Jump to content
IGNORERAD

SAS överger Bangkok!


MaiChai

Recommended Posts

Hur kan det stämma? Somamrtid är tidskillnaden 5 timmar, vintertid 6 timmar.

Tiderna är kopierade från Thais hemsidas bokning.

http://www.thaiair.com/

Det skiljer 5 timmar på sommaren

och 6 på vintern men det bryr Thai sig inte om

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 270
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    41

  • Sam sip sam

    30

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

aasoiskawbeach

Hur kan det stämma? Somamrtid är tidskillnaden 5 timmar, vintertid 6 timmar.

Kom och tänka på en gammal låt...

Link to comment
Dela på andra sajter

plane2.gif Outbound: Copenhagen - Bangkok Saturday, March 30, 2013 14:00 Copenhagen (CPH) 06:30 Bangkok (BKK)

+1 day(s) Thai Airways Intl (TG951)

  • 10:30
  • 0 stop(s)
  • e

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solly, solly Pigge hela timmar ger inte en flygtid 10,30 ( men med rätt landningstid 06.30, blir det rätt och flygtiden 10.30)

Lägg länk till bokningssidan direkt!

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ledtråd 1. 5+5 =10

Det är thaistyle, då avrundar man heltal till halvtal oxå :wink:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge det blir fel även om du använder månes ledtrådar!

https://wftc3.e-trav...E><LIST_VALUE><![CDATA[OS%20YY%20IP%20%3CCLIENT_IP_ADDRESS%3E]]%3E%3C/LIST_VALUE%3E%3CLIST_VALUE%3ES%3C/LIST_VALUE%3E%3C/LIST_ELEMENT%3E%3C/GLOBAL_LIST%3E%3C/SO_GL%3E

https://wftc3.e-trav...ATR&LANGUAGE=GB

Jag bryr mig om det Thai skriver

Även om det läses konstigt.

Det är en tidtabell = En Kvantifierad gissning

När man sitter på flyget så kan man inger göra.

Man kommer fram när man gör det. :nyam:

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan det vara det när inte Thailand ändrar tid och vi gör det

Då borde väl tiden skilja en timme vinter mot sommar ?

jag hatar allt med vinter snö och kyla, jag har löst det med att jag "ski*er i vintertiden. :crazy:
Link to comment
Dela på andra sajter

Solly, solly Pigge hela timmar ger inte en flygtid 10,30 ( men med rätt landningstid 06.30, blir det rätt och flygtiden 10.30)

Lägg länk till bokningssidan direkt!

Det är ingen ide,

Dom sidorna är bara tillfälliga och försvinner när dom stängs. :nyam:

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finansieringen för SAS har blivit löst

Efter påtryckningar från finansdepartementet har fem av sex banker gått med på att förlänga lån till SAS, vilka har ett totalt värde på 4,7 miljarder kronor och som löper ut i juni.

8 november 2012 kl 05:30 , uppdaterad: 8 november 2012 kl 07:24

Det rapporterar Dagens Industri i sin torsdagsutgåva.

Av de sex banker som står bakom en stor del av lånen är det bara Handelsbanken som tackat nej till en förlängning, och deras del av krediten kommer nu att tas över av Nordea.

Dagens Industri rapporterade förra veckan att SAS betalningsberedskap per den 30 september befann sig på en nivå där företaget tidigare tvingats genomföra en nyemission, och om inte lånen räcker för att finansiera verksamheten kan en nyemission åter bli aktuell.

För att lånen ska förlängas, och för att en eventuell nyemission ska genomföras, kräver banker respektive de nordiska regeringarna som är storägare i SAS att ett besparingsprogram tas i bruk.

Detta skulle presenteras inför torsdagens kvartalsrapport, men har ännu inte offentliggjorts.

Bland de övriga bankerna som förlänger lånen återfinns Swedbank, DNB, Royal Bank of Scotland samt ytterligare fem till sex mindre banker.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/finansieringen-for-sas-har-blivit-lost_7653168.svd
Link to comment
Dela på andra sajter

SAS har mycket att vinna på att sluta med de trånga sätena i B737- planen.

Och att behandla ek-passagerarna som något som katten släpat in. :kort:

Lär av Thai och Singapore!

Sälj av småplanen och skaffa stora till SAS- International,

B777-300ER och A340-500/600. nya A330-300.

Satsa inte spara, :nyam:

Ta konkurrensen på allvar.

t. ex Kullaflyg.

Som är på väg att ta över på Ängelholm - ARN.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den var riktigt bra!!!

Lär av Thai och Singapore!

Ta konkurrensen på allvar.

t. ex Kullaflyg.

Tack för dagens garv.happy.gif

jrk

.

Ja den var bra :-) men serious, fixar svenska, jaja jag vet att SAS inte är helt svenskt men ändå. Fixar svenska chefer något egentligen?!? Tycker det mesta går helt åt skogen. Vad är det för människor som har tagit sig upp i ledningsgrupperna? Liknar ju social förfall. Kan ingen styra upp och behålla de arbetande?Det är ju trots allt folket som visar sig utåt och presterar som generar pengar i flygbolagets perspektiv. Hur skulle det se ut med lite service och fjäskande för oss passagerare. Ni i ledningen har troligen inte varit passagerare på den tiden service fanns. Inte heller den traineepersonal ni hyr in för att utbilda nya flygvärdar. Ni har faan förlorat kontrollen över det mesta lika så all annan låtsasföretagsamhet som bedrivs norr om Uralbegen. Nu blev det lite offtopic men jag e så jävla trött på alla teoretiker o statistiker hit o dit i mitt bruna. Pffffffff ojoj sry men jag gick igång ;-)

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den var riktigt bra!!!

Ja den var bra :-) men serious, fixar svenska, jaja jag vet att SAS inte är helt svenskt men ändå. Fixar svenska chefer något egentligen?!? Tycker det mesta går helt åt skogen. Vad är det för människor som har tagit sig upp i ledningsgrupperna? Liknar ju social förfall. Kan ingen styra upp och behålla de arbetande?Det är ju trots allt folket som visar sig utåt och presterar som generar pengar i flygbolagets perspektiv. Hur skulle det se ut med lite service och fjäskande för oss passagerare. Ni i ledningen har troligen inte varit passagerare på den tiden service fanns. Inte heller den traineepersonal ni hyr in för att utbilda nya flygvärdar. Ni har faan förlorat kontrollen över det mesta lika så all annan låtsasföretagsamhet som bedrivs norr om Uralbegen. Nu blev det lite offtopic men jag e så jävla trött på alla teoretiker o statistiker hit o dit i mitt bruna. Pffffffff ojoj sry men jag gick igång ;-)

Svenska chefer fixar det viktigaste:

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/sas-chefernas-loner-spoar-norwegian-med-hastlangder_7652118.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...