Jump to content
IGNORERAD

Thailand tappar turism?


svampen

Recommended Posts

Men svensken ses ofta som kiinyao, billiga hotell, billiga barer, billiga restauranger och billiga frun.r.

Många bäckar små.

Betalar man 500b för en säng och 200b för en billig måltid så kanske det i slutändan blir mer pengar som stannar kvar i Thailand än om man pröjsar 5000b för en säng och 2000b för en bit mat på ett flådigt hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    22

  • Khun Ken

    19

  • Jive

    16

  • Ledarsvinet

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja inte så konstigt ,ryssarna har chartertrafik dit ,kom ihåg för många år sedan köpte en sista minuten på en charter kärra mellanlanda i ngt arabland och kan du tänka fanns massa skyltar på svenska där he he

Det är skillnad :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv inte stött på så många ryssar i Los, beroende på att jag har tillbringat mesta tiden uppe i Issan. Jag undrar vad det är som är så hemskt med ryssarna ? Är dom otrevliga,

våldsamma eller någonting annat ?

Dom ryssar jag stöter på med jämna mellanrum på jobbet, tycker jag är bra människor.

Håller med dig. Jag har tidigare haft ryska affärskontakter och sedan även här i Thailand haft rysk familj som hyresgäst. Dessa har alltid uppträtt på ett trevligt sätt men det är väl en generalisering liksom att finnarna bara super och slåss med knivar. Men visst det finns säkert ryssar som utmärker sig liksom även andra nationaliteter gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dem som inte varit i Thailand är ju helt övertygade om att det är ENBART shemales, Horor, Barnprostitution som finns i Thailand, Det är bara det som finns, inget annat..

Så antar att svensson är rädd för att bli stämplad som en horbock om han skulle åka till LOS.

Darför mindre svenskar till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger inte mycket för den här statistiken, det skulle inte förvåna mig om vi snart får lösa om att allt fler svenskar väljer Thailand framför nått annat turistmål. Och för att ytterligare kommentera denna statistik så skulle jag kunna tänka mig att gruppen turister vill vidga sina vyer och prova nya mål (annars hade vi ju fortfarande lagt våra semestrar på mallis)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dem som inte varit i Thailand är ju helt övertygade om att det är ENBART shemales, Horor, Barnprostitution som finns i Thailand, Det är bara det som finns, inget annat..

Så antar att svensson är rädd för att bli stämplad som en horbock om han skulle åka till LOS.

Darför mindre svenskar till Thailand.

Nja, det kanske var aktuellt 1995 att man som Svensk sågs som lite suspekt om man åkte till Thailand, efter det har snart sagt varenda svensk barnfamilj varit i Thailand och för dem är kostnaderna viktiga. Med den prisstegringen det har varit på turistorterna så är det inte konstigt att de ser sig om efter andra alternativ?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill passa på att berätta om min egen eländighet.

De ryssar som jag hade kommit i kontakt med innan jag kom till Pattaya kunde i princip räknas på ena handens tumme, men jag hade ändå en bestämd uppfattning om hur "de var".

När jag då stötte på dessa ryssar i t ex kassakön på varuhuset, så var det med den uppfattningen i botten, som jag gjorde mina betraktelser i smyg sådär - fan va sura de är och är de inte lite buffliga också mot kassabiträdet, inte ett leende på hela familjen och engelskan är ju bedrövlig.

Men det var egentligen inte bara ryssarna som fick mitt mörka öga, utan de flesta nationaliteter utom svenskar.

Nu hände det sej dessbättre en gång att jag fick en ordentlig snyting av Vaxet - "Du Janne, är det någon annan än svenskar du kan tänkas gilla?"

Det gjorde ont då, men den snytingen har jag haft glädje åt.

Beträffande mitt nuvarande förhållande till ryssar, så kom den stora vändpunkten (med snytingen i gott minne) då en ryss började uppenbara sej på bowlinghallen. Han spelade som ett proffs och visade sej vara en riktigt trevlig och ödmjuk kille.

När jag nu stöter på alltfler ryssar på stan, så har jag en betydligt ljusare ögonfärg och jag ser helt normala människor med helt normalt beteende och det gäller f ö inte bara ryssarna.

