Jump to content
IGNORERAD

Vart ska man lära sig thai i Bangkok?


halgun

Recommended Posts

Hej Hej!

Jag har lite funderingar till er stora hövdingar som kan det thailändska språket:

Själv så kan jag i stort sett prata thai flyttande MEN jag är helt analfabet, kan inte läsa eller skriva en stavelse!

Känns lite lustigt när man väl är nere i Thailand, är liksom lite svårt att veta vart man ska eller vad olika saker betyder. Sitter jag t.ex. med en meny i handen så vet jag ungefär vad jag vill äta men vet inte riktigt vad det heter på thai och defenetivt inte på vad det heter på engelska. Min engelska när det gäller en meny är hyfsat begränsad.

Lika så om man ska åka någonstans så är ju inte allt på engelska, nästan ingenting!

Sedan tycker jag att det skulle vara jävligt häftigt att kunna hela linan, prata, skriva och läsa. Känns liksom inte att det räcker prata bra längre utan vill även kunna det lilla extra.

Så till min fråga:

  • Har ni studerat eller vet ni av någon bra skola, eller än bättre något universitet där man kan komma som "nybörjare" och lära sig det thailändska språket från grunden alltså mer än att prata?

Tack på förhand!

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...