Jump to content
IGNORERAD

Tips och råd för att få hit drömtjejen


erkett

Recommended Posts

Hej! Var under Juli månad nere i Thailand på två veckor välförtjänt semester, och tro det eller ej så råkade jag även finna "kvinnan i mitt liv".

Vi har nu sen jag komm tillbaka till Sverige haft daglig kontakt, och det känns för varje dag att det bara blir bättre och bättre. Så självklart så har mina tankar gått kring att jag under hösten skulle vilja visa henne vårt fina Sverige under ett par veckor.

Jag är tacksam för råd och tips kring vad jag skall ha i åtanke vad det gäller visumansökan, och vad är en skälig kostnad för detta?? Skall man anlita typ tjänster såsom "Thai Scan", rekommendationer hur man fixar billigaste flygresan och andra bra tips när tjejen väl kommit innnanför Sveriges gränser.

Tack på förhand!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • THAISWEDE

    6

  • Herr Chang

    5

  • Tack och Hej

    4

  • Nonki

    3

Mest aktiva i denna tråd

En fråga. Utav dina 2 veckor i Thai, hur många dagar träffade du henne?

En fråga. Utav dina 2 veckor i Thai, hur många dagar träffade du henne?

Det har ju mindre betydelse hur många dagar..

Jag menar, två veckor...om det var varje dag eller bara tre dagar är ju sak samma, i stort sett.

Men som tidigare talare sa, kärleken är ju blind och så klart dyker ju en massa frågor upp när killen är kär.

Vi har väl alla varit lite i hans situation, även om antalet dagar kanske inte stämmer överens för oss alla.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va många frågor.hoppas bara du har något sånär klart för dig att det kan kosta "fläsk"!

Det första du ska göra är att gå in på Svenska ambassaden i BKK:s hemsida, http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/ där finns angivit vilka papper, dokument e.t.c. som hon/Ni behöver samt besöksadress mm till ansökan om Visa. Betr. biljett så finns ju Nonki här på forumet, men beroende på hennes resvanor kan det ju finnas alternativa resvägar, de flesta förstagångsresenärerna bör nog om de reser ensamma, satsa på en direktflygsbiljett!

Kostnaden, tja säg det, du får nog räkna med ett antal tusenlappar innan det är färdigt, hon måste ju till BKK minst en gång för Visaansökan t.ex. Försäkring och flygbiljett och reskassa kan variera men tror runt 10 skära är rimligt!

Lycka till

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen får tu ta direkt flyg med thai runt 10 tusen,försäkring ca 800kr för tre månader,visum med hjälp av en firma runt tusingen

plus kostnader för resor till och från för att fixa allt. 13 skulle jag tippa på..

Link to comment
Dela på andra sajter

För vad har det mindre betydelse...?

För oss har det mindre betydelse.3dagar el.2 veckor skitsamma.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Var under Juli månad nere i Thailand på två veckor välförtjänt semester, och tro det eller ej så råkade jag även finna "kvinnan i mitt liv".

Vi har nu sen jag komm tillbaka till Sverige haft daglig kontakt, och det känns för varje dag att det bara blir bättre och bättre. Så självklart så har mina tankar gått kring att jag under hösten skulle vilja visa henne vårt fina Sverige under ett par veckor.

Jag är tacksam för råd och tips kring vad jag skall ha i åtanke vad det gäller visumansökan, och vad är en skälig kostnad för detta?? Skall man anlita typ tjänster såsom "Thai Scan", rekommendationer hur man fixar billigaste flygresan och andra bra tips när tjejen väl kommit innnanför Sveriges gränser.

Tack på förhand!!

Har själv anlitat Thai Scan.Dom vet vad som krävs.Det går snabbt och är bekvämt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Var under Juli månad nere i Thailand på två veckor välförtjänt semester, och tro det eller ej så råkade jag även finna "kvinnan i mitt liv".

Vi har nu sen jag komm tillbaka till Sverige haft daglig kontakt, och det känns för varje dag att det bara blir bättre och bättre. Så självklart så har mina tankar gått kring att jag under hösten skulle vilja visa henne vårt fina Sverige under ett par veckor.

