Jump to content
IGNORERAD

Hur många länder har du besökt?


Joints

Hur många länder har du besökt?  

113 röster

  1. 1. Hur många länder har du besökt?

    • 0-5
      5
    • 6-10
      18
    • 11-15
      23
    • 16-20
      20
    • 21-30
      18
    • 31-40
      9
    • 41-50
      10
    • Fler än 50
      16


Recommended Posts

Enkel fråga, hur många länder har du varit i genom åren? Vilka tycker du bäst om och finns det länder du föredrar att turista i framför Thailand?

Själv så reste jag ganska mycket i Latinamerika innan jag kom fram till att jag trivdes bäst i Asien och att det var extra behagligt i just Thailand. I framtiden tänker vi bosätta oss där och jag hoppas då få tid att resa omkring i Asien mycket mer.

Ingen speciellt viktig orsak till denna omröstning mer än att jag är nyfiken på om medlemmarna bara reser till Thailand. Om ni föredra andra länder så får ni gärna motivera varför. Som vanligt är ordet väldigt fritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    5

  • Joints

    3

  • svarten

    3

  • MG

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag har rest mycket till medelhavet. Där jag tror Grekland är min favorit. Sen har jag varit i Usa väldigt många gånger.

Mellanöstern har jag både bott och semestrat i . Men på senare år har det enbart blivit Thailand  :aff: .  Föll för det

landet direkt. Och jag har väl som du Joints och säkert många andra planer på att bo där på heltid i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Länder jag varit i:

[*]Norge

Finland

Danmark

Ryssland ( ca 10 tim )

Storbrittanien

Tyskland

Österrike

Italien

Grekland

Spanien (Holmarna)

Vietnam

Fillipinerna

Thailand

[*]

Men nu är det bara Thailand som gäller, idag och i framtiden.  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Paw,

Mellanöstern är ju inte direkt en hotspot på turistkartan. Vilket land tyckte du bäst om där? Jag skulle gärna vilja åka till Oman inom en inte alltför snar framtid. De flyger ju mellan London och Bangkok så man kanske skulle kunna köra en kombination.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde i Saudi . Och har besökt  Kuwait, Oman och Bahrain. Oman är fint . Nästa år har jag lite planer på att

besöka Dubai på vägen hem från Thailand . Då min bror och hans fru flyttade dit i förra veckan . Vem vet man kanske

kan hitta nåt väl betalt jobb där . :money:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Thailand

Malaysia

Grekland

Marocko

Spanien

Portugal

Frankrike

Ryssland

Tyskland

Holland

Italien

Österrike

Schweiz

England

Belgien

Polen

Mexico

USA

Singapore

Kroatien

Serbien

Makedonien

Bulgarien

Danmark

Förenade Arabemiraten

Kuwait

Kambodja

Så bäste herr Kim, jag är inte bara en barröv.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag kollade vart det 42

Men flera av dom länder jag varit i finns inte längre och flera har blivit delade sedan dess så det är lite svårt att räkna

En kollega till mig har klarat av 72 !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, länder jag varit i är:

Sverige

Norge

Danmark

Finland

Island

Storbritannien

Irland

Frankrike

Tyskland

Nederländerna(Holland är inget land utan ett län)

Belgien

Spanien

Portugal

Italien

Grekland

Turkiet

Malta

Cypern

Israel

Bulgarien

Rumänien

Sovjetunionen

Estland

Kanada

USA

Trinidad & Tobago

Bermuda

Jungfruöarna

Bahamas

Thailand

Kuwait

Egypten

Sydafrika

Japan

Chile

Brasilien

Det blir 36 länder, jag måste väl erkänna att jag i 90 % av dessa länder var dyngrak.   :drunk:   :drunk:

  :morgon: gubben   :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Min granne i Surin har varit i över 90 länder (han är närmare 200 år tror jag). ;)

Själv har jag endast varit i ca 15 länder, en gång kan jag har varit i tre länder samtidigt - lite som ban99arne.

Fast, B99A, landet heter inte GöteRborg, det heter Göteborg. Och då blir det ca 16 länder för jag har också varit i Göteborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får det till 18 länder för min del.

Helt klart att man numera är mindre benägen att åka till nya länder, pengarna reserveras för nästa Thailandsresa. Lite trist kanske, men så är det för mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Instämmer med herr Chang. Numera blir det enbart Thailand som resmål.

Finns egentligen ingen anledning att resa någon annanstans.

Thailand har allt man kan önska.

Gott klimat, bra prisläge, trevliga människor. Förutom lurendrejarna förstås. Men de kan man bemästra numera. Lättåtkomliga damer och en avslappnad livsstil.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finland(Är ju född där)

Norge

Danmark

Tyskland

Storbritannien

Nederländerna(Flygplatsen Schipol om det räknas)

Spanien

Grekland

USA

Mexico

Thailand

Laos

Ryssland(Flygplatsen vid Moskva om det räknas)

13 blev det

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Finland,Sverige ,Norge,Danmark,Tyskland,Holland,Belgien,England,Frankrike,Spanien,Italien,Rumänien,CCCP (Lettland,Litauen,Georgien) Libyen,Algeriet,Ceuta,Gibraltar,Canada,Usa,Mexico,Panama,Puerto Rico,Curacao,Aruba,Bonaire,Venezuela,Brasilien,Chile,Ecuador,Syd-Africa,Mauritius,Pakistan,Thailand,Hong-Kong,China,Japan ,Australien.

