Jump to content
IGNORERAD

Låt mig förklara för er hänsynslösa rökare


smilet

Recommended Posts

Ja! Man vill liksom inte att den ska ta slut :wink:

Herr Chang har talat.

Ingen egentlig risk, finns ju en till som surrogat om inte annat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    58

  • andrejsdenruskige

    18

  • måne

    13

  • Bibben

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja! Man vill liksom inte att den ska ta slut :wink:

Herr Chang har talat.

Du menar.. att den inte skall gå upp i rök.

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Svetsrtök är inte farligt, det är det finaste som finns=$$$$$$$$.- :morgon:

Hur många svetsare har inte dött av cancer.

Satans otyg denna svetsning. UV-strålning som får den Thailändska solen till att blekna i jämförelse och denna hälsosamma rök...

Hatar folk som använder sig av saker som är svetsade. Dom tänker inte på den stackars mannen som har offrat sitt liv för detta ha-begär för materialistens ego.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte vara orolig, jag skoja bara :)

Men min kusin han blev mobbad på jobbet, han tog livet av sig men han va ju rökare oxå :(

Nu har jag inte tid med er, jag har SEMESTER I LOS, ni får klara er utan mig ett tag

Har du fått tag på dubbelgångaren ännu

Smilet / Smilet

Det var inte länge du var borta,förstår att att bylivet i isaan inte passar alla och du verkar vara helt alergisk mot det...om det här är det roligaste du kan ha på semestern är det verkligen synd om dig.

Det är nog bättre att du ljuger ihop en ny historia om att doktorn har ordinerat ett par veckor i Pattaya för att du kommer att dö inom en timme om du stannar kvar på vishan som du kan försöka slå i frugan.

Där hittar du säkert något roligare att sysselsätta dig med en det här :jester:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka förklara för er rökare (.), ni tycks INTE fatta att det finns många som INTE vill ha den vidriga/dödliga cigarettröken på sig.

För min del har jag en mycket ovanlig sjukdom som innebär att om jag andas in denna giftiga RÖK kommer jag att DÖ inom 1 timme pga att mina luftvägar svullnar igen.

Jag vet EJ om det finns någon medicin som skulle kunna hjälpa mig om det nu skulle finnas så är det inget alternativ för mig, skas jag äta medicin för att du ska få röka överallt

Det räcker att kläderna stinker rök eller andedräkten t.ex i kassa kön i mat affären, då är det bara för mig att dra till nästa kö och hoppas på bättre tur.

Hotell har jag slutat att fråga om de har rökfriarum, jag vill gå och nosa i rummet istället ofta räcker det att öppna dörrren så vänder jag på klacken till nästa rum eller nästa hotell.

Jag har inte jobbat (på byggen) på 25år pga av att det röktes där, men och bli sjukskriven det hade säkert varit omöjligt pga ciggrök, så jag skyllde på min rygg.

Nu har jag provjobbat några månader (8) i Norge eftersom det finns en lag som förbjuder rökning inomhus, men vem bryr sig om dessa lagar, inte rökarna iallafall.

Högsta bossen på bygget pratade jag med angående rökning och min sjukdom och idi*ten klämmer ur sig du kommer ju ändå att dö förr eller senare.

Jag frågade vad han menade, då sa han att det var bara ett skämt.

Nästa minut sa jag upp mig, men fick inte sluta på engång, för jag hade en veckas uppsägninstid. Efter mina 40timmar försökte jag gå ifrån arbetsplatsen men fick inte, jag hade ju tidigare lovat och jobba helgen.

Jag var tvungen att tala om att min cansersjuka mamma är döende, då fick jag åka hem omgående.

Hade en tjejkompis, hon rökte, jag kunde aldrig besöka deras hem p.g.a. de röktes inne, men när hon för c:a 20år sedan strax före julafton fick domen av sin doktor att hon hade canser, blev det helt plöstligt rökstopp för henne och för alla I HELA HUSET, hon pinades i 5år och blev ej ens 40år.

Olika skyltar (rökförbud) säger att det är förbjudet att röka, men rökarna kan inte läsa (de är blinda ), de lyssnar inte (de är döva) på vad jag säger, om de lyssnar, så har de glömt det nästa minut (dåligt minne).

Jag vill resa och kommer alltid att resa i denna värld

Jag har varit på MPR träffar, men suttit långt bort från er rökare och bara pratat med en

Hoppas ni inte blandar in andra saker (fislukt, avgaser, svettlukt m.m.) i denna tråd.