Tack Vaxet!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade inte åkt till Sverige mer om det inte varit för min kära mor, som vägrar och flyga, mina syskon och syskonbarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var också lite misstänksam mot ryssar innan. Men nu två resor i rad har jag haft nöjet och festa med ryssar och ryskor. Supertrevliga och defentivt inte snåla. Har faktiskt bara gott att säga om ryssar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte sett en enda ryss i Kaset Wisai ännu.

Har dock sett en engelsman och en fransos, och en jag tror är tysk.

Inte riktigt högsäsong här ännu.

Dem får gärna hålla sig på turist orterna ryssarna, indierna och vart dem nu kommer ifrån.

Kommer dem hit med så går väl priset på nudelsoppan upp från 20 THB till 30 THB ujujuj :)

Hur har ni det i dem andra provinserna?

Don't worry, be happy!

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill passa på att berätta om min egen eländighet.

De ryssar som jag hade kommit i kontakt med innan jag kom till Pattaya kunde i princip räknas på ena handens tumme, men jag hade ändå en bestämd uppfattning om hur "de var".

När jag då stötte på dessa ryssar i t ex kassakön på varuhuset, så var det med den uppfattningen i botten, som jag gjorde mina betraktelser i smyg sådär - fan va sura de är och är de inte lite buffliga också mot kassabiträdet, inte ett leende på hela familjen och engelskan är ju bedrövlig.

Men det var egentligen inte bara ryssarna som fick mitt mörka öga, utan de flesta nationaliteter utom svenskar.

Nu hände det sej dessbättre en gång att jag fick en ordentlig snyting av Vaxet - "Du Janne, är det någon annan än svenskar du kan tänkas gilla?"

Det gjorde ont då, men den snytingen har jag haft glädje åt.

Beträffande mitt nuvarande förhållande till ryssar, så kom den stora vändpunkten (med snytingen i gott minne) då en ryss började uppenbara sej på bowlinghallen. Han spelade som ett proffs och visade sej vara en riktigt trevlig och ödmjuk kille.

När jag nu stöter på alltfler ryssar på stan, så har jag en betydligt ljusare ögonfärg och jag ser helt normala människor med helt normalt beteende och det gäller f ö inte bara ryssarna.

Tack Vaxet!

Sådana här inlägg blir jag glad av. Det är inte många som orkar eller vill tänka om. Det är ju faktiskt ganska jobbigt att ändra på sina uppfattningar om världens tillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Jag vill passa på att berätta om min egen eländighet.

De ryssar som jag hade kommit i kontakt med innan jag kom till Pattaya kunde i princip räknas på ena handens tumme, men jag hade ändå en bestämd uppfattning om hur "de var".

mer o mer text - bortklippt - SAX SAX SAX

Beträffande mitt nuvarande förhållande till ryssar, så kom den stora vändpunkten (med snytingen i gott minne) då en ryss började uppenbara sej på bowlinghallen. Han spelade som ett proffs och visade sej vara en riktigt trevlig och ödmjuk kille.

När jag nu stöter på alltfler ryssar på stan, så har jag en betydligt ljusare ögonfärg och jag ser helt normala människor med helt normalt beteende och det gäller f ö inte bara ryssarna.

Tack Vaxet!

PLUSPOINTS där Jive. :14:

Finns alltid stor risk att man hamnar snett om man kör med färgade ögon och lullar på i gamla hjulspår. ALLA nationaliteter har guld och grus.

Dock är ju frågan: Om ryssen som spelade som ett proffs och tom var ödmjuk hade varit en bufflig och urusel spelare med snitt på under 100, hade Vaxets snyting gjort susen i alla fall? Chock dee! TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

PLUSPOINTS där Jive. :14:

Finns alltid stor risk att man hamnar snett om man kör med färgade ögon och lullar på i gamla hjulspår. ALLA nationaliteter har guld och grus.

Dock är ju frågan: Om ryssen som spelade som ett proffs och tom var ödmjuk hade varit en bufflig och urusel spelare med snitt på under 100, hade Vaxets snyting gjort susen i alla fall? Chock dee! TT

Som du själv säger - "alla nationaliteter har guld och grus". :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag hade inte åkt till Thailand så mycket mer om det inte vart för hjärtats familj i Udon.

Jag gillat Thailand men visst kan det tyckas vara lite fantasilöst att åka dit varje år och det skulle nog inte vara så om inte frugans familj bodde där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Som du själv säger - "alla nationaliteter har guld och grus". :)

Jo, så är det allt.

