Jump to content
IGNORERAD

Saker man irriterar sig på när man ska ut och flyga.


andrejsdenruskige

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Borde inte folk som "kräver respekt", som många gör från mellanöstern, lära sig att respekt är något som man förtjänar, inte något som kommer per automatik.

Därmed inte sagt, att det finns goda, fina människor därifrån också.

Bara en spontan reflektion. :dirol:

Hej.

Kommenterade bara situationen som sådan, man ska vara rak mot människor och begära sin egen respekt och uppföra sig respektfull mot andra..

Att uppföra sig respektfullt är inte att lura på någon något dom inte vill ha.

Känner en hel del från Mellanöstern både som kompis ( mest kvinnor faktiskt. !) och genom min roll på min arbetsplats och genom min roll i vår bostadsrättsförening ...

Och ingen av dom har krävt respekt...

Så jag vet inte vad du menar..

Hade däremot en vänsterhänt rödhårig träslöjdlärare från Grums som krävde respekt.. Kändes helt OK..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    11

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Krafta

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Är DN större? Måste isf vara någon bondeversion, hehe. :crazy:

Hamnade bredvid en kalsongbombare med en jävla stor tidning som rymde 3 platser så jag hade hans armhåla i facet, IRRITERANDE SOM FAN

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Håller med dig!

Man kan stå ut med ett och annat från drägg för att undvika att gå i handgemäng med några empatilösa personer oavsett vilket land dom kommer ifrån och som i ditt fall hämnas genom deras okunskap om att inte ens kunna se skillnaden på vilket kött dom inte får äta så tycker jag att du gjorde helt rätt och att du skrattade åt dom hela vägen hem!

Tänk OM ..

Har du någon gång varit lite busig och sparkat på grannens säte?? Eller kanske lite mer busig???

Själv har jag gjort "bus" som är olagliga i många länder... :)

Tänk OM..

Du sitter på en flight mellan Luang Prabang och Vientiane..

Du har varit lite busig och sparkat på snibben framför. Efter 3 Beer Lao så försvann den gentleman du är för en stund..

Tänk OM..

Flygvärdinnan pratar Lao och Franska ..

Alla tycker du är en riktig slusk som inte pratar ngn av världspråken Franska eller Lao..

Tänk OM

Du är dödligt allergisk mot jordnötter..

Du frågar flygvärdinnan artigt om det är jordnötter eller cashew i rätten..

Tyvärr förstår hon varken din Lao eller brutna Franska..

Börje212 känner sig väldigt störd av dig från förut och säger; klart det är Cashew, eller hur flygvärdinnan?

Lyckat???

NEJ!!

Respektera alla oberoende av ras och religion och skoja inte om andras religion, för dom kan deras religion vara lika viktigt som liv och död!

Att man inte lurar i en muslim gruskött borde vara lika självklart att man inte pinkar på en kristen grav eller sätter en svettig tubstrumpa på Buddha..

I min värld ..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du går med på det då vete fan

Jag skulle ALDRIG gå med på det då jag bokar min plats fr att sitta bra, sitter alltid c,g eller d,h i värsta fall

Tja, jag att hade en känsla av att jag skulle få rätt usel service om jag stod på mig. Låt oss även säga att passagerare i närheten inte verkade tycka synd om mig...

Å andra sidan får jag väl medge att när detta hänt så har det lika ofta berott på att det var någon som faktiskt fått samma sittplats som jag, och då blev jag uppgraderad. Då var det det frid och fröjd :wink:

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Borde inte folk som "kräver respekt", som många gör från mellanöstern, lära sig att respekt är något som man förtjänar, inte något som kommer per automatik.

Därmed inte sagt, att det finns goda, fina människor därifrån också.

Bara en spontan reflektion. :dirol:

Tänk OM..

Du sitter på en flight mellan Luang Prabang och Vientiane..

Du har varit lite busig och sparkat på snibben framför. Efter 3 Beer Lao så försvann den gentleman du är för en stund..

Tänk OM..

Flygvärdinnan pratar Lao och Franska ..

Alla tycker du är en riktig slusk som inte pratar ngn av världspråken Franska eller Lao..

