Jump to content
IGNORERAD

Saker man irriterar sig på när man ska ut och flyga.


andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Jepp, skrikande ungar, fyllon och feta gubbar i stolen bredvid har tagits upp i några trådar.

Men denna gång tar vi upp andra beteenden som kan irritera oss något enormt.

Så jag börjar med några saker som retar mig vid ombordstigning av dessa flygande plåtburkar.

1. Kärringar med handbagage på hjul.

Själv har även jag en sådan väska med hjul och tycker att det är smidigt mellan de olika terminalerna eftersom man slipper bära på väskan.

Nåja, just innan jag går ombord så trycker jag ner handtaget och tar min väska i handen. Ja, det vill säga att jag bär väskan in i planet och även inne i planet. För att sedan lägga den upp i förvaringsutrymmet ovanför stolarna.

Kärringarna (nåja, även en del gubbar) ska envisas med att utnyttja dessa hjul även på väg in i planet och inne i planet.

Väskhelvetet fastnar i stolarna när dom försöker trockla sig igenom flyget och det bildas en lång kö bakom dessa vilsna människor.

Även långa köer bildas bakom dessa människor.

2. Passagerare med dyskalkyli eller akalkyli.

Ja, man undrar hur dom kunde beställa en biljett över huvudtaget.

Så här går det till.

Det kommer in en varelse av endera könet in till flygplanet.

Denna varelse kollar på sin biljett och ser ett tal, t.ex 28 D.

Då börjar dom med att titta sig runt på första sätesrad där det står 1 ABC eller 1 DEF. Så långt är allt frid och fröjd.

Sedan kollar dom in sätesrad nummer 2 och där står det...ja, ni har redan gissat det 2 ABC eller 2 DEF (beroende på flygplans modell).

Liknande sak sker fanimej vid rad tre, fyra, fem o.s.v.

En vanlig människa hade nog vid det här laget förstått att stolsraderna var placerade i kronologisk ordning, men det gör inte dessa idi*ter.

Kommer in med fler irritationsmoment senare, blev för jobbigt att skriva.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    11

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Krafta

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu sist kände jag att det stank gammal svett någonstans i kön när vi skulle kliva på planet till Hanoi. Jo jag hamnade så klart i raden bakom den svettiga fransmannen. Så fort han rörde sig kom det svettodörer Jag fick sitta och lukta på ett stift med myggmedel hela jävla resan. Thaikillen bredvid mig satt och andades genom en näsduk hela resan. Tur det var en kort flygning, för käka mat med han framför hade inte gått.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Ändrades av falukorven
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid långflygning på natten när läslampan tänds av stolsgrannen, för denne skall läsa en bok.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

...

En vanlig människa hade nog vid det här laget förstått att stolsraderna var placerade i kronologisk ordning, men det gör inte dessa idi*ter.

...

Ja du, andrejs, där ställde du faktiskt krokben för dig själv. :crazy:

Om stolsraderna faktiskt var placerade i kronologisk ordning, dvs i tidordning vid tillverkning, montering, utplacering eller dylikt, ja då är det inte säkert att rad 6 finns placerad efter rad 5.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så spär vi på med ett till beteende.

Dessa idi*ter som tror att dom kommit till ett omklädningsrum.

All oorganisering startar faktiskt redan i säkerhetskontrollen. Men det är en annan historia.

Nåja. Passageraren har funnit sitt säte (vilket ibland kan betraktas som ett under), och lagt upp sin väska "in the overhead compartment". Så långt är allt väl.

När sedan passageraren börjar med att ta av sig kavajen och riktigt kämpar för att få av den, utan att ta hänsyn till andra, förhoppningsvis normala människor, som ska ombord. Ja, herregud detta spektakel kan ta en evighet, eller det känns så i alla fall.

Efter många om och men så har idi*ten fått upp sin sketna kavaj och äntligen sätter han sig ner och allt är frid och fröjd...tror man.

Ja då upptäcker denna varelse att han hade glasögonen i kavajen och en nästan värre procedur äger rum denna gång. Och under tiden så blir flygvärdinnorna mer och mer irriterade och ropar i högtalarna "har du funnit din plats, var vänlig kliv åt sidan och släpp fram övriga passagerare".

Att flygvärdinnorna är irriterade är en sak men övriga passagerare ser väldigt uppgivna ut.

När man studerar spektaklet så sitter man bara och önskar att han inte "glömde" en penna i kavajen eller måste plocka fram sin laptop från hadbagaget som ligger där uppe.

Eventuell jacka tar jag av mig redan i kön innan jag kommer fram till flygplanet. Dator kan jag plocka fram efter take-off

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja du, andrejs, där ställde du faktiskt krokben för dig själv. :crazy:

Om stolsraderna faktiskt var placerade i kronologisk ordning, dvs i tidordning vid tillverkning, montering, utplacering eller dylikt, ja då är det inte säkert att rad 6 finns placerad efter rad 5.

//Singha711

Ja fan, numrerat i stigande ordning kanske jag borde ha skrivit eller något annat passande. Men jag hoppas att ni förstod.

Fel av mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kan man väl visserligen styra lite över själv såvida dom inte gör några korkade ändringar i tidtabellerna. Men något jag hatar e långa mellan landningar... Speciellt när resan man bokat visar mellan landning på 2 timmar och när man väl sitter vid mellanlandningen visar det sig att den ökat till 10 timmar. Å som plåster på såren får man en mat kupong eller liknande... En anledning till att jag vägrar Qatar Airlines!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som gör allt för att tränga sig före vid incheckning, och har bråttom,

då samtliga skall med samma plan ändå, om ett par timmar.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

De som gör allt för att tränga sig före vid incheckning, och har bråttom,

då samtliga skall med samma plan ändå, om ett par timmar.

Leif

Incheckning?

Tänkte du på boarding?

Då kliver man först ombord eftersom man har guldkort. Sedan tittar man på spektaklet som äger rum inom kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Incheckning?

Tänkte du på boarding?

Då kliver man först ombord eftersom man har guldkort. Sedan tittar man på spektaklet som äger rum inom kort.

Nej, jag menar incheckning, med bagage

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, jag menar incheckning, med bagage

Ahh, det kan ju också vara roligt. Folk som kommer helt oförberedda och börjar fumla med alla möjliga papper.

Säkert samma folk som ställer till det i säkerhetskontrollen tätt efteråt...för att sedan fullända kaoset vid ombordstigning.

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett par år sedan åkte vi med Finnair, bakom oss på hemresan hamnade ett par killar av arabiskt ursprung. Dessa satt med fötterna upp på våra nackstöd, och ni vet hur dessa luktar…även fötterna.

Ett antal gånger, både på svenska och engelska bad jag de ta ner fötterna. De bara skrattade och pladdrade på ett obegripbart språk…

När vi skulle utfodras, började de tjattra med flygvärdinnan på dålig svenska –hvad ähr köttet, nöt ellher gris?- Flygvärdinnan försökte på klockren engelska vara trevlig och förklara menyn ett antal gånger, deras sk. svenska förstod hon inte.

När dessa inte förstod, började de bli smått hotfulla, varpå flygvärdinnan vänder sig till mig och försöker förklara problemet på dålig svenska.

Jag svarar henne på engelska, och hon ser verkligen lättad ut

Jag tycker inte hon behöver lägga krut på dessa otrevliga saker, och vi kommer överens om att hon ska säga nötkött.

Hon flinar glatt och säger till mig på svenska, - ja, det är ju skiit de samma, eller hur-

Varpå hon vänder sig till de otrevliga och säger: NÖTKÖTT.

De börjar äta med god aptit. På menyn stod det, PORK FRIED RICE.

Innan ankomst till Arlanda kände jag mig tvingad att berätta för dessa vad de ätit, de blev både stumma och bleka, med en tomhet i blicken…

Det blev min behållning av hemresan!

Mvh. borje222

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh, det kan ju också vara roligt. Folk som kommer helt oförberedda och börjar fumla med alla möjliga papper.

Säkert samma folk som ställer till det i säkerhetskontrollen tätt efteråt...för att sedan fullända kaoset vid ombordstigning.

Och sen, fortsätta kaoset efter landning, med finalen vid bagage bandet.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som ofta irriterar mig på flyget är att alla skall ställa sig i mittgången redan innan planet stannar efter landningen.

Alla vet att det dröjer minst 5-10 minuter innan dörrarna har öppnats och sedan tar det minst lika långt att få kön i rörelse. Men lik förbannat skall alla härja i mittgången och trampa varandra på tårna istället för att ta det lugnt och sitta kvar en stund.

Och sitter man kvar längst mittgången så finns det alltid någon som blir otålig och absolut måste klättra över en.

I sådana situationer tänker jag alltid på hur tokiga människor kan bli när det det verkligen uppstår en nödsituation som kräver lite disciplin för att alla skall få en chans.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som inte fäller upp stolen när maten kommer :13:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som fäller ner stolen när maten kommer.Och även de som fäller ner stolen utan att bry sig om dom som sitter bakom :13:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fan, numrerat i stigande ordning kanske jag borde ha skrivit eller något annat passande. Men jag hoppas att ni förstod.

Fel av mig.

Nää, nu blev jag förvirrad!

Förstod precis när det stod kronologisk ordning. När jag går ombord kommer jag först till rad 1 nästa i kronologisk ordning blir 2. Hur rackarn skulle det se ut om man vid påstigning hoppade mellan raderna först 4 sedan 1 kanske nästa rad 3.

Ska jag börja att ta reda på när detaljerna i planet är tillverkat på det vis som Singha711, så skulle det innebära att jag drugkigt för många Singha. Utan man kliver på i kronologisk ordning precis som när man lär sig gå. Först ena benet sedan det andra benet, därefter det första benet osv. Att hoppa fram och tillbaka som Singha ställer bara till oreda. :crazy:

Första raden först!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

När folk stinker parfym

När folk stinker parfym för att dölja svettlukten dom dragit på sig under dagen

När folk ska läsa tidningen lika stor som DN

När folk armbågar sig när dom ska äta

När folk har barn med sig å inte bryr sig ett skit i vad dom gör, springer i gången, sparkar på sätet mm mm mm

När man får maten å man trugar i sig den å sen får magknip å rännskita

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää, nu blev jag förvirrad!

Förstod precis när det stod kronologisk ordning. När jag går ombord kommer jag först till rad 1 nästa i kronologisk ordning blir 2. Hur rackarn skulle det se ut om man vid påstigning hoppade mellan raderna först 4 sedan 1 kanske nästa rad 3.

Ska jag börja att ta reda på när detaljerna i planet är tillverkat på det vis som Singha711, så skulle det innebära att jag drugkigt för många Singha. Utan man kliver på i kronologisk ordning precis som när man lär sig gå. Först ena benet sedan det andra benet, därefter det första benet osv. Att hoppa fram och tillbaka som Singha ställer bara till oreda. :crazy:

Första raden först!

Haha, ni får gärna ha era rader i kronologisk ordning.

Bara jag blir insläppt före er och kan slå mig ner på min plats innan.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tycker det är lika bra att vi alla slutar flyga eftersom vi blir så irriterade av det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...