Jump to content
IGNORERAD

SAS överger Bangkok!


MaiChai

Recommended Posts

Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013.

Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag.

Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 270
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    41

  • Sam sip sam

    30

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013.

Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag.

Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner?

Källa på detta tack!

eller är det bara rykten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan!

Vad ska man då göra med poängen?

Gött att man precis använde ca 50000 poäng till biljetten :) får hoppas man kan uppgradera för det man har kvar. Kostar väl bara 30k från ekonomi till business?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan!

Vad ska man då göra med poängen?

Shoppa i eurobonusbutiken

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Shoppa i eurobonusbutiken

Det känns så tråkigt bara, blev tvungen att göra det när jag hade utgående poäng, 17000 för en necessär..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Shoppa i eurobonusbutiken

Ja fan!

Då kanske man kan få sig en osthyvel och en vinkork för 100000 poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013.

Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag.

Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner?

En dreamliner hade passat som pitten i musen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns så tråkigt bara, blev tvungen att göra det när jag hade utgående poäng, 17000 för en necessär..

Samesame.jag köpte en massa sololja

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Poängen går att använda på andra flybolag också, och än har inte SAS slutat på Bangkok.

I alla fall till april..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Poängen går att använda på andra flybolag också, och än har inte SAS slutat på Bangkok.

I alla fall till april..

Leif

Tror inte att det är lika förmånligt med Thai och sedan så går dottern skola fram till juni.

Nåja, jag får väl hitta på nåt annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Skandinavien-Bangkok, andra flygbolag har detta som en kassako, alltid fullbokat.

SAS visar sin oförmåga att driva företag, ett företag som inte ens när de hade monopol kunde tjäna pengar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Skandinavien-Bangkok, andra flygbolag har detta som en kassako, alltid fullbokat.

SAS visar sin oförmåga att driva företag, ett företag som inte ens när de hade monopol kunde tjäna pengar.

När jag åkt med Thai i september och oktober, har det nog inte varit mer än ca. 60 % beläggning.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu senast i början av augusti anlände jag med Finnair.

Det var ett fullsmockat plan. Fullsmockat med norrmän och svenskar till min stora förvåning.

Har aldrig åkt med SAS. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

jag läste om för ett tag sedan att även LH Lufthansa funderar på att lägga ner

sin verksamhet i Bangkok.

SAS har problem med sin långdistansflotta, numera endast 11 plan som ska

trafikera de övriga långlinjerna.

SAS öppnar upp San Fransisco nästa år och räknar generellt med flera

affärsresenärer.

I dag är konkurrensen hård med flertalet bolag från mellersta östern

som till exempel Qatar Airways, Emirates.

I detta fall kommer det säkert att gynna Thai och vi se om SAS

drar fördelar av sitt framtida joint venture med SQ Singapore Airlines.

mvh

Challenger98 :ele::thumbsup:

(tidigare anställd i SAS)

Link to comment
Dela på andra sajter

På Bangkokrutten skulle SAS behöva ett plan som sväljer 350 economypassagerare, gärna ett två-motorigt. Tyvärr så tar man bara 245 pax och av dem endast 171 economy och det finns 4 motorer som sörplar i sig fotogen...

46 business säten där det i princip bara sitter upgrades är ingen lönande affär.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

På Bangkokrutten skulle SAS behöva ett plan som sväljer 350 economypassagerare, gärna ett två-motorigt. Tyvärr så tar man bara 245 pax och av dem endast 171 economy och det finns 4 motorer som sörplar i sig fotogen...

46 business säten där det i princip bara sitter upgrades är ingen lönande affär.

Speciellt som en intern uträkning gjorts i SAS att

kostnaderna för driften CPH-BKK ligger på 5000:-/passagerare

då måste man kanske ändra inriktning, och dom funderar på

San Fransisco för dom planen som gått till BKK. Allt för att

tjäna pengar men den som lever får se vad som händer :ok:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013.

Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag.

Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner?

Hej

Håller med, dom har konstant legat några tusen över sina kollegor som t.ex Lufthansa och servicen har samtidigt blivit sämre, att få en linje lönsam till en så populär plats som Bangkok borde inte vara ett problem, men man har precis som du säger riktat in sig på fel målgrupp, varför köra plan som ej är fulla istället för att som Lufthansa även ha billigare biljetter och fulla plan?

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

I somras åkte jag ner med Swiss och hem med Lufthansa för det var billigaste alternativet för mig dom dagarna jag skulle resa

Tjejen reste ner och hem via Köpenhamn med SAS vid nästa samma tider och då var dom lika billiga som Lufthansa och Swiss !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte konstigt att SAS går dåligt.

Tidtabellen är taskigt lagd kommer till Bangkok så lyfter planet till Manila.

Bör starta 21.00 från Kastrup "CPH" landa 13,20 i Bangkok.

Fel inredning i planen!

Bygg om A340-300 till samma som A330-300.

Detta ger flera ekonomiplatser. 24 ek stolar.

Ett nytt service utbud i ekonomi.

Typ Thai mfl. minst två mat rätter.

Eventuellt hyr Thais 4, A340-500 som Thai ställt i lager.

Samma ombyggnad B 34 E-extra 36 resten ekonomi. .

Att tro att det går att sälja Bis-klass är inte rätt.

Hälsar pigge01

.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tror att nonchalerandet av direktflyg från Arlanda spelar in en del också. Hur man än vrider och vänder på det så är det enormt mkt folk som åker till Thailand via Arlanda och en direktlinje därifrån hade nog resulterat i bättre beläggning i stolarna. När folk ändå måste mellanlanda så väljs andra alternativ som Finnair, Qatar, Swiss mm. Thai utökar ju från Arlanda och Nowegian kör igång så fort dom får sina Dreamliner..

Att SAS valt att ha sitt nav i Köpenhamn tror jag kostar betydligt mer än det smakar med högre löner och den strejkkultur som råder där. Dårarna strejkade ju tom när starkölen drogs in i personalmatsalen :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tror att nonchalerandet av direktflyg från Arlanda spelar in en del också. Hur man än vrider och vänder på det så är det enormt mkt folk som åker till Thailand via Arlanda och en direktlinje därifrån hade nog resulterat i bättre beläggning i stolarna. När folk ändå måste mellanlanda så väljs andra alternativ som Finnair, Qatar, Swiss mm. Thai utökar ju från Arlanda och Nowegian kör igång så fort dom får sina Dreamliner..

Att SAS valt att ha sitt nav i Köpenhamn tror jag kostar betydligt mer än det smakar med högre löner och den strejkkultur som råder där. Dårarna strejkade ju tom när starkölen drogs in i personalmatsalen :rotfl:

Strejkkåta danskar har förstört ganska mkt för SAS. Att ha Hubben i CPH är bedrövligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...