Jag är tacksam för råd och tips kring vad jag skall ha i åtanke vad det gäller visumansökan, och vad är en skälig kostnad för detta?? Skall man anlita typ tjänster såsom "Thai Scan", rekommendationer hur man fixar billigaste flygresan och andra bra tips när tjejen väl kommit innnanför Sveriges gränser.

Tack på förhand!!

Om du inte har kunskap tid eller ork att rodda allt själv så föreslår jag att du anlitar Thai scan det kan tom spara slantar åt dej, fast servicen kostar.

De hjälper till med allt ni behöver och har en mycket personlig service, speciellt för tjejen, hon guidas runt till ambassad osv, hon kan spara resor till Bkk, och ansökan lämnas inte in förrän den är korrekt.

De hjälper även till med formuleringar i ansökan, så att det inte blir nej, tex på grund av att du och din tjej träffats för lite. Du får även ett rakt svar på om det är så.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss har det mindre betydelse.3dagar el.2 veckor skitsamma.

Vilket har mindre betydelse..?

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Var under Juli månad nere i Thailand på två veckor välförtjänt semester, och tro det eller ej så råkade jag även finna "kvinnan i mitt liv".

Vi har nu sen jag komm tillbaka till Sverige haft daglig kontakt, och det känns för varje dag att det bara blir bättre och bättre. Så självklart så har mina tankar gått kring att jag under hösten skulle vilja visa henne vårt fina Sverige under ett par veckor.

Jag är tacksam för råd och tips kring vad jag skall ha i åtanke vad det gäller visumansökan, och vad är en skälig kostnad för detta?? Skall man anlita typ tjänster såsom "Thai Scan", rekommendationer hur man fixar billigaste flygresan och andra bra tips när tjejen väl kommit innnanför Sveriges gränser.

Tack på förhand!!

Tror det blir knepigt med 2 veckor.

Så hittar ni på att ni har träffats över internet ett antal månader innan du åkte ner för att träffa henne mm.

2 veckor fick jag nej på

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Två veckors umgänge är svårt att få ok för, så få till historien att ni hade kontakt innan ni träffades först samt att ni nu har tät kontakt kan för att vara på den säkra sidan skriva ut historiken från Skype eller liknande. Håller tummarna och vill du ha råd så skicka PM så skall jag hjälpa till efter bästa förmåga gjorde det samma för en 4-5 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

För vad har det mindre betydelse...?

Hejsan

Det har mindre betydelse när hans vistelsetid i Thailand blott var 14 dagar. Asså, om han umgåtts med henne 14 dagar eller 3 dagar har ju i detta sammanhanget ingen betydelse.

Däremot, om hans vistelsetid i Thaland varit 6 månader så kan ju umgängestiden äga en större betydelse, dvs om han umgåtts med damen i fråga i tre dagar eller 4 månader...det är ju en väsentlig skillnad.

Så att säga.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det har mindre betydelse när hans vistelsetid i Thailand blott var 14 dagar. Asså, om han umgåtts med henne 14 dagar eller 3 dagar har ju i detta sammanhanget ingen betydelse.

MVH Nonki

Det har visst betydelse. Har han träffat henne i 2 dagar kan det bli problem. Men min polare träffade sin dam i 2 veckor och hon är e Svedala nu.

Så längden av deras bekanstkap kanske inte spelar någon roll för dig och några till, men för TS och hans dam spelar det en väldigt stor roll i detta läget!

Utan att vara allt för otrevlig (hoppas jag :thumbsup:) så kanske du kan låta TS svara för sig själv så kanske han får vettigare och mer relevanta svar.

Till TS, När ni ansöker om att hon ska få komma hit så ta på både svångrem och hängslen. Lycka till!

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv anlitat Thai Scan.Dom vet vad som krävs.Det går snabbt och är bekvämt.

