Jump to content
IGNORERAD

Saker man irriterar sig på när man ska ut och flyga.


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Och framförallt när man ska ut,ett jävla knöande :13: trots att köerna hopar sig framför.Alla ska först :y14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    11

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Krafta

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, får väl hålla med om det mesta i denna tråd. Det enda jag kommer på efter detta är när någon gubbe eller kärring ogenerat snott min plats. Och sen ser man bara dum och oförstående ut när jag påpekar det. Flygvärdinnan har ingen lust att ta tag i det, hon visar mig dock gärna till gubbens eller kärringens betydligt sämre plats...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja, får väl hålla med om det mesta i denna tråd. Det enda jag kommer på efter detta är när någon gubbe eller kärring ogenerat snott min plats. Och sen ser man bara dum och oförstående ut när jag påpekar det. Flygvärdinnan har ingen lust att ta tag i det, hon visar mig dock gärna till gubbens eller kärringens betydligt sämre plats...

Herr Chang har talat.

Om du går med på det då vete fan

Jag skulle ALDRIG gå med på det då jag bokar min plats fr att sitta bra, sitter alltid c,g eller d,h i värsta fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är irreterande med dom som fäller tillbaka ryggstödet och inte kan sitta still. Främst då det är dags för förtäring. Men framför all dom som sitter bakom och skall gå t.ex på toa och använder ryggstödet framför som hävarm. Inte går det att sova och inte går det att ha något att dricka för då åker drycken ur glaset och på kläderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag nästan aldrig blir uppgraderad, det är irriterande.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det måste vara jobbigt att bli irriterad för dessa småsaker ni pratar om i denna tråden.

Att ni bara orkar. Hur någon tar av sig kavajen.hjul som fastnar i stolarna och det bildas långa köer.herre gud, hjulen fastnar väl inte i minuter..utan kanske max 2 sekunder.

Man är på resa. Alla är inte lika resvana och när det gäller flygresor finns det ju många som är flygrädda också. Och då är det kanske inte så lätt att vara så perfekta och rationella som er...

Man sitter i samma båt. Man boardar ett flygplan. Det tar en viss tid och sedan är det klatt! Och så bär det iväg.

Spänn av!!!

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det måste vara jobbigt att bli irriterad för dessa småsaker ni pratar om i denna tråden.

Att ni bara orkar. Hur någon tar av sig kavajen.hjul som fastnar i stolarna och det bildas långa köer.herre gud, hjulen fastnar väl inte i minuter..utan kanske max 2 sekunder.

Man är på resa. Alla är inte lika resvana och när det gäller flygresor finns det ju många som är flygrädda också. Och då är det kanske inte så lätt att vara så perfekta och rationella som er...

Man sitter i samma båt. Man boardar ett flygplan. Det tar en viss tid och sedan är det klatt! Och så bär det iväg.

Spänn av!!!

MVH Nonki

Men det är ju underhållning! Att man retar sig visar att man har åsikter här i livet, är glad att alla inte är lika. Själv föredrar jag fylla istället för småungar som skriker :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag irriterar mig på att man måste betala för alkoholen som skall drickas utanför måltiderna när man reser med vissa flygbolag. Det var bättre förr.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Passagerare med dyskalkyli eller akalkyli.

Ja, man undrar hur dom kunde beställa en biljett över huvudtaget.

Så här går det till.

Det kommer in en varelse av endera könet in till flygplanet.

Denna varelse kollar på sin biljett och ser ett tal, t.ex 28 D.

Då börjar dom med att titta sig runt på första sätesrad där det står 1 ABC eller 1 DEF. Så långt är allt frid och fröjd.

Sedan kollar dom in sätesrad nummer 2 och där står det...ja, ni har redan gissat det 2 ABC eller 2 DEF (beroende på flygplans modell).

Liknande sak sker fanimej vid rad tre, fyra, fem o.s.v.

En vanlig människa hade nog vid det här laget förstått att stolsraderna var placerade i kronologisk ordning, men det gör inte dessa idi*ter.

