Jump to content
IGNORERAD

stugan5 ska vingla ned till LOS


stugan5

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Tevligt svar på en enkel fråga. Vill ni ha en massa thafs på eran seriösa fråga. Enkelt

Tyckte att dom första svaren var ganska bra. Närmare så kan man väl inte komma.

Sedan drog jag ut pluggen och spårade ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stugan5

    35

  • Repe

    9

  • andrejsdenruskige

    9

  • Roi Et Perra

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

När jag har landat, vad gör jag då. Utrikes, Bakis kanske. vimmelkantik, varmt ska vidare hur? Återkommer

Om du ska vidare så tror jag att vi behöver veta var du ska efter att du har landat i BKK.

Har du flygbiljetter till resmålet?

Ska du boka en biljett på plats?

Fast kanske en ny tråd skulle vara på sin plats eftersom jag har ödelagt denna tråd för dig. :y11:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Urspårningen styrde ju upp sig. Den kanske behövdes.

Tack alla även urspårarna

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska vidare så tror jag att vi behöver veta var du ska efter att du har landat i BKK.

Har du flygbiljetter till resmålet?

Ska du boka en biljett på plats?

Fast kanske en ny tråd skulle vara på sin plats eftersom jag har ödelagt denna tråd för dig. :y11:

Du har inte ödelagt något. Jag räknade med lite tjafs. har faktist suttet och småskrattat lite. Men jag skall till syndens näste. Har lite beställning, och sen så ska jag besöka en dam som jobbar i Sattahipområdet

Och sen måste man besöka vuxendagiset, det är ett måste när man åker så långt hemifrån.

Den mannen får man inte missa. Kanske Ragson är i Faggorna vore kul att träffa honom, och alla andra som är nere. Kanske bor där om han har rum. Han skall inte tro att han går fri. Skall terrorisera honom med.

Herr Chang, jag skall ha det i begrundande, bra förslag. Får se, det är en resa i snålvattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte ödelagt något. Jag räknade med lite tjafs. har faktist suttet och småskrattat lite. Men jag skall till syndens näste. Har lite beställning, och sen så ska jag besöka en dam som jobbar i Sattahipområdet

Och sen måste man besöka vuxendagiset, det är ett måste när man åker så långt hemifrån.

Den mannen får man inte missa. Kanske Ragson är i Faggorna vore kul att träffa honom, och alla andra som är nere. Kanske bor där om han har rum. Han skall inte tro att han går fri. Skall terrorisera honom med.

Herr Chang, jag skall ha det i begrundande, bra förslag. Får se, det är en resa i snålvattnet.

Jobbar hon i lampaffär?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag har landat, vad gör jag då. Utrikes, Bakis kanske. vimmelkantik, varmt ska vidare hur? Återkommer

Om du nu vill till Pattaya så rekomenderar jag att du bokar en taxi hos Mr T i Pattaya.

Email: mr_ttaxi (at) hotmail.com 1000 THB med väg tullar.

Då kommer det att stå en chaffis med en skylt med ditt namn vid utgångs dörr 3,

men om du e bakis och vill ha en lite pilsner med dig i bilen så sneddar du bort till höger där du har en Family Mart.

Tänk bara på att dem inte säljer alkohol mellan 11-17(rätta mig om jag har fel) då är det bättre du säger till chaffisen att stanna nere på bottenplan innan ni kör på motorvägen.

Mini marten där inte så noga med försäljningstiderna där.

Glöm inte att ta en pisse paus på Service Arean för det är en bit till nästa toa.

Om du vill boka innan så lägg ett PM till Maitan så fixar han ett rum till dig och du får många tips av gubbdagiset i hans vardagsrum.

Ett bra nybörjar ställe nära till beachen om du vill ner och sova när du anlänt.

Sen bara njuuuuut av att vara framme...

Ha en trevlig resa...

Perra

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

MR T hm hoppas han kan almanackan isåfall, sist jag skulle åka med honom dök han aldrig upp utan vi fick ta en bil från Suvvan, dagen efter ringde han till Maitan från Suvvan och undrade var vi var, då satt vi redan hos Maitan. Han kom 1 dygn för sent. Men det kan ju hända även den bäste

Link to comment
Dela på andra sajter

MR T hm hoppas han kan almanackan isåfall, sist jag skulle åka med honom dök han aldrig upp utan vi fick ta en bil från Suvvan, dagen efter ringde han till Maitan från Suvvan och undrade var vi var, då satt vi redan hos Maitan. Han kom 1 dygn för sent. Men det kan ju hända även den bäste

Towe, jag har aldrig haft problem med dem när jag mailat dem och begärt en bekräftelse av dag och tid.

