Jump to content
IGNORERAD

Låt mig förklara för er hänsynslösa rökare


smilet

Recommended Posts

Jisses, verkar vara en bra tråd att få utlopp för sina uppdämda aggresioner i.

Rökning är inte bra.likförbenat röker folk och det får dom ta ställning till själva, jag röker inte, trots att jag har växt upp i rökhem, men innan rökförbudet på krogen kom hade jag dessvärre så mycket problem med rök att jag missade en massa trevlig samvaro med mina polare som gillade, liksom jag, att ladda för hockey och fotboll med en ellar annan bärs. Nu går det bra igen att ha trevligt tillsammans.'

Jag fick i vuxen ålder problem med damm, främst vägdamm, (där rök rallydrömmarna), var livrädd att det "röda dammet" i Issan skulle sätta käppar i hjulet för mitt liv här, men det går bra, kanske koncentrationen är för låg?

Har fortfarande problem med rökare i min närhet men flyttar mig så vinden tar röken åt annat håll, lukten besvärar mig inte hälsovis, men visst luktar det inte speciellt gott med tobaksrök eller rökdränkta kläder, det kan nog de flesta skriva under på!

Tycker synd om Smilet, har man problem så är livet svårare att leva, men man måste ändå försöka själv först att hitta gränsen för sitt eget sociala liv, inte kräva att andra skall i varje situation ändra sitt!.Måste bli ett givande och tagande där ju närmare den "inre kretsen" man kommer förmodligen upplever mer hänsyn och mindre okunskap, för det är nog okunskap, inte okynne som gör att det röks på "fel ställe"!

Några citat som jag tycker respektive skall vara mer eller mindre stolta över sen i går kväll...

Insinuerande eller?

Man måste ha läsförstelse, inte läsa bara ord!

Med statistik kan man bevisa vilka felaktigheter so helst!

Verkar så!

Tack Baa du är nr 2 som skriver något vettigt i denna tråd.

Rockkonserer live t.ex. vore kul att besöka, men det hindrar min sjukdom att göra.

Som du skriver att vägdamm går att dela i olika nivåer

För mig är:

Bländ som dödar mig på 1 timme, (min sons mamma rökte dessa, även när hon var gravid och min son alla allergier man kan ha.)

Pölska cigg 1-2timmar, och det på min arbetsplats i Norge där det är förbjudet att röka inomhus

Mälboro långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar

Präns långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar

Thäicigg långt långt ifrån samma besvär,kanske 2-3timmar

Sen kan ju de som ville veta vilken supstans mina luftvägar inte mår bra av, vad som gör Bländ mig så illa.

Bara 20% har fullt luktsinne kvar. Jag är en av dessa.

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    58

  • andrejsdenruskige

    18

  • måne

    13

  • Bibben

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Smilet, kanske det vore klokare att förklara istället för att angripa.

Tror du någon medvetet skulle "röka" ut dig om dom vet din hälsostatus?

Jodå, jag har provat olika metoder

Bodde ihop med en rökande sambo på 90-talet vi var överens jag skulle ut på balkongen o fisa o hon röka på samma men inte samtidigt med låst dörr jag var "dörrvakt", men när hon var lite för berusad o irriterad på mig satte hon sig i soffa för att bolma detta förhållande höll inte länge

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Smilet, kanske det vore klokare att förklara istället för att angripa.

Tror du någon medvetet skulle "röka" ut dig om dom vet din hälsostatus?

Har du inte läst mitt första inlägg ? sen började rökande alkisarna spåra ur :(

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har läst hela tråden. Ska man som moderator börja radera eller vad? Det har ju delats ut både vänster och högerkrokar i hela tråden.

Jag gör inget...låter den vara som ett lysande exempel på vuxen-dagis. Kan faktiskt börja fundera på om några har ett verkligt liv utanför

MPR. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte läst mitt första inlägg ? sen började rökande alkisarna spåra ur :(

Smilet

Tjena!

Lugna ner dig lite nu.du har ingen rätt att kalla en hel grupp för rökande alkisar. Nu är du nära gränsen!

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Lugna ner dig lite nu.du har ingen rätt att kalla en hel grupp för rökande alkisar. Nu är du nära gränsen!

Mvh Thomas

okej boss, men jag tror inte de får t.ex canser bara för ett ord på ett forum på internet

ahhh du e.

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad väntar du på att din doktor ska tala om för dig att du kommer att dö om du inte slutar att röka, precis som det var med spriten.

Är inte du vuxen, som kan bestämma själv, utan det är dokton som är din Pappa/Mamma ??

Smilet

Ähum, jag röker för att jag finner viss tillfredsställelse i det. Det var inte jag som startade denna tråd, men du tycks tro att du har någon ensamrätt på att uttrycka åsikter i denna tråd.

För övrigt ligger du ganska nära banning nu. Hur skulle det vara att sansa sig lite?

[size=4]

...

Sen kan ju de som ville veta vilken supstans mina luftvägar inte mår bra av, vad som gör Bländ mig så illa.

