MaiChai Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013. Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag. Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snikt Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Inte konstigt imo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013. Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag. Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner? Källa på detta tack! eller är det bara rykten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Inga direkta riktiga källor nedan, men något iaf. http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/6291-sas-laegger-eventuellt-koepenhamn-Bangkok.html http://www.takeoff.dk/news/23593 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Fan! Vad ska man då göra med poängen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Fan! Vad ska man då göra med poängen? Gött att man precis använde ca 50000 poäng till biljetten får hoppas man kan uppgradera för det man har kvar. Kostar väl bara 30k från ekonomi till business? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Fan! Vad ska man då göra med poängen? Shoppa i eurobonusbutiken Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Shoppa i eurobonusbutiken Det känns så tråkigt bara, blev tvungen att göra det när jag hade utgående poäng, 17000 för en necessär.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Shoppa i eurobonusbutiken Ja fan! Då kanske man kan få sig en osthyvel och en vinkork för 100000 poäng Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013. Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag. Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner? En dreamliner hade passat som pitten i musen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Det känns så tråkigt bara, blev tvungen att göra det när jag hade utgående poäng, 17000 för en necessär.. Samesame.jag köpte en massa sololja Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Poängen går att använda på andra flybolag också, och än har inte SAS slutat på Bangkok. I alla fall till april.. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Poängen går att använda på andra flybolag också, och än har inte SAS slutat på Bangkok. I alla fall till april.. Leif Tror inte att det är lika förmånligt med Thai och sedan så går dottern skola fram till juni. Nåja, jag får väl hitta på nåt annat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Skandinavien-Bangkok, andra flygbolag har detta som en kassako, alltid fullbokat. SAS visar sin oförmåga att driva företag, ett företag som inte ens när de hade monopol kunde tjäna pengar. VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Skandinavien-Bangkok, andra flygbolag har detta som en kassako, alltid fullbokat. SAS visar sin oförmåga att driva företag, ett företag som inte ens när de hade monopol kunde tjäna pengar. När jag åkt med Thai i september och oktober, har det nog inte varit mer än ca. 60 % beläggning. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 Nu senast i början av augusti anlände jag med Finnair. Det var ett fullsmockat plan. Fullsmockat med norrmän och svenskar till min stora förvåning. Har aldrig åkt med SAS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 jag läste om för ett tag sedan att även LH Lufthansa funderar på att lägga ner sin verksamhet i Bangkok. SAS har problem med sin långdistansflotta, numera endast 11 plan som ska trafikera de övriga långlinjerna. SAS öppnar upp San Fransisco nästa år och räknar generellt med flera affärsresenärer. I dag är konkurrensen hård med flertalet bolag från mellersta östern som till exempel Qatar Airways, Emirates. I detta fall kommer det säkert att gynna Thai och vi se om SAS drar fördelar av sitt framtida joint venture med SQ Singapore Airlines. mvh Challenger98 (tidigare anställd i SAS) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 27, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 27, 2012 På Bangkokrutten skulle SAS behöva ett plan som sväljer 350 economypassagerare, gärna ett två-motorigt. Tyvärr så tar man bara 245 pax och av dem endast 171 economy och det finns 4 motorer som sörplar i sig fotogen... 46 business säten där det i princip bara sitter upgrades är ingen lönande affär. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Augusti 27, 2012 Dela Inlagd Augusti 27, 2012 På Bangkokrutten skulle SAS behöva ett plan som sväljer 350 economypassagerare, gärna ett två-motorigt. Tyvärr så tar man bara 245 pax och av dem endast 171 economy och det finns 4 motorer som sörplar i sig fotogen... 46 business säten där det i princip bara sitter upgrades är ingen lönande affär. Speciellt som en intern uträkning gjorts i SAS att kostnaderna för driften CPH-BKK ligger på 5000:-/passagerare då måste man kanske ändra inriktning, och dom funderar på San Fransisco för dom planen som gått till BKK. Allt för att tjäna pengar men den som lever får se vad som händer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 (ändrad) Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013. Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag. Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner? Hej Håller med, dom har konstant legat några tusen över sina kollegor som t.ex Lufthansa och servicen har samtidigt blivit sämre, att få en linje lönsam till en så populär plats som Bangkok borde inte vara ett problem, men man har precis som du säger riktat in sig på fel målgrupp, varför köra plan som ej är fulla istället för att som Lufthansa även ha billigare biljetter och fulla plan? Mvh Isan lover Ändrades Augusti 28, 2012 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 I somras åkte jag ner med Swiss och hem med Lufthansa för det var billigaste alternativet för mig dom dagarna jag skulle resa Tjejen reste ner och hem via Köpenhamn med SAS vid nästa samma tider och då var dom lika billiga som Lufthansa och Swiss ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 (ändrad) Det är inte konstigt att SAS går dåligt. Tidtabellen är taskigt lagd kommer till Bangkok så lyfter planet till Manila. Bör starta 21.00 från Kastrup "CPH" landa 13,20 i Bangkok. Fel inredning i planen! Bygg om A340-300 till samma som A330-300. Detta ger flera ekonomiplatser. 24 ek stolar. Ett nytt service utbud i ekonomi. Typ Thai mfl. minst två mat rätter. Eventuellt hyr Thais 4, A340-500 som Thai ställt i lager. Samma ombyggnad B 34 E-extra 36 resten ekonomi. . Att tro att det går att sälja Bis-klass är inte rätt. Hälsar pigge01 . Ändrades Augusti 28, 2012 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Tror att nonchalerandet av direktflyg från Arlanda spelar in en del också. Hur man än vrider och vänder på det så är det enormt mkt folk som åker till Thailand via Arlanda och en direktlinje därifrån hade nog resulterat i bättre beläggning i stolarna. När folk ändå måste mellanlanda så väljs andra alternativ som Finnair, Qatar, Swiss mm. Thai utökar ju från Arlanda och Nowegian kör igång så fort dom får sina Dreamliner.. Att SAS valt att ha sitt nav i Köpenhamn tror jag kostar betydligt mer än det smakar med högre löner och den strejkkultur som råder där. Dårarna strejkade ju tom när starkölen drogs in i personalmatsalen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 Tror att nonchalerandet av direktflyg från Arlanda spelar in en del också. Hur man än vrider och vänder på det så är det enormt mkt folk som åker till Thailand via Arlanda och en direktlinje därifrån hade nog resulterat i bättre beläggning i stolarna. När folk ändå måste mellanlanda så väljs andra alternativ som Finnair, Qatar, Swiss mm. Thai utökar ju från Arlanda och Nowegian kör igång så fort dom får sina Dreamliner.. Att SAS valt att ha sitt nav i Köpenhamn tror jag kostar betydligt mer än det smakar med högre löner och den strejkkultur som råder där. Dårarna strejkade ju tom när starkölen drogs in i personalmatsalen Strejkkåta danskar har förstört ganska mkt för SAS. Att ha Hubben i CPH är bedrövligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 28, 2012 Dela Inlagd Augusti 28, 2012 När kommer dessa dreamliners för norwegian ? Känns som vi har väntat ganska länge på dom nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu