsk.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

ringa i klockan är dyrt , barfine billigt

Billigaste sättet måste väl BTT ha spendera halva kvällen på muggen med en egeninköpt sansong från7/11.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej IL det är du som underskattar turismens betydelse. hur många män runt om i världen är gifta med Thailändskor? Hur mycket pengar skickas till Thailand från runt om i världenvarje år? Massor.

Hur många västerlänningar har byggt hus i Thailand? Massor Hur många arbetetstilfällen skapar detta? Hur mycket pengar ger det till murare, snickare, elekrtiker mm.? Massor

Sexindustrin hur mycket pengar genererar den i Thailand på ett år ? Massor, En etta med en väldigt massa nollor efter sig.

TYhailand är extremt beroende av turismen.

Jag håller allt med Isan Lover, vilket jag oftast gör om vi håller Mr T borta från diskussionen, väldigt många svenskar och framförallt MPR-medlemmar tenderar att överdriva turismens betydelse för Thailand. Med det sagt så vill jag ändå tillägga att vore jag i Ms Y's skor så skulle jag satsa helhjärtat på turismindustrin, jag tror att det är en framtidsindustri i Thailand och en av få sektorer där Thailand inom överskådlig framtid kan bli riktigt framgångsrika. Thailand ligger geografiskt rätt, har rätt klimat och naturliga förutsättningar; man kan väl lugnt konstatera att det känns mer naturligt att Thailand lyckas inom turism än inom nanoteknik även om Thailand givetvis ska satsa också på det för framtiden.

Pengar som skickas från thailändskor gifta med utlänningar och hus som byggs av utlänningar i Thailand är givetvis ingen turisminkomst även om en del av dessa pengar skulle kunna härledas bakåt från ett turistbesök. Varje thailändare/thailändska som flyttar ifrån Thailand är ju också en förlust för Thailand i form av uteblivna arbetsinsatser och konsumtion så det är nog en post vi kan bortse från. Sexindustrin genererar givetvis stora pengar, precis som drog- och vapenindustrin. Precis som sina bröder drog- och vapenindustrin så har dock sexindustrin en tendens att generera nästan all vinst till ett fåtal milt sagt skatteobenägna personer medans nackdelen i form av brott, ohälsa och försämrad image får bäras av samhället så jag tror nog Thailand skulle klara sig bra mycket bättre utan sin sexindustri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst stämmer det att det blir billigare med thaifru.

Om jag åker till Pattaya och Damen inte är med går det dubbelt så mycket pengar. Minst.

Men du kanske har dubbelt så roligt? rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller allt med Isan Lover, vilket jag oftast gör om vi håller Mr T borta från diskussionen, väldigt många svenskar och framförallt MPR-medlemmar tenderar att överdriva turismens betydelse för Thailand. Med det sagt så vill jag ändå tillägga att vore jag i Ms Y's skor så skulle jag satsa helhjärtat på turismindustrin, jag tror att det är en framtidsindustri i Thailand och en av få sektorer där Thailand inom överskådlig framtid kan bli riktigt framgångsrika. Thailand ligger geografiskt rätt, har rätt klimat och naturliga förutsättningar; man kan väl lugnt konstatera att det känns mer naturligt att Thailand lyckas inom turism än inom nanoteknik även om Thailand givetvis ska satsa också på det för framtiden.

Pengar som skickas från thailändskor gifta med utlänningar och hus som byggs av utlänningar i Thailand är givetvis ingen turisminkomst även om en del av dessa pengar skulle kunna härledas bakåt från ett turistbesök. Varje thailändare/thailändska som flyttar ifrån Thailand är ju också en förlust för Thailand i form av uteblivna arbetsinsatser och konsumtion så det är nog en post vi kan bortse från. Sexindustrin genererar givetvis stora pengar, precis som drog- och vapenindustrin. Precis som sina bröder drog- och vapenindustrin så har dock sexindustrin en tendens att generera nästan all vinst till ett fåtal milt sagt skatteobenägna personer medans nackdelen i form av brott, ohälsa och försämrad image får bäras av samhället så jag tror nog Thailand skulle klara sig bra mycket bättre utan sin sexindustri.

Precis som sina bröder drog- och vapenindustrin så har dock sexindustrin en tendens att generera nästan all vinst till ett fåtal milt sagt skatteobenägna personer medans nackdelen i form av brott, ohälsa och försämrad image får bäras av samhället så jag tror nog Thailand skulle klara sig bra mycket bättre utan sin sexindustri.

Men dom pengar som genereras inom sexindustrin kommer väl ut i samhället igen genom konsumtion, jag vet ingen Thailändare som kan hålla i pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du kanske har dubbelt så roligt? rolleyes.gif

Förvisso kan Damen inte läsa svenska, men för säkerhets skull tror jag att det är bäst att jag avstår från att svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som sina bröder drog- och vapenindustrin så har dock sexindustrin en tendens att generera nästan all vinst till ett fåtal milt sagt skatteobenägna personer medans nackdelen i form av brott, ohälsa och försämrad image får bäras av samhället så jag tror nog Thailand skulle klara sig bra mycket bättre utan sin sexindustri.

Men dom pengar som genereras inom sexindustrin kommer väl ut i samhället igen genom konsumtion, jag vet ingen Thailändare som kan hålla i pengar.

Visst men det gäller ju även de pengar som en fabriksarbetare tjänar och vi räknar ju inte in deras sekundära konsumtionen när vi räknar ut hur stor del industrin är av Thailands inkomster.

Visst finns det en sanuk&sabai och maipenraikultur i Thailand som annammas av ganska många men precis som många svenskar, trots vår Lutheranska kultur, aldrig lyckas spara en krona så tycker jag ganska många thailändare är oväntat sparsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst men det gäller ju även de pengar som en fabriksarbetare tjänar och vi räknar ju inte in deras sekundära konsumtionen när vi räknar ut hur stor del industrin är av Thailands inkomster.

Visst finns det en sanuk&sabai och maipenraikultur i Thailand som annammas av ganska många men precis som många svenskar, trots vår Lutheranska kultur, aldrig lyckas spara en krona så tycker jag ganska många thailändare är oväntat sparsamma.

Jag vet att många av dom Thailändskor som bor i Sverige är sparsamma.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att många av dom Thailändskor som bor i Sverige är sparsamma.

Jag tror att många av dom är sparsamma, däremot vet jag att några är slösaktiga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då säljer vi våra hus till astronomiska summor och får en behaglig ålderdom i lågprislandet Sverige :crazy:

Tror du någon ute i byn i Nakhon Nowhere har pengar så att de kan betala för ett falanghus?

Tur man lärt sig grundregel nr 1. Investera inte mer än du kan förlora!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde en stor grupp. Hur många utlänningar har pensionerat sig i Thailand?

Hur mycket genererar dessa pengar på ett år?

Jag glömde, hur många turister flyger till och från Thailand med Thai Airways?

Själv har jag gjort 66 resor t.o.r. 40 av dom med Thai. Piloter och kabinpersonal spenderar säkert större delen av sin lön och betalar skatt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det enda som inte blir dyrare skulle vara hus. Om löner och material blir dyrare hur kan då husen ligga kvar i pris? Att man sedan inte ska investera mer än man har råd att förlora är väl en självklarhet och gäller väl i alla lägen, inte bara i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det enda som inte blir dyrare skulle vara hus. Om löner och material blir dyrare hur kan då husen ligga kvar i pris? Att man sedan inte ska investera mer än man har råd att förlora är väl en självklarhet och gäller väl i alla lägen, inte bara i Thailand

Oklart, var frågan ställd till mig?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...