Jo, men efter tio rader börjar de inse att stolraderna kommer i nummerordning. Då börjar de gå lite fortare .. och missar naturligtvis sin j-a rad och måste knuffa sig bakåt genom lämmeltåget. :y14:

Släpa ut dem på marken och skjut dem!

Ahh, det kan ju också vara roligt. Folk som kommer helt oförberedda och börjar fumla med alla möjliga papper.

Säkert samma folk som ställer till det i säkerhetskontrollen tätt efteråt...för att sedan fullända kaoset vid ombordstigning.

Vad gör egentligen folk vi incheckningen för att det ska ta sådan tid? Jag lämnar fram en utskrift av min e-ticket och mitt pass.

"-Stockholm, sir?"

"-Yes"

och 30 sekunder senare har jag mitt boardningkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag irriterar mig på att man måste betala för alkoholen som skall drickas utanför måltiderna när man reser med vissa flygbolag. Det var bättre förr.

Neil

Enkelt avhjälpt.

Res med Thai så har du rubbet gratis.

Som det skall vara på en riktig flygresa.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Så spär vi på med ett till beteende.

Dessa idi*ter som tror att dom kommit till ett omklädningsrum.

All oorganisering startar faktiskt redan i säkerhetskontrollen. Men det är en annan historia.

Nåja. Passageraren har funnit sitt säte (vilket ibland kan betraktas som ett under), och lagt upp sin väska "in the overhead compartment". Så långt är allt väl.

När sedan passageraren börjar med att ta av sig kavajen och riktigt kämpar för att få av den, utan att ta hänsyn till andra, förhoppningsvis normala människor, som ska ombord. Ja, herregud detta spektakel kan ta en evighet, eller det känns så i alla fall.

Efter många om och men så har idi*ten fått upp sin sketna kavaj och äntligen sätter han sig ner och allt är frid och fröjd...tror man.

Ja då upptäcker denna varelse att han hade glasögonen i kavajen och en nästan värre procedur äger rum denna gång. Och under tiden så blir flygvärdinnorna mer och mer irriterade och ropar i högtalarna "har du funnit din plats, var vänlig kliv åt sidan och släpp fram övriga passagerare".

Att flygvärdinnorna är irriterade är en sak men övriga passagerare ser väldigt uppgivna ut.

När man studerar spektaklet så sitter man bara och önskar att han inte "glömde" en penna i kavajen eller måste plocka fram sin laptop från hadbagaget som ligger där uppe.

Eventuell jacka tar jag av mig redan i kön innan jag kommer fram till flygplanet. Dator kan jag plocka fram efter take-off

Därför brukar alltid gå på bland de sista på planet och även slippa stå så länge i kön (hur roligt är det) - man kanske kan riskera att inte få plats med sitt handbagage ovanför stolen/eller strax i jämte men det problemet har jag inte upplevt ännu.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Ja, får väl hålla med om det mesta i denna tråd. Det enda jag kommer på efter detta är när någon gubbe eller kärring ogenerat snott min plats. Och sen ser man bara dum och oförstående ut när jag påpekar det. Flygvärdinnan har ingen lust att ta tag i det, hon visar mig dock gärna till gubbens eller kärringens betydligt sämre plats...

Herr Chang har talat.

Jag vill ha fönsterplats och brukar boka det. När jag lämnade Bkk en gång hade en vietnamesisk tjej lagt beslag på min fönsterplats. Jag visade henne min biljett men hon såg bara frågande ut. Såsom den gentleman jag är, fick hon behålla platsen. Denna unga, snygga, tjej hade för att vara asiatiska riktigt rejäla lökar och eftersom jag ville titta ut genom "mitt" fönster kom hennes behag i mitt blickfång och plötsligt var all irritation som bortblåst. :crazy:

Det visade sig att hon pratade bra engelska och var från Saigon, Ho Chi Min. Vi hade en kul resa till Stockholm där hon skulle bli hämtad av sin syrra som bodde i Borås om jag minns rätt. Hon lämnade sitt telefonnummer och ville jag skulle höra av mig. :thumbsup:

Ibland kan en irriterande situation vända och bli nåt annat. :14: Om man försöker se det positiva, istället för det negativa så slipper man mycket irritation.