Isaan och Skåne 

fick jag med alla?  :rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:whistle: Finland,Sverige ,Norge,Danmark,Tyskland,Holland,Belgien,England,Frankrike,Spanien,Italien,Rumänien,CCCP (Lettland,Litauen,Georgien) Libyen,Algeriet,Ceuta,Gibraltar,Canada,Usa,Mexico,Panama,Puerto Rico,Curacao,Aruba,Bonaire,Venezuela,Brasilien,Chile,Ecuador,Syd-Africa,Mauritius,Pakistan,Thailand,Hong-Kong,China,Japan ,Australien.

Isaan och Skåne 

fick jag med alla?  :rofl:

jodå, du fick ju tom med några extraländer :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Måste fan skriva ner dem med för att få fram antalet...  :crazy:

Sverige

Norge

Danmark

Västtyskland

Östtyskland

Polen

Ryssland

Storbrittannien

Nederländerna

Belgien

Luxemburg

Frankrike

Spanien (Mallorca,Ibiza,Gran Canaria,Fastlandet)

Portugal

Marocco

Liechstenstein

Schweiz

Österrike

Tjeckoslovakien

Tjeckien

Ungern

Rumänien

Bulgarien

Jugoslavien

Slovakien

Italien

Grekland

Turkiet

Cypern

Thailand

30st landade det på till slut...

Inte illa pinkat av en på 38, men de flesta är ju dock bara i Europa...

PRAG är en favoritstad om jag bara vill iväg på en kortare trip...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Har stamplat in i drygt 50++ lander numera. Dock osakert om jag verkligen varit dar - dryga halften ar besokta genom jobbet och upplevelsen har inte strackt sig langre an till en variation av diverse motesrum, hotel och flygplatser. Ytterliggare ett 10-tal besoktes innan jag borjade skolan sa minnena ar mer an diffusa.

Nagra spannande och lite annorlunda upplevelser har jag dock fran:

PNG

Uzbekistan

Afghanistan

Nord Korea

Bhutan

och misstanker att jag formodligen aldrig rest dit om det inte varit for jobbet.

Favoriten just nu - Macao - spel och arstider - en harlig kombination

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 50 lander, ett antal "ovanliga" i sodra Afrika (Botswana, Namibia, Zambia och Zimbabwe) under min MFS tid. Jag skulle ha besokt Nordkorea

nasta manad men ett gang osalda timmerhyddor i norra Ohio satte stopp for det. Hoppas de far timmerhyddorna salda snart sa man lyckas besoka

Nordkorea innan Kim lamnar in och landet aven officiellt blir en kinesisk provins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 45 fick jag ihop, Gamla vasteuropa ar val 100% igt, vissa delar av det nya ocksa, de mest ovanliga ur svensk synvinkel ar val ett antal atollprovinser i Pacificomradet. En ar ju kollonier men nagra kungadomen typ Tonga, Cook o.s.v. maste val raknas och da blir det c:a 45. Men som manga andra ar det LOS som raknas numer. Eftarsom jag gor ett antal visaresor om aret sa kanske man snart blir hedersmedborgare i bade Thailand och Laos :crazy:

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finland

Norge

Danmark

Österrike

Schwiz

Tyskland

Tjeckien

Ungern

Jugoslavien

Italien

Frankrike

Spanien

Portugal

Skottland

England

Irland

Rumänien

Estland

Lettland

Grekland

Monaco

Thailand

Vietnam

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja..

Räknade till 66 för 5-6 år sedan, kanske uppåt 75 nu?

Sen kan man ju räkna på olika sätt, har tex varit både i Moskva under CCCP och Ryssland men räknar bara som ett land.

Har varit både i öst och västtyskland, men räknar bra som ett. Har bara varit i fd Jugoslavien, men räknar som 3 (Serbien, Kroatien, Slovenien)

Har bara varit i fd Tjeckoslovakien, men räknar som 1 (Tjeckien, eftersom jag ej övernattat i slovakien). Räknar även både San Marino och Vatikanstaten även om jag ej övernattat där.  Räknar inga flygplatser som jag bara bytt plan i.

Några mer udda: Belize, Brunei,

Några favoritplatser: Guatemala uppe i Bergen, New York, London, Thailand, Norra Laos, Södra Brasilien.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som sagt, det beror på lite hur man ska räkna. Måste det ha skett en övernattning? Räknas det om jag har åkt tåg genom ett land? Om ja, räknas nattåg också? Mellanlandningar på flygplatser?

Mina lite mer ovanliga länder är Jordanien, Rumänien och Monaco (ingen övernattning men på 6 h ser man mycket av furstedömet). 

Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Frankrike, Belgien, England, Ungern, Grekland, Portugal, Cypern, Rumänien, Egypten, Thailand, Jordanien, Monaco. 16 länder alltså.

Dessutom har jag varit på flygplats i Wien och Dubai i några timmar. + Nattåg genom Nederländerna...

Som för många andra så lär det bli mycket Thailand och asien i  fortsättningen, jag hoppas att kunna åka till Malaysia, Hongkong, Singapore, Macau och Shanghai vid någon framtida resa.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...