Jump to content
IGNORERAD

Svensk gripen för mord i Pattaya


Tallviking

Recommended Posts

Den dåvarande flickvännen och hennes svägerska skulle besöka ett tempel som låg på kambodjanska sidan.

 

Jag och min polare Harry fick order om att lägga oss ner för att inte synas.

 

Harry var amerikan och nog inte så populär hos röda khemererna.

 

BTT

 

Fy för tusan, det var en vågad resa! Vilket år var det?

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    35

  • broder tuk tuk

    10

  • Tommy

    10

  • kitungmakmak

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En falang torsk har ihjäl en anna falang torsk. Tror inte Thailändska myndigheter bryr sig något större, de är nog bara glada att bli av med packet.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fy för tusan, det var en vågad resa! Vilket år var det?

 

 

Tror det var 95 eller 96

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
En falang torsk har ihjäl en anna falang torsk. Tror inte Thailändska myndigheter bryr sig något större, de är nog bara glada att bli av med packet.

 

Jo polisen har inte mycket till övers för en del faranger i Pattaya.

 

Jag minns en gubbe som hade skurit av sina handleder på ett gästhus på Second Road och någon frågade en polis vad som hänt och han svarade inget särskilt bara en farang som dött och sen skakade han på axlarna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Harry var amerikan och nog inte så populär hos röda khemererna.

 

BTT

 

 

Mer än 15 år efter röda khmerernas fall. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dåvarande flickvännen och hennes svägerska skulle besöka ett tempel som låg på kambodjanska sidan.

 

Jag och min polare Harry fick order om att lägga oss ner för att inte synas.

 

Harry var amerikan och nog inte så populär hos röda khemererna.

 

BTT

 

Jasså, det var USA som stödde de röda khmererna militärt och finansiellt efter att de blivit utsparkade av Vietnameserna 1979. Med RTA hjälp givetvis och det skapade även lokala gudfadrar i gränstrakterna som blev rika att förskingra internationella pengar som västvärlden gladeligen donerade efter att sanningen om Killing fields kommit fram.

 

Sanoh Thienthong, Chai Chidchob, osv, osv.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Äsch!

 

Ni förstör ju historien med fakta.

Lägg av med sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hmmmm... du måste taget fel på årtal. :)

 

"1979

Den 5 januari flyr ledningen för Röda Khmererna. Sihanouk sätts på ett flygplan till Beijing.

Den 7 januari intar Vietnams trupper Pnom Penh

 

http://www.kambodja.name/page3/index.html

 

Jag visste ingenting. Det var flickvännens pappa som sa åt oss att det fanns röda khmerer i området och att vi skulle gömma oss

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Jag visste ingenting. Det var flickvännens pappa som sa åt oss att det fanns röda khmerer i området och att vi skulle gömma oss

 

BTT

 

Sure, se upp med snapphanarna där nere i södern! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste ingenting. Det var flickvännens pappa som sa åt oss att det fanns röda khmerer i området och att vi skulle gömma oss

 

BTT

 

Om min svärfar säger att vi skall gömma oss- så

skulle jag oxå göra detta å inte ifrågasätta varningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm... du måste taget fel på årtal. :)

 

"1979

Den 5 januari flyr ledningen för Röda Khmererna. Sihanouk sätts på ett flygplan till Beijing.

Den 7 januari intar Vietnams trupper Pnom Penh

 

http://www.kambodja.name/page3/index.html

 

Nja, riktigt så snabbt tog det inte slut, det fanns en del gerillasoldater kvar som kallade sig "Röda Khmererna".

 

Den 5 januari evakuerade de Röda Khmererna Pnom Penh och den 7 januari 1979 intog Vietnam en tom stad. Några veckor senare var praktiskt taget hela Kambodja ockuperat av Vietnam. Röda Khmererna fortsatte sitt motstånd mot Vietnam och senare mot regeringen Hun Sen i Pnom Penh. Först 1999 lade man ner vapnen helt.

 

http://www.kambodja.name/page3/index.html

 

Dock har jag för mig att de höll till i de centrala delarna av landet, nord ost om Siem Reap, men där kan jag mycket väl minnas fel!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Never let the facts get in the way of a good story - Mark Twain

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hursomhelst var är Ringvall mördaren i Sverige någon som vet? låter som en f*tta en feg jävel hugger ifrån bakifrån jävla fegis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lästa nånstans att nya zeeländaren var en stökig typ. Kanske samlat poäng i många år...

Link to comment
Dela på andra sajter

500 poäng ger ett knivhugg i buken, 1000 ger ett i nacken.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Lästa nånstans att nya zeeländaren var en stökig typ. Kanske samlat poäng i många år...

Yes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hursomhelst var är Ringvall mördaren i Sverige någon som vet? låter som en f*tta en feg jävel hugger ifrån bakifrån jävla fegis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neck betyder hals

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Neck betyder hals

 

OCH nacke ...

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...