Blev visst lite off topic, eller inte...

Detta hände när jag var singel och på väg hem efter min första resa som singel till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lika bra att vi alla slutar flyga eftersom vi blir så irriterade av det :)

Jag och kompisen funderar på att ta tåget någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som stör mig allra mest är när man boardar planet med en biljett det står Göteborg på och det är dags att åka hem och knega i sex månader :suicide:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

När folk stinker parfym

När folk stinker parfym för att dölja svettlukten dom dragit på sig under dagen

När folk ska läsa tidningen lika stor som DN

När folk armbågar sig när dom ska äta

När folk har barn med sig å inte bryr sig ett skit i vad dom gör, springer i gången, sparkar på sätet mm mm mm

När man får maten å man trugar i sig den å sen får magknip å rännskita

Är DN större? Måste isf vara någon bondeversion, hehe. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak blev jag irriterad på i Nakhon si Thammarat när vi skulle åka till Bangkok.

Flyget skulle åka tidigt på morgon och vi var ute i god tid.

Efter några timmars försening sas det att det skulle bjudas på mat pga förseningen.

Fick matbiljetter och gick till restaurangen där de sa att riset var slut man biljetten kunde bytas mot en sandvish utanför.

Accepterade det för familjen skulle ha mat.

Restaurangen var öppen hela tiden.

Senare på kvällen skulle det bjudas ytterligare en måltid pga försenigen då flygplanet blivit träffat av blixten och såg en glad kärring springa ut med uppfällbar bord där hon lastade på sandvishar och gissa vad de sa i restaurangen.

Senare vid midnatt kom vi dock iväg och klarade oss tack vare att vi betalade för maten i restaurangen på dagen och då fanns det ris.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

För ett par år sedan åkte vi med Finnair, bakom oss på hemresan hamnade ett par killar av arabiskt ursprung. Dessa satt med fötterna upp på våra nackstöd, och ni vet hur dessa luktar…även fötterna.

Ett antal gånger, både på svenska och engelska bad jag de ta ner fötterna. De bara skrattade och pladdrade på ett obegripbart språk…

När vi skulle utfodras, började de tjattra med flygvärdinnan på dålig svenska –hvad ähr köttet, nöt ellher gris?- Flygvärdinnan försökte på klockren engelska vara trevlig och förklara menyn ett antal gånger, deras sk. svenska förstod hon inte.

När dessa inte förstod, började de bli smått hotfulla, varpå flygvärdinnan vänder sig till mig och försöker förklara problemet på dålig svenska.

Jag svarar henne på engelska, och hon ser verkligen lättad ut

Jag tycker inte hon behöver lägga krut på dessa otrevliga saker, och vi kommer överens om att hon ska säga nötkött.

Hon flinar glatt och säger till mig på svenska, - ja, det är ju skiit de samma, eller hur-

Varpå hon vänder sig till de otrevliga och säger: NÖTKÖTT.

De börjar äta med god aptit. På menyn stod det, PORK FRIED RICE.

Innan ankomst till Arlanda kände jag mig tvingad att berätta för dessa vad de ätit, de blev både stumma och bleka, med en tomhet i blicken…

Det blev min behållning av hemresan!

Mvh. borje222

Tycker det ni gjorde mot dom tyder på mycket dålig respekt mot medmänniskor.

Precis lika dåligt respekt eller värre än det dom gjorde mot dej genom att inte respektera ditt rättmäktiga krav mot dom att skulle använda ditt ryggsätet som sitt golv.

Att folk är svin rättmätigar inte att vara ett större svin..

Inte i min värld i varje fall..

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det ni gjorde mot dom är mycket dålig respekt mot medmänniskor.

Precis lika dåligt respekt eller värre än det dom gjorde mot dej genom att inte respektera ditt rättmäktiga krav mot dom att skulle använda ryggsätet som ett golv.

Att folk är svin rättmätigar inte att vara ett större svin..

Inte i min värld i varje fall..

Med vänlig hälsning,

Den som gräver en grop för andra.

Jag tycker de kom lindrigt undan!

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Den som gräver en grop för andra.

Jag tycker de kom lindrigt undan!

