Jump to content
IGNORERAD

Låt mig förklara för er hänsynslösa rökare


smilet

Recommended Posts

Jag ska försöka förklara för er rökare (.), ni tycks INTE fatta att det finns många som INTE vill ha den vidriga/dödliga cigarettröken på sig.

För min del har jag en mycket ovanlig sjukdom som innebär att om jag andas in denna giftiga RÖK kommer jag att DÖ inom 1 timme pga att mina luftvägar svullnar igen.

Jag vet EJ om det finns någon medicin som skulle kunna hjälpa mig om det nu skulle finnas så är det inget alternativ för mig, skas jag äta medicin för att du ska få röka överallt

Det räcker att kläderna stinker rök eller andedräkten t.ex i kassa kön i mat affären, då är det bara för mig att dra till nästa kö och hoppas på bättre tur.

Hotell har jag slutat att fråga om de har rökfriarum, jag vill gå och nosa i rummet istället ofta räcker det att öppna dörrren så vänder jag på klacken till nästa rum eller nästa hotell.

Jag har inte jobbat (på byggen) på 25år pga av att det röktes där, men och bli sjukskriven det hade säkert varit omöjligt pga ciggrök, så jag skyllde på min rygg.

Nu har jag provjobbat några månader (8) i Norge eftersom det finns en lag som förbjuder rökning inomhus, men vem bryr sig om dessa lagar, inte rökarna iallafall.

Högsta bossen på bygget pratade jag med angående rökning och min sjukdom och idi*ten klämmer ur sig du kommer ju ändå att dö förr eller senare.

Jag frågade vad han menade, då sa han att det var bara ett skämt.

Nästa minut sa jag upp mig, men fick inte sluta på engång, för jag hade en veckas uppsägninstid. Efter mina 40timmar försökte jag gå ifrån arbetsplatsen men fick inte, jag hade ju tidigare lovat och jobba helgen.

Jag var tvungen att tala om att min cansersjuka mamma är döende, då fick jag åka hem omgående.

Hade en tjejkompis, hon rökte, jag kunde aldrig besöka deras hem p.g.a. de röktes inne, men när hon för c:a 20år sedan strax före julafton fick domen av sin doktor att hon hade canser, blev det helt plöstligt rökstopp för henne och för alla I HELA HUSET, hon pinades i 5år och blev ej ens 40år.

Olika skyltar (rökförbud) säger att det är förbjudet att röka, men rökarna kan inte läsa (de är blinda ), de lyssnar inte (de är döva) på vad jag säger, om de lyssnar, så har de glömt det nästa minut (dåligt minne).

Jag vill resa och kommer alltid att resa i denna värld

Jag har varit på MPR träffar, men suttit långt bort från er rökare och bara pratat med en

Hoppas ni inte blandar in andra saker (fislukt, avgaser, svettlukt m.m.) i denna tråd.

Ni kan öppna en egen tråd istället.

Tack för att ni tänker i fortsättningen.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    58

  • andrejsdenruskige

    18

  • måne

    13

  • Bibben

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tråkigt att höra,hade aldrig hört talas om folk som dör inom en timma av cigarettrök.

Du funderade aldrig på att skola om dig under dom 25 åren du snyltade på samhället med din "onda rygg"???Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror riksdagen jobbar på att få till rökförbud på fler platser i samhället. Jag har hört uteserveringar, tågperronger, busshållsplatser och balkonger och andra platser. Jag tror nog det kommer bli så.

Men om all skiter i förbudet så kanske det inte spelar någon roll.

Rökfri i två år nu. :thumbsup: Snusar dock. :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vadan denna allergi?

Vad i röken är du allergisk mot? Nikotinet?

Funkar svetsrök och annan rök? Ja när någon t.ex drar av en rökare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du funderade aldrig på att skola om dig under dom 25 åren du snyltade på samhället med din "onda rygg"???Hn

Tänk om han blivit elallergiker då?

OK, allvarligt nu. Tråkigt att höra men jag tycker nog ändå att du överreagerade i den andra tråden. Hade man vetat vad du skriver nu, kanske folk varit mer återhållsamma i sina kommentarer men hela situation var ju ganska bisarr då man inte fått röka på flyget på en massa år, så varför hetsa upp sig om det då?

Lycka till iaf.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadan denna allergi?

Vad i röken är du allergisk mot? Nikotinet?

Funkar svetsrök och annan rök? Ja när någon t.ex drar av en rökare...

Påminner mig om partillelelle som hade ont i sina lungor i sverige men inte i Thailand, så han lyckades lura av oss skattebetalare en massa pengar för att han skulle kunna bo på koh samui. När han sen hamnade i fängelse där så var helt plötsligt luften i sverige att föredra.

Sorry för OT, menar absolut inte att det var du smilet!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade varit så överkänslig mot röklukt... så hade jag gått med en gasmask varenda gång jag skulle gått ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade en förskollärare som var allergisk mot rök(utom när hon var full)Hon levde oxå under dödsskräck för alla rökare.Inte undra på att man tvivlar när någon säger nåt sånt.Att det kan lukta illa för en ickerökare det kan jag förstå men dödsrisk nnnjjjaaa

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha,du är en arbetsskygg hypokondriker.Det förklarar varför du är så bitter.

Och du pundare

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade varit så överkänslig mot röklukt... så hade jag gått med en gasmask varenda gång jag skulle gått ut.

Prova vet ja

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Prova vet ja

Smilet

Så vad i röken är du allergisk mot. Vilken substans? Och gällde det även svetsrök och när Olof runt knuten drar av en rökare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jillar inte heller röklukt längre, men att man kunde kol a efter 1 timme är nog ganska över drivet

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

En till pundare ?

Smilet

Enligt din egen utsago har du inte jobbat på 25år för du inte tål rök men är inte rakryggad att du kan erkänna det utan skyller på ryggen.

Hade du haft någon sorts arbetsmoral hade du tagit ett annat så ja du är arbetsskygg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara tillägga jag är EJ i Thailand för att sitta i rökiga barer och jag är INTE alkolist

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara tillägga jag är EJ i Thailand för att sitta i rökiga barer och jag är INTE alkolist

Smilet

SLU??

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du inte grilla heller eller dricka whisky,hur står du ut?Avgasrök funkar det?Och som frågan var,vilken substans tål du inte?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara tillägga jag är EJ i Thailand för att sitta i rökiga barer och jag är INTE alkolist

Smilet

Nej, kRÖKa går ju givetvis inte, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...