Jump to content
IGNORERAD

Svensk gripen för mord i Pattaya


Tallviking

Recommended Posts

Swedish man arrested for allegedly killing New Zealand tourist in Pattaya

Pattaya: -- A Swedish man was arrested Tuesday after he allegedly stabbed a New Zealand man to death following a bar fight, police said.

Police arrested Andreas Ringvall, 40, and charged him with murdering Robert E Hollick, 43, from New Zealand.

Hollick was stabbed three times at his neck and back. He was pronounced dead at a hospital.

Following the attack at 1:40 am, Ringvall and his Thai girlfriend, Dao Pholutsa, 26, were captured by local people and were handed over to police.

Mual Samat, 34, a taxi motorcyclist, told police that Ringvall had a quarrel with Hollick after Dao played with Hollick's pet dog inside a bar. Mual said after Ringval sent his girlfriend back to his room, he returned to the bar and attacked Hollick with a knife.

nationlogo.jpg

-- The Nation 2012-08-21

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    35

  • broder tuk tuk

    10

  • Tommy

    10

  • andrejsdenruskige

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Otäckt skrämmande att det finns människor som inte har de spärrar som normalt finns hos de 99.9% av utlänningarna.Hur kan man tappa ansiktet så mycket att man hämtar en kniv och känner sig i behov att göra upp en gång för alla. Svensken sitter förmodligen just nu och ångrar sig bittert att han tog vad han nu tog.

Därför håller man en tämligen låg profil när man sitter i barer och aktar sig noga för att inte hamna i bråk med någon testeronstinn alfahanne,för vem vet om han har ett vapen eller inte på sig. Att man aldrig skall bråka med en Thailändare då de snabbare än man hinner tappar ansiktet,det har man läst.

. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske en svensk på rymmen från Sverige`?

såna där hämndgrejer gör inga stabila människor.

Osar brottsling lång väg tycker jag.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Står en del här https://www.flashback.org/t1943916 och en del inlägg är roande eller vad sägs om nedan?

"Det är väl bara en av allt avskräde Sverige har exporterat till Thailand. En vinnare utan impulskontroll som ville leva i sus och dus med thailändsk flickvän och allt whoco5.gif"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där kniven ser ut som en "Bahco Sjömanskniv" (Inget man råkar hitta på en bar i Pattaya precis), jag har en nånstans.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste någonstans att har var boende i Pattaya och inte turist

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste någonstans att har var boende i Pattaya och inte turist

Läste att han bott på Koh Samui i 5 år och nyligen flyttat till Pattaya, läste också att den så kallade flickvännen är hans fru sen flera år.

Man läser så mycket...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där kniven ser ut som en "Bahco Sjömanskniv" (Inget man råkar hitta på en bar i Pattaya precis), jag har en nånstans.

MVH Tommy

En sån där, normalt med läder slida, men väldigt vanligt med sjömansarbeten utanpå slidan, bland annat för att kniven skar hål på läder slidan...

Supervasst blad och inget "parerskydd", många sönderskurna fingrar pga den designmissen.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Pannskott på den satan

Du är konsekvent ivf..SC aka Judge Dredd :giggle: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete han känner jag :ahh:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...