Bara 20% har fullt luktsinne kvar. Jag är en av dessa.

Smilet

Jag har mina teorier om vilken supstans det är du lider av.

Herr Chang har talat.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum, jag röker för att jag finner viss tillfredsställelse i det. Det var inte jag som startade denna tråd, men du tycks tro att du har någon ensamrätt på att uttrycka åsikter i denna tråd.

För övrigt ligger du ganska nära banning nu. Hur skulle det vara att sansa sig lite?

Jag har mina teorier om vilken supstans det är du lider av.

Herr Chang har talat.

Jag vill gärna veta det

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

okej boss, men jag tror inte de får t.ex canser bara för ett ord på ett forum på internet

ahhh du e.

Smilet

Tjena!

Vad är jag? Rökare alkis eller vad vill du påstå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt samhälle har blivit ett kontroll samhälle och valfriheten begränsas till den som har makten.

Snart får vi väl ansöka hos Ragge om vi får gå ut på gatan och fisa.

Ragge vill ha valfrihet och egna fri vilja men det verkar ligga mer vilken vilja han vill ha.

Sälj skit till folk och ge dem skulden sen för köpt skiten av oss.

Det är beklagligt när kärringar i aliansen skall förbjud saker bara för de inte gillar det sen gnäller de som fan när de inte får gratis hemhjälp själva för de är ju bättre än valigt folk och vill inte fuska längre.

Nu börjar jag verkligen tröttna på dina poänglösa och irrelevanta inlägg som i huvudsak rör sig om svensk politik.

En gång till och du riskerar avstängning.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har du inte läst mitt första inlägg ? sen började rökande alkisarna spåra ur :(

Smilet

Jag är en snusande alkis, så det så :^^:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill gärna veta det

Smilet

Hmm... uppenbarligen låg mitt lilla försök till lustighet över din felstavning bortom din horisont.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Lugna ner dig lite nu.du har ingen rätt att kalla en hel grupp för rökande alkisar. Nu är du nära gränsen!

Mvh Thomas

Tjena!

Vad är jag? Rökare alkis eller vad vill du påstå?

Ahh du e en gränsvakt :)

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bländ som dödar mig på 1 timme, (min sons mamma rökte dessa, även när hon var gravid och min son alla allergier man kan ha.) Pölska cigg 1-2timmar, och det på min arbetsplats i Norge där det är förbjudet att röka inomhus Mälboro långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar Präns långt ifrån samma besvär kanske 2-3timmar Thäicigg långt långt ifrån samma besvär,kanske 2-3timmar Sen kan ju de som ville veta vilken supstans mina luftvägar inte mår bra av, vad som gör Bländ mig så illa. Bara 20% har fullt luktsinne kvar. Jag är en av dessa.

Bodde ihop med en rökande sambo på 90-talet vi var överens jag skulle ut på balkongen o fisa o hon röka på samma men inte samtidigt med låst dörr jag var "dörrvakt", men när hon var lite för berusad o irriterad på mig satte hon sig i soffa för att bolma detta förhållande höll inte länge

Med tanke på att du inte kan producera ett namn på varken vilken substans eller vilken s.k. sjukdom du har så får jag dra slutsatsen att det sitter i ditt huvud, likt en elallergiker. Synd att du inte sökte rätt form av hjälp för 25 år sen så hade du kanske kunnat göra en massa saker.

Att du sen påstår dig kunna ange vilken tid din död komma att inträffa efter beroende på cigarettmärke stärker väl den teorin.

Det känns som den ultimata bekräftelsen på att allt du säger är bogus är väl ändå att du påstår dig ha haft rökande flickvänner trots att du påstår att du dör inom en timme om nån röker närmre än 300 meter. Såååå desperat kan ingen vara.

Hade jag varit givmild så skulle du fått karma för din fantasirikedom men tyvärr belönar jag av tradition inte mytomani.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... uppenbarligen låg mitt lilla försök till lustighet över din felstavning bortom din horisont.

Herr Chang har talat.

Oh det hade jag missat

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

allt som ger allergi och andra konsekvenser efter missbruk skall forbjudas

Va du är på min sida lr ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

allt som ger allergi och andra konsekvenser efter missbruk skall forbjudas

Jaså. Då antar jag du tycker jordnötter ska förbjudas helt, och helst ska alla odlingar av jordnötter förstöras?

Själv tyckte jag att det var ganska gott att få en liten påse jordnötter på planet, men nu har man ju gubevars slutat med det då det finns en liten minoritet som var nära döden så fort man kände bara lukten av jordnötter. Påstod dessa personer i vare fall.

Man kan ju fråga sig vem som egentligen ska anpassa sig efter vem? Vad är rimligt?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså. Då antar jag du tycker jordnötter ska förbjudas helt, och helst ska alla odlingar av jordnötter förstöras?

Själv tyckte jag att det var ganska gott att få en liten påse jordnötter på planet, men nu har man ju gubevars slutat med det då det finns en liten minoritet som var nära döden så fort man kände bara lukten av jordnötter. Påstod dessa personer i vare fall.

