Jump to content
IGNORERAD

Dubbelt turistvisum


Mr.Sing

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mr.Sing

    10

  • 2much

    7

  • Luke the Drifter

    6

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

Mest aktiva i denna tråd

Luke the Drifter

Så jag tror att Du kan få ett double entry utan att visa upp en biljett ut ur Thailand inom 60 dagar efter inresa. Jag kan skriva igen i början på nästa vecka för då vet jag hur det gick med min ansökan.

Nu vet jag hur det gick med min ansökan ! Jag hämtade ut mitt pass igår och det eftertraktade visummärket satt så fint ditklistrat i mitt pass.

Jag behövde alltså inte visa upp några flygbiljetter, det räckte med att jag hade skrivit en reseplan ( som de inte ens ville behålla ) och kunde redogöra för hur jag skall resa runt i Asien.

Men det är inte säkert att det skulle gå om jag skulle göra ett nytt försök nästa vecka, Då kanske det sitter någon annan bakom disken som håller stenhårt på reglerna och kräver biljetter.

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag hur det gick med min ansökan ! Jag hämtade ut mitt pass igår och det eftertraktade visummärket satt så fint ditklistrat i mitt pass.

Jag behövde alltså inte visa upp några flygbiljetter, det räckte med att jag hade skrivit en reseplan ( som de inte ens ville behålla ) och kunde redogöra för hur jag skall resa runt i Asien.

Men det är inte säkert att det skulle gå om jag skulle göra ett nytt försök nästa vecka, Då kanske det sitter någon annan bakom disken som håller stenhårt på reglerna och kräver biljetter.

// Luke the Drifter

Själv har jag i stort sett gett upp...

Gött att det gick vägen för dig! Skickade du med en lapp då på en resplan typ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag i stort sett gett upp...

Gött att det gick vägen för dig! Skickade du med en lapp då på en resplan typ?

Mja, så mycket som Luke the drifter flänger runt så gissar jag att hans resplaner fyllde en kartong ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips ang.resorna in och ur Thailand.

Jag pratade med min resebyrå om det problemet och där löste de det så här.

De bokade flygresor till Laos och Filippinerna som låg rätt i tiden. Se'n var det bara att ta med bokningsbekräftelsen till ambassaden.

När visumstämpeln var på plats så avbokades resorna. Jag fick betala en hundralapp i bokningsavgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som bor i Roi Et grymtade nått om att jag som bor så nära Laos drar över dit och kikar...då flinade han bara och sa: Vad bra! 2x turist visa klart, hade tänkt tre resor men där blev det stop, passet skulle gå ut 6 månader innan sista inresan.

Så kolla hur länge passet gäller, för det missade jag så nu får jag åka hem en sväng i december...brrrr

Ja just det var i GBG

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Själv har jag i stort sett gett upp...

Gött att det gick vägen för dig! Skickade du med en lapp då på en resplan typ?

Jag besökte ambassaden personligen och hade med mig en handskriven reseplan som jag lämnade in tillsammans med min ansökan.

Tjejen bakom disken tittade igenom reseplanen och sa att det såg bra ut. Hon bad mig sedan muntligen berätta lite om hur och vart jag tänkte resa och jag berättade lite kortfattat om reseplanen som jag hade skissat upp.

Den här gången gick det vägen utan några som helst protester och jag fick mitt triple entry turistvisum. :thumbsup:

Mja, så mycket som Luke the drifter flänger runt så gissar jag att hans resplaner fyllde en kartong :wink:

Fritz..

:lol: Hur visste du det, Fritz ?

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar de om man gör sån där visa run eller va de heter var 30 ionde dag?? Jävla skit de här... Nästa år ska jag ta 1 vecka semester endast för detta... Får väl kosta 10 papp i förlorad inkomst helt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag hur det gick med min ansökan ! Jag hämtade ut mitt pass igår och det eftertraktade visummärket satt så fint ditklistrat i mitt pass.

Jag behövde alltså inte visa upp några flygbiljetter, det räckte med att jag hade skrivit en reseplan ( som de inte ens ville behålla ) och kunde redogöra för hur jag skall resa runt i Asien.

Men det är inte säkert att det skulle gå om jag skulle göra ett nytt försök nästa vecka, Då kanske det sitter någon annan bakom disken som håller stenhårt på reglerna och kräver biljetter.

// Luke the Drifter

Kul att det gick bra, jag får väl skriva en resplan och hoppas på att det går bra, dom gånger jag varit på ambassaden i Stockholm så har det alltid varit trevig personal, så det löser sig nog.

OT: Finn air har bra priser nu, köpte en t/r Arlanda-Bangkok för 4850:- reser i början på Dec och kommer hem i slutet på Maj. :y16:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag visumansökan, kopia på pass, kopia på flygbiljett, passet, 2 st foton och ett handskrivet brev där jag försökt förklara att jag bokar resa ut och in i landet på plats i Pattaya... Imon ska jag fixa ett extra kuvert att skicka med som dom kan returnera passet i samt ta ut pengar och skicka med.

Är det något mer som jag behöver göra eller går detta vägen tror ni??

