Jump to content
IGNORERAD

SAS överger Bangkok!


MaiChai

Recommended Posts

SAS har levt kvar i det förgångna och trott att bara man fyller Businessklass så bär sig flighten, så är det inte längre...

Men istället för att inse att buisness klassen inte bär flighterna längre så väljer man att flyga på SFO med samma konfiguration och förhoppningar om fullbetalade businessklassresenärer.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 270
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    41

  • Sam sip sam

    30

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tror att nonchalerandet av direktflyg från Arlanda spelar in en del också. Hur man än vrider och vänder på det så är det enormt mkt folk som åker till Thailand via Arlanda och en direktlinje därifrån hade nog resulterat i bättre beläggning i stolarna. När folk ändå måste mellanlanda så väljs andra alternativ som Finnair, Qatar, Swiss mm. Thai utökar ju från Arlanda och Nowegian kör igång så fort dom får sina Dreamliner..

Att SAS valt att ha sitt nav i Köpenhamn tror jag kostar betydligt mer än det smakar med högre löner och den strejkkultur som råder där. Dårarna strejkade ju tom när starkölen drogs in i personalmatsalen :rotfl:

Detta är fel.

En dålig styrelse som sabbat företaget!

Att svälta sig ur en lågkonjunktur går inte.

Att ha kontor i tre olika länder funkar inte.

SAS är idag sabbat.

SAS Danmark, SAS Norge, SAS Sverige och SAS International.

Bör bli ett företag.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

När kommer dessa dreamliners för norwegian ?

Känns som vi har väntat ganska länge på dom nu.

Ja säg det.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Detta är fel.

En dålig styrelse som sabbat företaget!

Att svälta sig ur en lågkonjunktur går inte.

Att ha kontor i tre olika länder funkar inte.

SAS är idag sabbat.

SAS Danmark, SAS Norge, SAS Sverige och SAS International.

Bör bli ett företag.

Hälsar pigge01

Vad är det som är fel i det jag skrev?

Link to comment
Dela på andra sajter

När kommer dessa dreamliners för norwegian ?

Känns som vi har väntat ganska länge på dom nu.

Tror vi kan glömma att det blir ngt på bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kommer vet ej när men Fritidsresor ska visst köra en Dreamliner oxå enligt rykten men vill nog se svart på vitt oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter fullständigt i SAS, KLM, Lufthansa, Quatar, Swiss, Finnair har provat alla utom Qatar, jag är mycket nöjd med Thai både till Thailand och inom Thailand även utan film i stolsryggen framför, skall jag gå på bio tar jag inte flyget.

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag föredrar också att åka med Thai för att det är direktflyg från Arlanda. Men för det så skiter jag inte i hur det går för övriga bolag som flyger ner svenskar till Thailand, vad tror ni Thai skulle ha för biljettpriser om andra alternativ saknades?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar också att åka med Thai för att det är direktflyg från Arlanda. Men för det så skiter jag inte i hur det går för övriga bolag som flyger ner svenskar till Thailand, vad tror ni Thai skulle ha för biljettpriser om andra alternativ saknades?

Svårt att säga , dom är ju inte billiga nu heller men jag tar den merkostnaden då jag trivs med Thai Airways

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Thai, av en enda anledning, direktflyg från Arlanda.

Jag ogillar övriga av en enda anledning, inte direktflyg från Arlanda.

Kan inte fatta att det bara är ett flygbolag som ännu 2012 flyger direkt till Bangkok från kungliga hufvudstaden.

Lite konkurens hade varit bra för alla!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Thai, av en enda anledning, direktflyg från Arlanda.

Jag ogillar övriga av en enda anledning, inte direktflyg från Arlanda.

Kan inte fatta att det bara är ett flygbolag som ännu 2012 flyger direkt till Bangkok från kungliga hufvudstaden.

Lite konkurens hade varit bra för alla!

Nja för mig är det inte bara för direktflyget utan att jag tycker det är en bra stämning ombord på Thai, bra service, god mat, punktliga, proffsiga och vänliga dom får gärna höja priset för mig så kanske några drägg(tyvärr det dyker upp såna ibland) väljer tex något annat bolag med film i stolsryggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja för mig är det inte bara för direktflyget utan att jag tycker det är en bra stämning ombord på Thai, bra service, god mat, punktliga, proffsiga och vänliga dom får gärna höja priset för mig så kanske några drägg(tyvärr det dyker upp såna ibland) väljer tex något annat bolag med film i stolsryggen.

Exakt du har så rätt så rätt.Dessutom har SAS bara gamla klimakterie häxor till flygvärdinnor.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja för mig är det inte bara för direktflyget utan att jag tycker det är en bra stämning ombord på Thai, bra service, god mat, punktliga, proffsiga och vänliga dom får gärna höja priset för mig så kanske några drägg(tyvärr det dyker upp såna ibland) väljer tex något annat bolag med film i stolsryggen.

