Jump to content
IGNORERAD

Svensk gripen för mord i Pattaya


Tallviking

Recommended Posts

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    35

  • broder tuk tuk

    10

  • Tommy

    10

  • kitungmakmak

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Topic... Nån som har kolla på dom senaste turerna?

Jepp!!!! E det inte kallblodiga mord så e det sprit...Visst e det väl härliga svängningar??!!!mvh pensionaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Nya Zeeländaren är känd hos polisen sedan tidigare. Inte första gången han hamnat i bråk, bara att den här gången slutade det illa för alla parter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Tycker inte just han beklagar sig extra mycket över det överlevda? Mest redogör för fakta?

Det sagt tycker jag att knarkbrott borde ha en väldigt hög straffskakala...

En uppenbar anledning: en djävla massa döttrar och söner till dig och mig eller våra arbetskamrater eller kompisar drabbas av skiten..

En annan effekt är ju att skiten i sig drar med sig en jäkla massa brott eller människoförnedring.

Hur många villainbrott per dygn behövs för att tillfredsställa missbruket?

Hur många kvinnor måste sälja sin krop för are skjuta in skiten?

Nu är c nere på 3:e påverkningsstegen..

Hur många djävlar har hallunicationer och ångestatacker efter att ha blivit utsatta för brotten..

Med vänlig hälsning, ..

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Tycker inte just han beklagar sig extra mycket över det överlevda? Mest redogör för fakta?

Det sagt tycker jag att knarkbrott borde ha en väldigt hög straffskakala...

En uppenbar anledning: en djävla massa döttrar och söner till dig och mig eller våra arbetskamrater eller kompisar drabbas av skiten..

En annan effekt är ju att skiten i sig drar med sig en jäkla massa brott eller människoförnedring.

Hur många villainbrott per dygn behövs för att tillfredsställa missbruket?

Hur många kvinnor måste sälja sin krop för are skjuta in skiten?

Nu är c nere på 3:e påverkningsstegen..

Hur många djävlar har hallunicationer och ångestatacker efter att ha blivit utsatta för brotten..

Med vänlig hälsning, ..

???

Fel tråd?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Anledningen till att dom släppte ut svensken kanske har med uppgifterna som Thai Immigration kommit ut med när det gäller kriminella utlänningar i Thailand.

 

Thailand ska göras rent från kriminella genom att sparka ut utlänningar...har för mig att de flesta brott i Thailand begås av Thai så man börjar undra hur de ska göra med alla kriminella Thai, det lär nog bli svårt att skicka ut dom också ur landet?

 

Kommer väl inte bli många kvar i Amazing Thailand!

 

Clipping the wings of travelling crooks In person, online, or on the phone, foreign crime is rife.

 

The Immigration Bureau has declared it will weed out as many transnational criminals as it can in 2013 after some of them were found to have used Thailand as a base to commit crimes, bureau chief Panu Kerdlappol said.

 

The Immigration Bureau says hotels are popular targets among thieves from Latin American countries such as Mexico, Colombia, Peru and Guatemala, which have all sent criminals to Thailand.

 

They often steal valuables from elderly and female hotel guests. The group is also notorious for stealing items from homes and jewellery shops.

 

These gangsters are active in the Sukhumvit, Bang Chan and Thawi Watthana areas of Bangkok. Tourist provinces such as Chon Buri, Chiang Mai, Phuket and Songkhla are also targeted.

 

A second big group of transnational criminals is from Africa, and a third from Iran and Iraq. These criminals are involved in the drug trade. The Iranian and Iraqi suspects often smuggle crystal methamphetamines into Thailand from Afghanistan.

 

A fourth group is from South Asia, and is particularly active in areas such as Phahurat in Bangkok.

These criminals are often involved in document and passport forgery, enabling their holders to travel illegally to Japan, Europe, the United States and Australia.

 

The fifth group, made up of Chinese, Taiwanese and Hong Kong nationals, are involved in telephone scams which fool Thais in transferring money to them.

 

The sixth group comprises criminals from Japan and South Korea. They commit mafia-style crimes, collecting protection fees from Japanese and Korean businessmen in Thailand. They also procure Thai women to work as prostitutes overseas, Pol Lt Gen Panu said.

 

Russian criminals make up the seventh transnational criminal group, running prostitution rackets in major tourism provinces.

 

The eighth group of criminals is from Malaysia and Singapore and the ninth is made up of criminals from Turkey, Bulgaria and Romania. These are often involved in forging credit cards.

