Jump to content
IGNORERAD

Bästa flyget till Thailand?


halgun

Recommended Posts

Hej

Nej, jag bor i Stångby.

Var all förtäring gratis på Finn också, som det är på Thai?

Var det lika bra plats och benutrymme som med Thai?

MVH Nonki

Nu har jag inte åkt med Finnairs nya plan. Senast var det fortfarande de gamla och det benutrymmet var inte i närheten av Thais.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    20

  • civona

    14

  • pigge01

    8

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Ja och Ja...

PS! Om man lever av att endast sälja flygbiljetter med Thai så är det ganska självklart att man är Thai (Airways) fanatiker... Eller?? :wink:

//Peo, Thai fanatiker.. (tjej inte airways) :)

Om du hadde lika bra utrymme och hadde all fortäring fritt på Finnair,

får man fråga vilken klass du åkte i ?

Jag åkte economy i dec/feb och satt trångt =sämre benutrymme än hos Thai

jag fick även betala för mina virre och bira = sämre än med Thai

Tar man några groggar så är snart nån tusenlapp borta

Edit: dette var nya plan

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och Ja...

PS! Om man lever av att endast sälja flygbiljetter med Thai så är det ganska självklart att man är Thai (Airways) fanatiker... Eller?? :wink:

//Peo, Thai fanatiker.. (tjej inte airways) :)

Sluta att komma med lögner

Från finnairs hemsida

Som turistklasspassagerare får du’ en generös och välsmakande varm måltid bestående av en sallad, huvudrätt, ost och dessert. Vi serverar också ett aptitligt varmt mellanmål före landning på nästan alla interkontinentala flyg. Du kan också när som helst köpa läckra tilltugg ombord.

Vi erbjuder ett stort urval drycker i turistklass på alla flyg till Kina, Japan, Sydkorea, Indien och Singapore. Läsk, juice, vatten, öl samt vitt och rött vin serveras alla utan extra kostnad – övriga alkoholhaltiga drycker finns att köpa.

I alla måltider på flyg till New York, Toronto och Bangkok ingår alkoholfri dryck, öl och vitt eller rött vin utan extra kostnad. Övrig tid finns alkoholhaltiga drycker till försäljning.

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, den är inte bäst även om du så bara ska titta på den.

Mest prisvärd, mest för pengarna, test vinnare. Allt detta kan du kalla den.

Men den är fortfarande inte bäst om aman inte avser inom en specifik kategori.

För mig blir det bästa köpet, och därmed bäst. Dyrare och bättre kvalité blir bara ett dåligt köp om jag inte behöver det..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hadde lika bra utrymme och hadde all fortäring fritt på Finnair,

får man fråga vilken klass du åkte i ?

Jag åkte economy i dec/feb och satt trångt =sämre benutrymme än hos Thai

jag fick även betala för mina virre och bira = sämre än med Thai

Tar man några groggar så är snart nån tusenlapp borta

Jag åkte i ap-klassen nu i Juli/Agusti..

Sprit fick man betala för, det har du rätt i. Tänkte inte på det då jag inte dricker sprit (på flyget).

Öl och vin var gratis.

Benutrymmet var för min del, alltså min personliga uppfattning, inte något problem på Finnair..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta att komma med lögner

Från finnairs hemsida

Som turistklasspassagerare får du’ en generös och välsmakande varm måltid bestående av en sallad, huvudrätt, ost och dessert. Vi serverar också ett aptitligt varmt mellanmål före landning på nästan alla interkontinentala flyg. Du kan också när som helst köpa läckra tilltugg ombord.

Vi erbjuder ett stort urval drycker i turistklass på alla flyg till Kina, Japan, Sydkorea, Indien och Singapore. Läsk, juice, vatten, öl samt vitt och rött vin serveras alla utan extra kostnad – övriga alkoholhaltiga drycker finns att köpa.

I alla måltider på flyg till New York, Toronto och Bangkok ingår alkoholfri dryck, öl och vitt eller rött vin utan extra kostnad. Övrig tid finns alkoholhaltiga drycker till försäljning.

Ja, det är vad det står på finnairs hemsida, men SANNINGEN är att jag fick flera glas vin efter måltiden alldeles gratis...