Mvh. borje222

Att gräva en grop betyder väl att man gör något i det fördolda? En fälla som inget vet något om?

Vad jag kan läsa av händelsen så var dom helt klart hänsynslösa svin som satte sina smutsiga fötter på ditt säte.

Men vad jag kan se så gjorde dom sin svinaktiga handling öppet?

Jag förstår frustationen, har råkat ut för det samma några gånger men löst det på enligt mej smartare sätt.

Den som gjort något i det fördolda är ju du och flygvärdinnan?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha fönsterplats och brukar boka det. När jag lämnade Bkk en gång hade en vietnamesisk tjej lagt beslag på min fönsterplats. Jag visade henne min biljett men hon såg bara frågande ut. Såsom den gentleman jag är, fick hon behålla platsen. Denna unga, snygga, tjej hade för att vara asiatiska riktigt rejäla lökar och eftersom jag ville titta ut genom "mitt" fönster kom hennes behag i mitt blickfång och plötsligt var all irritation som bortblåst. :crazy:

Det visade sig att hon pratade bra engelska och var från Saigon, Ho Chi Min. Vi hade en kul resa till Stockholm där hon skulle bli hämtad av sin syrra som bodde i Borås om jag minns rätt. Hon lämnade sitt telefonnummer och ville jag skulle höra av mig. :thumbsup:

Ibland kan en irriterande situation vända och bli nåt annat. :14: Om man försöker se det positiva, istället för det negativa så slipper man mycket irritation.

Blev visst lite off topic, eller inte...

Detta hände när jag var singel och på väg hem efter min första resa som singel till Thailand.

Som nam na. Stuck again.Lycka till.

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som gräver en grop för andra.

Jag tycker de kom lindrigt undan!

Mvh. borje222

Håller med dig!

Man kan stå ut med ett och annat från drägg för att undvika att gå i handgemäng med några empatilösa personer oavsett vilket land dom kommer ifrån och som i ditt fall hämnas genom deras okunskap om att inte ens kunna se skillnaden på vilket kött dom inte får äta så tycker jag att du gjorde helt rätt och att du skrattade åt dom hela vägen hem!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Att gräva en grop betyder väl att man gör något i det fördolda? En fälla som inget vet något om?

Vad jag kan läsa av händelsen så var dom helt klart hänsynslösa svin som satte sina smutsiga fötter på ditt säte.

Men vad jag kan se så gjorde dom sin svinaktiga handling öppet?

Jag förstår frustationen, har råkat ut för det samma några gånger men löst det på enligt mej smartare sätt.

Den som gjort något i det fördolda är ju du och flygvärdinnan?

Med vänlig hälsning,

Borde inte folk som "kräver respekt", som många gör från mellanöstern, lära sig att respekt är något som man förtjänar, inte något som kommer per automatik.

Därmed inte sagt, att det finns goda, fina människor därifrån också.

Bara en spontan reflektion. :dirol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,jag är en av dessa människor som man stör sig på när man flyger. Jag är tjock och fet,luktar lite illa och är även till en viss grad alkoholiserad. Jag har även en förmåga att sakta ner köer och pga av usel syn ofta se fel på platsnr på min biljett mm. Jag kan även vara ganska påträngande och försöka att påbörja massa helt ointressanta samtal med helt okända människor i tid och otid. Vid intagande av måltid kan vissa störande läten uppstå,och vid sömn när jag själv tror att jag stör som minst snarkar jag så högt att minst 5sätesrader störs av det.Sorry :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,jag är en av dessa människor som man stör sig på när man flyger. Jag är tjock och fet,luktar lite illa och är även till en viss grad alkoholiserad. Jag har även en förmåga att sakta ner köer och pga av usel syn ofta se fel på platsnr på min biljett mm. Jag kan även vara ganska påträngande och försöka att påbörja massa helt ointressanta samtal med helt okända människor i tid och otid. Vid intagande av måltid kan vissa störande läten uppstå,och vid sömn när jag själv tror att jag stör som minst snarkar jag så högt att minst 5sätesrader störs av det.Sorry :not_i:

Lukten är ju i alla fall lätt att göra något åt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...