 

Also from South East Asia are Filipino, Indonesian and Vietnamese criminal suspects, who make up the 10th group. They are involved in crooked business investments and gambling.

Some also work in Thailand illegally as restaurant staff, singers and language teachers, Pol Lt Gen Panu added.

 

The last group of transnational criminals is from Europe and America. These people often hatch computer-related crimes which require knowledge of advanced technologies.

This group also uses Thailand as a hideout after committing crimes abroad

 

http://bangkokpost.com/news/crimes/330646/clipping-the-wings-of-travelling-crooks

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev nog bara Australiensare och Mongoler kvar. Jag ska tipsa Khun Panu om att Mongoler är ena jävlar på fårstölder och om jag inte missminner så har Australiensare redan gjort sig ökända i Phuket för att sno ölunderlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
broder tuk tuk

 

Hur fan kan domstolen i Pattaya vara så korkade och låta Ringvall lämna landet?

 

Trodde dom verkligen på allvar att han skulle återvända till ett Thailändskt fängelse?

 

Om han grips i Sverige åker han väl in i ett svenskt spjäll istället.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hur fan vet du att han heter Ringvalll ??

 

Det står i tidningen. Andreas Ringvall.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan kan domstolen i Pattaya vara så korkade och låta Ringvall lämna landet?

Trodde dom verkligen på allvar att han skulle återvända till ett Thailändskt fängelse?

Om han grips i Sverige åker han väl in i ett svenskt spjäll istället.

BTT

Men de talade ju om för honom att han inte fick lämna landet så den thailändska polisen kan väl knappast lastas för detta...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Men de talade ju om för honom att han inte fick lämna landet så den thailändska polisen kan väl knappast lastas för detta...

 

Hur lyckades han lämna landet då?

 

Det borde väl stå i datasystemet på flygplatsen att han dömts för mord och sitter i fängelse?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lyckades han lämna landet då?

 

Det borde väl stå i datasystemet på flygplatsen att han dömts för mord och sitter i fängelse?

 

BTT

 

Han var inte dömd utan enbart misstänkt

 

Han satt inte i fängelse eftersom han var fri mot borgen i väntan på rättegång

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Hur lyckades han lämna landet då?

 

Det borde väl stå i datasystemet på flygplatsen att han dömts för mord och sitter i fängelse?

 

BTT

 

Finns väl andra vägar ut ur Thailand än via en flygplats och han är väl inte dömd ännu? :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl andra vägar ut ur Thailand än via en flygplats

 

Absolut. En kompis kompis knivhögg en thai och blev gripen. Han släpptes mot borgen, fast dom behöll hans pass.

Han drog då till Kambodja (tror jag att det var). Där skaffade han sig ett nytt pass på ambassaden och vips så

var han i Svedala. Idag håller han till i AC.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Absolut. En kompis kompis knivhögg en thai och blev gripen. Han släpptes mot borgen, fast dom behöll hans pass.

Han drog då till Kambodja (tror jag att det var). Där skaffade han sig ett nytt pass på ambassaden och vips så

var han i Svedala. Idag håller han till i AC.

 

Hur kom han över gränsen till kambodja utan pass?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Varför inte läsa tidningsinlägget innan man spekulerar

 

"A ministry spokeswoman confirmed that the Pattaya Court had granted Ringvall permission to leave Thailand"

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kom han över gränsen till kambodja utan pass?

 

BTT

 

Jag är inte riktigt säker. Hörde nåt om en nattlig färd på småvägar.

Har du pengar kan det mesta lösas. Och det har han ganska gott om.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jag är inte riktigt säker. Hörde nåt om en nattlig färd på småvägar.

Har du pengar kan det mesta lösas. Och det har han ganska gott om.

 

Jo det är ju fullt möjligt.

 

Jag har själv åkt i en minibuss in i Kambodja utan pass i närheten av Chantaburi.

 

Det var på den tiden när Khmer Rouge opererade i området.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju fullt möjligt.

 

Jag har själv åkt i en minibuss in i Kambodja utan pass i närheten av Chantaburi.

 

Det var på den tiden när Khmer Rouge opererade i området.

 

BTT

 

Vad skulle du där och göra?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Vad skulle du där och göra?

//S

 

Den dåvarande flickvännen och hennes svägerska skulle besöka ett tempel som låg på kambodjanska sidan.

 

Jag och min polare Harry fick order om att lägga oss ner för att inte synas.

 

Harry var amerikan och nog inte så populär hos röda khemererna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...