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

För mig blir det bästa köpet, och därmed bäst

Nja, det är fortfarande bara det bästa köpet. Så är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är vad det står på finnairs hemsida, men SANNINGEN är att jag fick flera glas vin efter måltiden alldeles gratis...

//Peo

Ja precis vad det står ,att vin är gratis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte i ap-klassen nu i Juli/Agusti..

Sprit fick man betala för, det har du rätt i. Tänkte inte på det då jag inte dricker sprit (på flyget).

Öl och vin var gratis.

Benutrymmet var för min del, alltså min personliga uppfattning, inte något problem på Finnair..

//Peo

Ja men sig då inte att det lika bra som på thai för det är det inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att följa debatten Finnair mot Thai ...själv skall jag om 30 minuter borda Lufthansa i Göteborg.

Båda två, Finnair och Thai är riktiga lågprisbolag. Antingen tar man betalt för allt eller så är det gamla plan.

Inget för en Göteborgare!!!

Skickat Från Menzies Lounge på Landvetter.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men sig då inte att det lika bra som på thai för det är det inte

Ur mitt perspektiv är det bättre med Finnair än med Thai p.g.a

1. Priset är bättre (4000:- till Finnairs fördel)

2. Benutrymmet är inte sämre

3. Servicen är lika bra eller bättre

4. Får precis lika mycket vin/öl som hos Thai, om nu det skulle vara viktigt (vilket det absolut inte är för mig!)

Kan du på något sätt eller vis motbevisa detta, alltså bevisa att Thai är bättre?

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om man måste till Helsingfors på flygplatsbesök så är Finnair det bästa alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hadde lika bra utrymme och hadde all fortäring fritt på Finnair,

får man fråga vilken klass du åkte i ?

Jag åkte economy i dec/feb och satt trångt =sämre benutrymme än hos Thai

jag fick även betala för mina virre och bira = sämre än med Thai

Tar man några groggar så är snart nån tusenlapp borta

Edit: dette var nya plan

Lätt överdrivet antar jag när en whisky kostar 5 euro, öl 4 euro. Till maten får man öl och vin, brukar bli kanske 3-4öl och lika många glas med vin och det är jag ganska nöjd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rochelle flyger med KLM 777-200

Det skulle jag aldrig göra!

Sitt 31" mot Thais 747 med 34" mellan sätena,

Det är sittkomforten Thai vinner på 34 " fönsterrad och 33" - 32" i mitten,

Ca: 2,4 cm - 7,2 cm mera än KLM!

Hälsar pigge01

Det kostar 600kr extra att sitta i KLMs economy comfort zone och då får du 35" benutrymme med extra recline, går att boka först efter du köpt en biljett bara logga in på klm.se. Så är man ute efter sittkomfort väljer man KLM om man flyger under högsäsong då det blir mycket billigare än Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ur mitt perspektiv är det bättre med Finnair än med Thai p.g.a

1. Priset är bättre (4000:- till Finnairs fördel)

2. Benutrymmet är inte sämre

3. Servicen är lika bra eller bättre

4. Får precis lika mycket vin/öl som hos Thai, om nu det skulle vara viktigt (vilket det absolut inte är för mig!)

Kan du på något sätt eller vis motbevisa detta, alltså bevisa att Thai är bättre?

//Peo

Priset är olika vid olika tidpunkter och klasser ,så du menar när thais biljetter kostar 5400 så kan du köpa en.med finnair för 1400 jo jo ,Ang sittutrymmet så är det mkt bättre på thai och det är ett viktigt argument för mig ,ang drickat så håller jag med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostar 600kr extra att sitta i KLMs economy comfort zone och då får du 35" benutrymme med extra recline, går att boka först efter du köpt en biljett bara logga in på klm.se. Så är man ute efter sittkomfort väljer man KLM om man flyger under högsäsong då det blir mycket billigare än Thai.

