Jump to content
IGNORERAD

Bästa flyget till Thailand?


halgun

Recommended Posts

Nu var det ju inte priset utan bästa flyget enl trådskaparen och enl mina erfarenheter så vinner thai med flera hästlängder

Om det inte är priset det hänger på så måste väl bästa flyget väl vara att chartra ett eget jetplan. Har man dessutom diabetes så kan man man säkert förbeställa anpassade måltider med jämna mellanrum så att man slipper ta med kex i handbagaget. :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    20

  • civona

    14

  • pigge01

    8

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Priset är ju för många en viktig del, för mig också.

Då det pratats lite Finnair kontra Thai så är ju prisskillnaden ganska stor.

Jag ska köpa biljett i dag för avresa om 10-14 dagar och återresa den sista juni.

Finnair: 4.900 SEK och 12 tim 10 min i bägge riktningarna.

Thai Airways: 14.400 SEK och 10 tim 20 min / 11 tim 50 min

9.500 SEK för ett par timmar kortare restid, Nej tack

Man kanske får mer sprit på Thai? Fick dock så jag klarade mig senast jag flög med Finnair.

Turkarna ligger ochså bra till med 5.300 SEK. Lite längre restid men mer bagage och billig ombokning. Tillräckligt med sprit får man också :wink:

Du tyckes kolla på fel sida.

Thai 21/8-3/9 = 8,463:- på Thais hemsida W-klass.

http://www.thaiairways.com/

8463 - 4900 = 3563:

Att flyga med finnair till detta pris kräver medlemskap för att kolla upp. :crazy:

Är skatter mm. inräknat?

Enligt www.finnair.com

kan man köpa en resa i morgon för 9886:-

Detta ger 9886 - 8463 = 1423 i Thais favör

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, och när man gör bedömningen om vad som är bäst så är det ju flera faktorer som spelar in, inte minst priset.

Det enda som skulle få mig att åka med Thai(från ARN i dagsläget) är ett lågt pris.

De enda plus de får av mig nu är direktflyg och bra benutrymme men det är inte värt 9.500 SEK för mig.

Jag har flugit Thai från t.ex. Zürich och då var det klasskillnad.

Du har fel pris på Thai.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du med bäst menade priset så finns det billigare alternativ än finnair

Hej,

Tack för din förfrågan! Vänligen se förslaget med Finnair nedan:

AY 642 09SEP Arlanda-Helsingfors 1410 1605

AY 089 09SEP Helsingfors-Bangkok 1710 0715+1

AY 090 25MAY Bangkok-Helsingfors 0905 1530

AY 645 25MAY Helsingfors-Arlanda 1615 1615

Pris: 5590sek inkl dagens skatter per person.

Kan du slå detta? Fick det idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt trådskaparen så frågar han efter bästa flyget ,så du får nog starta en ny tråd som behandlar din fråga

Vad menas med bästa flyget, priset, flygtider?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tack för din förfrågan! Vänligen se förslaget med Finnair nedan:

AY 642 09SEP Arlanda-Helsingfors 1410 1605

AY 089 09SEP Helsingfors-Bangkok 1710 0715+1

AY 090 25MAY Bangkok-Helsingfors 0905 1530

AY 645 25MAY Helsingfors-Arlanda 1615 1615

Pris: 5590sek inkl dagens skatter per person.

Kan du slå detta? Fick det idag.

Det blir svårt idag men imorgon så går det nog.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nyttig info från Thai:

Online credit card purchased must present the card when Check-in

Passenger who purchases online ticket for him/herself with credit card, the password VBV (Verified by VISA) or 3D Secure (Master Card Secure)shall be the additional security and assurance for such card holder only. However, he/she will still be required to present such credit card at check-in counter and/or contact any THAI city selling office in person unless his/her consent form has been signed.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nyttig info från Thai:

Online credit card purchased must present the card when Check-in

Passenger who purchases online ticket for him/herself with credit card, the password VBV (Verified by VISA) or 3D Secure (Master Card Secure)shall be the additional security and assurance for such card holder only. However, he/she will still be required to present such credit card at check-in counter and/or contact any THAI city selling office in person unless his/her consent form has been signed.

Vet detta!

Köper via Nonki.

Så är det fixat.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökte på nerresa slutet av november och hem till jul och enligt Thais hemsida kostar det där 9300 kr/person men söker man på andra byråer kostar SAMMA flyg med Thai 6100 kr/person ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte är priset det hänger på så måste väl bästa flyget väl vara att chartra ett eget jetplan. Har man dessutom diabetes så kan man man säkert förbeställa anpassade måltider med jämna mellanrum så att man slipper ta med kex i handbagaget. :crazy:

Fritz..

Nu handla det om reguljärflyg och inte charter och flyger du thai så behöver du inga kex i handbagaget där får man mat så det räcker ,så nu kan du krypa ner under stenbordet igen he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökte på nerresa slutet av november och hem till jul och enligt Thais hemsida kostar det där 9300 kr/person men söker man på andra byråer kostar SAMMA flyg med Thai 6100 kr/person ??

Ja det är till 90% alltid dyrare på thais hemsida av ngn anledning

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, och när man gör bedömningen om vad som är bäst så är det ju flera faktorer som spelar in, inte minst priset.

Det enda som skulle få mig att åka med Thai(från ARN i dagsläget) är ett lågt pris.

De enda plus de får av mig nu är direktflyg och bra benutrymme men det är inte värt 9.500 SEK för mig.

Jag har flugit Thai från t.ex. Zürich och då var det klasskillnad.

Ja flyga via zurich är ju en jäkla omväg ,raka spåret gäller för mig och att jag har bra plats och kan ta med mkt kilo och är utvilad när jag kommer fram och då finns bara ett alternativ arn- bkk med thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa flyget är det som tar mig dit jag vill utan en massa krångel.Jag vill supa och äta gott för att sen komma ner för forsätta supa och äta(så mycket jag vill)Naturligtvis frågar jag frugan om det är OK innan jag gör det :y2: bara hon får shoppa så skiter hon i vilket :y5:

Samma här, hustrun har lärt sig med åren.

Förutsättningen för att kunna shoppa loss i lung och ro, och slippa ha mig stampande i bakgrunden, är att placera mig på något vuxendagis med valfritt antal kalla Chang .

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tyckes kolla på fel sida.

Thai 21/8-3/9 = 8,463:- på Thais hemsida W-klass.

http://www.thaiairways.com/

8463 - 4900 = 3563:

Att flyga med finnair till detta pris kräver medlemskap för att kolla upp. :crazy:

Är skatter mm. inräknat?

Enligt www.finnair.com

kan man köpa en resa i morgon för 9886:-

Detta ger 9886 - 8463 = 1423 i Thais favör

Hälsar pigge01

Nu skall jag ju åka om 2 veckor med retur den 30 juni och då finns det inga biljetter hos Thai till det priset.

Medlemskapet hos Finnair tar 1 min att ordna och så kan man ta del av erbjudanden. Och ja, skatter är självklart medräknade.

Om det inte skiljde mer än 1400 spänn så hade jag inte tvekat till att åka med Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tack för din förfrågan! Vänligen se förslaget med Finnair nedan:

AY 642 09SEP Arlanda-Helsingfors 1410 1605

AY 089 09SEP Helsingfors-Bangkok 1710 0715+1

AY 090 25MAY Bangkok-Helsingfors 0905 1530

AY 645 25MAY Helsingfors-Arlanda 1615 1615

Pris: 5590sek inkl dagens skatter per person.

Kan du slå detta? Fick det idag.

Ja de va billigt. Nu var det ju i och för sig det andra priset du presenterade jag refererade till.

Jag tycker dock inte man kan säga att ett specifikt bolag är bäst. Det är väl högst personligt vad man värderar. Möjligen är det en enligt ditt tycke det bästa alternativet för dig men knappast för alla.

Jag har flugit med finnair två gånger och det har inte varit någon höjdare. Senaste gången var absolut min västa flygresa. Sämre service får man leta efter. Så jag har verkligen svårt att se dem som det bästa alternativet oavsett pris.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste resan var med Finnair för att det var det allra billigaste jag kunde hitta på samtliga sökmotorer.

Servicen var minst lika bra som hos Thai

Maten var minst lika bra som hos Thai

Sittplatserna precis lika dåliga som hos Thai

Egna speldosor i motsats till Thai

och då jag flyger ifrån Göteborg finns det inte något direktflyg.

Så varför skulle jag även fundera på att flyga med Thai (igen)?

Undrar om alla som nästan fanatisk hävdar att Thai är bäst bor i Stockholm?? :wink:

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste resan var med Finnair för att det var det allra billigaste jag kunde hitta på samtliga sökmotorer.

Servicen var minst lika bra som hos Thai

Maten var minst lika bra som hos Thai

Sittplatserna precis lika dåliga som hos Thai

Egna speldosor i motsats till Thai

och då jag flyger ifrån Göteborg finns det inte något direktflyg.

Så varför skulle jag även fundera på att flyga med Thai (igen)?

Undrar om alla som nästan fanatisk hävdar att Thai är bäst bor i Stockholm?? :wink:

//Peo

Hej

Nej, jag bor i Stångby.

Var all förtäring gratis på Finn också, som det är på Thai?

Var det lika bra plats och benutrymme som med Thai?

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo, och när man gör bedömningen om vad som är bäst så är det ju flera faktorer som spelar in, inte minst priset

Nej, priset har ingenting med saken att göra när man gör den bedömningen.

Om du ska köpa dig en skruvdragare och läser en tidning där dom testar Meec och Makita.

Meec kanske vinner den testen för att den kostar 499:-. Men då är frågan...Är den bäst.

Svaret blir Njet

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska köpa dig en skruvdragare och läser en tidning där dom testar Meec och Makita. Meec kanske vinner den testen för att den kostar 499:-. Men då är frågan...Är den bäst.

Svar ja, om jag bara ska använda den en gång...

Samma om jag skall göra en resa i 10 till 12 timmar, bäst för mig är ett lågt pris , men skall jag använda skruvdragaren regelbundet blir det Makitan, eller köpa ett flyplan gör jag en annan bedömning..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej, jag bor i Stångby.

Var all förtäring gratis på Finn också, som det är på Thai?

Var det lika bra plats och benutrymme som med Thai?

MVH Nonki

Ja och Ja...

PS! Om man lever av att endast sälja flygbiljetter med Thai så är det ganska självklart att man är Thai (Airways) fanatiker... Eller?? :wink:

//Peo, Thai fanatiker.. (tjej inte airways) :)

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Svar ja, om jag bara ska använda den en gång...

Samma om jag skall göra en resa i 10 till 12 timmar, bäst för mig är ett lågt pris , men skall jag använda skruvdragaren regelbundet blir det Makitan, eller köpa ett flyplan gör jag en annan bedömning..

Leif

Nej, den är inte bäst även om du så bara ska titta på den.

Mest prisvärd, mest för pengarna, test vinnare. Allt detta kan du kalla den.

Men den är fortfarande inte bäst om aman inte avser inom en specifik kategori.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...