Jump to content
IGNORERAD

SAS överger Bangkok!


MaiChai

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Du kan väl åka till Norge på semster...

Man åker från Norge på semester.

Får väl köpa brödrostar och hörlurar för poängen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 270
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    41

  • Sam sip sam

    30

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Väljer själv många gånger Finnair aktivt på grund av att jag trivs med deras faktiskt ganska höga servicekänsla jämfört med många andra bolag.

Thai,s flygvärdinnor har jag ett antal gånger råkat ut för att dom springer med näsorna i vädret utan större servicekänsla, för att inte tala om deras gammla utslitna kärror som får en att få vibbar från 80talet.

Nu senast i augusti åkte jag och fru,n med Norwegian till Barcelona. Det var rakt igenom en positiv upplevelse. Förutom att jag fick utvisning för "onödigt muckande" då jag under flygfärden hade tillgång till internet och detta forum bl.a. Frun kunde kolla på streamad Thaitv hela resan. Så allt är relativt!

Åker för övrigt med Finnair nästa måndag:-)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Finnair och servicekänsla skulle jag inte nämna i samma mening om man inte lägger till saknar. Då upplever jag servicen på Thai 100 gånger bättre

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oi vad det var en öm punkt för vissa, det där med SAS. Kan förstå att det tar på självkänslan men

faktum är ju att redan Janne C stadgade vägen mot fördärv för SAS.

Då upplever jag servicen på Thai 100 gånger bättre

Har rest med Finnair, SAS och Thai till Thailand, alla har tagit mig dit inom skälig tid. Mat och dricka har jag fått i alla flygningar/

etapper, toalettena har funkat samt filten varit skön. Alla tre har rätt så hög säkerhet vad gäller flygtrafik, så inte vet jag vilken som är bäst.

Har alltså inte upplevt nån skilnad på servicen mellan de tre bolagen. Sen om man värderar mer öl alt. sprit som service har jag ingen åsikt.

Och från början handlade mitt inl'gg om SAS katastrofal ekonomi som kanske tvingar de i konkurs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du föredrar Thai air

Ja då dom har mycket platser med 34-33" inte som anndra 32-31" 1-3 " är mycket bättre plats.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair och servicekänsla skulle jag inte nämna i samma mening om man inte lägger till saknar. Då upplever jag servicen på Thai 100 gånger bättre

Det beror väl på vad man kallar för service?

Jag har på Thai fått en avhyvling för att bett om ett glas vatten

Detta för att planet var försenat och flygvärdinnan inte kunde klara stressen.

Händer ibland att timingen av filmen är så dålig att man hinner landa innan slutet. Om man ens hör vad dom säger i den obefintliga ljudutrustningen på Thai.

Finns en enda stor fördel med Thai. Dom går direkt från Stockholm.

Finnair har moderna plan med en underhållsanläggning som håller måttet.

Jag kan pausa och välja ett antal filmer ur sortimentet.

Men det är klart om man prioriterar drinkservitriser framför annan service så kan ju Thai vara bra ;)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

34-33" inte som anndra 32-31"

Är det mätt på byst / rumpa eller ? Själv föredrar jag 90-39-90 (ålder, feber och förmögenhet i mijoner)

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair och servicekänsla skulle jag inte nämna i samma mening om man inte lägger till saknar. Då upplever jag servicen på Thai 100 gånger bättre

Misstänker att Janne inte åker ekonomiklass , men onödigt med ett extra stopp i helsinki när man åker tio ggr bättre med thai från sthlm direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl på vad man kallar för service?

Jag har på Thai fått en avhyvling för att bett om ett glas vatten

Detta för att planet var försenat och flygvärdinnan inte kunde klara stressen.

Händer ibland att timingen av filmen är så dålig att man hinner landa innan slutet. Om man ens hör vad dom säger i den obefintliga ljudutrustningen på Thai.

Finns en enda stor fördel med Thai. Dom går direkt från Stockholm.

Finnair har moderna plan med en underhållsanläggning som håller måttet.

Jag kan pausa och välja ett antal filmer ur sortimentet.

Men det är klart om man prioriterar drinkservitriser framför annan service så kan ju Thai vara bra ;)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Förstår inte riktigt vad drinkservetriser har med komforten att göra ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad drinkservetriser har med komforten att göra ???

Han tycker väl om att ligga på dom...eller med dom. :whistle:

jrk

Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl alltid tråkigt om ett flygbolag lägger ner en sträcka.

Minskad konkurens mm.

Jag skulle dock inte välja SAS en gång till efter den dåliga service och nochalans dom visade prov på sist.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl på vad man kallar för service?

Jag har på Thai fått en avhyvling för att bett om ett glas vatten

Detta för att planet var försenat och flygvärdinnan inte kunde klara stressen.

Händer ibland att timingen av filmen är så dålig att man hinner landa innan slutet. Om man ens hör vad dom säger i den obefintliga ljudutrustningen på Thai.

Finns en enda stor fördel med Thai. Dom går direkt från Stockholm.

Finnair har moderna plan med en underhållsanläggning som håller måttet.

Jag kan pausa och välja ett antal filmer ur sortimentet.