Man kan ju fråga sig vem som egentligen ska anpassa sig efter vem? Vad är rimligt?

Herr Chang har talat.

Hörry grängsvakten DU ska inte mobba mig för mitt lilla stavfel, jag kan må riktigt illa av det och ta mitt liv för en sån sak

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså. Då antar jag du tycker jordnötter ska förbjudas helt, och helst ska alla odlingar av jordnötter förstöras?

Själv tyckte jag att det var ganska gott att få en liten påse jordnötter på planet, men nu har man ju gubevars slutat med det då det finns en liten minoritet som var nära döden så fort man kände bara lukten av jordnötter. Påstod dessa personer i vare fall.

Man kan ju fråga sig vem som egentligen ska anpassa sig efter vem? Vad är rimligt?

Herr Chang har talat.

Jag hade en klasskompis på en IT kurs på 90-talet, hon blev mycket dålig av doften av citrusfrukt, apelsin i detta fall, han som skulle skala denna frukt i fikarummet tog med sig sin apelsin och gick ut i friska luften omgående, hade samma person (ja han var rökare) rökt i fikarummet, men det var redan förbjudet på den tiden, tror inte han hade gått ut för min skull och min sjukdom.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörry grängsvakten DU ska inte mobba mig för mitt lilla stavfel, jag kan må riktigt illa av det och ta mitt liv för en sån sak

Smilet

Kan du inte berätta om allt du brukar dö av så att vi vet vad vi ska undvika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså. Då antar jag du tycker jordnötter ska förbjudas helt, och helst ska alla odlingar av jordnötter förstöras?

Själv tyckte jag att det var ganska gott att få en liten påse jordnötter på planet, men nu har man ju gubevars slutat med det då det finns en liten minoritet som var nära döden så fort man kände bara lukten av jordnötter. Påstod dessa personer i vare fall.

Man kan ju fråga sig vem som egentligen ska anpassa sig efter vem? Vad är rimligt?

Herr Chang har talat.

Fick faktiskt en sådan förklaring över högtaleriet på flyget till BKK om varför vi inte fick nötter (utan fick agera det själva), glömt vilket bolag dock.

Betr allergier så finns det en mängd olika allergier, eller i alla fall kallas det allergi men är lika ofta en följd(sjukdom) av andra faktorer som fått vissa organ i kropp och sinne att sluta fungera helt eller fungera annorlunda.

Man gör det lätt för sig att kalla alla dessa avvikelser allergi, efter vad jag fått ta del av via en av mina bästa vänner som är proffesor i psykopharmalogi (tror jag det heter), d.v.s. forskar i medicinska anledningar till kroppens och hjärnans oförmåga att självläka vissa såväl intryck som direkta skador uppkomna ur en tillsynes bagatellartad händelse!

Nåväl, hans och hans team hävdar att upp till så mycket som 50% av dessa avvikande "allergier" är rent psykiskt betingade och hade med hjälp av terapi i ett tidigt stadium kunna vara mer eller mindre botade, men, i samma veva påtalas att rökallergi inte omfattas i denna undersökning emedan den redan är bevisad som en av de faktiska problemen vid t.ex. astma!

En form av hypokondri kombinerat med besvär av rökning skulle mycket väl kunna vara en förklaring till vår vän Smilets besvär, känns det som i alla fall för mig som inte heller tål eller mår bra av cigarettrök!

Amatörprofessorn Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick faktiskt en sådan förklaring över högtaleriet på flyget till BKK om varför vi inte fick nötter (utan fick agera det själva), glömt vilket bolag dock.

Betr allergier så finns det en mängd olika allergier, eller i alla fall kallas det allergi men är lika ofta en följd(sjukdom) av andra faktorer som fått vissa organ i kropp och sinne att sluta fungera helt eller fungera annorlunda.

Man gör det lätt för sig att kalla alla dessa avvikelser allergi, efter vad jag fått ta del av via en av mina bästa vänner som är proffesor i psykopharmalogi (tror jag det heter), d.v.s. forskar i medicinska anledningar till kroppens och hjärnans oförmåga att självläka vissa såväl intryck som direkta skador uppkomna ur en tillsynes bagatellartad händelse!

Nåväl, hans och hans team hävdar att upp till så mycket som 50% av dessa avvikande "allergier" är rent psykiskt betingade och hade med hjälp av terapi i ett tidigt stadium kunna vara mer eller mindre botade, men, i samma veva påtalas att rökallergi inte omfattas i denna undersökning emedan den redan är bevisad som en av de faktiska problemen vid t.ex. astma!

En form av hypokondri och besvär av rökning skulle mycket väl kunna vara en förklaring till vår vän Smilets besvär, känns det som i alla fall för mig som inte heller tål eller mår bra av cigarettrök!

Amatörprofferorn Baa

Tur att du bara är amatör, så slipper jag oroa mig.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

allt som ger allergi och andra konsekvenser efter missbruk skall forbjudas

UNDERBART!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...