Jag reser i Economy Comfort i februari/mars och jag betalade 2680 kronor för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl bredden på sätet också avgörande för komforten, och där ligger väl inte Thai i topp...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kostar 600kr extra att sitta i KLMs economy comfort zone och då får du 35" benutrymme med extra recline, går att boka först efter du köpt en biljett bara logga in på klm.se. Så är man ute efter sittkomfort väljer man KLM om man flyger under högsäsong då det blir mycket billigare än Thai.

På thai ingår 34" i priset för alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Ur mitt perspektiv är det bättre med Finnair än med Thai p.g.a

1. Priset är bättre (4000:- till Finnairs fördel)

2. Benutrymmet är inte sämre

3. Servicen är lika bra eller bättre

4. Får precis lika mycket vin/öl som hos Thai, om nu det skulle vara viktigt (vilket det absolut inte är för mig!)

Kan du på något sätt eller vis motbevisa detta, alltså bevisa att Thai är bättre?

//Peo

1. priset är lika för olika tider på året så jag tror knappast det går att säga att finnarna är 4000kr billigare generellt.

2. Det är väl dokumenterat sämre än på Thai eller?

3. Servicen är betydligt sämre på Finnair

4. GT:n och konjaken osv får du betala för på Finnair om den inte är slut och du orkar stå i kö så länge. Angående vin och öl så var det visserligen gratis men även där fick jag jobba för att få påfyllning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset är olika vid olika tidpunkter och klasser ,så du menar när thais biljetter kostar 5400 så kan du köpa en.med finnair för 1400 jo jo ,Ang sittutrymmet så är det mkt bättre på thai och det är ett viktigt argument för mig ,ang drickat så håller jag med dig

Nu är ju jag bara en vanlig knegare och är tvungen att åka under högsäsong 2-4 veckor och då har jag aldrig hittat en biljett för 5400:-

Hittade dock en resa hos Thai för 35000:- i turistklassen på Thai's hemsida. :ahh:

Varje gång jag har åkt under högsäsong har jag hittat andra flygbolag än Thai där jag får biljetten minst 4000 billigare.

Dock hittade jag en billig resa med Thai i april i år och då åkte jag med Thai. Sov lika dåligt och hade precis lika ont i kroppen vid ankomst Bangkok. :wink:

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

1. priset är lika för olika tider på året så jag tror knappast det går att säga att finnarna är 4000kr billigare generellt.

2. Det är väl dokumenterat sämre än på Thai eller?

3. Servicen är betydligt sämre på Finnair

4. GT:n och konjaken osv får du betala för på Finnair om den inte är slut och du orkar stå i kö så länge. Angående vin och öl så var det visserligen gratis men även där fick jag jobba för att få påfyllning.

1. Nej, antagligen inte. Men jag åker nästan alltid under högsäsong och då har jag alltid hittat andra flygbolag än Thai och sparat minst 4000:-

2. Om man är längre än mig så stämmer det säkert, men för mig finns det tillräckligt benutrymme hos Finnair.

3. Jag upplever servicen som lika på Thai och Finnair.

4. Dricker varken GT eller konjak på flyget. Och skulle jag få för mig att dricka sprit på flyget så spelar det ingen som helst roll för mig att jag måste betala för den.

Hade inte något problem med påfyllning nu i Juli och Augusti.

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

1. Nej, antagligen inte. Men jag åker nästan alltid under högsäsong och då har jag alltid hittat andra flygbolag än Thai och sparat minst 4000:-

2. Om man är längre än mig så stämmer det säkert, men för mig finns det tillräckligt benutrymme hos Finnair.

3. Jag upplever servicen som lika på Thai och Finnair.

4. Dricker varken GT eller konjak på flyget. Och skulle jag få för mig att dricka sprit på flyget så spelar det ingen som helst roll för mig att jag måste betala för den.

Hade inte något problem med påfyllning nu i Juli och Augusti.

//Peo

Alla måste ju förstå att man inte kan servera gratis alko på ett plan som lyfter från Finland.

Huga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Transport sträckan Stockholm-Bangkok skall avklaras fort och billigt. Som sagt det är bara en transport sträckan. Sen kan man unna sig resten i Thailand. För dom som vill ha bekvämlighet god mat och mycket gratis sprit på resan så finns det alltid första klass hos alla flyg bolag. Men smakar det så kostar det. Så är det med den saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...