Jump to content
IGNORERAD

stugan5 ska vingla ned till LOS


stugan5

Recommended Posts

Han kanske träffade frun i swe och lever vanligt svenssonliv. Vilket betyder jobba hårt i flera år för att kunna ta sig en liten semester

Eller, på AF, lever, på socialen, jobbar, plockar bär

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stugan5

    35

  • Repe

    9

  • andrejsdenruskige

    9

  • Roi Et Perra

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu skall virrpelle ut och resa. Thailand nästa. Aldrig fluget innan. Biljetten säger mellanlandning Zyrich 1:30 tim

Stor flygplats hinner man byta, hittar man? 1:30 tim på att virra runt .Bagage är det automatiskt till thai?

Vet att det finns stor vetskap här på forumet. Kan någon vänlig skäl ge mig tips, eller T:O:M samma flight.

Tror att det blir 09:45 med swiss 121020

Jag flög swissen i vintras,bytet i zurich på hemvägen var 15 minuter !! Var på håret att det gick,men va en del snabba steg ;) Snabb automatiskt shuttle train mellan terminalerna. Dom visar infon för bytet til Bkk på planet innan landning i zurich.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte på 25 minuter, viss brådska blev det,men 1,5 timmar är helt lugnt!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Försöker du lägga skulden för bortsvamlat bagage på 15.000 oskyldiga och hårt arbetande människor?

Nu blir jag besviken på dig :crazy:

Men jag åker ju iaf inte till vårt kära grannland och jobbar för att försöka framstå som klok som vissa andra :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Nu skall virrpelle ut och resa. Thailand nästa. Aldrig fluget innan. Biljetten säger mellanlandning Zyrich 1:30 tim

Stor flygplats hinner man byta, hittar man? 1:30 tim på att virra runt .Bagage är det automatiskt till thai?

Vet att det finns stor vetskap här på forumet. Kan någon vänlig skäl ge mig tips, eller T:O:M samma flight.

Tror att det blir 09:45 med swiss 121020

Jag kommer fortfarande ihåg känslan som jag hade när jag skulle flyga för första gången. Gosse, gissa om jag var nervös :yes:

Zurich är inte någon jättestor flygplats men den lilla tunnelbaneresan mellan terminalerna kan ta några minuter. Nu är det så bra ställt att Zurich Airport har en ganska bra sida där man kan bekanta sig lite med terminalerna.

http://www.zurich-airport.com/desktopdefault.aspx/tabid-2

Om du klickar Dig fram till "Arrivals and departures" http://www.zurich-airport.com/desktopdefault.aspx/tabid-25/ så hittar du lite filmer som beskriver bland annat transfer. ( byte av plan )

Och mitt råd är att, som flera andra redan har nämnt, när Du har klivit av planet så kollar Du på monitorerna vilken gate som Du skall åka till för att ta nästa flight. Åk dit direkt utan att stanna för en drink i någon bar ( det hinner Du med i Thailand )

En och en halv timme är ganska lugnt. Jag har bara haft 40 minuter på mig att byta plan i Zurich men då var det svettigt !

Om Du har fler frågor så är det bara att fråga på, det finns hjälp att finna på MPR :)

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var roligt. Känns ju verkligen inte som det. Trodde först att det var ett skämt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sandviks flygplats ingen anställd ,där får man klippa gräset själv

...även på frugans landningsbana :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

370 inlägg,Aldrig flygit,hur hamna man här?registredad juni 08.

Sry varför den frågan nu 4,3 mån senare.

Kan bero på olika sitationer som jag inte behöver redogöra för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vafan handlar denna tråden om? Hur många som jobbar på Arlanda? :D

När begåvningsreserven mobiliserar så vet man aldrig vad trådarna handlar om :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

370 inlägg,Aldrig flygit,hur hamna man här?registredad juni 08.

Sry varför den frågan nu 4,3 mån senare.

SLU skrev ju 1112 inlägg här innan han lämnade oss och han kom aldrig iväg till Thailand.. Så 370 inlägg innan första biljetten är bokad är ju ingenting :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag har landat, vad gör jag då. Utrikes, Bakis kanske. vimmelkantik, varmt ska vidare hur? Återkommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Ta en taxi till feskebyn(Pattaya) och ha kul! F-n glömde ju att singlar inte åker dit för att ha lattjo. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag har landat, vad gör jag då. Utrikes, Bakis kanske. vimmelkantik, varmt ska vidare hur? Återkommer

Jag skulle inte bekymra mig så mycket för det... det löser sig säkert. Även om det kanske blir lite dyrare än det borde vara ;)

Inget går upp mot charmen med de första resorna till Thailand, och allt är så nytt, märkligt och underbart... obeskrivligt! Jag är nästan avundsjuk på dig.

Försök inte få facit i hand för allt du kan tänkas råka ut för. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tevligt svar på en enkel fråga. Vill ni ha en massa thafs på eran seriösa fråga. Enkelt

Sorry stugan för att jag bidrog till tjafs i din tråd, men jag blev oskyldigt indragen i detta.

Hoppas du får en trevlig resa :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med HC. Faktiskt avundsjuk på dig Stugan som har första resan kvar.

På Suvvan så tar du o ställer dig vid taxibilarna. Skulle kanske inte rekommendera Pattaya som förstagångs val utan hellre då kanske Hua-hin ( ca 1800-2200B med taxi ) som är lugnare o mindre men med lite trevligt utbud iaf.

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte beachen är ett krav så rekommenderar jag vidare flyg till Chiang Mai. Fungerade för mig i varje fall ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...