Men, om den där duktigt spelande ödmjuka ryssen som fick den "goda spiralen" att spira inte hade varit så himla duktig och ödmjuk, hade då Vaxets snyting varit lönlös?

Har som du vet vistats en hel del i Pattayas olika kvarter och fastän jag verkligen försöker så har jag ännu ej haft glädjen av att träffa på en sån där ödmjuk, trevlig eller åtminstone normalt beteende ryss. Varken dag eller natt-tid. Har ett otal gånger både ensam och i grupp "råkat ut för" händelser där de representanter från forna CCCP utmärkt sig så det står härliga till. Bråk om små mynt, gapiga, otrevliga och bara skall visa att här bestämmer VI och ni andra typ faranger och thai skall niga och bocka. Som mina thailändska vänner säger, me no like... Nåja, Pattaya är Pattaya oavsett men inte samma Pattaya som för ett par år sedan. På gott och ont. Ha de` TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, så är det allt.

Men, om den där duktigt spelande ödmjuka ryssen som fick den "goda spiralen" att spira inte hade varit så himla duktig och ödmjuk, hade då Vaxets snyting varit lönlös?

Har som du vet vistats en hel del i Pattayas olika kvarter och fastän jag verkligen försöker så har jag ännu ej haft glädjen av att träffa på en sån där ödmjuk, trevlig eller åtminstone normalt beteende ryss. Varken dag eller natt-tid. Har ett otal gånger både ensam och i grupp "råkat ut för" händelser där de representanter från forna CCCP utmärkt sig så det står härliga till. Bråk om små mynt, gapiga, otrevliga och bara skall visa att här bestämmer VI och ni andra typ faranger och thai skall niga och bocka. Som mina thailändska vänner säger, me no like... Nåja, Pattaya är Pattaya oavsett men inte samma Pattaya som för ett par år sedan. På gott och ont. Ha de` TT

Jag har med åren fått problem med "komihåget", men den där snytingen för 5-6 år sedan sitter där kristallklart och har satt sina spår, så om den där ryssen hade tillhört "gruset" så hade jag nog gett fler ryssar chansen innan jag gick tillbaka till mina gamla uppfattningar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Du är en fin man Jive. :14: Fastän att "komihåget" är problematiskt. Hmm, OM man skulle slå dig i bowling eller golf betyder då ditt dåliga komihåg att det aldrig har hänt att du förlorat? :crazy:

. :offtopic:

Åter till Thailand tappar turism...

TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en fin man Jive. :14: Fastän att "komihåget" är problematiskt. Hmm, OM man skulle slå dig i bowling eller golf betyder då ditt dåliga komihåg att det aldrig har hänt att du förlorat? :crazy:

. :offtopic:

Åter till Thailand tappar turism...

TT

Absolut!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är rädd för det också, snart ser vi 30-våningshotell, konstgjorda "Amusement parks" och en skövlad natur på exempelvis Koh Samui. Alltför att tillfredsställa de"nya" turisterna från Kina, Ryssland och Indien/mellanöstern.

Pattaya är tyvärr en föregångare även i detta avseende...

Lyckligtvis kan vi välja att inte bo på/besöka nämnda platser. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trenden har varit tydlig i ett par år, från toppåret 2008 med nästan 400 000 svenskar till Thailand så har siffrorna sjunkit stadigt till 293 000 år 2011 ifall jag minns siffrorna från Immigration korrekt.

Det finns nog många orsaker till detta, jag skulle vilja säga att Thailändarnas egen girighet på turistorterna är en bidragande orsak, det är inte direkt billigt för ett barnfamilj att spendera 14 dagar på en thailändsk turistort längre. Lägger man sen till den i mitt tycke ibland hotfulla stämningen med tuk-tuk förare, jetskiuthyrare och andra som ska ockra med polisens goda minne så kan det snabbt gå utför.

Frågan är om TAT och myndigheterna inser detta och göt något åt det eller släpper skandinavien för att få in fler ryssar, indier och kineser istället?

Tror inte det minskar så kraftigt,

2009= 350,000

2010=355,000

2011=336,000

2012 Jan-Jun 261,000 samma period 2011 225,000 en ökning med 36,000

http://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Thailand

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...