Jump to content
IGNORERAD

Bästa flyget till Thailand?


halgun

Recommended Posts

Ätta kan man göra innan och efter

Det tyckte inte en kompis till mig som flög just den sträckan och har diabetes , dom lyckades skramla ihop lite kex till honom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    20

  • civona

    14

  • pigge01

    8

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Sitter och tittar lite på KLM, måste medge att jag aldrig åkt med dem.

6300:- i Feb. åker och landar på "rätt" tider.

Kör 777 från Holland, ett par timmar på flygplatsen...Vi blir ju 3-4, så man måste ju tänka lite på priset...

Någon som provat?

Mvh. borje222

Rochelle flyger med KLM 777-200

Det skulle jag aldrig göra!

Sitt 31" mot Thais 747 med 34" mellan sätena,

Det är sittkomforten Thai vinner på 34 " fönsterrad och 33" - 32" i mitten,

Ca: 2,4 cm - 7,2 cm mera än KLM!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag trodde det och åkte med finnair dec-11/feb-12 för första gången på 7 år.

Fick då en påminnelse om varför jag bara har åkt Thai dom senaste åren, dom har nyare plan ja

men trångt och det är inte värt en mellanlanding och sedan trängas i 12 timmar för 6000 som

vi sparade på resan.

Man åker jo på semester för att må gott och att då ileda med 12 timmars pina ? Nejtack

Ja är knoppen, dumt får kroppen lida :crazy:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte kostnad en faktor som är intressant för dig ?

Det är en liten faktor.

Alla byte är negativa.

Sittkomforten är störst!

Servisen en stor,

Speldosan har ingen betydelse för mig.

Har egen dator och ska sova på resan.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla hur mycket Thai tar för ett års biljett och så 12 timar bara

Du glömmer SAS med flera.

Finnair kommer mycket långt ner på min lista...

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar är överlag bäst, bra priser och bra service. Och ett riktigt bra bonus system.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och tittar lite på KLM, måste medge att jag aldrig åkt med dem.

6300:- i Feb. åker och landar på "rätt" tider.

Kör 777 från Holland, ett par timmar på flygplatsen...Vi blir ju 3-4, så man måste ju tänka lite på priset...

Någon som provat?

Mvh. borje222

KLM smidigt för dem som bor i Östergötland, då de flyger från Linköping via Amsterdam. Bekvämt att slippa ta sig till Arlanda, med den marginal i tid man behöver osv, mycket tid att spara där, även priserna från Linköping är vettiga, har några vänner som åkt den vägen och de har varit hur nöjda som helst!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker KLM är bra, absolut inga problem, bra mat, trevlig personal, B777 har egen speldosa, vet att dom uppgraderar 747 men har ingen aning hur långt dom har kommit där? AMS är en helt okay flygplats och lätt att hitta i

Är 187cm och har inga problem att sitta där i stolen med en konjak

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu i somras flög jag ner med Swiss och hem med Lufthansa

helk OK båda vägarna

Lufthansa hade inga speldosor men å andra sidan funkade dom i Swiss väldigt dåligt så det går på ett ut

Är 196 cm lång men hade inga problem direkt med benen jämfört med Thai

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar bara 10 timmar med thai ,sist jag flög med dom gick det på 9,5 timmar

Jag pratar om ett års biljett kontra priset hos andra bolag och flyg tider, men detta tycks ingen märka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tyckte inte en kompis till mig som flög just den sträckan och har diabetes , dom lyckades skramla ihop lite kex till honom

Jag har också en kompis som har diabetes, men hon ser till att alltid ha med sig något ätbart. Man kan inte lägga ansvar för ens sjukdom på andra, utan måste ha eget ansvar för sitt hälsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hej!

Kom tillbaka från Thailand för drygt en vecka sedan, och kom till insikt med en sak:

  • Jag åkte till Thailand med Thaiair för första gången augusti 1996, betalade då drygt 7000 kr (jävligt dyrt om man ser med "dagens ögon")

  • När jag nu åkte denna gång åkte jag med Thaiair "som vanligt", betalade 5600 kr, samma plan i stort sett. Det enda som man egentligen gjort det är väl att man bytt ut överdraget på sätena sedan är allt som det var sedan 1996, ganska otroligt.

I ärlighetens namn så har jag endast åkt med thai de gånger som jag flugit till Thailand och det enbart för att det är direktflyg men det känns som att man kanske får ut lite mer av flygresan om man skulle ta ett annat bolag.