Tänk OM

Du är dödligt allergisk mot jordnötter..

Du frågar flygvärdinnan artigt om det är jordnötter eller cashew i rätten..

Tyvärr förstår hon varken din Lao eller brutna Franska..

Börje212 känner sig väldigt störd av dig från förut och säger; klart det är Cashew, eller hur flygvärdinnan?

Lyckat???

NEJ!!

Respektera alla oberoende av ras och religion och skoja inte om andras religion, för dom kan deras religion vara lika viktigt som liv och död!

Att man inte lurar i en muslim gruskött borde vara lika självklart att man inte pinkar på en kristen grav eller sätter en svettig tubstrumpa på Buddha..

I min värld ..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryanair. Fyfan för Ryanair och deras oorganiserade boardingar! Speciellt om man skall buffla omkring med balter och andra öststatsindivider vid boardingen. Sist jag skulle till Riga satt jag och sög på en pilsner i baren medans balterna köade brevid och när barpersonalen roat sade att "Det syns att Rigaplanet går snart" så förstod jag precis vad dom menade.

Gången innan stod jag och köade i två jä*la timmar för att få kliva på ett försenat Ryanairplan från Riga till Skavsta på samma sätt som i en potatiskö i Smnolensk, Sovjet 1984. Fan vad bra dom är på att köa bara 25 mil fågelvägen härifrån! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det måste vara jobbigt att bli irriterad för dessa småsaker ni pratar om i denna tråden.

Att ni bara orkar. Hur någon tar av sig kavajen.hjul som fastnar i stolarna och det bildas långa köer.herre gud, hjulen fastnar väl inte i minuter..utan kanske max 2 sekunder.

Man är på resa. Alla är inte lika resvana och när det gäller flygresor finns det ju många som är flygrädda också. Och då är det kanske inte så lätt att vara så perfekta och rationella som er...

Man sitter i samma båt. Man boardar ett flygplan. Det tar en viss tid och sedan är det klatt! Och så bär det iväg.

Spänn av!!!

MVH Nonki

Va du sjuk den dan man lärde ut vad orden humor och ironsk underhållning innebär!

Spänn av skriver du.just det!

Tänk OM..

Du sitter på en flight mellan Luang Prabang och Vientiane..

Du har varit lite busig och sparkat på snibben framför. Efter 3 Beer Lao så försvann den gentleman du är för en stund..

Tänk OM..

Flygvärdinnan pratar Lao och Franska ..

Alla tycker du är en riktig slusk som inte pratar ngn av världspråken Franska eller Lao..

Tänk OM

Du är dödligt allergisk mot jordnötter..

Du frågar flygvärdinnan artigt om det är jordnötter eller cashew i rätten..

Tyvärr förstår hon varken din Lao eller brutna Franska..

Börje212 känner sig väldigt störd av dig från förut och säger; klart det är Cashew, eller hur flygvärdinnan?

Lyckat???

NEJ!!

Respektera alla oberoende av ras och religion och skoja inte om andras religion, för dom kan deras religion vara lika viktigt som liv och död!

Att man inte lurar i en muslim gruskött borde vara lika självklart att man inte pinkar på en kristen grav eller sätter en svettig tubstrumpa på Buddha..

I min värld ..

Med vänlig hälsning,

Skitsnack, finns inget försvar av skitstövlars beteende, oavsett religion eller etnictet, dom kan fan käka fläsk om dom inte kan anpassa sig till övrig normal hövlighet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va du sjuk den dan man lärde ut vad orden humor och ironsk underhållning innebär!

Spänn av skriver du.just det!

Skitsnack, finns inget försvar av skitstövlars beteende, oavsett religion eller etnictet, dom kan fan käka fläsk om dom inte kan anpassa sig till övrig normal hövlighet!

Sa den lärde.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnack, finns inget försvar av skitstövlars beteende, oavsett religion eller etnictet,

dom kan fan käka fläsk om dom inte kan anpassa sig till övrig normal hövlighet!

jag är böjd att hålla med dig och de andra i denna sak. "mamma bäng fan pappa käng" verkar ha ett "eget intresse" i detta eftersom han går i svaromål på alla inläggen som rör mellanösternkisarna.

jag är också helt inne på Baa´s sida, Uppträder folk som skitstövlar, så skall dom få smaka på egen medicin. men det kanske skall vara så i denna situation OCKSÅ att alltså araberna kommer undan hela tiden. det går inte att komma med sådana tokiga jämförelser som nötallergi, det har inte med saken att göra.

