Jump to content
IGNORERAD

Varför så många katoyer i Thailand?


leadbelly

Recommended Posts

Vet inte, men vad jag vet är helt, eller i alla fall delvis OT!

På öarna i Samoa har man en tradition som förklarar deras mångfald av "katoyer".

Får en familj bara söner fostras den yngste till flicka, kläs som en flicka och behandlas som en flicka.

Detta för att hen ska hjälpa sin åldrande mor med hushållssysslorna som eljest är förbehållet döttrar!

Men nu var det ju Thailand och här har jag inte märkt någon påverkan så...nä, jag vet inte men håller med, mer öppet syns mer!

Det har jag oxå hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    6

  • chiangmai

    5

  • ragson

    3

  • leadbelly

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Katoyer är andra sortens kvinnor.

Att de inte är riktiga kvinnor beror på guds straff för dåliga saker de gjorde i sina tidigare liv.

Tror du inte dom flesta dojjor i Thailand buddhister då??Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Sutenören Sören hade slagit på taxi-chauffören efter att ha varit hos frisören.[/size]

[size=3]Sören hade fått en dålig frisyr, såg ut som någon smort hans huvud i glasyr.[/size]

[size=3]Hans damer var väldigt glada efter att dem blivit betalda[/size]

[size=3]dem erbjöd tjänster till höger och vänster[/size]

[size=3]massage för den som inte har kurage att tala med en dam på stan[/size]

[size=3]utan får leka med sin egen banan.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Sutenören Sören hade slagit på taxi-chauffören efter att ha varit hos frisören.[/size]

[size=3]Sören hade fått en dålig frisyr, såg ut som någon smort hans huvud i glasyr.[/size]

[size=3]Hans damer var väldigt glada efter att dem blivit betalda[/size]

[size=3]dem erbjöd tjänster till höger och vänster[/size]

[size=3]massage för den som inte har kurage att tala med en dam på stan[/size]

[size=3]utan får leka med sin egen banan.[/size]

Det är det du brukar göra? Leka med sin egen banan. :crazy: Efter att du har dirigerat i dina sju bolag

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju själv "bög" lever med en "pojkvän" från Laos, (same same Thailand), jag är inte kär i en kvinna utan en man.

Känner ett flertal Katojer och bögar där.

Och många i Thailand också eftersom vi brukar husera i Pattaya i en eller ett par veckor varje gång vi åker ner.

Eftersom Katojerna syns så märks dom, bögarna finns där i samma utsträckning som här hemma men de syns ju "självklart" inte, på samma sätt.

Att acceptansen är större mot Katoier tycker jag är en sanning med modifikation de gör man gärna "narr" av i TV-shower, men Katoierna det ser det inte på samma sätt där som här.

Acceptansen mot "gay" är nog den samma där som här, har blivit meddelade att hotell varit fulla, inte accepterar, mm mm i både Thailand och Laos, visar vi upp vår pass som bägge är Svenska blir de väldigt "oroliga", då blir det annat ljud i källan, de är nog rädda för att stöta sig med deras inkomstkälla, som är just det falanger.

Det slutar med taskig information på olika resesiter som, agoda, tripadvisor som på senaste år folk börjar använda.

Har ni som bor med Thaitjejer upplevt det om ni ska bo tillsammans på ett hotell om tjejen inte är Svensk medborgare??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Jag har en teori angående katoyer. Bland thailändare accepteras detta. Jag undrar om inte det här med att thaikillar har klen skäggväxt påverkar beteendet. Jag vet inte om x- och y-kromosonerna ser annorlunda ut på asiater och att förklaringen ligger där. Helt och hållet min egen teori, inget vetenskapligt stöd.

Vad är din teori?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en teori angående katoyer. Bland thailändare accepteras detta. Jag undrar om inte det här med att thaikillar har klen skäggväxt påverkar beteendet. Jag vet inte om x- och y-kromosonerna ser annorlunda ut på asiater och att förklaringen ligger där. Helt och hållet min egen teori, inget vetenskapligt stöd.

Men allvar???

Link to comment
Dela på andra sajter

Omgjorda är oftast tightare fram än bak (har jag hört).

Det säger alla. Hur var det nu då? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Omgjorda är oftast tightare fram än bak (har jag hört).

Thai är alltid tightare fram än en farang,

Eller som en vän sa för länge sen om sin farangbrud; "det är som att stoppa in den i en hink ljummet vatten". :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai är alltid tightare fram än en farang,

Eller som en vän sa för länge sen om sin farangbrud; "det är som att stoppa in den i en hink ljummet vatten". :hi:

Kommer osökt att tänka på det gamla talesättet "Det är inte bara mutterns fel att skruven är för liten". :ange:

För övrigt tror jag storleksskillnaden är kulturell. Jo, seriöst. Det kvinnor rekommenderas att göra är ju knipövningar vilket beskrivs som att "knipa av" när man kissar. Om man från att man är liten i huvudsak suttit på thailändska golvtoaletter och gillar torra fötter lär man ha använt dessa muskler dagligen - att jämföra med en västerländsk kvinna som bara kan slappna av på porslinstronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja se där aldrig fel med lite gott öga.Du kanske kan få lite special efterrätt?

Mvh Leadbelly

Nej ingen specialare... Men slipper grilla mina bufferäkor själv, det gör hon åt mig.

Beror förmodligen på att jag alltid ger 100 B i dricks.

Hon har en gammal mamma som skall försörjas, så jag ger 100B att skicka till mamman... inte gå och köpa whiskey

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

I lördags var vi på lokal...

Vårt stamställe 1 ggr/månad. Chiang Mais bästa thabuffe . Ligger nära flygplatsen.

Hovmästaren och vår vän är ladyboy.

Jag brukar ge lite extra dricks, för hon har en gammal mamma som skall försörjas.

post-8853-0-47880300-1346239567.jpg

post-8853-0-53408400-1346239989.jpg

post-8853-0-47880300-1346239567.jpg

post-8853-0-53408400-1346239989.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Min reflektion...

Ladyboys eller manliga transvestiter ser man dagligen i Chiang Mai. En del jobbar som butisbiträde i någon modeshop...eller som ett fall, hovmästare på vår favoritrestaurang. De är alltid sminkade, men bär aldrig traditionella kvinnokläder. Vi har några som kunder. Ingen i Thailand reagerar på detta.

Har sällan sett någon i Sverige, om man räknar bort After Dark jippot

Lesbiska par är jättevanligt att se på shoppingcentra och marknader.De vanliga rollerna är att en uppträder som man med och en som kvinna.

Ingen reaktion på detta heller.

Det som jag aldrig ser är ett gay par. Vanligt i Sverige, men aldrig sett i Thailand.

Kanske att homusexuella män inte ses med blida ögon. Har försökt fråga hustrun om detta, men det verkar om ämnet aldrig diskuteras

Måste hålla med dig om detta. Det är inte så vanligt i CM (om man inte frekventerar de speciella ställen som är ämnade för tuts).

Jag är bekant med flera av dem, men som du säger, det är sällan man ser dem tillsamans.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet en thai pojk som gnoade runt i olika ställen i stockholm och tjnade så pass mycket så han åkte hem till los och gorde ett par riktig stora pattar bara för att kunna tjäna mycket pengar i sverige nu . Jag förstår att några gubbar gillar L-B men att det är så många som är det fattar inte jag .Han har väl 3-5 kunder varje dag mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...