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu pratat med konsulatet i gbg och vet vad som gäller å hur jag ska göra... Phuu

Har du lust att tala om för oss andra vad konsulatet sa till dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du lust att tala om för oss andra vad konsulatet sa till dig?

Jag ringde angående det här att man behöver visa biljett när man lämnar/återkommer till landet efter 90 dagar..

Och det ska man alltså ha, men det går skriva ett brev att skicka med på en resplan så kan det vara ok om allt ser ok ut... Jag har läst upp mitt brev i telefon och fått ett ok på de...

Resten som ska skickas med står på hemsidan...

Pass + kopia på pass

Flygbiljett

2 st foton 35x45 mm

Ansökan om visum

Pengar

Kuvert och 100 spänn till returen av pass..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde angående det här att man behöver visa biljett när man lämnar/återkommer till landet efter 90 dagar..

Och det ska man alltså ha, men det går skriva ett brev att skicka med på en resplan så kan det vara ok om allt ser ok ut... Jag har läst upp mitt brev i telefon och fått ett ok på de...

Resten som ska skickas med står på hemsidan...

Pass + kopia på pass

Flygbiljett

2 st foton 35x45 mm

Ansökan om visum

Pengar

Kuvert och 100 spänn till returen av pass..

Ok, så det går alltså bra med en resplan som visar att man ska lämna Thailand inom 90 dagar istället för bokad flygbiljett?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, så det går alltså bra med en resplan som visar att man ska lämna Thailand inom 90 dagar istället för bokad flygbiljett?

Så fattade jag de. För jag sa till henne att jag inte har någon resa utan kommer boka det på plats i pattis... å då sa hon att det var ok men att jag gärna fick skriva ett litet brev å berätta de.

vilket jag redan hade gjort =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fattade jag de. För jag sa till henne att jag inte har någon resa utan kommer boka det på plats i pattis... å då sa hon att det var ok men att jag gärna fick skriva ett litet brev å berätta de.

vilket jag redan hade gjort =)

Det låter ju bra, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det är lönt att skicka in visumansökan tourist 2xEntry till konsulatet om man bara har returen kvar till Thailand? Kommer ofta till landet på enkel biljett men då utan visum så jag måste åka till grannland och besöka Thai ambassaden där. Nu i Sverige och tid finns för att skicka iväg passet under en vecka.

Mvh Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Kan nu konfirmera att det går bra att få dubbelt turistvisum med en resplan istället för biljetter som styrker samtliga in/utresor. :-)

Jag sökte på ambassaden i Stockholm och hade bara biljett för inresa och hemresa 6 månader senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hämtade mitt pass i Gbg förra veckan, med tripple entry turistvisa.

Är det möjligt att lämna landet på en sightseeings resa till ex.vis. Burma el. Laos

utöver de obligatoriska ¨visa runs¨?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hämtade mitt pass i Gbg förra veckan, med tripple entry turistvisa.

Är det möjligt att lämna landet på en sightseeings resa till ex.vis. Burma el. Laos

utöver de obligatoriska ¨visa runs¨?

Beror väl på om du har single entry eller multiple entry skrivet(vad du ansökt för) på ditt visum.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden lite.

Om jag ska vara 180 dagar i Thailand, ska jag ansöka om triple entry?

Resonerar att jag måste göra visa run några dagar innan dom första 90 dagarna går ut och "tappar" då några dagar och därför blir det för snålt med endast double entry.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden lite.

Om jag ska vara 180 dagar i Thailand, ska jag ansöka om triple entry?

Resonerar att jag måste göra visa run några dagar innan dom första 90 dagarna går ut och "tappar" då några dagar och därför blir det för snålt med endast double entry.

Jag har dubbel entry på 182 dagar. Kanske blir ett par dagar i burma.. Får se lite sen på plats...

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Om du tycker det blir för snålt med multi så har du ju lite saker att spela med.

Det första är att ha ett tripple som du skriver.

Annars har du ett dubbelt. Är där 60 dagar och sedan förlänger med 30. Och eftersom andra inresan måste företas inom 180 dagar från utfärdandet är det ju inge problem att göra visarunnen på snöret så att säga och får då 60 med 30 dagar förlängning till.

Om du inte vill vara så exakt på visarunen så är ju det också möjligt att göra en andra "run" men då får 15 dagar till även utan den trejde turistvisainresan.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ett triple entry, så kan man ta en avstickare om man känner för det.

Om du tycker det blir för snålt med multi så har du ju lite saker att spela med.

Det första är att ha ett tripple som du skriver.

Annars har du ett dubbelt. Är där 60 dagar och sedan förlänger med 30. Och eftersom andra inresan måste företas inom 180 dagar från utfärdandet är det ju inge problem att göra visarunnen på snöret så att säga och får då 60 med 30 dagar förlängning till.

Om du inte vill vara så exakt på visarunen så är ju det också möjligt att göra en andra "run" men då får 15 dagar till även utan den trejde turistvisainresan.

hf

Får bli ett triple entry så man kan ta en avstickare om man känner för det.

Gött med din feedback...

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...