Helt enig med föregående talare

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt ska SAS försöka flyga där det finns lönsamhet, allt annat är inte ekonomiskt försvarbart.

Fylls inte planen tillräckligt och till lönsamma biljettpriser, så skall man inte hålla på.

Det bor inte tillräckligt med resenärer i Skandinavien...; för att hålla igång linjen 7 dar per vecka.

Kanske varannan eller var tredje dag, blir framtiden för många flygbolag till Bangkok

Alla bolag har sina metoder för lönsamhet, som Thai som trafikerar med sina äldre plan på Skandinavien.

Lufthansa med mindre matarflyg till Frankfurt, och med stenhårda bagageregler.

Finnair som konverterar till lågprisbolag, och erbjuder "dåliga hemresetider", för att hålla sina plan i luften hela tiden.

Sen går charterflygen med många turister

Man får vad man betalar för..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt du har så rätt så rätt.Dessutom har SAS bara gamla klimakterie häxor till flygvärdinnor.

Då sitter man ju inte och dreglar över flygvärdinnorna under flygningen och uppskattar thaitjejerna mera när man kommer ner.

När man åker hem så får man en försmak av vad som väntar därhemma.

Dessto viktigare att få direktflyg så man slipper lida så länge på flyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessto viktigare att få direktflyg så man slipper lida så länge på flyget.

Lätta på lädret, åk dyrt och njut av lyxen i 10 timmar, istället för lidandet...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätta på lädret, åk dyrt och njut av lyxen i 10 timmar, istället för lidandet...

Leif

Lyx och lyx..

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

CPH Copenhagen Aiport är den mest vinstdrivande flygplatsen i norra Europa.

SAS är CPH största kund på flygplatsen där SAS stå för mer än 50 procent

av verksamheten, dessutom så har LH Lufthansa ökat 25 procent fler passagerare

enbart från CPH, transporterade 650,000 pax 2011. LH har tagit många

marknadsandelar från SAS och för LH är Skandinavien tredje största marknad.

SQ Singapore Airlines flyger från CPH sedan många år tillbaka och vi får se

vad joint venture avtalet med SAS kan ge, kanske SQ erbjuder SAS med hjälp

och öppnar upp SQ flyg från Arlanda.

Dessutom flyger Emirates från CPH, den enda destinationen i Norden de nyttjar.

Dessutom Gulf Air och Qatar Airways som går mycket bra och har en hög

beläggning och de har dessutom utökat sina avgångar och bytt till större flygmodell.

De som idag arbetar på SAS får slita och göra själ för sin lön och håller med

föregående talare att de alltid har/haft inkompetenta ledningar.

mvh

Challenger98 :ele::morgon::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter fullständigt i SAS, KLM, Lufthansa, Quatar, Swiss, Finnair har provat alla utom Qatar, jag är mycket nöjd med Thai både till Thailand och inom Thailand även utan film i stolsryggen framför, skall jag gå på bio tar jag inte flyget.

Stefan Täby

Finns en värld utanför Täby där Arlanda inte är den närmsta flygplatsen, så jag skiter fullständigt i Thai Airways!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror fxxn att Cph går bra som flygplats, flyger man med SAS är man ju vråålhungrig när man kliver av deras plan

Samma gäller thai, men inte i samma mån

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en värld utanför Täby där Arlanda inte är den närmsta flygplatsen, så jag skiter fullständigt i Thai Airways!

Tacksam för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacksam för det

Men det e inte jag! Hade vart fö gött att ta kommunalsnöret från golanhöjden till centralen och sen flygbussen upp till Landvetter för att sätta sig på en kärra som lämnar Blöteborg och sen slå upp dom blå i Krung Thep! Lite avis e man allt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är fel.

En dålig styrelse som sabbat företaget!

Att svälta sig ur en lågkonjunktur går inte.

Att ha kontor i tre olika länder funkar inte.

SAS är idag sabbat.

SAS Danmark, SAS Norge, SAS Sverige och SAS International.

Bör bli ett företag.

Hälsar pigge01

Trots att morsan styvfarsan och en morbror + fru har jobbat i SAS så tycker jag att det är rätt åt dom Nu är maten usel Har aldrig ätit så dålig mat. Man skall väl inte hänga upp sig på maten men varför inte

Morsan o de övriga sa alltid Skit i ledningen. Norrmänne sa Svenskt Allt Sammen Har det varit så har det nog vatit bättre Jag säger som Ernst--Hugo sa i Riget "Danskjävlar"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...