Jump to content
IGNORERAD

SAS överger Bangkok!


MaiChai

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
  • Svar 270
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    41

  • Sam sip sam

    30

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

SAS överger inte bara Bangkok, risken finns att de får hänga handskarna i spiken.

SAS tillbakavisar säljrykten

På senare tid har det förekommit uppgifter i medier om att SAS skulle vara konkursmässigt och att banker överväger att inte förlänga lån till bolaget och att bolaget är på gång att säljas. Uppgifterna om att flygbolaget är nära en försäljning dementeras nu dock.

28 oktober 2012 kl 00:29 , uppdaterad: 28 oktober 2012 kl 00:31

Ryktena är ”frustrerande”, uppger SAS kommunikationschef Knut Morten Johansen för norska E24.no.

- Det har varit spekulationer hela hösten, det är nya saker nästan varje dag, men ingenting är beslutat, säger han enligt sajten.

Stockholm TT

http://www.svd.se/na...mpaign=20121028

Mer om SAS, kanske flyger alla medd Finnair i slutet. http://www.svd.se/na...ete_7620748.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS överger inte bara Bangkok, risken finns att de får hänga handskarna i spiken.

http://www.svd.se/na...mpaign=20121028

Mer om SAS, kanske flyger alla medd Finnair i slutet. http://www.svd.se/na...ete_7620748.svd

Att flyga med Finnair är som jag upplever det att flyga med Ryanair och Noewegian, man kanske kommer dit man ska, men resan är knappast någon trevlig upplevelse.hårda stolar, dålig service mm mm...men ok, finns inget annat så får det duga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS överger inte bara Bangkok, risken finns att de får hänga handskarna i spiken.

http://www.svd.se/na...mpaign=20121028

Mer om SAS, kanske flyger alla medd Finnair i slutet. http://www.svd.se/na...ete_7620748.svd

Då flyger ja hellre med Araberna!

Finnair är byte på fel ställe!

Doha passar better.

Halsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att flyga med Finnair är som jag upplever det att flyga med Ryanair och Noewegian, man kanske kommer dit man ska, men resan är knappast någon trevlig upplevelse.hårda stolar, dålig service mm mm...men ok, finns inget annat så får det duga.

Är Du inte lite för hård? Men Finalandet lär ha sitt statliga flygbolag som Sverige inte däremot inte skulle ha ifall de skulle slås samman.

För mig är transporten från punkt A till punkt B ointressant så länge man inte sparar på tryggheten. Har aldrig jämfört stolar i olika

bolag/flygplanstyp. Har flugit med Fiinair ca 30 gånger och har inte upplevt det som obehagligt eller otrevlig som Du påstår. Peace and love :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då flyger ja hellre med Araberna!

Finnair är byte på fel ställe!

Doha passar better.

Halsar pigge01

Alla får vi välja vilken bolag vi flyger, eller hur? En som tillbringat 12 timmar i Doha ush, Istället för bytet i Helsinki på 40 min - 1.½ tim
Link to comment
Dela på andra sajter

Är Du inte lite för hård? Men Finalandet lär ha sitt statliga flygbolag som Sverige inte däremot inte skulle ha ifall de skulle slås samman.

För mig är transporten från punkt A till punkt B ointressant så länge man inte sparar på tryggheten. Har aldrig jämfört stolar i olika

bolag/flygplanstyp. Har flugit med Fiinair ca 30 gånger och har inte upplevt det som obehagligt eller otrevlig som Du påstår. Peace and love :thumbsup:

Nja, pris och tidsmässigt kan vara en anledning till att resa med Finnarna, inget annat(typiskt lågprisbolag som de är), men tydligen är ju de framgångsrika i den produkt de säljer...Förhoppningsvis så kan SAS hitta en annan partner med mer klass!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då flyger ja hellre med Araberna!

Finnair är byte på fel ställe!

Doha passar better.

Halsar pigge01

Hade väl blivit lite tokigt om Finnarna skulle flugit via Doha? ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla får vi välja vilken bolag vi flyger, eller hur? En som tillbringat 12 timmar i Doha ush, Istället för bytet i Helsinki på 40 min - 1.½ tim

Det gäller att se upp vid bokning.

Bokar men fel, så blir det att gå brandvakt. :crazy:

Sedan finnes Lufthansa ochså bättre är Finnair.

Där kan man fatta lite av vad dom säger på Tyska om man vill. :thumbsup:

Det är ett säkt språk. :nyam:

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade väl blivit lite tokigt om Finnarna skulle flugit via Doha? :wink:

Som att en skåning flyger norrut och byter :crazy:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som att en skåning flyger norrut och byter :crazy:

Hälsar pigge01

Mja... Ska rappsnegern flyga den närmaste vägen så får han nog finna sig i att flyga en bit nordvart. :)

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, pris och tidsmässigt kan vara en anledning till att resa med Finnarna, inget annat(typiskt lågprisbolag som de är), men tydligen är ju de framgångsrika i den produkt de säljer...Förhoppningsvis så kan SAS hitta en annan partner med mer klass!

Väljer själv många gånger Finnair aktivt på grund av att jag trivs med deras faktiskt ganska höga servicekänsla jämfört med många andra bolag.

Thai,s flygvärdinnor har jag ett antal gånger råkat ut för att dom springer med näsorna i vädret utan större servicekänsla, för att inte tala om deras gammla utslitna kärror som får en att få vibbar från 80talet.

Nu senast i augusti åkte jag och fru,n med Norwegian till Barcelona. Det var rakt igenom en positiv upplevelse. Förutom att jag fick utvisning för "onödigt muckande" då jag under flygfärden hade tillgång till internet och detta forum bl.a. Frun kunde kolla på streamad Thaitv hela resan. Så allt är relativt!

Åker för övrigt med Finnair nästa måndag:-)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Som att en skåning flyger norrut och byter :crazy:

Hälsar pigge01

Ja det är betydligt närmare för en skåning att flyga via helsingfors än att flyga via doha

till bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla får vi välja vilken bolag vi flyger, eller hur? En som tillbringat 12 timmar i Doha ush, Istället för bytet i Helsinki på 40 min - 1.½ tim

Alla får vi välja vilken bolag vi flyger, eller hur? En som tillbringat 12 timmar i Doha ush, Istället för bytet i Helsinki på 40 min - 1.½ tim

Finnair har det blivit en gång och troligtvis aldrig mer

Link to comment
Dela på andra sajter

Som att en skåning flyger norrut och byter :crazy:

Hälsar pigge01

Är det ditt hemort som gör att dömer Finnair? Som en insiders tips kan jag upplysa om att oftast är

det ursprungslandets huvudflygplats som är hemflygfält för bolagen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är betydligt närmare för en skåning att flyga via helsingfors än att flyga via doha

till bkk

Det är värmare vid bytet. :nyam:

Med jag föredrar Star Alliance flyg. :thumbsup:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ditt hemort som gör att dömer Finnair? Som en insiders tips kan jag upplysa om att oftast är

det ursprungslandets huvudflygplats som är hemflygfält för bolagen

Jag dömer ut Finnair just nu pga av att det är en dm snö här..och att slapptaskarna inte jobbar idag så jag kommer härifrån..;)

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ditt hemort som gör att dömer Finnair? Som en insiders tips kan jag upplysa om att oftast är

det ursprungslandets huvudflygplats som är hemflygfält för bolagen

Nej :nyam:

Mitt hemma flyg är Kullaflyg.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du mycket erfarenhet av annat än staraliance i nutid.. ?

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett kvaliten på olika bolag är det nödvändigt för Finnair att hitta en kompanjon även för

long haul, ifall Norweigian startar sina lång flygningar. Asien har ju varit Finnairs ryggrad i flera år,

men hur länge till? Finnair har ju inte heller så stark ekonomi, varenda vecka får man läsa hur

de måste spara in på det ena eller det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Alla får vi välja vilken bolag vi flyger, eller hur? En som tillbringat 12 timmar i Doha ush, Istället för bytet i Helsinki på 40 min - 1.½ tim

Nä, pigge är Thaiair-taliban.

Snacka ont om dom eller gott om något annat så är det fatwa som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan!

Vad ska man då göra med poängen?

Du kan väl åka till Norge på semster...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett kvaliten på olika bolag är det nödvändigt för Finnair att hitta en kompanjon även för

long haul, ifall Norweigian startar sina lång flygningar. Asien har ju varit Finnairs ryggrad i flera år,

men hur länge till? Finnair har ju inte heller så stark ekonomi, varenda vecka får man läsa hur

de måste spara in på det ena eller det andra.

Det skulle passa med Nordens flygbolag, NF. :nyam:

Med fem länder.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är värmare vid bytet. :nyam:

Med jag föredrar Star Alliance flyg. :thumbsup:

Hälsar pigge01

Nej, du föredrar Thai air

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är värmare vid bytet. :nyam:

Med jag föredrar Star Alliance flyg. :thumbsup:

Hälsar pigge01

Det är lugnt Pigge dom har varmen påslagen i helsinki he he , men jag förstår dig vem vill ha dålig service och sitta och trängas i finnarnas charterkärror

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...