B747 Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Hejsan.Min dator har blivit så seg att jag slutat använda den.Enligt avast antivirus och windows defender finns inga virus.Har någon vänlig själ ett tips på ett program man kan ladda ned,behöver något som kan städa bort skiten,så den blir snabbare.Har gjort diskrensning regelbundet.Mvh. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 (ändrad) http://ccleaner.swedish.toggle.com http://www.malwareby...warebytes_free/ http://biggeekdaddy.com/startupprograms.html Slutgiltig problemfri värld öppnar sig här! Ändrades Augusti 27, 2012 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Du har troligtvis - jag gissar nu - många små agenter som drar igång så fort du startar windows, dom tar massor av kraft/minne. Finns inga program som kan ta bort dom Skulle tro att du behöver manuell handpåläggning och det krävs en del kunnade från vederbörande. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 (ändrad) avinstalera flash och java om du har det på din dator + alla andra program du inte använder ,.. rensa med Ccleaner både filrensning och registret efter avinstallation.. Ändrades Augusti 27, 2012 av erik-sson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Eller varför inte rensa och trimma allt i ett svep med en enda mus klick. http://www.360amigo.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 massa bra tips! tala gärna om hur det går/gick... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 (ändrad) Fixa en lasang helst en Italiensk variant, Pma tallviking.. Gör ett byte mat, mot fixande av dator.. Han verkar vara en snäll man så det går nog bra.. FF Ändrades Augusti 27, 2012 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Har aldrig haft ovanstående problem med dessa produkter http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Fixa en lasang helst en Italiensk variant, Pma tallviking.. Gör ett byte mat, mot fixande av dator.. Han verkar vara en snäll man så det går nog bra.. FF Tillomed jag kan ställa upp på PC-rensning på dom villkoren mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Fixa en lasang helst en Italiensk variant, Pma tallviking.. Gör ett byte mat, mot fixande av dator.. Han verkar vara en snäll man så det går nog bra.. FF Jag passerar ju Tallviking 4-6 ggr i veckan så får väl lämna in laptopen.på vägen med en.middagslåda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Jag passerar ju Tallviking 4-6 ggr i veckan så får väl lämna in laptopen.på vägen med en.middagslåda Skall vara dina hemgjorda köttbullar isåfall Jag är mutbar.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pangalus Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Har du vista så måste du rensa bort skuggkopier, kan ta upp till 10 gig och slöar ner datorn. Hur stort ram minne har den, dagens sider kräver nästan 2 g om det ska gå någerlunda snabbt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Skall vara dina hemgjorda köttbullar isåfall Jag är mutbar.. Återkommer när det kör ihop sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 (ändrad) Jag följer 2 tips från en av mina kompisar, som är programmerare. 1 Se till att C helst bara har Windows. Ju mer ledigt utrymme , desto snabbare dator. Övrig partition har övriga program och filer . 2 Formatera datorn regelbundet. Eget tips... Spara inget på det sk skrivbordet. Detta slöar bara till uppstarten... I Thailand formaterar försäljningsstället av din dator ,gratis. Ändrades Augusti 28, 2012 av chiangmai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 http://www.eset.com/us/online-scanner/ hittar oftast mer än ditt virusprogram http://advanced-systemcare.se.malavida.com/d3433-ladda-ner-windows lätthanterligt program so fixar det mesta, mer options på betalver. självklart To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Jag följer 2 tips från en av mina kompisar, som är programmerare. 1 Se till att C helst bara har Windows. Ju mer ledigt utrymme , desto snabbare dator. Övrig partition har övriga program och filer . 2 Formatera datorn regelbundet. Eget tips... Spara inget på det sk skrivbordet. Detta slöar bara till uppstarten... I Thailand formaterar försäljningsstället av din dator ,gratis. Formatera datorn regelbundet? De är ju rätt mycket jobb med att formatera datorn och återställa att program och uppdateringar. Det är väl det man vill undvika. Om man ändå ska formatera datorn regelbundet behöver man knappast vara så noga med det övriga. Varför skulle de göra något gratis i Thailand med min dator? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Formatera datorn regelbundet? De är ju rätt mycket jobb med att formatera datorn och återställa att program och uppdateringar. Det är väl det man vill undvika. Om man ändå ska formatera datorn regelbundet behöver man knappast vara så noga med det övriga. Varför skulle de göra något gratis i Thailand med min dator? Jag talar bara av egen erfarenhet nu. Sedan jag köpte min dator här i Thailand har jag formaterat 1 ggr /år hos säljaren. Bara lämnat in den och de har fixat allt utan kostnad. Har förstås alltid tagit en backup på mina filer... men det har aldrig varit problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 avinstalera flash och java om du har det på din dator + alla andra program du inte använder ,.. rensa med Ccleaner både filrensning och registret efter avinstallation.. Behöver man inte flash och java på datorn, om inte kan jag ta bort det då? Hälsningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 (ändrad) Jag följer 2 tips från en av mina kompisar, som är programmerare. 1 Se till att C helst bara har Windows. Ju mer ledigt utrymme , desto snabbare dator. Övrig partition har övriga program och filer . 2 Formatera datorn regelbundet. Eget tips... Spara inget på det sk skrivbordet. Detta slöar bara till uppstarten... I Thailand formaterar försäljningsstället av din dator ,gratis. 2. det är en skråna. Ett bra städ program räcker. En defragmentering regelbundet rekommenderas Ändrades Augusti 28, 2012 av Lobuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 (ändrad) Jag talar bara av egen erfarenhet nu. Sedan jag köpte min dator här i Thailand har jag formaterat 1 ggr /år hos säljaren. Bara lämnat in den och de har fixat allt utan kostnad. Har förstås alltid tagit en backup på mina filer... men det har aldrig varit problem. Även om man tar en backup så tar det ju flera dagar att bara installera om alla program och trimma datorn igen. Formatera gör man bara i nödfall. Hålla efter från oönskade mjukvaror och virus etc, det gör man dagligen! Då slipper man allt det jobbiga. Fast det klart...kör man bara email och surfar så går det fort att återställa. Alla har olika konfigurationer. Ändrades Augusti 28, 2012 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Behöver man inte flash och java på datorn, om inte kan jag ta bort det då? Hälsningar se till o uppdatera flash om du använder det.avinstallera java om du har sista versionen riktigt farligt just nu oavsett vilket operativsystem du kör gäller även MAC..http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.462454/ny-sarbarhet-i-java-hotar-bade-windows-och-mac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.462454/ny-sarbarhet-i-java-hotar-bade-windows-och-mac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 När jag körde med Windows så skapade jag alltid min egen återställnings skiva. Jag installerade dom absolut nödvändigaste programmen som jag visste att jag skulle använda mest. Sen använde jag Acronis för att skapa min skiva och när jag tyckte att datorn var seg så startade jag om datorn med skivan. Efter 20min hade jag en fräsch och ren dator igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Augusti 28, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Tack allihopa.använde mig av Tomurdocs och erik-ssons tips.Ccleaner fixade min dator.Den är snabb som fan nu.Upptäckte att min kära dotter installerat allt mellan himmel och jord också.Det fanns gräsliga mängder med skräp som ccleaner städat bort.Tack ska ni ha,det finns mycket duktigt folk på detta forum. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TingTong Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Ni skall vara glada som har en trög dator, jag dras med en trög chef. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu