Jump to content
IGNORERAD

Låt mig förklara för er hänsynslösa rökare


smilet

Recommended Posts

Jag tycker det är mycket oroväckande när så många (tom moderatorer) ska hacka sönder denna tråd som faktiskt är en (för omväxlings skull??) seriös tråd startad av Smilet.

Jag har själv vuxit upp med passiv rökning till frukost, lunch o middag, då mina båda föräldrar var rökare. Båda är idag döda pga cancer. Jag har aldrig varit till någon läkare o fått någon sjukdom diagnostiserad, men känner till viss del igen Smilets beskrivning. Mina luftvägar dras ihop och jag får svårt att andas när det blir för mycket cigarettrök, men bara ibland.

Allergisk? Vet inte.

Vet dock att tex astma kan ge igensvullna luftvägar och att den astmatiske kan dö inom en timme pga detta. Jag har själv sett hur en vän till mig, med svår astma, fått akuta andningsproblem och har hjälpt honom till sjukhus några gånger pga hans astma. I detta fall inte pga rökning utan pga pälsdjur. Men astma kan utlösas av olika orsaker. Läkarna varnade honom om det allvarliga i att ej ha med sig den inhalator som han var så beroende av, och de sa att han mycket väl kunde dö snabbt utan den.

Så det hela har urartat till en tråd i pajkastning igen pga att Smilet valde att ta upp ett seriöst och allvarligt ämne som är mycket irriterande ämne för en del personer, speciellt rökare som ej vill inse att deras begär kan ställa till problem för andra människor. Heder dock till de rökare som törs stå upp för att deras begär är deras last och inte omgivningens, och därmed tex går ut för att röka.

Med detta sagt vill jag inte försvara Smilets oförmåga att besvara motinlägg seriöst eller de trådar som Smilet startat som inte är seriösa på samma sätt som denna.

Mvh

BBJ

:wai:

Läste bara första meningen så fick du karma och efter det läste jag vidare, kunde jag dubbla dina karma så gjorde jag det, om dessa karma betyder något för dig.

Tack kompis för det har du fått en förfrågan om iallafall.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    58

  • andrejsdenruskige

    18

  • måne

    13

  • Bibben

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ändå så ifrågasätter du hur seriösa TS övriga trådar är i mina ögon? :giggle:

Orka!!! :)

Kalla någon för pundare..icke seriöst.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt samhälle har blivit ett kontroll samhälle och valfriheten begränsas till den som har makten.

Snart får vi väl ansöka hos Ragge om vi får gå ut på gatan och fisa.

Ragge vill ha valfrihet och egna fri vilja men det verkar ligga mer vilken vilja han vill ha.

Sälj skit till folk och ge dem skulden sen för köpt skiten av oss.

Det är beklagligt när kärringar i aliansen skall förbjud saker bara för de inte gillar det sen gnäller de som fan när de inte får gratis hemhjälp själva för de är ju bättre än valigt folk och vill inte fuska längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tack BBJ äntligen en vettig människa som svarar i denna tråd

Smilet

Jag levde mina första år med kanyl i armen p.g.a min astma. Fick besök av grannen som hade en dunjacka och fick dra till akuten.

Inga frukter, inga grönsaker, inga nötter,ingen fisk och absolut inga skaldjur. Vi kunde fan imej inte ens fira jul eftersom dessa satans julblommor skickade mig till akuten. Och vi var nog dom första i staan med att skaffa en plastgran för en riktig kunde vi inte ha.

Dessutom var damm, pollen och mögel farligt. Pälsdjur var dessutom även det fyfy, speciellt katter. Vissa pudlar funkade.

Fläskade i mig mediciner så att Ben Jonson skulle bli grön av avund. Fick frisedel tack vare 4st A4 papper med medicinerin och lika många sidor med sjukdom. Rök gick inte heller bra.

Släpp en lip och kom igen med substansen eller allergien som orsakar den anafylaktiska chocken hos dig.

DRAMAQUEEN!

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du själv tycker att det där var ett seriöst svar :)

Varför skulle jag inte kunna fråga dig vad du tycker för?

Det svar jag får stämmer kanske inte överens med min åsikt men jag ville veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Orka!!!

Kalla någon för pundare..icke seriöst.

Du har för fan inte blivit kallad pundare så ge dig nu

Smilet frågade dig, en till pundare????????????

Vad är det du inte fattar Lappen

Är det någon som ska brusa upp så är det Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har för fan inte blivit kallad pundare så ge dig nu

Smilet frågade dig, en till pundare? ???? ???? ???

Vad är det du inte fattar Lappen

Är det någon som ska brusa upp så är det Måne

Och ändå brusar både du och lappen upp.

Ja ni är hopplösa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag är uppväxt på 50/60 talet och farsan rökte 2 paket Marlboro om dagen. Han rökte var han befann sig, dvs i alla rummen hemma, inklusive hans och morsans sovrum. Han drog minst en cigg när det gått och lagt sig. Troligen flera.

När jag själv blev tonåring började röka så var det fortfarande helt naturligt att man bara tände ciggen och bad om ett askfat, var man än befann sig. Just så enkelt var det och inga konstigheter.