Vad tycke ni är viktigast:

  • Flyga för att få ut ett mervärde eller flyga för att komma fram så fort som möjligt?

Vad säger ni mer lutrade flygrävar?

Ha det,

Gunnar

Jag pratar om ett års biljett kontra priset hos andra bolag och flyg tider, men detta tycks ingen märka.

Vi andra svarar på TS frågor

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Så svaret är;

Det är en subjektiv bedömning beroende på personliga preferenser.

:)

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömmer SAS med flera.

Finnair kommer mycket långt ner på min lista...

Hälsar pigge01

Jämför SAS ett årsbiljet med Finnair. Flyg tiden är ungefär samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratar om ett års biljett kontra priset hos andra bolag och flyg tider, men detta tycks ingen märka.

Enligt trådskaparen så frågar han efter bästa flyget ,så du får nog starta en ny tråd som behandlar din fråga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också en kompis som har diabetes, men hon ser till att alltid ha med sig något ätbart. Man kan inte lägga ansvar för ens sjukdom på andra, utan måste ha eget ansvar för sitt hälsa

Ja ingår det nu måltider så räknar man väl med att man får det också och inte bara en liten kall frukost som man inte blir mätt på och ska klara sig 7 timmar på ett dagflyg, nä tacka vet jag thai där blir man.mätt och belåten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa flyget är det som tar mig dit jag vill utan en massa krångel.Jag vill supa och äta gott för att sen komma ner för forsätta supa och äta(så mycket jag vill)Naturligtvis frågar jag frugan om det är OK innan jag gör det :y2: bara hon får shoppa så skiter hon i vilket :y5:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa flyget är det som tar mig dit jag vill utan en massa krångel.Jag vill supa och äta gott för att sen komma ner för forsätta supa och äta(så mycket jag vill)Naturligtvis frågar jag frugan om det är OK innan jag gör det :y2: bara hon får shoppa så skiter hon i vilket :y5:

Alltså PE med Thai Airways!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså PE med Thai Airways!

När plånboken får styra så blir det sällan PE,men ibland så...Jag är 194 cm så det känns smått även för mig i apklassen.Men med lite sprit i kroppen så brukar det funka ändå.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla hur mycket Thai tar för ett års biljett och så 12 timar bara

Om du med bäst menade priset så finns det billigare alternativ än finnair

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du med bäst menade priset så finns det billigare alternativ än finnair

Mjukare och trevligare också!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset är ju för många en viktig del, för mig också.

Då det pratats lite Finnair kontra Thai så är ju prisskillnaden ganska stor.

Jag ska köpa biljett i dag för avresa om 10-14 dagar och återresa den sista juni.

Finnair: 4.900 SEK och 12 tim 10 min i bägge riktningarna.

Thai Airways: 14.400 SEK och 10 tim 20 min / 11 tim 50 min

9.500 SEK för ett par timmar kortare restid, Nej tack

Man kanske får mer sprit på Thai? Fick dock så jag klarade mig senast jag flög med Finnair.

Turkarna ligger ochså bra till med 5.300 SEK. Lite längre restid men mer bagage och billig ombokning. Tillräckligt med sprit får man också :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset är ju för många en viktig del, för mig också.

Då det pratats lite Finnair kontra Thai så är ju prisskillnaden ganska stor.

Jag ska köpa biljett i dag för avresa om 10-14 dagar och återresa den sista juni.

Finnair: 4.900 SEK och 12 tim 10 min i bägge riktningarna.

Thai Airways: 14.400 SEK och 10 tim 20 min / 11 tim 50 min

9.500 SEK för ett par timmar kortare restid, Nej tack

Man kanske får mer sprit på Thai? Fick dock så jag klarade mig senast jag flög med Finnair.

Turkarna ligger ochså bra till med 5.300 SEK. Lite längre restid men mer bagage och billig ombokning. Tillräckligt med sprit får man också :wink:

Nu var det ju inte priset utan bästa flyget enl trådskaparen och enl mina erfarenheter så vinner thai med flera hästlängder

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ju inte priset utan bästa flyget enl trådskaparen och enl mina erfarenheter så vinner thai med flera hästlängder

Jo, och när man gör bedömningen om vad som är bäst så är det ju flera faktorer som spelar in, inte minst priset.

Det enda som skulle få mig att åka med Thai(från ARN i dagsläget) är ett lågt pris.

De enda plus de får av mig nu är direktflyg och bra benutrymme men det är inte värt 9.500 SEK för mig.

Jag har flugit Thai från t.ex. Zürich och då var det klasskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...