Ni kan öppna en egen tråd istället.

Tack för att ni tänker i fortsättningen.

Smilet

Hur fasen klarar du Thailand där det rök överallt.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du inte grilla heller eller dricka whisky,hur står du ut?Avgasrök funkar det?Och som frågan var,vilken substans tål du inte?

Absolut inte rökig Whisky.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR - Det rökfria forumet.

M=Masens P=Problem R= Rök! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR - Det rökfria forumet.

Tjena!

Vill du inte ha oss som röker här på MPR? Visste inte att det var rökfritt här..

Snart blir det väl alkoholförbud här på MPR? :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

allt som ger allergi och andra konsekvenser efter missbruk skall forbjudas

Jag håller med!

Det värsta missbruket är ju rökare som inte röker klart sina cigg, utan slänger dom halvfärdiga. Även kroggäster som inte har förstånd till att dricka upp sitt glas borde portförbjudas.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och arbetare som aldrig gör klart,och damer som aldrig pratar klart och.... :thumbsup: Det är för lite förbud i samhället.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tjena!

Vill du inte ha oss som röker här på MPR? Visste inte att det var rökfritt här..

Snart blir det väl alkoholförbud här på MPR? :thumbsup:

Jaaaa, alkoholförbud vore bra :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vill du inte ha oss som röker här på MPR? Visste inte att det var rökfritt här..

Snart blir det väl alkoholförbud här på MPR? :thumbsup:

Dom nya alkolåsen håller just nu på att lastas om. :wink::D

Du får ledigt fr.o.m nästa fredag. :wink:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaa, alkoholförbud vore bra :)

Vad ska du då göra på din fritid? :crazy: Kanske koppla lite el?Vaxa bilen,röja i trädgården eller kanske baka :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad ska du då göra på din fritid? :crazy: Kanske koppla lite el?Vaxa bilen,röja i trädgården eller kanske baka :thumbsup:

Koppla el ska jag nog undvika med mitt tekniska kunnande :crazy: Baka snus har jag ju börjat med och i trädgården finns det alltid nåt att göra. Bilen som behövdes vaxas är såld så den är inte min huvudvärk längre :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Smilet; Är det din uppfattning att personer som röker, förutom just rökningen, är annorlunda i sina värderingar och i sitt beteende generellt - än icke rökande individer?

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR har fått mig att omvärdera mycket jag tycker. Jag har aldrig gillat Demokraterna, Samsung, feminister, mellanlandningar eller cigarettrök och varit tveksam till muslimska invandrare.

Tack vare flera skribenters (o)förmåga att argumentera för sina åsikter får jag numera våta drömmar av 8 timmar i Muscats rökrum diskuterandes skeva könsroller med nyinvandrade Aishah medans jag skriver lovord om Abhisit på min Galaxy Tab.

Link to comment
Dela på andra sajter

utomhus kan du ju be rökaren att fimpa eller flytta sig, men du kan ta mig tusan inte kräva det. om röken påverkar dig så mycket så får ju du flytta dig.

mvh. Lars

Tyvärr har du ännu rätt.

Men om vi har tur så blir det som i Singapore!

Du får bara röka på utmärkta platser.

Inte i portat, busshållplatser, Masstransportens område mm. mm.

Rökning är en privat sak och ska ske med stor hänsyn!

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår hur trådskaparen känner sig.

Själv är jag allerisk mot idi*ter men stöter på dem överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag förstår hur trådskaparen känner sig.

Själv är jag allerisk mot idi*ter men stöter på dem överallt.

Då är du nog på helt fel forum :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte länge du var borta,förstår att att bylivet i isaan inte passar alla och du verkar vara helt alergisk mot det...om det här är det roligaste du kan ha på semestern är det verkligen synd om dig.

Det är nog bättre att du ljuger ihop en ny historia om att doktorn har ordinerat ett par veckor i Pattaya för att du kommer att dö inom en timme om du stannar kvar på vishan som du kan försöka slå i frugan.

Där hittar du säkert något roligare att sysselsätta dig med en det här :jester:

Har du GPS pejling på min IP-adress ? Eftersom tror dig veta var jag befinner mig.

Jag har ett stort hav, bara ett spjutkast från mig :)

Smilet/Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du GPS pejling på min IP-adress ? Eftersom tror dig veta var jag befinner mig.

Jag har ett stort hav, bara ett spjutkast från mig :)

Smilet/Smilet

Tjena!

Trodde du gick på semester! Iallafall enl. ditt tidigare inlägg. Men jag kan ju ha fel. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...