Thai-Scan är duktiga och gör det rätt. Hade en vän som tidigare i år anlitade en annan och fick avslag pga ofullständig ansökan. Biljetten var betald och de riskerade att förlora denna. Efter många kontakter och kompletteringar lyckades han få iväg henne i grevens tid. Reder du inte ut det själv kan jag varmt rekommendera Lasse på Thai-Scan

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv skulle jag nog föredra Thaikonsult, Inte för att jag anlitat varken dom eller Thai-Scan, men Thaikonsult är ju fortfarande aktiv då och då på forumet med mycket informativa inlägg.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv skulle jag nog föredra Thaikonsult, Inte för att jag anlitat varken dom eller Thai-Scan, men Thaikonsult är ju fortfarande aktiv då och då på forumet med mycket informativa inlägg.

Herr Chang har talat.

De där 2 har väl inte samma upplägg riktigt, och jag vet inte omThaikonsult har personal i Thailand, nära Ambassaden?

Jag vet att Thaiscan har det, och har fått bra hjälp med kontroll av dokument, översättningar och annat på plats i Thailand.

Att basera en rekommendation på att den ena är aktiv på forat är lite konstigt, hur många har rekommenderat Thaikonsult pga egen erfarenhet med visa/Ut, jämfört med hur många som rekommenderar Thaiscan, bara i denna tråden tex? Thaiscan är aktiva på plats på riktigt...

Jag har uppfattat det som att Thaikonsult är mer inriktat på lite mer "Juridiska" problem.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De där 2 har väl inte samma upplägg riktigt, och jag vet inte omThaikonsult har personal i Thailand, nära Ambassaden?

Jag vet att Thaiscan har det, och har fått bra hjälp med kontroll av dokument, översättningar och annat på plats i Thailand.

Att basera en rekommendation på att den ena är aktiv på forat är lite konstigt, hur många har rekommenderat Thaikonsult pga egen erfarenhet med visa/Ut, jämfört med hur många som rekommenderar Thaiscan, bara i denna tråden tex? Thaiscan är aktiva på plats på riktigt...

Jag har uppfattat det som att Thaikonsult är mer inriktat på lite mer "Juridiska" problem.

MVH Tommy

Hmm ja... det är förstås möjligt. Det är väl i vart fall inte fel att nämna att Thaikonsult finns också?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig och hustrun har Roffe på Thaikonsult varit en ovärderlig hjälp, senast för några dagar sedan nu när det börjar bli dags för förlängning efter 2 år. Med råd och hjälp från Thaikosult har allt gått smidigt och bra. Jag kan bara säga tack så mycket för all hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte gå in på Thaikonsults forum o kolla direkt?? eller thaiscan.. Thaikonsult e ju helt komplett enligt min uppfattning,dom har folk på plats i Bangkok som hjälper till med allt..

Dessutom lämnar dom garantier!! Hur många agency¨s gör det!? :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Hej! Var under Juli månad nere i Thailand på två veckor välförtjänt semester, och tro det eller ej så råkade jag även finna "kvinnan i mitt liv".

Vi har nu sen jag komm tillbaka till Sverige haft daglig kontakt, och det känns för varje dag att det bara blir bättre och bättre. Så självklart så har mina tankar gått kring att jag under hösten skulle vilja visa henne vårt fina Sverige under ett par veckor.

Jag är tacksam för råd och tips kring vad jag skall ha i åtanke vad det gäller visumansökan, och vad är en skälig kostnad för detta?? Skall man anlita typ tjänster såsom "Thai Scan", rekommendationer hur man fixar billigaste flygresan och andra bra tips när tjejen väl kommit innnanför Sveriges gränser.

Tack på förhand!!

Det minst krångliga för er båda är att du åker dit igen och lär känna henne bättre. Se till att hålla hårt i plånboken bara om det kommer önskemål på att du skickar pengar genom att kärleken ofta är blind men inte alltid ömsesidig.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig och hustrun har Roffe på Thaikonsult varit en ovärderlig hjälp, senast för några dagar sedan nu när det börjar bli dags för förlängning efter 2 år. Med råd och hjälp från Thaikosult har allt gått smidigt och bra. Jag kan bara säga tack så mycket för all hjälp.

Istämmer til fullo.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...