Men det är klart om man prioriterar drinkservitriser framför annan service så kan ju Thai vara bra :wink:

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Senast jag åkte med finnair gick det knappt att få någon service alls om man tänker på serveringen. Ville jag ha något att dricka fick jag ställa mig och köa en längre tid. När de skulle plocka undan matbrickorna tog det jävla tid många la tillslut ut brickorna i gången för att kunna gå på toaletten. När jag väl vart av med min matbricka kanske en timma efter jag ätit färdigt ville jag ha en GT som man dessutom ska betala för men det var kört ändå, de var nämligen slut. På Thai har jag aldrig varit med m något liknade

Filmerna bryr jag mig väldigt sällan om då jag i regel redan sett dem om de är något av intresse.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag åkte med finnair gick det knappt att få någon service alls om man tänker på serveringen. Ville jag ha något att dricka fick jag ställa mig och köa en längre tid. När de skulle plocka undan matbrickorna tog det jävla tid många la tillslut ut brickorna i gången för att kunna gå på toaletten. När jag väl vart av med min matbricka kanske en timma efter jag ätit färdigt ville jag ha en GT som man dessutom ska betala för men det var kört ändå, de var nämligen slut. På Thai har jag aldrig varit med m något liknade

Filmerna bryr jag mig väldigt sällan om då jag i regel redan sett dem om de är något av intresse.

Jag har i.o.f.s inte upplevt det du skriver ang hämtningen av brickorna. Dom gånger jag flugit med dom så har dom hämtats ungefär lika fort som på Thai.

I övrigt kan jag konstatera att du och jag sätte olika preferenser på vad bra service.

Du vill ha barkänsla. Och jag föredrar annan typ av undethållning, även om jag inte är nykterist ombord.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad drinkservetriser har med komforten att göra ???

Vi diskuterade service. Och nej jag åker apklass som dom flesta.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i.o.f.s inte upplevt det du skriver ang hämtningen av brickorna. Dom gånger jag flugit med dom så har dom hämtats ungefär lika fort som på Thai.

I övrigt kan jag konstatera att du och jag sätte olika preferenser på vad bra service.

Du vill ha barkänsla. Och jag föredrar annan typ av undethållning, även om jag inte är nykterist ombord.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Hur fan kan du få det till att Mankan vill ha barkänsla , är det för han vill ha en gt efter maten

nä nu får du nog komma med ngt bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

slapptaskarna inte jobbar idag så jag kommer härifrån.. :wink:

Verkar vara på G iallafall, trevlig resa till värmen, är avundsjuk på Dig

Helsinki-Bangkok 2012-10-27 16.40

post-7521-0-16707400-1351433582.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja då dom har mycket platser med 34-33" inte som anndra 32-31" 1-3 " är mycket bättre plats.

Hälsar pigge01

Det har du rätt i. Men jag tycker att 747:an är lite för bullrig.

Annars så är det smidigt att flyga med Thai. Speciellt om man har STHLM som utgångspunkt.

CPH-BKK.

Ja, hugget som stucket. Jag är inte så servicekrävande och har inte så stort behov av att dricka mig packad på flyget.

Har jag möjlighet så väljer jag alltid staralliance flyg eftersom det ger mig loungetillgång och poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i.o.f.s inte upplevt det du skriver ang hämtningen av brickorna. Dom gånger jag flugit med dom så har dom hämtats ungefär lika fort som på Thai.

I övrigt kan jag konstatera att du och jag sätte olika preferenser på vad bra service.

Du vill ha barkänsla. Och jag föredrar annan typ av undethållning, även om jag inte är nykterist ombord.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Nja barkänsla vet jag inte. Jag vill att mat och dryck skall serveras på ett trevligt och effektivt sätt. Det handlar inte om att supa utan några drikar och cognac till kaffet innan jag ska sova.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan kan du få det till att Mankan vill ha barkänsla , är det för han vill ha en gt efter maten

nä nu får du nog komma med ngt bättre

Jag kan bara se det som att vi har olika sätt att definiera vad som är viktigt angående service. Mankan nämde sin gt i detta sammanhang. Och jag antar då att detta är tillräckligt viktigt för att ta upp i en servicejämförelse.

Annars skulle väl mankan inte nämt sin gt?

I jämförelse där jag t.ex tog med mig ett gäng av mina anställda rörmokare på konferans i Bangkok i våras. Så var just svårigheten att beställa för mycket alkoholhaltigt ingen nackdel, om man säger så.

Törstiga rörmokare som löper amok på fyllan är inte att leka med ;)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja barkänsla vet jag inte. Jag vill att mat och dryck skall serveras på ett trevligt och effektivt sätt. Det handlar inte om att supa utan några drikar och cognac till kaffet innan jag ska sova.

Senast jag flög till Bkk med finnair har jag för mig att jag drack congac efter maten. Drack en hel del vin ochså.

Så jag har inte upplevt det du skriver. Dock om man senare vill ha drinkar så säljs dom längst bak.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara se det som att vi har olika sätt att definiera vad som är viktigt angående service. Mankan nämde sin gt i detta sammanhang. Och jag antar då att detta är tillräckligt viktigt för att ta upp i en servicejämförelse.

Annars skulle väl mankan inte nämt sin gt?

I jämförelse där jag t.ex tog med mig ett gäng av mina anställda rörmokare på konferans i Bangkok i våras. Så var just svårigheten att beställa för mycket alkoholhaltigt ingen nackdel, om man säger så.

Törstiga rörmokare som löper amok på fyllan är inte att leka med ;)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Ja då var nog inte bkk rätta platsen att åka till he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag flög till Bkk med finnair har jag för mig att jag drack congac efter maten. Drack en hel del vin ochså.

Så jag har inte upplevt det du skriver. Dock om man senare vill ha drinkar så säljs dom längst bak.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

På thai finns det dricka både lite här och där inga köer , vaknar man upp och vill ha en dricka så är det bara att gå och hämta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...