Jump to content
IGNORERAD

Låt mig förklara för er hänsynslösa rökare


smilet

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Ja det är precis vad jag gjort sedan jag lärde mig spriga för 49,5 år sedan, varför tror du att jag bor i skogen och besöker stan nästan aldrig?

Resa kommer jag att göra och gjort mycket de senaste 15åren

Smilet

Av inlägget att döma så är du runt 70år gammal

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    58

  • andrejsdenruskige

    18

  • måne

    13

  • Bibben

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Jag har inte jobbat (på byggen) på 25år pga av att det röktes där, men och bli sjukskriven det hade säkert varit omöjligt pga ciggrök, så jag skyllde på min rygg."

Vem har påstått att jag inte har jobbat ?

Du har för mycket nikotin i hjärnan

Smilet

Nikotin skärper koncentrationsförmågan, tankeförmågan och förmågan att ha kontroll över flera saker samtidigt. Nikotin är en så effektiv signalsubstans att den är överlägsen de kroppen själv producerar, det finns med andra ord skäl till att vi snusar och röker. Rök är livsfarligt på sikt (all rök!) men det är inte nikotinet som gör det farligt. Lite saklighet kanske inte skulle skada, om Du nu vill bli tagen på allvar. Jag tror Du är ett troll. Eller BTT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har läst hela tråden. Ska man som moderator börja radera eller vad? Det har ju delats ut både vänster och högerkrokar i hela tråden.

Jag gör inget...låter den vara som ett lysande exempel på vuxen-dagis. Kan faktiskt börja fundera på om några har ett verkligt liv utanför

MPR. :thumbsup:

Nej det har dom säkert inte! Men roliga är dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tack Baa du är nr 2 som skriver något vettigt i denna tråd.

Rockkonserer live t.ex. vore kul att besöka, men det hindrar min sjukdom att göra.

Som du skriver att vägdamm går att dela i olika nivåer

För mig är:

Bländ som dödar mig på 1 timme, (min sons mamma rökte dessa, även när hon var gravid och min son alla allergier man kan ha.)

Pölska cigg 1-2timmar, och det på min arbetsplats i Norge där det är förbjudet att röka inomhus

Mälboro långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar

Präns långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar

Thäicigg långt långt ifrån samma besvär,kanske 2-3timmar

Sen kan ju de som ville veta vilken supstans mina luftvägar inte mår bra av, vad som gör Bländ mig så illa.

Bara 20% har fullt luktsinne kvar. Jag är en av dessa.

Smilet

Jodå, jag har provat olika metoder

Bodde ihop med en rökande sambo på 90-talet vi var överens jag skulle ut på balkongen o fisa o hon röka på samma men inte samtidigt med låst dörr jag var "dörrvakt", men när hon var lite för berusad o irriterad på mig satte hon sig i soffa för att bolma detta förhållande höll inte länge

Smilet

Har du inte läst mitt första inlägg ? sen började rökande alkisarna spåra ur :(

Smilet

Ibland så undrar man...

Hur många ggr har herrn' dött?

Själv tycker jag att alla som använder sig av parfymer och deodorant borde ta och hänga sig i någon djungel.

Att använda något bara för att lukta lite gott. Fattar dom inte att det finns många som inte tål deras parfymer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Baa du är nr 2 som skriver något vettigt i denna tråd.

Rockkonserer live t.ex. vore kul att besöka, men det hindrar min sjukdom att göra.

Som du skriver att vägdamm går att dela i olika nivåer

För mig är:

Bländ som dödar mig på 1 timme, (min sons mamma rökte dessa, även när hon var gravid och min son alla allergier man kan ha.)

Pölska cigg 1-2timmar, och det på min arbetsplats i Norge där det är förbjudet att röka inomhus

Mälboro långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar

Präns långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar

Thäicigg långt långt ifrån samma besvär,kanske 2-3timmar

Sen kan ju de som ville veta vilken supstans mina luftvägar inte mår bra av, vad som gör Bländ mig så illa.

Bara 20% har fullt luktsinne kvar. Jag är en av dessa.

Smilet

Jag får ju säga att du verkar vara en snabb jäkel i alla fall. Uppvaktning och den horisontella dansen + allt annat mellan 2 av exets cigg.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hörry grängsvakten DU ska inte mobba mig för mitt lilla stavfel, jag kan må riktigt illa av det och ta mitt liv för en sån sak

Smilet

Må illa av stavfel och ta livet av sig för det? Har jag uppfattat det rätt?

Då är nog dessa illvilliga rökarna ett av dina mindre problem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Av inlägget att döma så är du runt 70år gammal

Född i maj 1960 räkna själv.

Jag ska ge dig en ledtråd jag fyller 100 i maj 2060

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nikotin skärper koncentrationsförmågan, tankeförmågan och förmågan att ha kontroll över flera saker samtidigt. Nikotin är en så effektiv signalsubstans att den är överlägsen de kroppen själv producerar, det finns med andra ord skäl till att vi snusar och röker. Rök är livsfarligt på sikt (all rök!) men det är inte nikotinet som gör det farligt. Lite saklighet kanske inte skulle skada, om Du nu vill bli tagen på allvar. Jag tror Du är ett troll. Eller BTT.