Kisarna ville inte för allt smör i Småland ha griskött, men de ville gärna visa sin överlägsenhet emot alla andra "utbölingar". Förstår inte vad dina erfarenheter med bostadsrättsförening och skötsamma assimmilerade araber har med saken att göra. Du kanske skulle ta dig en koll utanför din bostadsrättsförening istället, så får du se vad dessa kisar ställer till med..Nä det var grymt bra gjort mot dessa idiioter.

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa den lärde.

MVH Nonki

Tackar ödmjukast, mycket har jag blivit kallad typ klok, korkad, hjälpsam, taskmört e.t.c. men "den lärde" va nytt, synd att det inte är fler som får det epitetet, men dom kanske är för obildade för din smak!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inget om hur traumatiskt det är att äta fläsk om man är muslim. Vet bara att hustrun aldrig äter nötkött av religiösa skäl. Givetvis skulle hon inte få en allergisk reaktion om jag blandade i nötkött i köttfärssåsen,, men bli mycket kränkt och besviken på mig.

I det aktuella fallet med araberna på planet som är hänsynsläsa mot övriga resenärer, hade ju risken med "straffet" varit direkt rapport till Aftonbladet om kränkande beteende. Och en jättecirkus som Finnair hade dragits in i.

Men kan inte låta bli att gilla storyn. Vissa straffar gud(Allah) direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hejsan

Det måste vara jobbigt att bli irriterad för dessa småsaker ni pratar om i denna tråden.

Att ni bara orkar. Hur någon tar av sig kavajen.hjul som fastnar i stolarna och det bildas långa köer.herre gud, hjulen fastnar väl inte i minuter..utan kanske max 2 sekunder.

Man är på resa. Alla är inte lika resvana och när det gäller flygresor finns det ju många som är flygrädda också. Och då är det kanske inte så lätt att vara så perfekta och rationella som er...

Man sitter i samma båt. Man boardar ett flygplan. Det tar en viss tid och sedan är det klatt! Och så bär det iväg.

Spänn av!!!

MVH Nonki

Är väl ok om man bara åker till Thailand en gång per år. Då har man dessutom semester och bryr sig inte så vidare mycket.

Men när man ska på jobb och har tre flygplatser att lätta från så är det en annan historia.

Ibland kan det bli lite tight mellan flygen och då är det tråkigt att missa slot-tiden p.g.a människor som inte insåg att tiden för take-off närmar sig.

Har varit med om helt horribla boardingar.

Boarding börjar oftast 20minuter innan avgångstid. Har du då otur att hamna med allt för många miffon som ska försöka ta sig ombord på ett smidigt sätt. Ja, då kanske du missar slot-tiden och blir stående tretti minuter till.

Vipps så har du missat ditt anslutningsflyg.

Ska jag bara till Thailand och det är direktflyg så störs inte jag lika mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

man kanske kan riskera att inte få plats med sitt handbagage ovanför stolen/eller strax i jämte men det problemet har jag inte upplevt ännu

Nja, det med handbagageplats...

Ca 60% av gångerna jag flyger så är det allt för ont om handbagage.

Speciellt om det kommer turistande jänkare på flyget. Kraftigt överdimensionerade handbagage och helst ska dom ha med sig tre av den sorten.

Inrikes i Sverige och mellan de Skandinaviska länderna är fanimej bedrövliga ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det med handbagageplats...

Ca 60% av gångerna jag flyger så är det allt för ont om handbagage.

Speciellt om det kommer turistande jänkare på flyget. Kraftigt överdimensionerade handbagage och helst ska dom ha med sig tre av den sorten.

Inrikes i Sverige och mellan de Skandinaviska länderna är fanimej bedrövliga ibland.

