pigge01 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Kan hålla med om att ICA inte känns som komplett, och har inte riktigt läst på om de mindre bankerna då jag inte kan byta just nu. Använder själv en fristående bank inom Swedbank det är ok, men mest pga firman. Är det Danske bank som driver ex Bohus banken och andra lokala nischade bankkontor? Tror de gjorde reklam att det var provinsbanker förrut? Vad saknar du på ICA-Banken?! Dom är ganska avgiftsfria. Bra betala, system Har Bolån. Lån utan säkerhet max 300,000sek. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Vad saknar du på ICA-Banken?! Dom är ganska avgiftsfria. Bra betala, system Har Bolån. Lån utan säkerhet max 300,000sek. Hälsar pigge01 Rådgivning? Har dom det eller tar man det med hon i kassan på ICA? Eller kanske rent av med progg(ICA)-Stig..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Ingen av de stora bankerna i Partille (där vi bor) hanterar kontanter längre, det är irriterande att få svaret "Åk in till stan om ni måste ha kontanter" de blir till att gå in till Forex eller ICA, Nordea har nyss försämrat sin "service" genom att ta bort sin bankomat... Så Handelsbanken + ICA banken då? Forex har också bra ränta men bara på speciella sparkonto tror jag. MVH Tommy Du bor väl i Partille? Handelsbanken i Sävedalen har kontanthantering och är mycket trevliga. mvh Christer Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Hejsan Jag rekommenderar bankfacket i första hand. I andra hand huvudkudden. MVH Nonki Kak-burken är inte heller fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ledarsvinet Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Det är hög tid för frugan att skaffa Bankkonto i Sverige, men vilken bank skall man välja? Hon vill ha bra internetbank, bra ränta, möjlighet till personlig service, för lån och penningplacering. Hon skall starta firma, så jag är osäker på om de små nisch-bankerna är lämpliga (jag gillar ICAbanken), så vilken bank tror ni är bäst? Har hört bra saker om den Danske bank, tillexempel. MVH Tommy Det är väldigt individuellt, samma bank har olika servicegrad på olika orter. Det är också en fråga om personkemin mellan dig och din bankman. M.e.o. frågan är omöjlig att besvara så det blir att prova sig fram och kanske få någon rekommendation av någon på orten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Och snart öppnar Swedbank ett kontor i Allum. Men utan kontanthantering... förstås! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Madrassen eller pantbanken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 4, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 4, 2012 Du bor väl i Partille? Handelsbanken i Sävedalen har kontanthantering och är mycket trevliga. mvh Christer Tackar jag glömde bort Sävedalen, vi bor I Jonsered så det var väl centrum jag tänkte på. Hittills verkar det som att ICA å HB är en bra kombination. Och snart öppnar Swedbank ett kontor i Allum. Men utan kontanthantering... förstås! Swedbank ligger redan på torget i Partille centrum, det är bara så att Allum bygger ut över torget, och banken kommer så småningom att rivas för att återuppstå inne i Allum. Intressant nog så var jag med min far på Swedbank i Gamlestan för några veckor sedan (där har de kontanter) och där stod det på storaskyltar att deras verksamhet skall flytta till Partille, vilket vi tolkade som om att kontanthanteringen också skulle flytta, men det var väl fel då. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Vilken FRU e bäst för min bank? $ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Ica o Scandibanken Di store e räliga Man kan hämta ut upp till 2000 sek i kassan på de flesta Ica affäre Skulle ta 100 euro Enligt Swedbank kan man göra det på Stora Torget i Uppsala Icke sa Nicke Bara SEK Inte nog att dom inte har kontanter di ljuger oxå Skitbank!! Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Tja, Handelsbanken är bra för småföretagare, det är i.a.f. Mina erfarenheter. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 (ändrad) Ica o Scandibanken Di store e räliga Man kan hämta ut upp till 2000 sek i kassan på de flesta Ica affäre Skulle ta 100 euro Enligt Swedbank kan man göra det på Stora Torget i Uppsala Icke sa Nicke Bara SEK Inte nog att dom inte har kontanter di ljuger oxå Skitbank!! Offe Skulle inte välja Swedbank! En liten Sparbank ok. Men alla de 4 stora går bort. ICA-Banken funkar för det flesta. Som privatbank. Insättning och uttag i butiken Övrigt på nätet eller via telefon. Vid företag gäller annat. Hälsar pigge01 Ändrades September 4, 2012 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Jag kör Swedbank, ICA och Forex. Forex bäst ränta och service men krånglig internetbank Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu