Jump to content
IGNORERAD

SAS överger Bangkok!


MaiChai

Recommended Posts

  • Svar 270
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    41

  • Sam sip sam

    30

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad är det som är fel i det jag skrev?

Det glömde jag att skriva.

Huben ska vara på Kastrup!!

Det är flest människor som bor nära Kastrup

Än Arlanda.

För Oslo är detta likvärdigt i tid.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det glömde jag att skriva.

Huben ska vara på Kastrup!!

Det är flest människor som bor nära Kastrup

Än Arlanda.

För Oslo är detta likvärdigt i tid.

Hälsar pigge01

Ja bland annat bor ju du närmare och det är väl därför du tycker så :) Tur att Norwegian iaf förstått var huben ska vara ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är flest människor som bor nära Kastrup Än Arlanda.

Jasså?

Jag trodde att det var skåningar och danskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tydligen ska beslutet redan vara fattat och SAS slutar flyga Köpenhamn-Bangkok efter denna vintertidtabell är över i mars 2013.

Synd tycker jag men SAS har haft helt fel fokus på den rutten de senast 10 åren, de har uteslutande satsat på businessresenärerna medan leisureresenärerna har valt andra bolag.

Men med rätt typ av flyg så hade SAS också kunnat lyckas på rutten och det är väl en av de äldsta rutterna som SAS har flugit kontinuerligt som nu läggs ner?

Hmm ok då återstår det att se om man blir blåst på poängen och biljetten jag bokade för en timme sen med avresa juni 2013

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Inget direkt från SAS ?!

Hälsar pigge01

Tja...pröva att boka på deras hemsida så får du se hur länge det går i vår..det kan man väl kalla "direkt från SAS"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja...pröva att boka på deras hemsida så får du se hur länge det går i vår..det kan man väl kalla "direkt från SAS"

Jag testade, gjorde en bokning avresa 22 mars 2013-2 april 2013

Gick utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade, gjorde en bokning avresa 22 mars 2013-2 april 2013

Gick utmärkt.

8 april verkar vara sista flighten hem

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag testade, gjorde en bokning avresa 22 mars 2013-2 april 2013

Gick utmärkt.

Är det säkert att du kommer att flyga med SAS och inte StarAlliance?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det säkert att du kommer att flyga med SAS och inte StarAlliance?

Varför tror du det ,dom flyger ju dom datumen han köpt biljett ,sista hemresa med sas från bkk är 8 april

enl bokningsighten på sas ,sedan vet man ju aldrig vem det blir med ,allt kan hända överbokat ,för lite bokat och då blir man ju ombokad på annat flyg inom alliansen

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade, gjorde en bokning avresa 22 mars 2013-2 april 2013

Gick utmärkt.

Boka över songkran eller senare så får du se att det inte går så bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Boka över songkran eller senare så får du se att det inte går så bra.

Nej eftersom dom slutar flyga 8 april som jag skrev tidigare här i tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej eftersom dom slutar flyga 8 april som jag skrev tidigare här i tråden

Ok så långt läste jag inte, men så är det tydligen..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det säkert att du kommer att flyga med SAS och inte StarAlliance?

Jag åker hem till Bangkok i november, SAS bokningen var bara ett test.

Jag är medlem i StarAlliance, StarAlliance är ett bonussystem inte ett flygbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker hem till Bangkok i november, SAS bokningen var bara ett test.

Jag är medlem i StarAlliance, StarAlliance är ett bonussystem inte ett flygbolag.

Star Alliance är inget bonussystem.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag var oklar, StarAlliance har ett bonus system. :thumbsup:

Nej, Star Alliance har inget bonussystem.

Däremot så har flygbolagen som ingår i denna flygbolagsallians sina egna bonussystem.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, Star Alliance har inget bonussystem.

Däremot så har flygbolagen som ingår i denna flygbolagsallians sina egna bonussystem.

OK så länge jag får mina poäng så är allt frid och fröjd.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu senast i början av augusti anlände jag med Finnair.

Det var ett fullsmockat plan. Fullsmockat med norrmän och svenskar till min stora förvåning.

Har aldrig åkt med SAS. :(

Så har det varit ganska många år, finnarna är poppis både från Sverige, Norge och på senare tid rån vissa tyska städer.

Flög med Finnair igår OSL-HEL-HKG-BKK måste säga att finnarna blivit ett riktigt dåligt flygbolag, dessa nya A 330 har de sämsta säten jag sett i ett flygplan, maten och servicen var dålig. En fröjd att kliva ombord på Cathay's gamla trippel sjua i Hong Kong.

SAS är ett bolag som överlever endast på grund av de miljarder bolagets tre huvudägare trycker in.

Att dom börjar lägga ner långdistanslinjer är inget konstigt med tanke på deras obefintliga service och höga priser, sedan kan man undra varför dom inte satsar på att förnya flygplans flottan.

Att tro att man skall fån kunder när man drar ner på servicen och behåller priset är i mina ögon aningen naivt.

Ser att finnarna är på väg åt samma håll med sämre service och att dom nu vill ha betalt om man vill reservera ett säte vid bokning av biljetten.

Kommer att uppskatta Qatar ännu mer när jag flyger ner nästa gång i november.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har det varit ganska många år, finnarna är poppis både från Sverige, Norge och på senare tid rån vissa tyska städer.

Flög med Finnair igår OSL-HEL-HKG-BKK måste säga att finnarna blivit ett riktigt dåligt flygbolag, dessa nya A 330 har de sämsta säten jag sett i ett flygplan, maten och servicen var dålig. En fröjd att kliva ombord på Cathay's gamla trippel sjua i Hong Kong.

SAS är ett bolag som överlever endast på grund av de miljarder bolagets tre huvudägare trycker in.

Att dom börjar lägga ner långdistanslinjer är inget konstigt med tanke på deras obefintliga service och höga priser, sedan kan man undra varför dom inte satsar på att förnya flygplans flottan.

Att tro att man skall fån kunder när man drar ner på servicen och behåller priset är i mina ögon aningen naivt.

Ser att finnarna är på väg åt samma håll med sämre service och att dom nu vill ha betalt om man vill reservera ett säte vid bokning av biljetten.

Kommer att uppskatta Qatar ännu mer när jag flyger ner nästa gång i november.

Dom ska köra på san fransisco istället för bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...