Inrikes blir jag mest irriterad över gubbarna med guldkort som har med sig hela baggaget in i planet och tror att dom äger både planet och personalen. Är det kanske dom du misstagit för turistande jänkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inrikes blir jag mest irriterad över gubbarna med guldkort som har med sig hela baggaget in i planet och tror att dom äger både planet och personalen. Är det kanske dom du misstagit för turistande jänkar?

Nja, det är dom gubbarna som har för vana att använda mittgången som omklädningsrum.

Och sedan har dom kanske halva bagaget in i planet. Många av dessa verkar också ha problem att förstå hur man underlättar boardingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en viss skillnad att störa sig på något eller att verkligen STÖRA sig. Ska man få 300 personer att göra samma saker vid samma tidpunkt på ett litet utrymme under runt 15 timmar så tror jag till och med den mest timide och multimediterande Buddhistmunk åtminstonde stör sig lite på något eller någon, därmed inte sagt att man behöver få psykbryt.

Jag är, eller i varje fall var, rätt lättstörd och både flygplatser och flygplan är ju som gjorda för att störa folk. Nu gör jag en 150-200 flygningar varje år så jag får onekligen göra mitt bästa för att se till att alla störningar stannar vid just störningar och inte blir STÖRNINGAR för då hade jag nog redan haft mina första hjärnblödningar. Jag stör mig numera relativt sällan på internationella flighter och det kan jag tacka Kina och alla kineser för. Har man gjort några inrikesflygningar i Kina så känns helt plötsligt alla andra flygningar som att ta bussen från Tibro till Skövde en måndageftermiddag med bara gamla Greta som sällskap.

När 4 timmars förseningar innan boarding och sedan 3 timmar på plattan i ett 35-gradigt plan är normen och inget de ens ber om ursäkt för, då är det rätt svårt att inte bli störd eller rentav STÖRD. När sedan 95% av passagerarna skriker så högt de kan i sina mobiler, hälften börjar röka och stora jävla krabbor börjar rymma från sina frigolitbehållare så är det rätt lätt att tappa fattningen. Nåväl, det är en del av jobbet och om inte annat så har det kraftigt höjt min toleransnivå för andra störningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tja, jag att hade en känsla av att jag skulle få rätt usel service om jag stod på mig. Låt oss även säga att passagerare i närheten inte verkade tycka synd om mig...

Å andra sidan får jag väl medge att när detta hänt så har det lika ofta berott på att det var någon som faktiskt fått samma sittplats som jag, och då blev jag uppgraderad. Då var det det frid och fröjd :wink:

Herr Chang har talat.

:14::14::thumbsup::thumbsup:

Då är det ett plus att nån tagit min plats

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

En norrman med ett Troll då??

Släpar du den groteska varelsen med dig å betalar biljett för han åsså

Link to comment
Dela på andra sajter

”Han var en dröm som passagerare”

Alla på planet blev förtrollade av passagerare i affärsklass

Flygvärdinnorna trodde inte sina ögon när passageraren på säte 11A i business class visade sig vara ett troll.

– Han var en dröm att ha som medpassagerare, säger Edgar Skjønhals, som satt i stolen bredvid, till VG.

Trollet i business class åkte till Thailand för att medverka i en norsk dansgala i turistorten Cha Am i slutet av oktober.

I Cha Am bor det flera norrmän året om och orten är ett mycket populärt resmål.

Link to comment
Dela på andra sajter

”Han var en dröm som passagerare”

Alla på planet blev förtrollade av passagerare i affärsklass

Flygvärdinnorna trodde inte sina ögon när passageraren på säte 11A i business class visade sig vara ett troll.

– Han var en dröm att ha som medpassagerare, säger Edgar Skjønhals, som satt i stolen bredvid, till VG.

Trollet i business class åkte till Thailand för att medverka i en norsk dansgala i turistorten Cha Am i slutet av oktober.

I Cha Am bor det flera norrmän året om och orten är ett mycket populärt resmål.

Vem av dessa var trollet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt var, det gäller att inte hetsa upp sig över småsaker, är man pendlare så är man. Det är ju trots allt skönare säten än på Röda Linjen och kinesiskt vin går faktiskt, tvärtemot vad bortskämda expats säger, att dricka bara man blandar i tillräckligt mycket Sprite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...