Hade du beställt via telefon?

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte det var Mr Mait som fixade, men det är sånt som händer. fast det var ju lite surt när man e skittrött och hungrig och bara vill ner till Jomtien

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte det var Mr Mait som fixade, men det är sånt som händer. fast det var ju lite surt när man e skittrött och hungrig och bara vill ner till Jomtien

Ok, via telefon då kan det bli lite si och så ibland, en gång hade dem mitt namn på en skylt som sa: Patja

tog ett tag och ett telefonsamtal innan jag fick fram vem som var chaffisen.

Håller med dig om att det är jobbigt att vänta efter en lång resa.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vill du åka billigt...ta hissen ner till första våning. Ta enBangkok-taxi. Max 1000 Baht till Pattaya. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du åka billigare tag bussen från suvan till Pattaya.

Tjena!

Vill du åka billigt...ta hissen ner till första våning. Ta enBangkok-taxi. Max 1000 Baht till Pattaya. :thumbsup:

Vill du åka billigare tag bussen från suvan till Pattaya

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du åka billigare tag bussen från suvan till Pattaya.

Vill du åka billigare tag bussen från suvan till Pattaya

Eller direkt till Jomtien.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det enda man vill är ju en dusch, fräscha kläder och lite mat OCH en sommarlätt hehe med pannbiffsmacka. Fast bilen från suvvan var billigare än Mr T

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Mitt tips är att du inte startar resan med att spara pengar.

Gör det så enkelt och bekvämt för dig som möjligt.

Om du pröjsar 220Sek eller 190Sek för en taxiresa spelar ingen roll för din ekonomi hoppas jag.

Denna Mr T kan säkert t.o.m hålla dig i handen ända fram till hotellrumsdörren och fixa dig lite käk under vägen.

Du kommer att få miljoner olika förslag på hur du ska ta dig till Pattaya. Allt ifrån cykel till månraket.

Anser du dig ha råd med 1000Thb så tar du Mr T. Det blir nog en lite personligare service, vilket kan vara på plats om man kommer till Thailand för första gången.

Ska även nämna att jag aldrig har åkt någon taxi med Mr T. Och jag har aldrig åkt från suvvan till Pattaya.

Så du slipper få ytterligare "denna variant är bäst" av mig.

Skönt att man vet väldigt lite ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag har landat, vad gör jag då. Utrikes, Bakis kanske. vimmelkantik, varmt ska vidare hur? Återkommer

Med din flight kommer Du till Bangkok kl 5,30 lokal tid. Mitt i natten enligt kroppens egna tideräkning.

När jag åkte med flighter med så dumma tider inledde jag alltid med ett par dar i Bangkok. På ett förbokat hotell dit man var välkommen redan vid sjutiden på morgonen.

Man brukar inte vara direkt fräsch när man väl kommer ut från flygplatsen och solen just gått upp men den inbyggda klockan visar på runt två på natten, utan en riktig säng snarast möjligt står nog ganska högt upp på önskelistan just då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med din flight kommer Du till Bangkok kl 5,30 lokal tid. Mitt i natten enligt kroppens egna tideräkning.

När jag åkte med flighter med så dumma tider inledde jag alltid med ett par dar i Bangkok. På ett förbokat hotell dit man var välkommen redan vid sjutiden på morgonen.

Man brukar inte vara direkt fräsch när man väl kommer ut från flygplatsen och solen just gått upp men den inbyggda klockan visar på runt två på natten, utan en riktig säng snarast möjligt står nog ganska högt upp på önskelistan just då.

Och en Chang

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Går buss varje halvtimme från bottenvån... Den åker alltid jag... 124 bath... 200 bath om du ska ha transfer direkt till ditt boende...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt en adresslapp runt halsen och spela dum,då hjälper flygplatspersonalen dig rätt(förhoppningsvis)

Talar du av erfarenhet ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Stoney. hon jobbar inte i lampaffär ( det sprack för dig redan i starten).

Det blir resa den 20:e okt. Vet ej boende i nuläget, hoppas på damen ifråga.

Jag skall nog fråga Maitan om färd från Suvvan.

Som sagt. Tack alla för olika svar. (Skrattar fortfande)

Rusken, så snål skall man inte vara.

Jag har redan resfeber. Hur fan ska det sluta innan jag kommer iväg. Ha Ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde Månes råd. Tror det får bli något sånt.

Tallen behöver inget sånt så j--la lång som han är.

Jag som är hälften så long behöver namnlapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Resan beställd och betald. Quatar får äran att frakta mig. Är det fler som åker

är ni välkommen att höra av er. Datum 20121012 Kl 15:50

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...