Terpentin i hjärnan, jag skrev fel

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland så undrar man...

Hur många ggr har herrn' dött?

Själv tycker jag att alla som använder sig av parfymer och deodorant borde ta och hänga sig i någon djungel.

Att använda något bara för att lukta lite gott. Fattar dom inte att det finns många som inte tål deras parfymer?

Nu är det ju skillnad på att dofta gott lr stinka canser rök.

Jag håller med dig, många försöker bli "snygga" med parfym, men har bara litet problem med detta pga det EJ spids lika långt som ciggrök

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Terpentin i hjärnan, jag skrev fel

Smilet

Har du terpetin i hjärnan?Är du gammal målare?Behöver du ingen sömn?Det tyder på annat missbruk.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörry grängsvakten DU ska inte mobba mig för mitt lilla stavfel, jag kan må riktigt illa av det och ta mitt liv för en sån sak

Smilet

Grattis! Du vinner pris för det mest extrema svaret på en liten godmodig lustighet om ett stavfel!

Gränsvakt Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du terpetin i hjärnan?Är du gammal målare?Behöver du ingen sömn?Det tyder på annat missbruk.

Nej

Nej

Ja 5-6timmar per natt

Spelmissbruk kanske, jag tror inte du slutar andas för det. Möjligtvis när jag kammar in storkåvan o visar vinstkvittot här..

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Du vinner pris för det mest extrema svaret på en liten godmodig lustighet om ett stavfel!

Gränsvakt Herr Chang har talat.

Du behöver inte vara orolig, jag skoja bara :)

Men min kusin han blev mobbad på jobbet, han tog livet av sig men han va ju rökare oxå :(

Nu har jag inte tid med er, jag har SEMESTER I LOS, ni får klara er utan mig ett tag

Har du fått tag på dubbelgångaren ännu

Smilet / Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte vara orolig,

Nu har jag inte tid med er, jag har SEMESTER I LOS, ni får klara er utan mig ett tag

Har du fått tag på dubbelgångaren ännu

Smilet / Smilet

Kom doktorn nu eller...

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju skillnad på att dofta gott lr stinka canser rök.

Jag håller med dig, många försöker bli "snygga" med parfym, men har bara litet problem med detta pga det EJ spids lika långt som ciggrök

Smilet

För en person som är allergisk mot parfym är det en stort problem. Men det är givetvis inget som bekymrar dig. Du verkar ha mer än nog av att tycka synd om dig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant ämne !?

Smilet

Snarare intressant engagemang hos debattörerna.

I själva frågan har jag egenligen inget bekymmer med rökare. Är astmatiker sedan många år, men cigarettrök har aldrig irriterat mig.

Här i Thailand ser jag inte så ofta rökare. .

På restaurangerna väldigt sällan. De flesta restauranger är ju typ utomhusmodell med naturlig ventilation, så eventuell rök vädras undan.

Men hamnar vi nära en rökare , så byter vi bara diskret bord. Varken hustrun eller jag gillar cigarettlukt i vår mat...

Har själv testat att röka , men totalt meningslöst för mig. Ingen kick av detta,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu är det ju skillnad på att dofta gott lr stinka canser rök.

Jag håller med dig, många försöker bli "snygga" med parfym, men har bara litet problem med detta pga det EJ spids lika långt som ciggrök

Smilet

Vad fan vet du om det!!!!!

Tror du att det är mest synd om DIG i hela världen. Att just DITT problem är det djävligaste som existerar.

Du är ganska snäv i synen. Var vänlig och respektera att folk kan ha svårt för dig som person, så du bör hålla dig på avstånd.

Alla ska ta hänsyn till dig så att du kan göra som du vill.

Min riktiga åsikt om dig vill jag inte skriva...

Link to comment
Dela på andra sajter

För en person som är allergisk mot parfym är det en stort problem. Men det är givetvis inget som bekymrar dig. Du verkar ha mer än nog av att tycka synd om dig själv.

Poffa du svarar alltid sakriktigt på olika trådar, vad har hänt ??

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fan vet du om det!!!!!

Tror du att det är mest synd om DIG i hela världen. Att just DITT problem är det djävligaste som existerar.

Du är ganska snäv i synen. Var vänlig och respektera att folk kan ha svårt för dig som person, så du bör hålla dig på avstånd.

Alla ska ta hänsyn till dig så att du kan göra som du vill.

Min riktiga åsikt om dig vill jag inte skriva...

Vad fan vet du om det!!!!!

Tror du att det är mest synd om DIG i hela världen. Att just DITT problem är det djävligaste som existerar.

Du är ganska snäv i synen. Var vänlig och respektera att folk kan ha svårt för dig som person, så du bör hålla dig på avstånd.

Alla ska ta hänsyn till dig så att du kan göra som du vill.

Min riktiga åsikt om dig vill jag inte skriva...

Skicka PM

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, vilken höjdartråd man fick läsa så här på morgonen...

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svetsrtök är inte farligt, det är det finaste som finns=$$$$$$$$.- :morgon:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, vilken höjdartråd man fick läsa så här på morgonen...

Ja! Man vill liksom inte att den ska ta slut ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...