För att återgå till citerandet av detta inlägg vill jag bara påtala att min mamma fortfarande lever, hon är 88 år gammal nu men klarar sig själv i egen lägenhet galant. Detta trots att hon utsatts för passiv rökning i en farlig massa år.

Farsan då.. ???

Tja, han dog för ett år sedan av ålderdomssvaghet. Sista gången jag besökte honom på boendet var han så trött att han inte orkade hålla upp huvudet. 5 dagar senare somnade han in till den eviga vilan, under natten, troligen under sin sömn.

MVH Nonki

Och vad vill du bevisa med din text, att min sjukdom skulle vara oseriös ?

Jag ska bli 100år ung och då vill jag inte nikotinet ska sätta krokben för mig.

Vad andra håller på med som är så trötta på att leva är upp till de.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har för fan inte blivit kallad pundare så ge dig nu

Smilet frågade dig, en till pundare????????????

Vad är det du inte fattar Lappen

Är det någon som ska brusa upp så är det Måne

Har du ens sett att jag brusat upp?

Nej fan hur ska du kunna veta det när du inte läst tråden :)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vårt samhälle har blivit ett kontroll samhälle och valfriheten begränsas till den som har makten.

Snart får vi väl ansöka hos Ragge om vi får gå ut på gatan och fisa.

Ragge vill ha valfrihet och egna fri vilja men det verkar ligga mer vilken vilja han vill ha.

Sälj skit till folk och ge dem skulden sen för köpt skiten av oss.

Det är beklagligt när kärringar i aliansen skall förbjud saker bara för de inte gillar det sen gnäller de som fan när de inte får gratis hemhjälp själva för de är ju bättre än valigt folk och vill inte fuska längre.

Starta egen tråd med ditt svammel TACK

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Har du ens sett att jag brusat upp?

Nej fan hur ska du kunna veta det när du inte läst tråden :)

Har läst allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ändå brusar både du och lappen upp.

Ja ni är hopplösa...

Nej nej jag har inte brusat upp utan ifrågasätter seriositeten att kalla någon för pundare och pucko.

Jag kallade någon för pajas och blev avstängd :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har läst allt

Nej nej jag har inte brusat upp utan ifrågasätter seriositeten att kalla någon för pundare och pucko.

Jag kallade någon för pajas och blev avstängd :)

Nu undrar jag...

Var fick ni LUFT ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då var det alltså rökfritt även där?

Här är det 100% rökfritt :)

Lite sumpgas men det är det enda ;)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Varför skulle jag inte kunna fråga dig vad du tycker för?

Det svar jag får stämmer kanske inte överens med min åsikt men jag ville veta.

Vill veta vad, hur seriösa jag tycker smilets trådar är? Ja, inte är dom väl mindre seriösa än tex det tjafs du själv och jag håller på med just nu ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kan ha en dålig dag.Att kalla mig för pundare gör inget när jag själv vet vad jag är.Men hade jag varit pundare så hade jag nog varit i bakhasorna på smilet nu :crazy: Ta det lugnt vänner,det är bara ett forum.MEN,jag vill iaf. veta vad substansen heter :_russian:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl lika mycket att det inte hjälper att gå ut och röka många gånger. då blir ju rökarna påhoppade av personerna som är ute, och beskyllda för att inte visa hänsyn.

mvh. Lars

Precis DU har fattat, se till att röken INTE hamnar i mina lungor.

Du kan stå 30cm ifrån mig om du har koll på varifrån vinden blåser

Men är det vindstilla så är nog 30meter kanske lämpligt avstånd

Skulle det däremot blåsa mot mig så är det minst 300meter

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

vad vill du bevisa med din text, att min sjukdom skulle vara oseriös ?

I mina ögon så känns det mer och mer påhittat och väldigt oseriöst. Här har flera verkligen beskrivit hur de faktiskt påverkats men det enda du svamlar om med massa ihopgooglat tjafs är att du kommer att dö om en timme om du ser en cigg... ohhh buhu...

Svara på frågorna så kanske du kommer att få nån respekt och sympati men nu tror jag du har tappat den lilla du eventuellt hade.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kan ha en dålig dag.Att kalla mig för pundare gör inget när jag själv vet vad jag är.Men hade jag varit pundare så hade jag nog varit i bakhasorna på smilet nu :crazy: Ta det lugnt vänner,det är bara ett forum.MEN,jag vill iaf. veta vad substansen heter :_russian:

Skulle du sluta att blåsa just det giftet på mig från ciggröken om jag berättade dig det ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis DU har fattat, se till att röken INTE hamnar i mina lungor.

Du kan stå 30cm ifrån mig om du har koll på varifrån vinden blåser

Men är det vindstilla så är nog 30meter kanske lämpligt avstånd

Skulle det däremot blåsa mot mig så är det minst 300meter

Smilet

utomhus kan du ju be rökaren att fimpa eller flytta sig, men du kan ta mig tusan inte kräva det. om röken påverkar dig så mycket så får ju du flytta dig.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...